[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NkPrecious

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 04:21

Wij begraven de nageboorte meestal . Dat is wel het handigst en minste rotzooi ervan. (gaat snel stinken als de vuilsnis bak voorlopig nog niet geleegd wordt..)

Bij mij ligt ze nog steeds, ze ligt gelukkig niet meer languit maar met haar hoofd omhoog. ze is nog wel steeds zwaarademig, maar ik hoop dat ze morgenvroeg weer opstaat.. Ze heeft haar been dubbelgevouwen onder haar lichaam, dus het lijkt erop dat ze er minder last van heeft. Alleen haar buik geeft me nog veel zorg omdat ze daar continue naar blijft kijken :S

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 04:44

Iedereen met een veulen gefeliciteerd

Kannie wat heeft die van jou een leuke aftekening.
Haboshof ook jij gefeliciteerd met je adoptie veulen fijn dat ze hem al laat drinken hoop dat ze binnenkort samen staan in een stal.

NkPrecious Wat een pech zeg ik ga duimen voor een goede afloop.

Ik heb nachtdienst vandaar dat ik nu op ben.

Toen ik gisterenavond bij bonnie ging kijken en een foto maakte van haar uier schrok ik wel
Dit was 23 maart 2008
Afbeelding

Dit was gisterenavond
Afbeelding

Afbeelding

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 04:48

@ nk precious; gelukkig dat het ietsje beter gaat, ben benieuwd morgenochtend dan..
@mabon: zo! die is even flink gegroeid dan zeg!

alles is weer rustig hier, ik ga slapen..eindelijk, ben een hoop tekort gekomen
de laatste dagen.... Slapen

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 05:42

jaa ze staattt Go jij! Go jij! pff dat was me het nachtje wel. Gelukkig is ze nu uit zichzelf opgestaan, en ze staat ook op haar been. ze is nog steeds ene klein beetje van de wereld maar dat trekt vast bij als ze zelf ook weer wat bijgeslapen heeft Lachen ik ga nu ook nog even 2 uurtjes slaap pakken, gelukkig dat de andere merrie vannnacht nog even haar veulen binnenhield want hadden het druk genoeg met de ander! Tot morgenvroeg maar weer!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 06:49

kannie schreef:
jaja! om 5 voor half 10 geboren; Cathan! bevalling ging vrij soepeltjes. ik vind hem helemaal geweldig. zit nu nog op de nageboorte te wachten, schiet niet echt op, ik geef het nog een uur. hij drinkt al, galoppeert al door zijn stal. hij is leukkkkkkkk. ben helemaal blij. oja, darmpek is er ook nog niet af. maar hij toont nog geen krampjes, dus wacht het nog even af....wat een dotje hè? Lovers

Leuk mannetje, kannie! Hartelijk gefeliciteerd!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 07:36

Ik wordt net door mijn broer gebeld Bonnie heeft een veulen zit zelf verdorie op mijn werk nu .
EEn merrieveulen alles is zo te zien goed was al droog is heel klein vertelde hij maar hij is trekpaardenveulens gewent dus!!!!!!

Veulentje is al droog en Bonnie is er gek mee.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 08:07

Super Kannie, gefeliciteerd met het mooie mannetje met de mooie naam! En Mabon ook gefeliciteerd met het kleine meisje. Toen ik gisteren de foto's zag dacht ik al dat het nooit meer lang kon duren, omdat de "bilspleet" al volledig achter de spenen was verdwenen. Het uier was al mooi vol.
Veel plezier met jullie nieuwe aanwinst!!!!

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 08:27

Kannie Wat een mooi getekend veulen! Gefeliciteerd!
Mabon ook gefeliciteerd. Is ook wat, kun je 'm niet direct bewonderen...

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 08:46

Kannie:gefeliciteerd,mooie aftekeningen heeft hij.

NKPrecoius:gelukkig staat ze nu weer,hopen dat het snel de goede kant op gaat.
Maar je zei dat ze in een loopstal staat,ze kan dus ook een rotschop van een ander paard gehad hebben ???

Mabon:eerst zit ik foto's van Bonnie's uier te kijken en een paar berichten verder staat dat ze een merrieveulen heeft,dat is snel,heeft ze geen melk gelekt?
En ze was maar 309 dagen drachtig???Vanaf hoeveel dagen zijn ze dan levensvatbaar,want ik dacht eigenlijk dat het 320 dagen waren.

groetjes Debby

Mausje900

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 08:58

Kannie: gefeliciteerd met je veulen! Wat een grappige aftekening heeft hij op z'n koppie! Haha! En wat een geinige naam heeft ie.
Mabon: gefeliciteerd met je merrieveulentje! Dat is dan snel gegaan! Vervelend dat je niet meteen kunt gaan kijken, veel plezier strakjes!
NkPrecious: gelukkig, je merrie staat weer! Slaapze nog even! Dromen

