[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

C2012

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:20

hannekebosch: ik heb mijn merrie op 2 april laten openknippen en op 12 april is ze bevallen. Het was terug via een klein vliesje dichtgegroeid, maar dat heeft geen enkel probleem opgeleverd. Ik dacht ook dat mijn merrie sneller ging bevallen. Je moet het enkel in de gaten houden dat als het langer duurt dan verwacht dat het niet terug te extreem is dichtgegroeid. Ik heb het wel via een dierenarts onder verdoving laten doen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:36

Tara had een super lazy day :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:40

zulke leuke foto's!

hannekebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:01

dank jullie wel.
hier even wat foto's van Zonie van vandaag,
ze heeft haar uier er vandaag goed afgelopen.
ze baalde alleen wel vandaag,
ze waren bezig met de nieuwe weilanden vlak maken,
dus konden ze vandaag het land niet op,
dus dat was weer een dagje bak,
daar was mevrouw het vanmorgen niet helemaal mee eens.

zonie 302 dagen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo trots op mn meisjes.... hopen dat ze mei ook een mooie hengst en een mooie merrie geven *\o/* <3

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:25

Just_Sannee schreef:
Melk schuimt ook als er op gesabbeld word, door het smakken kan het schuimen

Thanks, dan zal dat het wel geweest zijn want voor ze naar binnen ging probeerde ze op mijn kleren te sabbelen :o

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:46

wat een schatje is tara toch <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:48

Ik heb een vraagje voor jullie, mijn merrie die ik al 8 jaar heb heeft nooit enige interesse gehad in zoutliksteen/blok. Verschillende soorten niet, ze zijn altijd weg geregend. Laatst weer eentje gekocht en die werd wel gelikt, maar ik dacht dat doet vast die nieuwe 2 jarige. Kon duidelijk twee kuilen zien van het likken/schrapen.
Omdat ie wel hard ging heb ik de steen weggehaald en na 10 dagen weer terug gelegd terwijl ik erbij was, en kwam erachter dat mijn drachtige merrie nogal obsessief eraan likte. Zelfs stukjes afbeet en erover heen schraapt. Dus na 10 minuten weer weggehaald en volgende dag weer gegeven terwijl ik erbij was, met hetzelfde resultaat. Dat is nu steeds als ik m aanbiedt hetzelfde, maar durf m niet te laten liggen. Ben bang dat ze veel te veel binnen krijgt. Aan de andere kant, ze zal ergens behoefte aan hebben gezien hoe ze ermee omgaat? Ik had de steen gekocht omdat ze mijn handen 1 keer zo uitgebreid aflikte.
Komt dit door de dracht? En moet ik de steen nog wel aanbieden, of kan ik iets anders doen?

Afbeelding

Afbeelding

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:55

Volgens mij zal ze het overschot gewoon terug uitplassen. Casu likt ook vrij fanatiek aan haar liksteen tijdens haar hooi, maar dit heeft ze altijd al gehad. Ik weet dus niet of het iets met de dracht kan te maken hebben!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:58

Ok :j bij Set is het dus echt iets nieuws.. Ik denk dat ik m gewoon elke dag even aanbiedt.Ben bang dat ze het hele blok anders gewoon opeet. :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:12

Ik heb dat ook bij pepper als die drachtig is,die bijt er hele stukken vanaf.
mijn veearts raadde aan om het niet te geven omdat teveel niet gezond is.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:13

Oke ook bedankt! Ik geef het alleen zolang ik toekijk en als het goed is haal ik m weg. Meestal na een paar minuten al :+

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:27

Raar, ik dacht dat ze het enkel deden als ze er behoefte aan hadden of een tekort hadden. Maar de va zal het wel weten waarschijnlijk :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:10

Soms kan het ook een obsessie zijn,ik heb nooit een zoutblok/liksteen liggen omdat ik weet dat teveel echt niet goed is.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:18

Maar waarom zou ze het dan ineens na 8 jaar doen? Ze hoeft zich niet te vervelen, heeft een heel groot weiland met afwisseling, hooi, gras, bomen, water. Zou in mijn ogen dan alleen door de dracht kunnen komen. Je hebt wel gelijk dat teveel niet goed is :j

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:22

Mijn Stippel heeft ook in korte tijd bijna helemaal der zoutblok op terwijl ze er voorheen nooit naar keek

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:03

Mijn merrie is nu op 330 dagen en het uier is weer minder dan de voorgaande dagen.... GRRR! Ik dacht dat het echt snel zou komen, maar het valt dus iets tegen. Dus ik vrees dat het nog wel een paar dagen duurt.

Woogy; wat een schatje!

Hannekebosch: sorry, maar ik vind die merrie echt heel erg mager en schrik er een beetje van. Hoeveel voer je haar? Zeker als het veulen er eenmaal is moet ze ook nog melk gaan geven. Als ze dan nu al zo mager is, dan lijkt me dat heel zwaar voor die merrie. Ze is niet alleen op de ribben heel schraal, maar ook haar hals en kont vind ik heel erg mager.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:37

Lis heeft wel een liksteen, maar likt er maar af en toe aan. Ik geef een himalayasteen.

Hannekebosch, ik ben het helaas met Carola eens. Heeft de merrie een geschiedenis of was dit je bedoeling?

Oh wat een heerlijke veulenplaatjes! Ik hoop dat ik nog maximaal 4 weken moet wachten, we gaan het beleven...

