[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:21

Wij scannen op 16 dgn dan op 30 dgn dan op 10 weken en dan eind sept.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:26

Hier scan op 18 dagen, 6 weken en ?? maanden. :D

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:26

Oei corinadrenth, mijn voorkeur zou het ook niet hebben een hengst in de groep.
Stel inderdaad dat je merrie toch plots verwerpt zonder dat je het in de gaten hebt en op een onbewaakt moment duikt hij erop.
Heb je volgend jaar ineens een veulen van een andere hengst.
Het zal vast zon vaart niet lopen maar de minimale kans zou ik al uit willen sluiten :j

Paardje2013; spannend!

Tiwi1969; zo zie je maar dat het snel kan gaan. Duimen dat het direct pakt.

Yfkelover; welkom op het wachtbankje!

Cp112; ik duim ook voor jou dat er een vruchtje zit over 18 dagen.

Murosch; wachten duurt lang! Maar inderdaad zo met een hoop op het bankje is wachten gezelliger!

Evelien; hopen dat het er morgen goed uit ziet!

Cowgirl83; wat jammer dat het nog niet echt wil vlotten. Volgende week weer mooi weer dus hopen dat dat helpt.

Angelpam; welkom op het wachtbankje.

Vulina; oei dat zijn geen leuke geintjes.
Gelukkig met praam wel braaf. Zag alles er goed uit?

Am horses; ik hoop echt dat het nu goed door gaat zetten!

Fidelity vandaag gescand en morgen nog een keer insemineren. Er zaten 2 eieren en de ene is eraf en de andere staat op springen. Dus voor de zekerheid nog een keer insemineren.
Zag er prima uit maar ga wel met 15 dagen scannen of het er toch niet per ongeluk 2 zijn straks.

La fidele was gister na het scannen op van de spanning. Het was erg druk bij de dierenarts en ze was nog niet zo vaak alleen van huis geweest. Het ging allemaal best ok op wat trillen na.
Tot ik haar thuis uit wilde gaan laden.
Ze ontplofte echt ineens en klom zowat over de stang heen.
Gelukkig liep het goed af maar het zal je toch gebeuren dat je thuis komt met goed nieuws en dan breekt ze even gauw haar nek :(:)
Van de week maar even rustig rondje met moeders ernaast dan is het vast weer ok.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:28

Jakkes, en dan moet je ervoor staan ook nog.. Maar het was niet voor niks :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:32

Och arme La fidele :(:)

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:33

Vulina schreef:
Jakkes, en dan moet je ervoor staan ook nog.. Maar het was niet voor niks :)

Ja ze flipte echt compleet.
En het sneue was dat mijn dochtertje altijd helpt met touwtje losmaken en uitladen. Die schrok zich te pletter.
Gelukkig sprong ze meteen uit de trailer en kon ik er meteen bij.
Enige dat hielp was een klap voor de kop helaas. Even terug bij de positieven :(:)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:35

Wat moet, dat moet. Veiligheid voor alles!

lovejouuuIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:02

jeetje wat gaan we snel :')

Ajesca gefeliciteerd ! maar dan moet ze idd geen andere gekke dingen uithalen.. niet de bedoeling :')
hopelijk pakt het voor je andere merrie ook, zou heel fijn zijn !

CP112 Gaaf dier zeg ! hopelijk goed nieuws over 18 dagen :D

Yfkelover oeh spannend! hopelijk is het ei er mooi af ! druk wachtbankje hebben we inmiddels dacht ik zo..

AndreaB volgensmij adviseerde mijn DA idd ook met 30 dagen weer eens te kijken.. niet dat we al zo ver zijn maar bij 18 dgn, dan 30 dgn en dan richting sept nog eens..

Succes Baudyh ! Bale dat ze beide niet hebben gepakt...

Paardje2013 goed bezig ! hopelijk pakt het !

Murosch ik ga voor je duimen ! zou fijn zijn als het zou pakken !

