Makkelijkste is inderdaad voor de merrie uit, is de merrie niet zo in paniek. Hier is het veulen al wat ouder, en dan gelooft de merrie het wel.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Steffi_H schreef:Annastasia: Ik heb hem ook van begin af aan een halster omgedaan en na een paar weken leren meelopen aan het halstertouw maar ik had niet zo'n gemakkelijke als jou jaarlingen. De mijne was koppig en had er nooit veel zin in, wel ging die altijd mooi mee de trailer op en vanaf hij op straat kwam was al zijn aandacht bij andere dingen dus deed hij niet lastig.
Neon: klopt inderdaad, als ze wat ouder zijn lopen ze gewoon mee achter mams en vind die het helemaal niet erg meer. Dan lopen ze zoiezo, in vrijheid, al naar de andere kant van de wei bijna.
ShamalArabs schreef:Steffi_H schreef:Annastasia: Ik heb hem ook van begin af aan een halster omgedaan en na een paar weken leren meelopen aan het halstertouw maar ik had niet zo'n gemakkelijke als jou jaarlingen. De mijne was koppig en had er nooit veel zin in, wel ging die altijd mooi mee de trailer op en vanaf hij op straat kwam was al zijn aandacht bij andere dingen dus deed hij niet lastig.
Neon: klopt inderdaad, als ze wat ouder zijn lopen ze gewoon mee achter mams en vind die het helemaal niet erg meer. Dan lopen ze zoiezo, in vrijheid, al naar de andere kant van de wei bijna.
Wat ga jij blij zijn met je kuray-kind, das 2x oefenen en ze lopen verder altijd braaf mee!
Steffi_H schreef:En dan heb ik hier nog een tweede filmpje waar ik mijn veulen leidt met een touw rond zijn voorhand en rond zijn achterhand, een manier die ook wel eens gebruikt word. Het principe is hetzelfde, druk aan de achterhand die het veulen vooruit duwt en druk om de voorhand als het veulen moet stoppen, zoals je met je handen zou doen:
http://www.youtube.com/watch?v=kzs8oQQ8_zY