Mogge, 12x alarm vannacht, schattig hoe ik haar steeds weg zag dommelen. Ze lag en ging dan in slowmotion plat. Gaat bretels zoeken om de wallen op te hijsen...
Is er nog wat geboren bij jullie?? Hier niets :(.. Hopelijk vanavond....ze zweet wel flink...ga maar eens poetsen 't is net een monster met al die melk en dat zweet
Goede Morge, Ook ik tig keer alarm gehad, liep vanochtend te zwalken door de kamer van moeheid maar nog geen veulens. Ga even bakkie koffie drinken en dan 3 shetten en een hele stal vol NMPRS/AMHA-tjes voeren ben dus even bezig.
Mijn grootste angst: Lun tegen Sif (of andersom): "kom laten we even gauw veulene baasje is niet thuis om zich ertegenaan te bemoeien" Tot straks
Hier ook niks. Camera is ook nog gecrasht. Gister laat zijn wij nog even geweest, heel voorzichtig de stal ingeslopen Yew had ons dus echt niet door, we slopen steeds dichter naar voren toen we op een meter vanaf haar stal stonden had ze ons nog niet gezien, ze was druk haar laatste restjes hooi aan het opeten.
desillies
Geplaatst: 19-04-09 09:24
Hier 3 keer alarm, en rond 7.15 uur wel 7 keer achter elkaar Op de camera te zien was Tess erg onrustig ik denk dat ze tegen het schrikdraad is aangekomen. Ze stampte en draaide door haar box heen, en snurkte er hard bij. Wij gebruiken een door mijn man geknutseld alarm, dat werkt met kwikschakelaars, nadeel is dat het ook afgaat als ze zich uitschud of na het liggen weer opstaat Maar we vinden het niet erg, alarm, camera aan, even kijken en de ogen weer dicht, de twee elkaar kort opvolgende alarmbellen geven aan dat ze weer op is gestaan.
Overigens at Tess haar krachtvoer met smaak, maar haar hooi beroerd ze nauwelijks, ze wil vast even van de zon genieten..
KootMiraDrum
Geplaatst: 19-04-09 09:39
eline_di schreef:
Jeempie, geen veulens vanacht? Komen ze dan allemaal aankomende nacht?
Er zijn er in ieder geval meerderen actief/onrustig geweest
jennyk
Geplaatst: 19-04-09 09:54
goh helemaal geen veulentjes, dat had ik niet gedacht
Ik ben het er wel mee eens dat er veel van pvd gevraagt wordt en eigenlijk vind ik dat iedereen gewoon moet wachten of ie genoemd wordt en niet steeds vragen of ze iets van je paard ziet. Maar goed misschien zou ik het ook wel doen als creamer al zo was in de dracht
Ik ga de lijst bijwerken en als er toch nog veel af moeten vandaag (stiekem overdag veulenen?) zal ik hem aan passen (ben er wel snel mee klaar nu, handig dat bestand )
hahaha heb weeeer erg veel bij moeten lezen! Heb besloten om pas volgende week te gaan verhuizen, de kleine is dan twee weken en dat enen weekie op stal kan er nu ook nog wel bij! Kan ik iig even alles rustig regelen..
Nieuwe update. Qilana kegelt langs beide kanten. Het hangt zelf op haar benen. Ik ga ze direct buiten zetten en hopelijk heeft het goede zonnige weer een positieve invloed. Vorig jaar was dat ook zo, maar heeft ze wel binnen geveulend. Ze was toen zo aan het hinniken om binnen te kunnen staan en 2 uur later was het geboren. Wie weet...
jennyk
Geplaatst: 19-04-09 10:36
fantast: als ze het dan maar niet in haar hoofd haalt dat ze helemaal bovanaan wil komen
jufmim: ze staan nu dus hele dagen op stal? Is dat normaal bij jou op stal of gaan ze in de zomer wel de wei op?
Dat zou ook nog kunnen he jennyk, mmm ben druk bezig een ander plan te verzinnen.
Jammer de DA was gister op stal had ook wel even bij Yew kunnen kijken maar ik wist niet dat ie kwam.
Lisette1987
Geplaatst: 19-04-09 10:42
goedemorgen! geen veulens?! had ik niet gedacht! shinda heeft vannacht geoefent voor de 4daagse volgens mij, ze was veel rondjes aan het wandelen, en heeft ook lekker liggen slapen vannacht