[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Karin

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:01

Keresa vertel je maakt me nieuwsgierig

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:01

SunnyRainbow schreef:
Gefeliciteerd met de nieuwgeboren veulens!!
Knappe baby's:)

Even een vraagje hier, zoals jullie weten zit Áfram gigantisch dik in de vacht en heeft hij het erg warm.
Toen ik hem net met zijn moeder de wei in deed, na een nacht en vandaag overdag op stal te hebben gestaan, ging hij direct naar de waterbak om te gaan drinken.

Hij is 2 maanden oud, dan moet hij toch bij zijn moeder drinken? Of zou hij gedacht hebben dat het water koeler was om te drinken?
Een paar dagen geleden ging hij ook op de wei uit de waterbak drinken, nu weet ik dat het normaal is dat ze dat op een gegeven moment gaan doen, maar ik twijfel nu of hij nog wel melk bij mama drinkt en krijgt. (ik ga vanaaf even kijken of ik melk uit haar uier kan melken, en even observeren of hij goed drinkt)
In de stal kan hij niet bij de zelfdrinker.
Ik zie hem nog wel in drinkhouding staan, maar ben niet geheel overtuigd of hij nog genoeg binnen krijgt omdat hij vrij kort probeert, en als hij aangekoppeld staat kan ik niet goed horen of hij slikt omdat de waterpompmachine in de stal soms aanslaat en als ik de stal in loop dan stopt hij met drinken.
Is dit normaal wat hij doet of moet ik mij zorgen gaan maken?
Merrie krijgt merriebrok en zoonlief eet hapjes mee.

Ik heb vanavond met gemak melk uit de spenen gekregen en heb hem ook zien drinken, het aankoppelen deed hij wel wat lang over en hij drinkt maar korte stukjes..

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:14

mag ik mee even voorstellen
ben geboren om 21.00 vanavond
ik heet Marcha
Afbeelding
Afbeelding
hier de kleine marcha met ilse

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:17

Gefeliciteerd zo te zien wordt ze een schimmeltje.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:21

Keresa ahh wat een leuk beestje!! Leuke naam ook!!!
Gefeliciteerd!!
Zeker een schimeltje!!!!!!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:22

SunnyRainbow Brigit bij mij drinkt ook water en drinkt ook minder en korter bij Bonnie. Ze is nu bijna 10 weken maar eet ook al volledig veulenbrok mee op de tijden dat de andere gewone brok krijgen.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:24

Gefeliciteerd Keresa!
En na 2 pagina's doorgelezen te hebben wie er nou ook nieuws had Haha!, cynthia ook gefeliciteerd!

Richtje: ik ben er niet aan toegekomen om foto's te maken vandaag (maar jij ook niet zie ik:D). Ik ga het morgen weer proberen.
Het liep vanmorgen allemaal een beetje raar, vanmorgen op de boerderij een hond moeten laten inslapen die nog helemaal gezond was. Deze hond hadden we daar opgevangen en ging in eerste instantie ook goed, maar toen hij zich steeds meer thuis begon te voelen werd hij steeds 'waakser' en daarbij ook onbetrouwbaarder. Ging vechten met de andere honden en heeft een paar keer mensen gebeten. De enigste juiste beslissing was hem laten inslapen om herhaling te voorkomen. Maar is zo dubbel om een gezonde hond te moeten laten inslapen. En buiten het bijten om was hij eigenlijk best lief....

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:25

ja ze wordt schimmel
ze heet naar haar oma
die helaas overleden is

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:36

inma schreef:
Gefeliciteerd Keresa!
En na 2 pagina's doorgelezen te hebben wie er nou ook nieuws had Haha!, cynthia ook gefeliciteerd!

Richtje: ik ben er niet aan toegekomen om foto's te maken vandaag (maar jij ook niet zie ik:D). Ik ga het morgen weer proberen.
Het liep vanmorgen allemaal een beetje raar, vanmorgen op de boerderij een hond moeten laten inslapen die nog helemaal gezond was. Deze hond hadden we daar opgevangen en ging in eerste instantie ook goed, maar toen hij zich steeds meer thuis begon te voelen werd hij steeds 'waakser' en daarbij ook onbetrouwbaarder. Ging vechten met de andere honden en heeft een paar keer mensen gebeten. De enigste juiste beslissing was hem laten inslapen om herhaling te voorkomen. Maar is zo dubbel om een gezonde hond te moeten laten inslapen. En buiten het bijten om was hij eigenlijk best lief....

