Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tjinta

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:44

Keresa GEFELICITEERD.
Twee nog wel!!
Foto's = leuk!!

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:45

ik zou eerst al blij zijn met 1

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:49

ja dat heb je niet voor het zeggen
peggy was van 18 maart en delight is voor 24 maart
dus 1 te laat 2 dagen en 1 4 dagen te vroeg
wat voor haar erg lang is meestal is ze altijd een dag of 18 vroeger

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:03

nou,beter 2 bij jou, dan helemaal geen veullies nietwaar? we willen snel foto's hoor!!

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:06

Gefeliciteerd Twinkel met je nieuwe aanwinst, hij is echt schattig!
@ Keresa gefeliciteerd met zowel hengstveulen als merrieveulen! En inderdaad snel foto`s maken!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:19

@ Keresa: gefeliciteerd met je veulens! En wel foto's maken he vanmiddag!

@ twinkel: hij is leuk! Killester heeft net zo'n lief koppie als Gulliver En geen dank hoor voor dat Tinkervirus. Graag gedaan zelfs, dit is een virus waar ik graag mee rond gooi

Gisteren heb ik trouwens nog een lekker buitenritje gemaakt samen met Noelle. We hadden Allart en Gulliver mee en ik mocht lekker op Gull (ik was dus even weer Penny ). Nou en de heren hadden er zin in hoor! Pffff, Gulliver begint langzaamaan wat last te krijgen van zijn hormonen en ging iedere keer als Allart op hoofd-hoogte met hem kwam een tandje harder draven/gallopperen. Echt zo van: "Nee, ik ben de belangrijkste hengst van ons beiden dus IK wil op kop!" En dat ging in de galop soms best wel hard..... Ach nou ja, nog maar een paar weekjes en dan wil Gulliver niet eens meer het erf af

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:47

Twinkel, hij is leuk hoor en ach, off topic.... het is toch ook een veulen

Keresa, Gefeliciteerd en we wachten op foto's

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:57

Gefeliciteerd met de veulens keresa FOTO'S

@Twinkel Wat een leukerd Hij heeft veel sok zeg

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 14:03

Gefeliciteerd Keresa!!!!!!!!!!!!!!!!

2 gezonde veulens en dat allemaal in 1 nacht! Super!

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 14:05

Keresaaaaa, gefeliciteerd.
We willen foto's en namen, en details.
Dus opschieten jij

@ Nimber: wat een kanjer die Obelix. Superstoer dat die muisgrijze kerel straks een knappe zwarte gevaarlijke hengst is

@ Dana: Jemig wat blijf jij nuchter. Ik zou dat niet kunnen. uitgerekende datum = uitgerekende datum. Ik kan dan niet opeens nog verder tellen
Zet eens een schoteltje melk in de hoek, wie weet ruikt de kleine het dan en komt het eens buiten kijken

@ Mabon: Toevallig was de veearts vanmorgen bij Treasure dus ik heb het over het enten + wormenkuur gehad.
Hij vertelde mij dat het onzin was om het paard nog 2 weken van te voren een extra kuur te geven. Gewoon ontwormen in je normale schema en het veulen op de 9e dag een wormenkuur geven.

Verder was het bij jou blijkbaar geen dreigement 'julie horen nog van mij'
Fijn dat je er bent!!!!

@ Amandake: Hoe is het met Ydwine? Heb er toch niet overheen gelezen dat jouw laatste bericht hier was dat de dierenarts zou komen? Moet de rest van de kraamstal nog doorspitten, maar vroeg het me even af....

JEMIG DE PEMIG
Ik had ruim 10 pagina's bij te lezen. Jullie zijn echt erg. Maar goed... het is wel erg gezellig.

Goed, Treas heeft vanmorgen een enting gekregen. Over 4 weken de 2e en dan heeft zij de basisentigen weer en dan krijgt het veulen nog stoffen mee met de biest.

We hebben dus even zitten praten over wat dingen, en hij vindt het veulenprikje onzin. Over het algemeen zijn dat meer vitaminen dan een echte enting.

Toen nog over de uiers gehad. Omdat verschillende hier die schoonmaken voordat het veulen komt.
AFBLIJVEN zei hij tegen mij. In het wild komt er ook niemand met een washand bij de uiers. Dat regelt de natuur vanzelf. Je hebt eerder kans op abortus als je jezelf met alles wil bemoeien.

Ook vertelde hij me het verhaal over de wormenkuur, wat ik hierboven bij Mabon al heb verteld.

Maar goed, merk toch al dat het erg verschillend is. Eigenaresse van de manege zei 'eerste 3 en laatste 3 maanden niet enten' terwijl ik altijd anders heb gehoord en gelezen. En de dierenarts zei het dus ook anders tegen mij.

Het blijft verwarrend... wanneer doe je het nou goed???

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 14:06

nooit koekiesgek, als jij maar doet wat jij denkt dat het beste is, en je merrie er gezond uitziet en zich zo gedraagd, kun je weinig verkeerd doen

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 14:14

ow, vergeet gewoon de update van mijn olifant te geven

Vanmorgen dus geënt, verder lekker gepoetst en gewandeld.
Voor het eerst in maanden wilde ze weer eens rollen. Ze rolde niet om omdat ik haar liet opstaan, ze was te dicht bij de rand gaan liggen en ik had geen zin in problemen. Dus ik heb geen idee of ze nog om kan rollen.

