Gefeliciteerd!!! Daar is die dan eindelijk!! Wat een knap ventje!
_cheyenne_
Geplaatst: 27-03-19 19:56
Gefeliciteerd Vulina en Caesar! Ego... Ik zit nog een beetje duf te wezen. Net spoed ok gehad wegens darmbeknelling door maagkuilbreuk. Dus stiekem hoop ik dat mijn merrie het vannacht nog binnen houdt. Ben niet echt in staat om nu een veulen er uit te trekken of staande te krijgen. Nu na de melden van Caesar haar onaangekondigde geboorte maak ik me toch wel wat zorgen voor vannacht. Merrie heef vanmorgen ook na 2,5 uur gelegen te hebben haar stal omgewoeld maar werd daarna weer rustiger en heeft gewoon op de wei gelopen. Dus ik weet niet wat ik er van moet denken.
Vervelend Cheyenne, beterschap! Doorgaans hoef je niets te doen bij een bevalling. Ik heb 1 keer ooit geholpen en nog nooit geholpen met een veulen staande te krijgen. Niemand die je kunt bellen als je echt merrie of veulen moet helpen?
Vulina alweer geen stippels . Dat verzin je toch niet.
Bedankt voor de beterschapswensen. Voel me alsof er een olifant op me heeft gezeten. De staleigenaar kan ik bellen die is er zo bij achter zijn huis, mocht er hulp nodig zijn. Stalgenootje kan ik ook bellen maar die heeft 8 min reistijd.
Euh tja... Vulina... Gefeliciteerd met het gezonde veulen? dat zeggen ze dan zo vaak als je w1t bijzonders verwacht 'straks is het een vosse hengst'... (Ik kan maar beter zwijgen, want ik kan uit mijn combi met hoop op kleur ook een vosse hengst krijgen)
Deze is homozygoot voor appaloosa kenmerken. Blijkbaar geeft First Class vooral alleen die kenmerken door Ik ken meer effene dan met kleur. Die van ons heeft wel gemarmerde geslachtsdelen en ogen, zal vast nog verder door kleuren. Maar goed, ik had liever gelijk iets meer kleur gezien. Die van zus is ook nog steeds gewoon zwart met stip. Hij heet Lorenzo
Jammer Vulina, maar hij kan nog helemaal doorkleuren, heb vorige week een paar nakomelingen van hem gezien (mijn merrie staat nu daar om te bevallen en zij huurt mijn merrie om met hem te laten dekken) en de vos veulens kleuren nog steeds door. Grote kans dat hij met 3 jaar wel een witte kont heeft
Ik was wel heel erg benieuwd naar jouw veulen omdat mijn merrie dus ook volgend jaar hoop ik een veulen van First Class geeft.
_cheyenne_
Geplaatst: 27-03-19 21:52
Vulina schreef:
Die van zus is ook nog steeds gewoon zwart met stip. Hij heet Lorenzo
Ja 'Stipje' is misschien iets te voor de hand liggend.
Knolselder die kans heb ik ook dus ik zal dan ook mijn mond maar houden.