Ik heb de hele dag aan huis gekluisterd gezeten omdat m'n auto in de garage was en mijn zusje m'n fiets gejat had, dus ben er inderdaad ook niet aan toegekomen. Morgen nog een poging Ja

Oeh dat is heel erg moeilijk ja..... Sterkte Ach gut
Wij hebben ook al een paar keer op het punt gestaan om die beslissing te nemen, maar tot nu toe knapte ze steeds net dan weer op. Ook een asielhond met verleden, ook bijten zonder duidelijke reden. Is een angstbijter en gelukkig bijt ze niet door, maar hapt ze. Maar toch, je zit op een hele vage grens en het is zo moeilijk om daar een verstandige beslissing in te nemen. Heel knap dat jullie/de eigenaren die stap hebben kunnen nemen.... Ach gut

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:36

Afbeelding
dit is de oma van de kleine Marcha
en de moeder van Kleine Marcha
staat op deze foto aan de voet van Oma Marcha

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:37

Gefeliciteerd Keresa!!

@Meavey en Amandake, spannend!

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:44

Gefeliciteerd Keresa!!

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:45

richtje: dit was een hond die goed vasthoudt. Wat het alleen maar des te gevaarlijker maakte en dit was ook absoluut niet uit angst! Het was een argentijnse dog en deze schijnen op een lijst van verboden honden te staan! (kwamen we later achter)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:49

inma schreef:
richtje: dit was een hond die goed vasthoudt. Wat het alleen maar des te gevaarlijker maakte en dit was ook absoluut niet uit angst! Het was een argentijnse dog en deze schijnen op een lijst van verboden honden te staan! (kwamen we later achter)

Dan wordt het al een heel ander verhaal ja.... Maar toch, het blijft moeilijk!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:50

Keresa gefeliciteerd, wat een dotje Lovers

Inma ik snap het helemaal, wat een naar besluit om te nemen Ach gut

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 00:05

dank jullie wel voor de felicitatie's

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 00:06

Nou gisteravond toen wij bezig waren met de workshopmensen begon het hier dan ook te gieten en te onweren. Om ongeveer half drie was het klaar en is het verder rustig gebleven. Vanmiddag was het alweer gewoon warm.

Sadie: Gefeliciteerd, wat een mooi ventje!

Ni_Mi: En is het idd geboren vannacht bij hementa? Zal het zo wel lezen dan, ben benieuwd!

Mabon: Brigit in die plas water, wat een heerlijk eigenwijs ding is het! Lachen

Silketje: Oh wat naar, sterkte Ach gut

Whitney: Wat een leuke foto’s, lekker kroelveulen Lovers

Amandake: Pricilia kan toch niet lang meer duren, is een mooie uier, helemaal vol aan de achterkant, zo hebben die van de dames hier er nooit uitgezien

Marlijn: Het kastje van de draadloosheid ROFL Maar dat ie stuk is is heel wat minder.. Dit betekent dus ook geen Missy-TV vanavond? Lees het al..

Cindy: Hier hebben ze gewoon buiten gestaan, het is zo weer opgedroogd als de zon er even uit is

Sjintoo: Bijzondere uier, al heel laag maar geen spenen te zien vanaf de zijkant Lachen

Inma: Muilkorf was geen optie geweest?

Keresa: Gefeliciteerd! Wat mooi ook dat ze naar oma genoemd is, hebben wij met Depona ook gedaan.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 00:10

nicole, dan zou die 24 uur per dag met muilkorf op moeten lopen en dat haalt de agressie nog niet weg. Nee, dat is ook niks.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 00:18

ik ken ook mensen die net een argentijnse dog puppy hebben gekocht, waar kun je vinden dat ze verboden zijn?? Dit is gewoon van een erkende fokker volgens mij..

ozzyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 01:11

SunnyRainbow schreef:
Gefeliciteerd Keresa!!

Staan inderdaad op een lijst, maar dat houdt alleen in dat ze verboden zijn ZONDER een geldige FCI stamboom!

ozzyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 01:12

Nicole288 schreef:
ik ken ook mensen die net een argentijnse dog puppy hebben gekocht, waar kun je vinden dat ze verboden zijn?? Dit is gewoon van een erkende fokker volgens mij..

Die hoeven zich dan ook waarschijnlijk helemaal niet druk te maken, want indien deze bij een erkende fokker is gekocht die hart heeft voor zijn ras, fokt hij met stamboom, en dan is er niks aan de hand.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 01:21

Oh gelukkig, dat zou me wat zijn zeg! En het is echt een schat van een pup Ja

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 01:24

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! We hebben een hengstje van Hementa!!! Geboren om 0.02. Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
De bevalling ging heel soepel, 10 minuten en hij lag ernaast, hij is helemaal bruin op 1 wit achtervoetje na.
Nageboorte is er ook af (net pas) en hij staat alweer een half uur op zijn wankele beentjes, heeft gedronken, dus zoals het er nu naar uit ziet...alles in orde.
Foto's plaats ik morgen even, heb de camera nog op stal liggen.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 01:26

Van sommige familielijnen is aangetoond dat ze niet agressief zijn, dus die mogen wel gehouden worden. Maar dit moet je dan dus kunnen aantonen met een stamboom. Zoals hun dus wel kunnen.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 01:27

Ni_mi_: Gefeliciteerd!