[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:30

stal_HD schreef:
Je kunt het ook meer zien als dat de kont meer in een punt komt in plaats van rond. Te zien van achteren.
Ik zou zeggen om te meten en weten wat je moet voelen is met je vingers op de billen achteraan in te drukken. Te doen ter hoogte van de staart wortel tot de uiterste bilpunten. In de loop van de dracht kun je steeds meer indrukken.
Beetje lastig uit te leggen, hopelijk is het duidelijk. Als je regelmatig voelt, merk je vanzelf verschil.
Hoe diep je in kunt drukken is ook verschillend per merrie en per dracht, net als de grootte van uier. Bij de een is het (veel) meer als bij de ander.

Fijne uitleg, dank je wel! Ze wordt iets drilleriger zeg maar, kan mijn vingers er wat verder in duwen dan normaal. En ik zie de vorm iets veranderen, maar ja. Dat hele lijf verandert :D

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:37

Die lage peer (en dus legere flanken) betekent dat het veulen aan het zakken is. Dat zie ik bij Fi nu ook gebeuren. Dat, icm de lossere banden en haar uier die ineens hard gaat, geeft me nu het idee dat ze het niet tot 340 dagen binnen gaat houden. Maar ze kan ook weer ineens stilstaan natuurlijk...

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:39

Cynthia82 schreef:
Die lage peer (en dus legere flanken) betekent dat het veulen aan het zakken is. Dat zie ik bij Fi nu ook gebeuren. Dat, icm de lossere banden en haar uier die ineens hard gaat, geeft me nu het idee dat ze het niet tot 340 dagen binnen gaat houden. Maar ze kan ook weer ineens stilstaan natuurlijk...

Ooh nou dan gaat het bij mijn merrie zeker nog wel even duren. Die draagt nog lekker aan de zijkant. Alhoewel dat soms ook weer niet zo is/lijkt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:41

Nadeel van die geblokte pony's hier, je ziet bijna geen veranderingen wat dat betrefd haha. Heel soms als je goed kijkt dan denk je ja, die kont lijkt iets minder rond.
Nadeel van de appelbillen :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:48

Michelle5418 schreef:
Piarens aaah jaa dat heb ik net geprobeerd. Ik kan de staart recht overeind zetten zegmaar , verder niet.

Cynthia goed voorbeeld zo, zo zie je inderdaad wel het verschil! Zo leer je weer :)

Fotsy hoe bedoel je kwa gedrag als indicator precies?
Handig zo met merrie en veulen naar het Ki station. Zo kan het dus makkelijk :o

Wel een goed voorbeeld is als je merrie heel veel alarm geeft alle nachten en plots die nacht niet dan mag je al denken dat er iets aan de gang is. Of het omgekeerde kan ook. Allee ik wil zeggen alles wat het normale gedrag echt verstoort, is teken dat het zit aan te komen.

Jep cp ik ken dat probleem :')

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:05

Gooiske schreef:
Ik wilde eerste dag halster omdoen, dus de kleinste maat gekocht, maar eh die past niet, zelfs die is veel te groot.
Vandaag heeft man lief de echte stal voor ze klaar gemaakt dus vanaf nu eindelijk in de stal en niet meer in de trailer.[ [url=m/XOkcmb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AXlO9V.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jz2Ymy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een dotje zeg!! Echt zo lief!

Janinevv schreef:
Wauw mooi! Wat is het voor ras ?

Kahrim heb ik gefokt uit mijn KWPN merrie Ushi (Osmium x Elcaro, 45% anglo Arabisch bloed, Mijn zwarte dame) Zijn vader is de Akhal teke hengst Kambarbay.

Afbeelding
Even terug in de tijd, deze foto stamt uit 2017 haha.

Fotsy, dankjewel voor je reactie. Ik breng normaal altijd mijn merries naar Utrecht voor het insemineren. Daar hebben ze ook speciale opvoelboxen voor merrie met veulen. Maar ik vind het dus echt een mega stressvol idee als mijn merrie met veulen daar moet blijven. Alleen mijn merrie totaal geen problemen mee, maar met een veulen ben ik daar niet comfortabel mee.. hoe doet de rest dit?

Ik heb al nagevraagd dat ik eventueel thuis kan scannen en insemineren maar dat is best wel duur. Een DA heeft tegen mij gezegd dat je vaak aan de hengstenhouder kan vragen om te insemineren als ze vers komen brengen? Iemand dit eerder gehoord? :?

