[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 01:25

Quir. Mooi weergegeven. Heel interessant

Desi. Ik zou zo'n merrie eerst eens scannen. Wellicht helpt een supplement ook wel ipv regumate

Charmfaith. Hopelijk nu met geluk

Shirley. Heerlijk zo onder elkaar

Zwarteheks. Gefeliciteerd!

Muronia. Klinkt hoopvol. Duimen draaien. Regumate is duur he. Liezella heeft heel de winter erop gestaan, gelukkig had mijn dierenarts de pig variant voor mij besteld. Overal waar paard op staat is nog duurder >;)

Cynthia. Aah verliefd op haar kind := reageert Idris ook echt?

Shirley. Waarom nu nog niet hengstig gespoten?

Jennyk. 14 dagen is wat aan de vroege kant.

Corinadrenth. Dat is fijn. Was colla nu ook al geinsemineerd?

Goldenarrow. Fijn een kloppend hartje *\o/*

Baudyh. Gelukkig dat het nu goed ging op de trailer. Met wie worden ze geinsemineerd?

Volgende week donderdag of vrijdag wil ik de eerste twee scannen. Met Liezella zitten er net te veel dagen tussen. Donderdag zou Odilia 18 dagen zijn, Nigrante 16. Dagje later kan eventueel ook. Dan zou Liezella 14 dagen zijn op vrijdag. Net iets te vroeg. Ik weet ook niet of dit scan apparaat daar goed genoeg voor is. Bij mijn vorige dierenarts deed ik het wel eens en was dan prima te zien.

De twee halfzusjes bij elkaar. Merk weinig verschil in karakter. We gaan het zien of ze drachtig zijn
Afbeelding

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 02:17

AM geen idee eigenlijk… niet naar gevraagd := Anders had ze sowieso in het weekend gescand moeten worden.. als t niet anders kan, kan t niet anders… maar kan zo niets bedenken waarom vrijdag pas.
Misschien dacht de dierenarts, die twee dagen maakt inprincipe ook niet uit, anders had ze in t weekend gescand moeten worden..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 05:58

Corina en GA gefeliciteerd met de kloppende hartjes!

Baudyh wat goed dat ze zo de trailer op ging. Dat scheelt een boel.

AM ik had gevraagd om de pig variant maar dat maakte volgens hen in prijs niks uit. Ik heb nu eerst een klein potje omdat we eerst maar eens een positieve 18 dagen scan willen zien. Daarna haal ik dan met liefde een grote fles.

Vervelend als je het net niet kan combineren met het aantal dagen. Ik zou denk ik vrijdag de eerste 2 doen en dan dinsdag Liezella.

Denkt iedereen erom dat je Nicole288 (openingspost) een pb kunt sturen als je merrie drachtig is, zodat ze in de lijst met drachtige merries komt? Ik kan me niet voorstellen dat het er nog niet meer zijn dan dit inmiddels.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 06:54

jennyk ik durf het niet te zeggen of het echt veel verschil maakt als je het op 14 dagen doet. Maar wellicht wat andere ook zeggen.

corinadrenth gefeliciteerd met het kloppende hartje. Succes met de andere dames

Goldenarrow gefeliciteerd met het kloppende hartje.

baudyh hopelijk lukt het om Diantha gelijk dragend te krijgen deze ronde.
Fijn dat Ivo zo mee de trailer op ging.

AM_Horses lastig idd, weet niet wat wijdheid is, mede of het apparaat daar geschikt voor is. Zou zelf dan nog 1 of 2 dagen wachten met Liezella en dan pas scannen. Maar moet ook allemaal maar net in je planning passen.

moner

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 07:47

Corona’s en GA gefeliciteerd met de kloppende hartjes

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 07:53

@AM Diantha dekken we terug met Fontaine. Die hebben levend veulen garantie dus je bent een dief van je eigen portemonnee als je daar geen gebruik van maakt. En het veulen leek ondanks dat ze dood was wel heel mooi. Ik verwacht dat ze deze cyclus eerst gespoeld moet worden maar we gaan het zien.

