[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jolandjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:25

jeetje een veulenboom vannacht, gefeliciteerd uiltje, Leonoor en pretty,

pretty wat een knapperd zeg, dat is een mooi eerste kind van cas , en zo snel, heb je het alarm nog wel nodig gehad?

hier een héél rustig nachtje gehad, gisteravond dacht ik, die komt vannacht wel, kling stond open, dunne poep, uier vol, maar nee hoor, geen enkel alarm gehad, en dus (eindelijk) een beetje kunnen bijslapen

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:36

Wat voor camera heb jij jet4you?

Een vraagje. De bovenkant van mijn staldeur is open. Wat zouden jullie daarvoor doen zodat m'n merrie de voorbijgangers niet kan bijten ter bescherming van kind straks. En dat ze wat rust hebben, niet iedereen gaat aaien. Plus dat als m'n merrie eruit is de baby niet ontsnapt.

Hier ze je wat ik bedoel

Afbeelding

Is zoiets handig
http://www.ooteman.nl/stal-weide/op-sta ... r-staldoek

AnniekSlijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:55

@ bonny: bij mij was de stal ook open, mijn merrie heeft nooit geprobeerd mensen te bijten.

Emmy: Gadhir is idd een stuk lichter als Levi.

Ben benieuwd hoe hij eruit ziet als al zijn veulen haartjes er af zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:05

Leonoor, gefeliciteerd!!! *\o/* *\o/* *\o/*

AnniekSlijk, palomino's heb je in veel kleurslagen, ligt er ook aan of ze sooty hebben of niet. Vlekje bij de manen is "bend or spots".
[ITP] Gouden Faith op de foto! is een topic op ITP met een palomino met veel van die vlekjes.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:21

Anniekslijk zijn oortjes zijn inderdaad wel erg donker! Maar palomino is hij en blijft hij. Het zijn echte toverballen.

BonnyCT ik zou het serieus niet weten maar snap wel dat je dat lastig vind. Ik kreeg vannacht wel een beet in mijn poep van Nikita de buurvrouw die het ook nodig vond het nieuwe veulen te beschermen tegen mij. :')

Jolandje dank je! Het is geen mis kind. :D Nu doen de foto's hem wel geen eer aan. Hij was vanmorgen al 10 x mooier. Mooi uitgevouwen al en kaarsrecht op de beentjes. Behoorlijk nekje ook.
Die Glowy fopt je maar! Ik krijg wel vaak ineens geen alarm meer de nacht VOOR ze uiteindelijk bevallen dus...; en dan een merrietje,niet doen zoals die van mij. :')
Ik heb het alarm nog omgedaan ja! Meteen na mijn werk gisteren,toen ik zag dat de uier niet meer terugliep. Het is 1 x afgegaan en toen lag het er dus al uit. *\o/* En de slaapstand lag niet aan. Luxe!

Tara13 zo de spenen doen ook mee zie ik! Spannend! Nu is het aan jou!

Fotsy oei je meisje kreupel? Hopelijk is het een wondje of te kort hoefjes af. Normaal krijgen ze de antistoffen van mama nog mee aan 3 maanden oud.

Emmy7 hij is nog geen haar minder knap geworden. <3

Mijn klein ventje doet het goed,hij heeft het drinken nu ook goed onder de knie. Ik moet meer vertrouwen hebben in mijn merries en veulens. :o
Hij is echt al mooi uitgevouwen en doet al bokkesprongetjes in de stal. Even kijken hoe het weer vanmiddag is,dan mogen ze misschien even buiten maar er is nogal schrale wind.
Buitenfoto's zullen hem meer eer aandoen maar toch nog even snel deze van vanmorgen genomen met GSM..

Afbeelding

Oja dit was haar uier gisterenavond om 21u:

Afbeelding

Afbeelding

Wat is dat snel gegaan eigenlijk! Gisteren had ze nog bijna niks van uier en was het nog slappe hap. Maar haar lijf was wel ineens duidelijk veranderd. Kikkie heeft nog altijd wat last van naweeën maar het gaat wel al beter.

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:26

Wauw zo een tijdje geen veulens en vannacht ineens 3! Gefeliciteerd allemaal! *\o/*

Inowa ik hoop voor jou en Aagje dat ze het niet zo bont maakt als mijn merrie dit jaar met haar 1,5 maand overtijd. :(:)

Wat apart die palomino's met die stippen!

Bonny: ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar denk je echt dat de merrie voorbijgangers zal proberen te bijten? Mijn vorige veulen heeft een toen de tijd een tijdje ergens anders gestaan en die bleef er netjes in met de bovendeur open. Anders eventueel een bovendeur er in hangen als het mogelijk is of iets anders.

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:27

Petty wat een ongelofelijk knap mannetje! Ik vind die kleur altijd wel mooi! Hopelijk krijg ik er ooit ook eentje op stal :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:35

Dankjewel Loesje. Ik hoop gauw betere foto's te hebben.

Silver was eigenlijk het laatste waar ik aan dacht ook al draagt mijn hengst het. Ik had gewoon iets helemaal anders verwacht denk ik. :') Ik heb nu 1 met teveel wit,1 met te weinig (geen) wit en dan eentje wat perfect getekend is. Van alle 3 wat. :')
Wel het eerste veulen die ik zie van hem die zijn blauwe ogen niet geërfd heeft. Maar dit is ook mooi hoor.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:38

Ik vind het ook een bijzonder mooi kleurtje pretty! Was wel een verrassing dus toen hij eruit kwam.