Sophievdv he wat vervelend eerst niet echt willig willen worden en dan nu een bloedei.. hopelijk volgende echo beter berichten :(

Evelien hopelijk komende ronde meer geluk voor jou !

AM-horses eindelijk weer een eitje hopelijk zet het mooi door en kunnen jullie zaterdag insemineren..

Afgelopen weekend is Nika weer geinsemineerd.. na overleg hebben we haar toch maar bij de kliniek gebracht. zo konden ze haar vaker scannen en ook goed in de gaten houden of ze niet te veel vocht had.. ze hebben haar baarmoedermond ook iets los gemasseerd zodat het vocht er beter uit kon komen.. verder is ze daar voor ook nog geprikt. de dag na het insemineren is ze weer gespoeld en was ze mooi droog.. heb haar maandag weer opgehaald dus nu ook maar weer op het wachtbankje :wave:

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:03

Naar zon heftige reactie! Gelukkig goed afgelopen

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:19

Wat naar ajesca en zeker voor je dochtertje.

Ik laat de DA aan stal komen voor scannen en insemineren. We sederen dan wel voor de veiligheid ivm geen opvoelbox.
DA was heel tevreden had maar heel weinig gegeven en paard was super braaf. Ze leert het wel.

AstridJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:21

Iedereen druk bezig hier, al een flink aantal merries drachtig!

Hier staat Roxy bij het KI station, al 1,5 week.... ze had bij aankomst een ei van 2,5 x 3 en dat heeft ze nu nog steeds, is niets gegroeid. Baarmoeder is nog steeds niet echt hengstig. De dierenarts daar adviseert nog te wachten maar ik weet niet of het gaat vorderen daar. :( Zit dus in dubio wat te doen, nog wachten of naar huis halen en hopen dat het hier meer doorzet. Wat zouden jullie doen?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:45

Ik had m'n merrie niet zo lang laten staan. Tenzij ze chill is op vreemde plekken en buiten komt. Dan had ik nog m'n merrie niet laten staan, maar zou wel acceptabeler zijn haha!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:49

Ik had haar denk ik ook eerst naar huis gehaald Astrid

Ik ga morgen mijn dierenarts nog even vragen waarom ze morgen het ei wil afspuiten. Vorig jaar hebben we dat altijd gedaan na het insemineren . Ik ben een beetje bang dat het ei dan springt en er zit nog niks in :')

AstridJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:55

Mijn merrie is niet moeilijk op vreemde plekken, en ze kent het daar want ze heeft daar vaker gestaan. Ze was ook helemaal happy en vrolijk daar toen ik haar bracht, dus ik heb haar met een gerust hart achtergelaten. Het is een hele coole merrie die alles goed vindt. Alleen is het natuurlijk wel anders dan thuis en ze komt daar niet buiten, vandaar dat ik twijfel wat te doen.

lovejouuuIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 23:19

paardje2013 schreef:

Ik ga morgen mijn dierenarts nog even vragen waarom ze morgen het ei wil afspuiten. Vorig jaar hebben we dat altijd gedaan na het insemineren . Ik ben een beetje bang dat het ei dan springt en er zit nog niks in :')

Bij mij wordt het ei ook altijd een dag van te voren afgespoten mijn da zegt dat vaak tussende 24/36 uur na prikken het eitje springt dus dan klopt het wel wat je zegt.. Dan komt het goed met zaterdag insemineren..

Maar ben benieuwd wat je da zegt kan ook zijn dat ik het niet goed opgeslagen heb (ben zelf ook zwanger :'))

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 07:12

lovejouuuIB schreef:
paardje2013 schreef:

Bij mij wordt het ei ook altijd een dag van te voren afgespoten mijn da zegt dat vaak tussende 24/36 uur na prikken het eitje springt dus dan klopt het wel wat je zegt.. Dan komt het goed met zaterdag insemineren..