Ivo gaat bij McLaren. Je moet ergens beginnen met een nieuwe merrie. En ze is groot en een tikkeltje grof. Dus zien wat het word.

En vandaag gaat mevr G naar de hengstenhouder. Die komt bij Omar Sharif

En verder wacht ik op het laatste veulen. Er zit schot in maar is nog niet zo ver.
Dag 329

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 08:42

Iedereen die zijn paard of pony al drachtig heeft gefeliciteerd!

Ik ga morgen mijn merrie laten scannen om te zien of de hengstigheid er al aan komt want zou haar graag deze week nog naar de hengst toe brengen.
Ik had eigenlijk al tekenen van hengstigehid verwacht volgens mijn berekeningen...... voor wat dat waard is....

Maar vorige week is 1 van mijn jaarling hengsten uit haar kudde verkocht en verhuisd dus mogelijk heeft dat nog effect op het tonen van de hengstigheid, maar er loopt nog steeds 1 jaarling hengst bij, dus je zou toch verwachten dat ze wel iets van hengstigheid zou tonen. Een ander optie is natuurlijk dat ze drachtig is van 1 van deze jaarling hengstjes. Maar dat zal morgen allemaal duidelijk worden.

Ik vind het spannend. Ik zou met beide opties blij zijn zo wel als ze drachtig is van mijn eigen jaarlingen en als ze hengstig is of bijna wordt zodat ik haar dit weekend nog weg kan brengen. Alleen als de hengstigheid er nog niet aankomt zou ik wel balen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 08:52

Baudyh groot gelijk dat je terug fokt met Fontaine. Vind ik een aansprekende hengst, ik heb hem eens gezien bij een hengstenshow. Hij is ook erg groot dacht ik?

Dddara.. welkom! Ik hoop voor je dat ze niet drachtig is van de jaarlinghengst, maar je was er al wel voor gewaarschuwd. Ik snap ook niet dat je daar blij van zou worden, dat heeft toch niks met fokken te maken? Sorry..

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:20

Muronia dat klinkt positief! Ik ga voor je duimen :)

Wij hebben ook geen opvoelbox, meestal gaan we naar de kliniek maar onze da komt ook gewoon thuis scannen.

Quir super interessant zeg! Bedankt voor het delen!

ZwarteHeks gefeliciteerd!

Cynthia leuk zeg, ben benieuwd voor welke hengst je gaat!

Shirley wat balen!

jennyk 14 dagen vind ik persoonlijk ook wel heel vroeg, grote kans dat je dan een paar dagen later weer kunt.

corinadrenth en GA wat fijn dat het hartje klopt! Geeft toch altijd weer een goed gevoel he?

DDDara een jaarling hengst tussen de groep? Dat doen wij echt niet hoor.. Dan ben je ook niet bewust aan het fokken vind ik, maar goed. Ieder z'n ding denk ik.

--
Wij gaan morgen Miana scannen, dus duimen aub! :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:24

Muronia schreef:
Baudyh groot gelijk dat je terug fokt met Fontaine. Vind ik een aansprekende hengst, ik heb hem eens gezien bij een hengstenshow. Hij is ook erg groot dacht ik?

Dddara.. welkom! Ik hoop voor je dat ze niet drachtig is van de jaarlinghengst, maar je was er al wel voor gewaarschuwd. Ik snap ook niet dat je daar blij van zou worden, dat heeft toch niks met fokken te maken? Sorry..

Ja Diantha heeft een grote/vergrotende hengst nodig. Die neigt zelf naar verkleinend.

En ik ben het met je eens ik zou ook niet blij worden als ze van een jaarling hengst drachtig zou zijn. Niet zo handig dat dat samen loopt.

Spannend bamorka.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:27

Ik wil zoveel typen maar volgens mij hebben we al 3 keer gewaarschuwd in dit topic. Als het nier vaker is..

Hengsten dekken. Kunnen zelfs al heel vroeg dekken. En ook stiekem.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:45

Bamorka, spannend. Succes morgen.

DDDara, was is de reden dat je er blij van wordt dat ze mogelijk gedekt is door 1 van je eigen jaarling hengsten?