Lavendel is vandaag 320 dagen!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Er is nog niets met haar aan de hand. Het uier begint een beetje vol te lopen en de platen zitten ietsje losser, maar goed, ze heeft er dan ook al 10 gehad. Knipoog
Wendely was vannacht ontzettend onrustig. Ze heeft de hele nacht rondjes lopen draaien. Af en toe een hapje van het hooi en soms heel eventjes slapen, maar ze wist niet meer waar ze moest staan. Haar uier is nou ook heel mooi vol en glimmend zwart. Van de week heb ik een klein drupje gezien, maar daarna ook niet meer. Toen ik vanmorgen voor het werk nog een keer ging kijken stond ze rustig haar hooi te eten.
Spannend!!! Clown

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:17

@ Mabon gefeliciteerd met je veulen Haha!

Met mijn merrie gaat hetgelukkig een stuk beter weer.. was weer een spannend nachtje wat ze me bezorgd heeft. Ze loopt weer op haar zere been, het is nog wel een beetje dik en soms nog een beetje trillerig maar een heel groot verschil met vannacht!

@adhira : Ja het zou in principe natuurlijk kunnen, alleen hoe de wond eruit zag leek niet van een ander paard. Wond was kartelig en diep. Er was ook bijna geen vel af . Ook de plek was moeilijk want ze had de wond onder haar kogel en op haar kogel. Kzeg niet dat het niet zo is, maar de DA vond het ook erg onwaarschijnlijk nav de wond zelf.

Nu net eerst men hoefsmid afgebeld, want ze is al geen makkelijke met bekappen, dus zeker ni als ze 1 zeer been heeft Vork

Hoop dat ze vanaf nu beter gaat, en dat ik me weer kan richten op men merrie die nu toch echt wel een keer haar veulen moet krijgen! Clown

Weten jullie trouwens iets over tetanus/influenza enting ivm veulen? (welke periode niet/wel etc)?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:36

Kannie en Mabon gefeliciteerd!!!

Hier nog niks, ik had het vanacht ook niet verwacht omdat we gister drukte in de stal hadden...

Wij hebben twee 3-jarige hengsten gister opgehaald en die worden vandaag geruind en geröntgent... Dus lawaai en onrust bij ons op stal! Vanacht staan de hensten (ohnee ruinen dan!!! Haha!) ook nog binnen en daarna gaan ze weer de wei op, dus ik verwacht het veulen komend weekend...

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:38

kannie schreef:
nog even één fototje Bloos
Afbeelding
Lovers

ja hij heeft idd toch gemest, zag wat restjes hangen Knipoog
hij doet ook totaal niet kramperig aan...

Ahhh Anne, wat een mooi mannetje heb je daar zeg!! Ik las je SMS vanmorgen pas, lag al op bed toen je
mij SMS-te gisteren. Jij ligt nu vast lekker te slapen, ik weet hoe het voelt slaap te kort als je op je veulen
zit te wachten. Wat super dat je bij de bevalling bent geweest. Ik kom van het weekend kijken hoor, je zal de komende
dagen nog kijkers zat hebben Knipoog.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:52

@haboshof, wat mooi voor je merrie een adoptieveulen, fijn dat ze hem al heeft laten drinken, hopelijk accepteerd ze hem gauw helemaal.

@sjoert, een mijlpaal Haha! gefeliciteerd.

@Iorrr, leuk met de kleine naar de hengsten show.

@suffie, jammer dat Danielle te weinig melk heeft, gelukkig dat jullie hem dan mooi kunnen bijvoeren met de fles.

@odique, haha mooie kerstfoto`s Knipoog

@Falona, wat een schattige foto.

@kannie, gefeliciteerd met je hengstveulen Go jij! Go jij! wat een apart getekend hoofdje heeft hij, mooi hoor.

@NKPrecious, hopelijk knapt je merrie snel op Ach gut

@Mabon, gefeliciteerd met je merrieveulen Go jij! Go jij! dat is snel gegaan, jammer dat je aan het werk bent.

@Mausje, gefeliciteerd met de 320 dagen mijlpaal Haha!

Relana begint nu harde schijven voor de uier te krijgen, ik mag er gelukkig gewoon aan komen, en haar buik pfff die groeit ineens hard zeg, ze staat nog onder een dunne regendeken, dus dan valt het niet op als de buik groeit, gisteren de deken eens terug geklapt, toen schrok ik een beetje van haar buik Haha! zaterdag voor het laatst gekeken, een flink verschil.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:52