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:11

Wauw wat een knapperd tinnie!!

Hier ook altijd dag 2 al halstertje om maar ik laat ze nooit in de wei of in stal om.

Bailey heeft ook hartjes/appel billen zijn wel al flubberig. Maar zullen inderdaad ook nooit z'n erg dakje krijgen.
Ze staat echt voor compleet stil kwa uier het is iets meer gevuld maar nog lang niet vol. Vind het zo frustrerend en lastig dat je geen datum heb.

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:14

Tinnii gefeliciteerd, wat een knap veulen!! Super leuke aftekeningen!

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:18

Wat gaat het hier hard! :D

LoveWithJoy als ik het goed heb ga jij insemineren dit jaar? Wat voor merrie heb je en wat zoek je in een hengst? Je kan ook altijd zo'n topic openen mbt hengstenkeuze. Krijg je misschien meer reacties..

Gooiske wat een schatje is het toch!

Hier doe ik direct een halstertje om. Moet nog een aanschaffen, dus tips zijn welkom :')

Wij hebben vandaag ook een mijlpaal! *\%/* 300 dagen
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:24

cp112 schreef:
Nadeel van die geblokte pony's hier, je ziet bijna geen veranderingen wat dat betrefd haha. Heel soms als je goed kijkt dan denk je ja, die kont lijkt iets minder rond.
Nadeel van de appelbillen :+

Bedoel je bont of appeltjes? Want Fi zit vol met appels en toch zie ik het wel.

Hé Denneboom, Kabayo en ik ook al! Gezellig!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:37

Ik bedoel de vorm haha. Van achteren gezien van die ronde billen. Dat noemen we appelbillen.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:53

Niet best de situatie in Valencia...
Ze kunnen het inderdaad beter verplichten.

Cp, haha die is leuk!

Lovelyn, Karim is echt zo goed gelukt! Knap dier hoor! <3
Ik ging met Rey en Enchelina altijd heen en weer met de trailer en als het zover was dat we sperma konden bestellen bleven ze een nachtje logeren. Werd Nuevo Rey mooi trailermak van.

Fi is ook al mooi rond!

Gooiske, hij is echt iniemini. Heel schattig. Maar wat fijn dat hun stal nu klaar is.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:00

cp112 schreef:
Ik bedoel de vorm haha. Van achteren gezien van die ronde billen. Dat noemen we appelbillen.

O hahahahahaa!! Dat was ook nog een optie!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:09

Droge Poppy <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:12

Tinniie wat is ze mooi geworden!!

Cynthia82 Leuk, kunnen we mooi wat vergelijken met elkaar :j

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:17

Wat is poppy mooi!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:29

Wat is ze knap!! <3

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:35

Lovelyn: ja, hengstenhouder gesproken die met vers verdund sperma langs komt, als je binnen een normale afstand woont.

Wat een leuke veulens al! Die knuffelfomaat pony bij Gooiske. Lief dat je daar zo goed voor zorgt!

En wat sneu voor wopkedropje dat het veulen het niet gehaald heeft. Lijkt me heel naar als je het na een dag dood vindt, terwijl het toch wel goed leek te gaan. Heeft het onderzoek nog wat uitgewezen?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:36

Lovelyn schreef:
Gooiske schreef:
Ik wilde eerste dag halster omdoen, dus de kleinste maat gekocht, maar eh die past niet, zelfs die is veel te groot.
Vandaag heeft man lief de echte stal voor ze klaar gemaakt dus vanaf nu eindelijk in de stal en niet meer in de trailer.[ [url=m/XOkcmb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AXlO9V.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jz2Ymy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een dotje zeg!! Echt zo lief!

Janinevv schreef:
Wauw mooi! Wat is het voor ras ?

Kahrim heb ik gefokt uit mijn KWPN merrie Ushi (Osmium x Elcaro, 45% anglo Arabisch bloed, Mijn zwarte dame) Zijn vader is de Akhal teke hengst Kambarbay.

[ [url=m/YOWFQJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even terug in de tijd, deze foto stamt uit 2017 haha.

Fotsy, dankjewel voor je reactie. Ik breng normaal altijd mijn merries naar Utrecht voor het insemineren. Daar hebben ze ook speciale opvoelboxen voor merrie met veulen. Maar ik vind het dus echt een mega stressvol idee als mijn merrie met veulen daar moet blijven. Alleen mijn merrie totaal geen problemen mee, maar met een veulen ben ik daar niet comfortabel mee.. hoe doet de rest dit?

