[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

guenivere

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:47

Faith is vandaag 40 dagen drachtig Bloos nog 300 te gaan Clown

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:21

crazy_funky schreef:
pff hier ook weer niet drachtig!
nouja pogng 3 dan maar.. hopelijk 3x is scheepsrecht he Lachen

september: italiaans vind ik mooi.. maarja komt omdat ik dat zelf ook ben Tong uitsteken

Vervelend zeg, dat je merrie niet drachtig is! Maar inderdaad, 3x is scheepsrecht haha. Lachen

Italiaans? Wow! wat gaaf!! Ik ben zelf dol op Italië, eerst wou ik er nog gaan wonen als ik klaar ben met mijn studie. Maarja.

Had zelf deze namen al in mijn hoofd, van dit jaar al:
Hengst- Romantic Venice, Romantic Supreme, Rome (en dan uitsprekend als Roome)
Merrie- Otje (zooo schattig), Venice, Luca...

Kan verder niks bedenken. Bloos

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:50

Helaas, Sizzle staat al weer naar de ruinen te lonken, dat is dus weer niet gelukt. pfff 3e keer al. Zal ik nu al een andere hengst proberen vraag ik mij af.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:09

Sizzle schreef:
Helaas, Sizzle staat al weer naar de ruinen te lonken, dat is dus weer niet gelukt. pfff 3e keer al. Zal ik nu al een andere hengst proberen vraag ik mij af.

Wat jammer Sizzle, Verdrietig heeft het al goed doorgezet? Heb je nog een andere hengst in gedachte dan?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:43

Ik heb wel een tweede keuze hengst, hij is alleen ook 300 euro duurder en is meer spring gefokt (Casantos).
Ik denk dat ik ze eerst vraag om het met Regumate en onverdund sperma te proberen.
De hengstigheid heeft nog niet volledig doorgezet, maar ik herken het nu al en ze moet nog minimaal een halve week voor dat het zover zou moeten zijn. Het is precies hetzelfde als de vorige keren dus ik maak mij geen illusies.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:30

Wat jammer Sizzle dat ze niet drachtig is
Niet opgeven de moet erin houden
Voor de merries die wel drachtig zijn gefeliciteerd
Ik ben even niet geweest heb met m'n jongste zoon in het ziekenhuis gelegen,dus had wat minder tijd
Nu ben ik er weer en hoop het allemaal een beetje bij tehouden
Yashilha is alweer 74 dagen drachtig en ook ik ben druk op zoek naar namen
De merrie naam heb ik al en de hengsten naam weet ik nog niet zeker

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:38

Sizzle schreef:
Vervelend Moschino, hoe veel keer heb je het nu geprobeerd?

Dit is (pas..) de 2e keer dat we het proberen. Hopelijk blijft het daar bij! Knipoog
De vorige keer was ze 3,5 week weg (ivm dat ze nog hengstig moest worden..), maar als het goed is hoeft ze nu maar 1 weekje daar te blijven. Lachen

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:47

Jortella is vrijdag geinsimineerd, en niet meer hengstig geworden, nog 14 dagen en dan wordt ze weer gescant!
Hopen dat ze drachtig is, want het word dan ons eerste veulen, heel spannend.Haha!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:55

Donderdagavond toevallig een rondje met de dierenarts gelopen om een aantal merries te scannen (hij was te laat en de manege-eigenaar was toen dus les aan het geven) in de stille hoop dat de mijne ook zou moeten, maar helaas daar gingen we voorbij. Wel nog twee vruchtjes gezien en hele interesante uitleg gekregen over wat er allemaal op die scan te zien is.

Ik denk dat hij in de dagen daarna nog een keer langs is geweest voor o.a. de mijne want gisteren kreeg ik te horen dat ze weer gescand is en dat het er nu allemaal heel goed uit ziet. De Regumate lijkt dus aan te slaan en als alles goed gaat staat er voglend jaar een veulentje langs mijn paardje Haha!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:57

aah wat jammer sizzle!
ik ga het nu ook met een andere hengst proberen, niet omdat ze van deze niet drachtig is geworden maar omdat we anders weer ruim 300 km moeten rijden endeze hengst staat heeeeel wat dichterbij en ook erg leuk vind ik! alhoewel er nu niet een "emotionele" gedachte achterzit..
die 1e hengst was een verzorgveulen van mij geweest..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:05

Kunnen ze het sperma dan niet verzenden?

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:20

nee is een jonge hengst die voor t eerste dekt.. en is nog proef dekking ook..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:59

Ben je zo ver weg verhuisd dat Arthur 300 km van je af staat, c_f? Wel jammer dat het niet gepakt heeft....