Stal_Wiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:38

Jeniej, nog een week boxrust. Hopelijk kan ze snel weer lekker naar buiten. Kratos heb ik de derde dag een halster omgedaan. Moest hem van de week al 2 gaten groter maken. Hij loopt al netjes mee aan het halster.

Arianne, wat een knuffelbeertje!

Bonny_CT, top! Geeft rust als je het op de camera in de gaten kunt houden.

Carika, beterschap voor Zimba.

Caesar, gefeliciteerd met de nieuwe dracht! Ik wacht weer tot volgend jaar en afhankelijk hoe ze herstelt natuurlijk. Ik wil haar nog lang en gezond bij me houden.

Leonoor, luxe hoor!

Uiltje001, gefeliciteerd!

Pretty, de tweede hengst, ook gefeliciteerd!!

Leonoor, en de derde hengst, gefeliciteerd!!

GBlover, 356 dagen, pfff...

Inowa, Aagje neemt ook haar tijd...

Fotsy, dat is schrikken, hopelijk knapt het veulen snel op.

Tara_13, dat gaat de goede kant op.

Kratos went ook al aan water. Rox spuiten we 2 x per dag af. Hij vindt het water reuze interessant. Rox haar hoeven voor zijn ook nog behoorlijk kort. Op het harde heeft ze daar last van. Gelukkig op de wei veel minder. Hoop zo dat ze snel opknapt.

Afbeelding

Afbeelding

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:40

Ik heb hier al tijden niet meer gereageerd. Maar wat zijn er weer een prachtige veulens geboren.
Iedereen van harte gefeliciteerd.
Mijn kasita doet het ook super. Heb zelf even gedacht dat ze zwart aan het worden is maar volgens mij is dit onmogelijk alles in de stam in bruin of donkerbruin.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:44

Wat doet hij het super stalwiza. Hij vind het wel lekker die douche. :D

Heb ik eigenlijk kunnen boffen,als je kijkt in mijn onderschrift,geen enkele dracht heb ik echt lang moeten wachten. Lieve merries. <3 Enkel jammer dat er eentje niet heeft mogen leven..hoort er helaas ook bij. Nikita staat in de stal naast Kikkie en heeft alles aanschouwt. Ze is er toch weer een beetje van onder de voet. Toen ik ze buitenstak stond ze te roepen achter het veulen en maar rennen.
Arm moedertje zonder kind.. ;( Ze zou er zooo graag voor zorgen!

Gisteren stonden Lisa en Joey apart en Joey was terug de grote wei ingesprongen bij de kudde,zonder moeders dus. Nikita was er druk over aan het moederen,geen andere pony zou een haar krenken aan dat veulen. Super merrie toch maar wel erg sneu.. :(:)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:56

Stal_Wiza schreef:
Caesar, gefeliciteerd met de nieuwe dracht! Ik wacht weer tot volgend jaar en afhankelijk hoe ze herstelt natuurlijk. Ik wil haar nog lang en gezond bij me houden.

Dit is ook niet de moeder van Coosje die nu drachtig is, maar mijn nieuwe Welsh A. Cato is dit jaar 6 geworden dus ook even pauze en nog genoeg tijd :D
Ik denk trouwens ook nooit in de veulenhengstigheid, altijd de keer erop, vind ik ook wat fijner lijken.

Die kleine van mij was vorig jaar als veulen ook zo gek op water. Kon ik gewoon mee spuiten als moeders aan de beurt was :D Heerlijk!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:01

Afbeelding

Volgens mij kleine harspuntjes *\o/*

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:08

ja,kleine harspuntjes!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:21

Nou wat geweldig, zo maar 4 veulens erbij. Iedereen van harte gefeliciteerd. Gelukkig is alles goed gegaan. :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:31

Zo, weer een beetje boven water :O Uiteindelijk nadat nageboorte eraf was en meneer fikse pogingen deed om te drinken, mijn nest in gedoken. Ik vertrouw daarin op moeder natuur en moeder Moarn. En hij huppelt nu lekker rond en drinkt prima hoor :j

Vanavond lees ik bij, maar zag dat ik dus niet de enige was met een hengstje, gefeliciteerd met de spruiten! Vruchtbare nacht!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:51

Zo, tweede nacht in de caravan achter de rug. Het is nog best koud in de nacht als je in zo'n ding ligt. Geen spannende dingen verder, vanmorgen wel weer een iets ander uier in vergelijking met gisteren.

Met een beetje pech wordt het binnenkort op de hooizolder bivakkeren. De caravan staat in de verkoop wegens onze emigratie, en nu is er een bieder. Zou wat zijn dat ik daar dan weer niet meer in kan liggen...

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:54

Pretty wat een droppie

Leonoor ook gefeliciteerd

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:02

Ik lees nu even terug, gefeliciteerd met alle geboren veulens weer. Wat een knapperds zijn het zeg!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:45

Wat leuk! twee zwarte hengstjes in een nacht.

Bedankt voor het duimen. Zimba drinkt weer en huppelt vrolijk door de wei zijn oom te plagen.
Het lijken dus echt bacteriën geweest te zijn, hij knapt goed op door het antibiotica.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:13

Oh nee there I go again. Alles wat ik niet wou en toch fliefd.... <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knappe Mama. <3

Afbeelding

jolandjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:19

kikkie is zeker een knappe mama, en zo'n humpie, daar word je toch verliefd op, wat een snoepie <3

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:20

Uiltje, Leonoor en Pretty, gefeliciteerd
Pretty wat een knapperd is het!