Even een plaatje van de dikke dame...
Afbeelding
Helaas geen recente uierfoto...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:42

poeh die heeft een buik!

ik ben druk aan het brainstormen voor een naam voor een hengstveulen en heb deze nu verzameld.
Garcia x The Hitman

-RoughClouds Gentleman
-RoughClouds The Gunman
-RoughClouds The General
-RoughClouds Galadriel
-RoughClouds Grand illusion
-RoughClouds Grand Legend
-RoughClouds Gunner

en helemaal blij want een merrieveulen is namelijk niet van mij maar van de fokker van Garcia en mag nu dus ook de naam voor een merrieveulen verzinnen.

dus New Challenge H...... suggesties zijn welkom!

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:46

carola schreef:
Mijn merrie is nu op 330 dagen en het uier is weer minder dan de voorgaande dagen.... GRRR! Ik dacht dat het echt snel zou komen, maar het valt dus iets tegen. Dus ik vrees dat het nog wel een paar dagen duurt.

Woogy; wat een schatje!

Hannekebosch: sorry, maar ik vind die merrie echt heel erg mager en schrik er een beetje van. Hoeveel voer je haar? Zeker als het veulen er eenmaal is moet ze ook nog melk gaan geven. Als ze dan nu al zo mager is, dan lijkt me dat heel zwaar voor die merrie. Ze is niet alleen op de ribben heel schraal, maar ook haar hals en kont vind ik heel erg mager.

Ik vind de merrie idd ook heeeeel mager hannekebosch. Die heeft straks geen reserves voor haar veulen, dus de melk zal ook minder zijn denk ik. Zou haar echt waT meer gaan voeren of in iedergeval anders voeren. Voer waar ze wat van aankomt. Je kan nu al haar ribben tellen. Ik heb mijn merrie liever iets aan de vollere kant voor bevalling zodat ze genoeg reserves heeft, aangezien een veulen veel van de merrie vraagt.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:55

inowa schreef:
poeh die heeft een buik!

ik ben druk aan het brainstormen voor een naam voor een hengstveulen en heb deze nu verzameld.
Garcia x The Hitman

-RoughClouds Gentleman
-RoughClouds The Gunman
-RoughClouds The General
-RoughClouds Galadriel
-RoughClouds Grand illusion
-RoughClouds Grand Legend
-RoughClouds Gunner

en helemaal blij want een merrieveulen is namelijk niet van mij maar van de fokker van Garcia en mag nu dus ook de naam voor een merrieveulen verzinnen.

dus New Challenge H...... suggesties zijn welkom!

Haha ja, ze is dikkertje dap... En dat met een kleine pappa (1.35) van het veulen...

Hmmm...
New Challenge Honesty
New Challenge Heavenly in love
New Challenge Heartman

Heb zelf eigenlijk geen namen met de H... Zit hier ook weer te twijfelen qua namen... Pffff, heb 2 hengstennamen waar ik uit wil kiezen en de merrienaam heb ik er zo veel voor dat ik weer niet kan kiezen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:56

Ik schrok vanmiddag eigenlijk ook al van de merrie van Hannekebosch.. :o
Pret vond ik al erg mager naar het einde van haar dracht toe..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:58

altijd oppassen met zout. Veel paarden eten er inderdaad obsessief aan. Nieren en blaas gaan aan gort ervan.
Zout vinden ze vooral erg lekker, maar hebben ze niet nodig. Als je een paard zouten en mineralen wilt voeren kan dit gecontroleerd via electrolyten, maar vaak hebben ze die ook niet nodig. Hele heftige zweters kunnen daar baat bij hebben, maar voor anderen zit er in principe meer dan genoeg zout in het voer zelf.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:03

Ik zei expresa maar nik over de schrale merrie : mijne was ook niet dik, al had dat een mmedische oorzaak.

Het valt mij overigens alles mee hoe Mella nu is, dAr kneep ik hem wek voor. Maar ze trekt lekker bij :)

Rough clouda Galadriel is leuk!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:24

Ik zit op mijn telefoon, dus heb wel bij gelezen, maar kan zo niet overal op reageren.

Cp, wat naar zeg van het merrietje! Sterke voor jou en de eigenaren. Met de merrie verder wel alles goed?

Kelly_j, zo ze blijft wel volhouden zeg! Ik duim voor je dat de kleine snel komt!

Bedankt allemaal voor de leuke reacties op onze nieuwe locatie, ik zal nog eens foto's plaatsen als alles opgeknapt is.
Dorinda, er zit 1,3 hectare bij. Ik had liever iets meer gehad, maar voor nu is het zat.
Pretty, het grenst aan zo'n 10 huizen (of nou ja de tuinen daarvan) , dus als er daar ooit eens iets te koop komt hopen we daar wat te kunnen kopen, zodat we alles bij elkaar hebben.
Maar dit is al wel heel fijn hoor, van een kwartier met de auto naar maximaal een minuut of 5 op de fiets :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:27

Wauw wat is er veel gebeurd in een paar dagen tijd!

Mooie veulens gezien en een mooie nieuwe stal, iedereen gefeliciteerd.

En omdat ik het niet meer helemaal heb kunnen bijhouden:

Wil iedereen die een veulen heeft gekregen even de lijst in de openingspost checken en mij een PB sturen met de gegevens als je veulen er nog niet compleet bij staat?
Naam veulen, geslacht en geb datum, plus de naam van de moeder als je meerdere merries in de lijst hebt staan.

Bedankt! :)