Santa hebben we dus sinds zondag weer terug, maar ze zit onder de korstjes.... Paradiso is niet zo lief geweest geloof ik...

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:05

Jammer CF en Sizzle dat ze nog niet drachtig zijn, dat is mijn nachtmerrie dat ik m'n fokmerrie niet drachtig krijg. Bloos

Ik ben ook al bezig met namen, ik had enkel merrienamen eigenlijk omdat ik zo op een merrie had gehoopt. Die naam gaat dus gewoon mee naar volgend jaar, en hopelijk kan ik die nu wel gebruiken. (merrie merrie merrie ik wil een merrie Haha!)

Mijn merrie is gisteren gescant en de grootste follikel was weg, nou heeft de hengst niet zo heel goed sperma volgens zijn eigenaars dus ik ben heel benieuwd of 1 van de zwemmertjes sterk genoeg was. Maar zou toch moeten aangezien ze binnen de 48u heeft geovuleerd.
Over 2 weken weet ik of ze drachtig is of niet Nagelbijten / Gniffelen

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:24

Slecht sperma? ik zal het geheim van onze hengst eens vragen... Misschien dat ie stiekem wat tips heeft! Hij heeft nog nooit een merrie een 2e cyclus moeten dekken... En hij dekt er toch minimaal 9 per jaar. onze oudste had bij een andere hengst laatst 2 cycli nodig, nu slechts 1 sprong, de andere dame is alleen van het voorvocht op de eerst dag van de hengstigheid drachtig geraakt... Maar goed, die laatst is zelf ook erg vruchtbaar, die produceert acuut een eicel als er in de verte een hengst wandelt...

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:45

ja nou slecht sperma... het was "nicht sehr gut" zeiden ze. Knipoog mijn merrie was wel van 1 keer insemineren drachtig de vorige keer. Op de veulenhengstigheid met nog wat vocht in de baarmoeder en een ei dat maar niet wilde springen... t'was tegen onze verwachtingen in en ik hoop dat het nou weer zo makkelijk verloopt Haha!
Maar jij hebt wel een abnormaal vruchtbare hengst als hij al met enkel z'n voorvocht bevrucht Tong uitsteken

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 01:04

De merrie is nog goed een week hengstig geweest daarna, niemand had dat dan ook verwacht... Dus ja, ik ben erg trots op hem en heel blij enzo. Hij heeft ook al eerder merrie's, die ze jaar in jaar uit bij andere hengsten niet drachtig kregen, in 1 hengstigheid drachtig gekregen. Ik hoop dat mijn nieuwe aanwinst net zo vruchtbaar gaat blijken te zijn Lachen

September

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 02:04

hé Sizzle, dat is balen... Verdrietig

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:12

Balen zeg, carzy funky en Sizzle...

Ik ben toch wel heel blij dat mijn merrie in 1 keer drachtig was, die spanning steeds is niks voor mij *LOL*
Vandaag zit ze op de 40 dagen, dus voor haar ook nog 300 te gaan Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:14

Een van mijn drachtige merrie's voor dit jaar, werd gisteren hengstig en na een scan vanmorgen bleek dat ze niet meer drachtig is, en dat er een gigantisch ei klaarstaat.

Dus ik kan me voor de 2e keer aanmelden in dit topic, ze wordt vanavond gedekt. Ja

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:15

Thirsa_ schreef:
Balen zeg, carzy funky en Sizzle...

Ik ben toch wel heel blij dat mijn merrie in 1 keer drachtig was, die spanning steeds is niks voor mij *LOL*
Vandaag zit ze op de 40 dagen, dus voor haar ook nog 300 te gaan Haha!

hier nog één idd, was blij dat Leur in één x drachtig was Knipoog

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:16

Ik had me al aangemeld, maar kan me dubbel aanmelden Scheve mond .. mijn merrie is vanochtend voor de tweede keer gescand, en is - zoals al vermoed werd - drachtig van een tweeling. We wachten nog tot maandag en scannen dan nogmaals, zijn het er dan nog 2 dan worden ze eraf gehaald ... Verdrietig

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:32

Balen Marleen, gelukkig kom je er op tijd achter.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:33

@_marlijn, wat jammer zeg, denk je binnenkort een veulen te hebben, is het loos alarm Ach gut heel veel succes voor haar drachtig te krijgen

@keeva, jij ook succes met wachten, hopelijk blijkt het maandag toch maar eentje te zijn

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:24

Marleen: wat jammer zeg... succes en ik hoop dat het dit keer gewoon goed gaat!

keeva: succes met afwachten, hopelijk is er maandag nog maar 1 over

terrorita: fijn is dat he!! al die spanning is niet goed voor me *LOL*
nu is het wachten tot volgend jaar april, dan krijgen we bevallingsstress Haha!