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:46

Het gaat hier harder dan ik op het moment kan bijhouden. Ik zie wisselende successen. Gelukkig is het nog relatief vroeg. Het zal mij benieuwen of Zonnebloem meteen heeft gepakt. Het zou ook kunnen dat ik dit jaar gewoon weer 1 veulen fok (met Zonnebloem dus) :)

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:54

DDDara het enige dat ik voor je hoop is dat ze niet drachtig is van haar eigen zoon...

Het is nu aardig druk aan het worden met scannen, insemineren en dekken. Zonnetje diet een hoop. Hopelijk half mei/eind mei heel veel drachtige merries *\o/*

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 10:02

Dddara. Snap het ook niet zo goed. Er is hier al vaker gewaarschuwd.

Mdw. Maar één merrie is dekken. Vindt je twee veulentjes niet leuker in de wei :+ :Y)

Baudyh. Van fontaine wist ik idd. Andere hengsten zijn ook heel tof. Alweer benieuwd wat het resultaat wordt. Ze moeten eerst nog drachtig worden :j

Bamorka. Duimen draaien

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 10:05

Mijn hengstveulentje van 2,5 maand weet helaas ook al hoe het werkt :+
Hij heeft afgekeken bij de oudere hengst en hij werkt hem ook naar binnen en bijt zich vast.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 10:07

Luna. Die is er al heel vroeg bij := onhandig is het wel, lijkt mij

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 11:16

Ok, eindelijk tijd voor een bijleespost :)

@Luna2006
Zo, 2,5 maand en al zo slim.... jeetje :')

@MDWStables
Wat een mooie merrie!

@Bamorka
Heel veel succes voor morgen! Mijn duimen draaien! *\o/*

@DDDara
Welkom :) Heb jij altijd alles samen lopen? Jaarlingen kunnen al goed vruchtbaar zijn.. dus als er al wat in zit, zou ik het niet gek vinden...

@baudyh
Wat spannend allemaal, hopelijk allemaal vlot drachtig. :) Wat een leuke foto ook van jouw merries, heerlijk snurken in het zonnetje :j

@AM_Horses
Nog even op het wachtbankje dus... spannend! *\o/*

@goldenarrow
Yaay! Hartslagje, gefeliciteerd! *\o/*

@corinadrenth
Nog even wachtbankje dus, spannend.

@jennyk
Persoonlijk vind ik 14 dagen te vroeg, nog erg fragiel. Maar vele zeggen dat het al wel redelijk te zien zou moeten zijn.

@Shirley__
Ah balen zeg... hopelijk lukt het allemaal met het hengstig spuiten.

@Cynthia82
Fi verliefd op haar eigen jong. :') Ik las ergens al dat je Golden Daim gaat gebruiken? Leuk hoor! :D

@Muronia
Heel spannend! Hoop zo voor je dat het gaat lukken!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:12

bedankt voor jullie advies!

bamorka: succes met scannen morgen!

ddara: hopelijk wordt ze snel hengstig

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:33

Bamorka ik duim hoor, succes morgen!

MDWstables wanneer mag je scannen?

Luna oei daar word je niet heel blij van, bijdehand ventje dus.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:48

Dddara ben benieuwd naar de scan morgen. Mag ik vragen waarom je het niet erg zou vinden als ze dragend is van een jaarling? Hebben deze een goede bouw dat ze de merrie kan verbeteren? Of betere gangen? Of hebben ze hele goede bloedlijnen? Of misschien een bijzondere kleur? Dan zou ik enigzins ergens iets kunnen begrijpen. Maar hoop niet dat ze dragend kan zijn van haar eigen zoon? Dan zou ik per direct het vruchtje eruit laten halen (Mits mogelijk,ik ben niet zo bekend met abortus bij paarden..)
Wat voor hengstenkeuze had je anders? En wat voor merrie is het?

Claudia je hebt er alles aan gedaan. Volgens mij zit je naast mij op het bankje O:) Heel gezellig hoor :D

Bamorka ik duim voor morgen!!