Maar ben benieuwd wat je da zegt kan ook zijn dat ik het niet goed opgeslagen heb (ben zelf ook zwanger :'))

Dit is precies wat mijn DA ook zei. Ik was ook verbaasd dat hij al een dag eerder wou afspuiten, eerder deed hij dat gelijk met insemineren.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 07:57

Ze wilde dit gaan doen omdat ik maar 1 keer kan insemineren. Maar met haar vorige veulen kon ik ook maar 1 keer vanwege de verzendkosten toen hebben ze het dus na het insemineren gedaan. Misschien doet ze het wel zodat ze zondag niet meer hoeft te komen scannen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:08

Voor mij scheelt het inderdaad een scan op zaterdag avond en dus ook een keer sederen. Afspuiten is dus gewoon praktisch.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:14

Kort berichtje (vanavond lees ik weer bij)
Fiore is gisteren voor de derde keer gedekt.
Drie jaar geleden wilde ze vier keer, dus ik verwacht morgen de laatste keer :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:25

Haha ze neemt het ervan :P

xHylkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:39

Wat balen Baudyh en AM_Horses... hopelijk lukt het de volgende ronde wel!

cp112, wat een gaaf dier zeg! Wat is haar stokmaat? Hopelijk heb je haar snel thuis!

ajesca123, jeetje wat een schrik! Voor je dochtertje ook, gelukkig goed afgelopen!

LovejouuIB, succes op het wachtbankje!

AstridJ, dat is een lastige situatie... Aan de ene kant kunnen ze haar nergens beter in de gaten houden, maar als ze niet buiten komt (en ook straks met mooi weer, dat wil nog wel helpen heb ik het idee :+)...

Wij hebben de hengstenhouder dichtbij, en die komt net zo vaak insemineren als nodig is. Ze doen hier alleen afspuiten als het ei te lang geen vooruitgang meer toont geloof ik!

Hier vanochtend weer gescand, en na drie keer insemineren vanaf zaterdag is vandaag eindelijk het ei weg *\o/*
Nu dus aanschuiven op het wachtbankje voor de 16 dagen :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:07

Wij spuiten het ei ook een dag van te voren af. Meestal insemineren we dan 24u erna. Vaak doen we het alleen bij diepvries, en dan scannen we elke 6 uur.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:11

Gelukkig Vulina, als ze zo ineens in het rond beginnen schoppen… is niet niks natuurlijk. Gelukkig enkel met scannen.

Welkom tiwi1969

Ja Murosch, staldeur hebben wij ook eens geprobeerd maar dan gingen ze gewoon vooruit en achteruit en opzij en de DA was op den duur banger voor het breken van haar arm dan voor de eventuele schop. Nog even wachten voor jou! Hopelijk goed nieuws!

Jullie ook succes SophievdV, paardje2013, baudyh!

32 dagen zegt me niks. 6 weken ben ik bekender mee AndreaB, en uiteraard ook september voor de gustregeling zoals tiwi1969 zegt.

Super yfkelover!

Succes met wachten cp112 en lovejouuuIB en xHylkje!

Oh Ajesca dat is minder als ze zo in paniek uitbreken ☹ arme merrie. Gelukkig is ze nu weer oke. En met haar moeder erbij zal ook wel schelen denk ik.

Das lang AstridJ. Ik zou haar persoonlijk ook naar huis halen.

Oh Cynthia, die Fi neemt het ervan joh! Zalig :D Benieuwd of ze zich die 4de keer laat dekken.

Wij wachten ook geduldig tot vanavond om te scannen...

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:11

Wij insemineren ook binnen 24 uur. Waarom doen jullie het alleen bij diepvries vulina ?

Spannend hylkje

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:18

Omdat je bij diepvries op de eisprong moet insemineren. Binnen 6 uren.. Dus om niet 3 dagen lang elke 6 uur te scannen, spuiten we het ei af. Daarbij krijg je vaak maar een paar rietjes.

Vorig jaar hadden we een hengst die je 1x per cyclus kreeg, dit jaar ook 1 die we 2x konden krijgen, dan doen we het ook.