Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dus dat doen we niet meer. Gefeliciteerd met de dracht
Hier hebben we het ook wel eens dat het vruchtje wat ouder is. Dan is het ei idd al gesprongen maar tonen ze nog hengstig. Abby had dat ook. Die was 26 dagen volgens mijn berekening maar de DA zei 28 dagen. 
met insenimeren kun je zien of er een goed ei zit met een goede baarmoeder en daarop insemineren zonder dat je gemoeid bent met een hengst die niet mag dekken
zat je gevoel toch juist helaas. Op naar een nieuwe ronde. Wie weet moet ze idd een groter ei hebben. Zo weet ik van Loes dat ze ook pas drachtig wordt als ze een ei van 4 heeft of groter. Als we scannen en ze heeft een ei van 3.5 dat ovuleert weet ik al dat het niet pakt. Suzy is andersom die krijgt giga eieren en als die te groot gaat weet ik dat het niet pakt. Dit zijn toevallig 2 merries die we onder begeleiding hebben laten dekken ooit dus van deze 2 weet ik perfect hoe ze het doen
raar zeg van die oude merrie, flink balen ook als je er nog mee wilt fokken.
ik zou niet meer behandelen. Weet idd niet of ze drachtig is maar voor hetzelfde geld wel en zou geen risico pakken.

Knop om en weer door... Oh wat grappig van die eitjes. Zal er toch een regelmaat in zitten denk ik..? 
Ik zou er zachts gezegd niet blij van worden als mensen met hun merrie bij onze hengst zou komen snuffelen
Veronia is prachtig. Nog 9 lange dagen...
Ook even ingefluisterd?

Moet lukken nu toch?? Vorige keer plaste ze direct na het insemineren, ik weet dat het sperma diep genoeg wordt ingebracht maar toch. Dit deed ze nu niet. Geeft toch een beter gevoel. Vorige keer had ze ook nog wat afscheiding van de bevalling. Nu ook niet. Lijkt allemaal war gunstiger!

Nog 1 te gaan! Gaat allemaal redelijk vlot. Allemaal voor een ander, bij mezelf gaat het plots allemaal wat stroef
Ik hou me zeker lekker bezig dat de tijd snel voorbij gaat. nog 9 dagen voor ons
benieuwd wat je nu gaat kiezen
Idd altijd extra fijn als die netjes drachtig worden.
. Morgen opnieuw schouwen en wellicht eens kijken wat ze doet als Tiesto haar benaderd. Tiesto is gelukkig super hanteerbaar en als de merrie nee zegt dan kan ik hem ook zo weg leiden zonder problemen dus daar heb ik wel vertrouwen in.
Ik hoop echt dat het lukt!
Ik snap dat dat een fijn gevoel geeft. Nu nog even je eigen dames 
Gaan met die banaan hahaha

volgend jaar zullen we onder het zadel ook wel verder zijn. Dan is volgend jaar pas dekken misschien ook een domper als het werk steeds zwaarder wordt. Beslissingen, beslissingen
. Het is niet hetzelfde als insemineren. Maar bij sommige merries komt met natuurlijk dekken bijna de hele kwak er terug uit als de hengst eruit komt. Onze veearts zei dit heeft te maken spanning van de merrie en doet niks af een mogelijke bevruchting. Yula had dit vorig jaar bij elke dekking ookal stond ze er netjes voor stil. En zij was meteen drachtig. Dit jaar bij Fleur ook veel terug vloei van sperma als de hengst terug trok maar ook zij is netjes drachtig. Het is idd klote want je ziet het er liever in blijven maar uit mijn ervaring zijn er evenzeer merries drachtig ookal komt het terug eruit. Het vocht daar en tegen is idd super klote. Ben benieuwd wat je veearts zegt.