Ik heb al nagevraagd dat ik eventueel thuis kan scannen en insemineren maar dat is best wel duur. Een DA heeft tegen mij gezegd dat je vaak aan de hengstenhouder kan vragen om te insemineren als ze vers komen brengen? Iemand dit eerder gehoord? :?

Ja dat deed mijn hengstenhouder ook
Kwamen thuis ook insemineren. Uiteindelijk ben ik wel zelf naar de hengstenhouder gereden omdat ik rust wilde voor mijn merrie en geen afleiding. Sta op een stal met +/- 25 paarden

Maar stel dat ik het ooit nog eens zou doen dan laat ik de hengstenhouder aan stal komen

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:38

@gooiske: wat een super leuk knap iniminiveulen

@tinniee : wat een prachtig getekend veulen Gaat alles goed verders?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:49

Leuke naam tinnie en super mooi getekend.

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:55

Wauwww knapperd tinnie!! Kan niet wachten op mijn veulen zo.

Is dit een opgerekte/langgerekte vulva? Of kan het nog veel meer?
Ze is weer iets onrustig, niet echt eten en veel gapen. En ik zie het veulen zojuist echt bij de achterbil schoppen.. kan helaas geen filmpje oploaden hier
Sorry voor de foto..

Hier het filmpje. Lekker smerig paard :=
https://youtu.be/rUPWqIT3LEo

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Michelle5418 op 02-03-21 00:01, in het totaal 2 keer bewerkt

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 00:00

wat een leuk veuken tiinie.
ik ben helemaal niet van het bond maar zo'n patroon is nog wel leuk

ja Michelle. dezen al goed slap.
zo zag die bij mijn merrie er ook uit

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 00:38

Tinniie schreef:
Droge Poppy <3

[ [url=m/qL0HYN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sBon5i.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TqdAqT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fJ1b5G.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3NTxO9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/c2MkFH.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3 <3 <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:04

Prachtig tinniie <3 hou je deze aan?

Slappe billen, gewoon drilpudding hihi

Die van Michelle zijn al lekker slap :) ik denk dat de kleine al bijna komt *\o/*

Gooiske wat een geweldige foto's. Wat een mini <3 super lief

Lovelyn knappe kahrim <3 Vind hem erg knap! (Wie niet?? :D ) Ik heb er geen problemen mee dat het veulen daar ook heen gaat. Dit jaar word ze met een veulen aan de voet natuurlijk gedekt. Nou heb ik een fijne hengstenhouder gevonden die mij geruststeld en alles laat zien hoe het werkt. Ben benieuwd hoe het gaat straks. Enige nadeel vind ik dat bijna geen enkele hengstenhouder de paarden buiten laat.

_lente leuk je hier weer te zien. Hoe gaat het daar?

Dennenboom *\o/* ook al dag 300! Wat gezellig :D Ik heb overigens het kleinste halster gekocht die ik kon vinden. Een mini shetland halster staat er op. Die past mijn fries veulen de eerste maanden makkelijk. Leuk om te zien dat zilver bijna hetzelfde uier heeft!

Charmfaith ik begrijp dat het vervelend is dat je geen datum hebt.. konden ze maar praten :j

Ik zag ergens in een topic (geloof die van Cynthia?) Dat een ronde buik een merrie veulen betekend. Bij wie is die voorspelling uitgekomen? Bij mij vorige keer wel trouwens. Dan zou ze nu weer een merrie krijgen.

Jemma ik heb nog geen dakje gezien bij mijn Friese merrie eigenlijk.

Sannahtris lijkt niet voller te kunnen *\o/*

Cynthia wat ziet Fi er prachtig uit! En wollig hihi

Piarens handig zo'n vergelijkingstopic :D Ik kijk zelf ook wel terug , hoe was ze toen.. en toen... heel handig!

Lovewithjoy ik raad boet idd ook af. Zou ik niet willen. Ik kan niet echt een andere hengst aanraden want weer niks van je merrie. Ik heb een prachtig veulen uit Bartele gefokt , ze is nu drachtig van laagverwante Omer en ze is zelf van Pier , die geeft weer super karakters. Koemakke paarden. Wellicht kan je naar deze kijken of dat past. Maar dit is puur eigen voorkeur haha

Had nog een foto van de sneeuwshoot . Hap hap haha
Afbeelding