Bij de eerste dracht gaf Casa ook (heel) duidelijk aan dat het veulen kwam. En ook nog op de afgesproken datum. Hoop dat ze dit jaar ook weer doet. En dan op zaterdag 27 maart bevalt!
peach2001
Geplaatst: 08-01-10 10:36
Het schiet indd. al op, maar als ik terug lees van vorig jaar (handig zo'n topic ieder jaar, ik "noteer" altijd bijzonderheden zodat ik kan teruglezen en vergelijken) dan wachten we nu tot de dooi in gaat zetten voor de dames werkelijk door gaan zetten. Tot op heden is het positief nieuws voor Shanaya, we houden rekening met terugkeer van een uierontsteking (dat is normaal, 1-maal ontsteking, altijd ontsteking) maar ze toont nog niets... Als ze schoon blijft dekken we in 2011 weer, anders misschien helemaal niet meer...
Van de week maar vast even oxytocine halen en de spuit voor pinkengriep, want het stiertje is 3 maanden en moet zijn prikje hebben. De reserve gasfles omruilen, dan hebben we iig genoeg gas op voorraad voor de kachel in de caravan.
Goedemorgen allemaal. Hier vandaag een mijlpaal, Rosa zit vandaag op 200 dagen! Ga proberen jullie nog dit weekend van foto's te voorzien. Zijn er nog meer mensen met buikfoto's? Ik kan er geen genoeg van krijgen om daarnaar te kijken.
Talida
Geplaatst: 08-01-10 10:58
volgens mij blijft olie erop drijven inderdaad, dat mengt verder niet. Zie de neusjes al voor me hihi. Heb bij Tal een watertoren gemaakt in de warmste hoek die ook nog eens de verzamelplaats van het vocht uit de stal is, dus extra warmte bron
Pff zal blij zijn dat die vrieskou gedaan is ,we hadden net voor de winter automatische drinkbakken geinstalleerd....die werken nu dus niet !! Terug emmertjes water brengen...echt leuk :-(
Vanmorgen lagen er 2 konijntjes dood ,vrees dat de koude hen teveel is geworden ,arme beestjes.
maar de olie doe je toch ook op het voer, waarom is het dan in het water ineens eng?
_Karin
Geplaatst: 08-01-10 17:18
Ik kan het gelukkig nog steeds dooi houden in de stal.
Bonnie schuurt helaas wel heel erg haar kont kaal. Zij schuurt niet op haar staart maar echt haar kont. Nu staat ze overdag met de regendeken op buiten, omdat ze het daar tegen het hek aan doet. Nu ze de deken op heeft doet ze het gelukkig een stuk minder. Drachtige merrie's
Ik kwam net nog foto's tegen van Bonnie in 2008 ook op 272 dagen dracht. Volgens mij draagt ze nu precies hetzelfde als in 2008.
vanmiddag op stal was de DA er om een aantal gebitten te doen. heb mijn pony's even laten checken en wobbe moet wel echt nodig. Ivy kan er nog even tegenaan, mede omdat ze drachtig is (i.v.m. stress enz) en die heeft bijna niks. maar wobbe heeft wel wat punten en zijn voortanden staan scheef en hobbelig waardoor zijn kiezen dus niet goed afslijten. dus moeten we even een afspraak voor maken.
Gem
Geplaatst: 08-01-10 18:31
Talida schreef:
maar de olie doe je toch ook op het voer, waarom is het dan in het water ineens eng?
ehhh, nee?
Maar nu je het zegt.... ik deed wel lijnzaadolie door het hondenvoer voor een glanzende vacht.
hier krijgen ze (vooral zomers) ook zonnebloem olie door de musli, volgens mij zodat dat het evt. zand (wat ze met grazen binnen krijgen) meeneemt uit de maag om koliek te voorkomen ofzo