Ze is echt zoooooooooooo rustig. Herken er geen gevaarlijke Jazz meer in.

Zelf rij ik niet meer met haar. Ik merk dat ze het dressuren echt niet meer trekt. En ik ben het type niet wat gewoon rondjes stapt in de bak. Met lekker weer ga ik nog wel op haar rug buiten een rondje om. Mijn verzorgster rijdt nog wel met haar, maar dan is ze niet overdreven aan het werk. Maar merk langzaam aan dat ze dat ook niet super meer vindt. Ze ligt steeds meer echt te slapen en hard te kreunen.
Dat terwijl ze nog 72 dagen moet!

Verder mochten ze vandaag een keertje rennen in de grote binnenbak. Ze gingen de bodem helemaal doen. Dus ik denk 'lekker... voor het eerst weer sinds december'.
Maar ze dacht er anders over. Ze bleef als een dooie staan
Dus ik heb haar maar wat rondgejaagd.

Gelukkig vertelde de DA me dat ongeveer een maand na het veulenen hun eigen karakter weer wat meer terugkomt. Dit is echt TE lief

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 14:24

Wauw Keresa: Gefeliciteerd!!!! Super zeg, 2 in 1 keer, en dan nog wel van iedere smaak.

Twinke, wat een schatje, en hij heeft inderdaad al megagrote sokken.

@koekiesgek: mijn DA zegt hetzelfde over ontwormen. Hij raadt ook nog aan om een drachtige merrie de eerste 4 maanden van de dracht niet te ontwormen.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 14:32

Koekiesgek: leuk om te merken dat de dames het wat zwaarder krijgen tijdens het rijden. Die van mij loopt nog steeds een uurtje per dag mee in de lessen. Ze vind het allemaal prima maar loopt niet super hard, alleen als ze moet galloperen gaat ze heel hard gekke muts

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 14:36

Galloperen doet ze idd heel hard. Maar dat is maar van hele korte duur, dan is ze uitgeblust...

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 14:54

@keresa : gefeliciteerd !!

Over het hengstig spuiten...je kent het verhaal van Ydwine nageboorte enz... maar binnen 20 dagen na bevalling gaan ze haar ook hengstig spuiten,dan slaagt ze de veulenhengstigheid over.

Sorry,ben met de honden op show geweest dit weekend vandaar geen berichten van mij (ze hebben trouwens alles gewonnen )
Met Ydwine gaat het beter bu,het beven kwam v/d pijn aan haar voet..zagen we later pas dat ze mankte !
Ze staat nu al 2 dagen stil en het is aanzienlijk beter,ze steunt er terug op en stapt rond

Ja Cleo heeft inderdaad een hèèl dikke pens...ben benieuwd wanneer het veulentje komt

@twinke : wat een schattig tinkertje !!

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 15:25

Keresa, gefeliciteerd!!
Twee, jeetje je bent een gelukkig mens, kun je weer gerust liggen 's nachts!

Hier weining veranderingen, ze kegelt enorm veel, uiers erg opgezet, en erg onrustig 's nachts.
vannacht drie keer alarm gehad!
Lag ze languit, gelukkig kan ik vanuit mn bed naar de monitor kijken, anders had ik mooi voor piet snot elke keer in de schuur gestaan!!

Ik wil het veulen!
Ik wil ook in mn eigen bed slapen, en 's avonds languit op mn eigen bank liggen!!
Maar ja, ze zal me nog wel even flink pesten denk ik!

Kunnen niks anders doen dan wachten he!

Succes allemaal!!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 15:27

Twinkel, leuke tinker!!!

2 veulens op 1 dag! Gaaf!!!

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 15:28

@ peetje rustig afwachten

maar ik krijg nog 3 veulens heb er nu 3
en van rustig slapen komt ook niets want ik moet werken vanacht

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:10

Hey iedereen die een veulentje heeft gekregen sinds 23 februari gefeliciteerd (kan iemand me bij prten:P) Ben verhuisd, en de inet verbinding deed raar, ik ga nog wel bijlezen.....

Hier gaat alles goed..... Lady zit nu op 234 dagen..... Eerst had ze echt een mini uier, die je alleen met een vergroot glas kon zien, nu zakt het al iets en worden de tepels wat groter...... Nog nix gevuld......

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:52

Keresa: Gefeliciteerd!! Ben benieuwd naar foto's!

Fleda: Wat is Fleur gegroeid zeg!! Wat een buik! En volle uier ook, denk je dat ze het vol houdt tot de uitgerekende datum?

Dana: Ik ben benieuwd wanneer Cheyenne gaat! Ik volg dr regelmatig op de cam

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:55

vrijdag Vrijalover
en zaterdag Navajo

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:01

Iets eerder mag toch wel?? Vrijdagavond heb ik geen tijd Cheyenne!

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:05

Sorry, Vrijdag is de dag

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:10

Ik heb er geloof ik niet super veel gemist!! @ Dana 01 Spannend!!!