Luna2006 pff zou er niet blij mee zijn zo'n veulen haha. Maar ja niks aan te doen. Wij hadden ook een dekkend veulen, die is dan ook al met 4 maand afgespeend.

Cynthia oeps. I is ook heel knap :)) Ze kunnen nog niet bij elkaar denk ik?

Suffie ja heerlijk weer nu! Mag nog wel een constantere temperatuur. Ene dag 20 graden, andere dag weer 12... brrr. Hoe gaat het bij jou?

MDWstables zonnebloem is prachtig <3 Zou mooi zijn als het in 1x klaar is

Cioccolato denk dat ze daar wel van op de hoogte is, aangezien ze er best een veulen van wil hebben

ZwarteHeks gefeliciteerd!

Baudyh snap dat je terug dekt. Hopelijk is ze netjes schoon en kan je vlot beginnen. McLaren is leuk! Van die andere nog nooit iets van gehoord. Klinkt arabisch?
Leuke foto van de dames in de weide. Ook fijn dat de vos makkelijk op de trailer ging.

Moner Corona's :+

Corinadrenth en Goldenarrow gefeliciteerd met de kloppende hartjes! Altijd fijn!

AMhorses ik zou ook even wachten met Liezella. Straks zit je in de stress voor "niks"
Mooie foto van de halfzusjes

Quir bedankt voor de filmpjes en informatie!

Zilver was eergisteren echt super dromerig en lief. Zo is ze ook als ze drachtig is, dan vooral op het einde. Heb heerlijk met haar geknuffeld. We zijn nu 8 dagen na de dekking en 8 dagen tot scannen. Precies op de helft dus :D
Afbeelding
Even met Perry gewandeld en gras eten :j Morgen is hij jarig :D
Afbeelding

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:35

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:10

Bamorka, ik duim!

ZwarteHeks, ja die Fi is een Fiespeuk nu _O-
Golden Daim inderdaad. Moet alleen nog even navragen of zij ook in het weekend verzenden, anders kies ik voor het weekend waarschijnlijk toch weer Cas.
Net gebeld: GD wordt ook in het weekend verzonden *\o/*

AM, I reageert zeker! Hinniken als een hengst, hals erop, piemel eruit :')

Kabayo, ze kunnen zeker niet bij elkaar nee. Er zat één draadje tussen:
Afbeelding
Maar toen Fi gisteren zo hengstig naar I deed, hebben we er nog een draadje tussen gespannen, zodat er nu een meter of 3 a 4 tussen zit, voor het geval ze toch door het draad gaan. Ik wil dat risico echt niet lopen!

I is gisteren gecastreerd, dus over een week of 6 mogen ze bij elkaar. Valt hopelijk ongeveer samen met de drachtscan van Fi.

Vanmorgen even gesnuffeld en nog hopeloos hengst(ig) _O-

Afbeelding

Dara, er is genoeg gezegd, maar ik blijf me over je verbazen. Verder hou ik mijn mond.
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 05-05-22 17:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:31

Dara: ik zou het niet zo tof vinden als mijn merrie dragend zou zijn van haar 1 jarige zoon. Beetje incest vind je niet? Waarom zou je dat oké vinden? Heb je een reden?

Nobel: spannend! Nog even afwachten dus!

Voor de rest die nog op het wachtbankje zitten; toitoitoi!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:47

Wauw wat een tempo hier ! Sorry als ik niet op iedereen reageer, bijna niet te doen met mijn matige geheugen qua namen, maar ik lees wel alles en leef met een ieder mee :J

Spannend al die scans morgen! Ik duim voor iedereen voor een gewenste uitslag (dracht/bijna hengstig/schoon enz)

Cynthia fijn dat GD ook in het weekend wordt verzonden!

Mijn merrie is op de helft van ons wachtbankje. Helaas is ze gister een ijzer kwijt geraakt door gerace in de wei, dus ze heeft iets langer rust na de show en wedstrijd dan eigenlijk gepland :+
Sinds vandaag werken de zelfdrinkers in onze nieuwe stal, iemand tips hoe dit te leren aan de pony's die het niet kennen?

De duimend draaien door!