Kannie gefeliciteerd
Wat is hij gaaf getekend Wow!
Nkprecious gelukkig gaat het de goede kant op bij je
Heel veel sterkte Ach gut
Mabon Gefeliciteerd met je merrieveulen Go jij! Go jij!
Hoe gaat ze heten en ben natuurlijk erg benieuwd naar de foto's
Mausje gefeliciteerd met de mijlpaal
Marlijn bij Nabukenya is het navelstompje er nog niet vanaf
SA zei dat het lang kan duren en het niet geeft als het navelstompje maar droog is en dat is het gelukkig
Ik hou het wel erg goed in de gaten Knipoog
Hier nog eventjes wat fototjes van Nabukenya
Ik kan geen genoeg van haar krijgen Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Als jullie goed kijken kan je zien op deze foto dat een aftekening op haar een paard is en aan de andere kant heeft ze een hoefijzer Haha!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:54

@Yashilha, ik moest even goed kijken, maar verrek idd ik zie het ook, appart hoor Haha!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:59

Kannie: gefeliciteerd!!!! Wat een knapperd Lachen

En Mabon jij ook gefeliciteerd met je veulen! Pling

Yashila wat heb je toch een geweldig meisje.. ze is echt mooi! Lachen

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:00

Goofke, gefeliciteerd! Mooie naam, haha, luid slurpen.

Haboshof, dat is echt super. Hopelijk blijft het zo goed gaan.

Wat een lieve foto Falona. Ik hoop dat mijn merrie ook zo lief voor haar (1e) veulen is. Het is normaal gesproken een krengetje.

Jaaa, Kannie, hij is er! Ook mooie naam, nog niet eerder gehoord. Fijne tijd, zo ons ook passen haha. En wat een lieve foto die laatste.

NKprecious, wat vervelend zeg. Ik duim voor je dat het allemaal goed afloopt. Kijkt ze ook niet meer naar haar buik?

Oei, Inma, einschuss, ben ik ook steeds bang voor nu ulisse nog steeds mok heeft en haar been ’s ochtends wat dikker is. Het is na een paar meter stappen wel weer dun maar het zit me toch niet echt lekker. Maar volgens de DA is het niet zo erg, tja….daar vertrouw ik dan maar op.

Mabon ook gefeliciteerd. Je stond zelf al te kijken vd uier en nu is het er dus al! Balen zeg, dat je op je werk bent. Moet je nog lang werken? Zal toch niet omdat je hebt nachtdienst gehad?

Heb gisteren nog een paar foto's gemaakt van ulisse. Ze zit nu op 317 dagen. Volgens mij ziet het er goed uit toch? Niet extreem dik of dikker uiers oid? Voor mij en voor haar eerste keer vandaar mijn vraag.

Vrouwtje, mijn voorkant is ook mooi hoor Pling
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft al "kuiltjes"naast de staart maar dit mag nog meer?
Afbeelding

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:01

@ Kannie... GEFELICITEERD! Daar is ie dan!!! Mooi getekend veulentje hoor!

@ Mabon ook GEFELICITEERD!!!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:01

haha, Yashilla ik zie het ook!!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:08

Hier nog even 2 foto's van falona's veulen (de rest stuur ik je nu door via de mail hanneke)....

Afbeelding

Afbeelding

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:16

NkPrecious: Jee wat een spannende nacht.. Gelukkig staat ze weer!

Kannie: Gefeliciteerd met Cathan! Go jij! Go jij! Wat heeft hij een gaaf hoofdje aan de rechterkant. Lovers

Mabon: Zo kijk ik naar haar uier, zo lees ik dat ze een veulen heeft. Van harte gefeliciteerd! Hopelijk kan je snel gaan kijken. Dat is met de mini's/shets he, die kunnen wel eens heel vroeg van een gezond veulen bevallen.

Mausje: Gefelicteerd met je mijlpaal. Haha! Die blijft geweldig.

Odessa: Ze ziet er super uit! Wat zit ze mooi in haar vacht. Ja

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:33

Odessa1 schreef:
haha, Yashilla ik zie het ook!!

Ik had het zelf ook niet gezien hoor,één van mijn kinderen kwam er mee Bloos
Odessa wat een lekkere buik zeg
Cubalibre wat een leuk veulen
De aftekening op het hoofd vind ik erg leuk,vooral dat neusje
Suffie vergeten Bloos
Goede oplossing toch zo dat je het red met 2 flessen
Is er een rede waarvoor de melk niet goed opgang wil komen?
En krijgen we nog eens een foto van dat lekkere kleine mannetje Haha!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:40

@Yashilha: ook ik vindt t een erg mooi veulen, hij is erg mooi van kleur en ik ben benieuwd of hij zo zal blijven....
Moet zeggen dat met dat jonge grut op de manege het bij mij ook al begint te kriebelen hoor. Maar ja cuba moet nog iets minder dan 2 maanden..... en dat duurt nog zo lang.....

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:04

Wat een prachtige veulens zijn er weer geboren!
Ik heb echt geen tijd meer om alles bij te lezen. Zijn pas verhuisd en internet is nog niet aangesloten. Kan hier op het werk gelukkig nog bokken onder de pauzes.