[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:12

Silly1972 schreef:
In principe zeg je, dus als "het" erg goed bevalt hou je het? haha

Middenbeemster heb ik gewerkt op het industrieterreintje t.o. de sporthal.

IK had toen nog geen eigen paard, woonde net op mijzelf midden in de binnenstad, maar reed bij de Wheermolen.

Precies haha maar het is wel zo dat ik er eentje kan houden dus er moet er zoiezo eentje weg. In principe is het voor de verkoop aangezien ik met moeders nog genoeg plannen heb. Maar je weet maar nooit hihi

Dan heb je vlakbij gewerkt, ik woon teen breidablik aan, vlakbij de brandweer. Wheermolen ken ik ook wel ja....grappig hoe klein de wereld dan toch weer is haha

Luna2006

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:36

Ja als het me bevalt mag het blijven. Als merrie zijnde dan. Kan geen hengsten houden dus die worden verkocht

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:56

Wereld is zeker klein ;)
Maar ben er al bijna 16 jaar weg.

Ik kan er ook maar een houden heb helaas geen geld voor twee.
En haar heb ik sowieso al gekocht als projectje en later pas het idee gekregen om uit haar te fokken wat ik graag wil ;)
Zo doende

Ja Luna dat is begrijpelijk

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:14

Ik fok tot mijn stallen vol staan :P dan keuzes maken wie er weg gaat, das altijd zo moeilijk. In het verleden al wat verkocht waar ikzelf geen band mee had. Ik zit natuurlijk altijd vol ideeën.
En mijn drie merrie's zijn zeker blijvertjes.

Ben benieuwd Linda wanneer de sloeries nu eindelijk stoppen.

Mijn da raadde me aan opnieuw te dekken in de veulenhengstigheid met Elsa maar doen jullie dit soms, lijkt me zo vroeg al. Zijn ze dan wel al voldoende herstelt vanbinnen?

Rowan ook benieuwd naar je nieuw hengstje

En bij mij is alles wel uitgesloten voor de slacht, ok de kogel gaat wel sneller maar de paniekaanvallen die ze hebben ervoor. Ooit gezien bij koeien in een slachthuis die weten dus echt wel dat het einde nabij is, alleen de geur al.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:24

Ik heb hem laten schieten bij de wei van de dierenarts.
Geloof mij, hij had het echt niet in de gaten.
Paspoort was wel afgetekend, maar zo kan het dus ook

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:56

Carmuh, oh die stal ken ik niet. Kan ze daar gewoon het veulen krijgen?

Ik fok voor mijzelf. Wil een leuke opvolger voor mijn merrie. Maar vind het ook erg leuk(en stiekem heel spannend) om dit hele proces mee te maken. Soort droom van mij.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 23:06

Silly1972 schreef:
Wat is er met Fleem dan dat ze dat nodig heeft?

Vorig jaar niet drachtig gekregen en nu ook al 2e ronde. Baarmoeder leek nuet synchroon met ei. Dus proberen we zo eens.

Ik fok altijd met oog op aanhouden, maar kan niet alles bijhouden. Dus achteraf maak.ik verdere keuzes naargelang kwaliteit.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 23:33

Oke, ik hoop dat het werkt

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:01

Myrthee_ Ben benieuwd of het gaat lukken.
Hier ook een merrie maar dan met 1 grote cyste.

Knolselder , Gefeliciteerd met de 1ste drachtige merrie.
Prachtige paardjes heb je!

MarijeR, Wow, misschien 8 veulentjes!
Ik wordt al zenuwachtig van misschien 2.....
550 km om Cookie op te halen, waar staat ze helemaal?

Memere, Kom maar op veulentje, het is mooi weer!
Jeetje wat een rit 7 uur.....
Fijn dat Joy gelijk hengstig was!

Cynthia82, Succes met Fiore vandaag

AniekR, Zou inderdaad erg handig zijn als de dames gelijk op blijven gaan

Dustinlover, Loop je daar dan toevallig tegen aan, een goed gekeurd hengstje bij de slager?

Ennasil92, stuk relaxter met die kleintjes of niet Lisanne?

Ben ik de enige die moeite heeft met al die die nick names, of komt dat omdat ik nieuw ben :o

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:04

Hinte, dat ligt niet aan jou. Bij bijleesposts ben ik constant aan het scrollen om te zien of ik alles wel goed schrijf :')

Met 1 cyste moet het denk ik wel lukken. Mijn merrie is twee jaar geleden in een keer drachtig geworden met 1 cyste. Nu de gok wagen met een hele hoop. Of ze wordt in 1 keer drachtig, of ze wordt het helemaal niet is mijn gevoel steeds. Dus we gaan het zien :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:12

Hinte sommige ken ik al jaren van de afgelopen DBT en ken ook hun paardjes daardoor en de mini fokkers ken ik de meeste ook wel van :) Maar over de hengst ja daar loop ik gewoon tegen aan. Ook door dat ik veel bij markten aanwezig ben en mensen weten wat ik zoek, vrienden van mij erg veel handel doen en goed je ogen open houden :) Ergens doorheen kunnen kijken enzovoorts :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:32

Ik fok ook voor mezelf, het is ook eenmalig. Mijn ruin is sinds kort gepensioneerd vanwege aangeboren artrose, die gaat niet meer eeuwig mee.
Mijn merrie is heel fijn en super gezond dus ik wilde uit haar graag een opvolger fokken voor mijn ruin. Daarnaast lijkt het me ook heel mooi om een pony van veulen af aan op te leiden. Heb wel veel ervaring met groene 3 jarigen maar zo'n ukkie is toch weer nieuw.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:39

Haha je bent niet de enige Hinte ;)
Vorig jaar voor het eerst van het begin af aan in DBT meegedraaid, dus daar ken ik nu de meeste namen van en zijn er hier alweer een aantal in terug. Al is het ook altijd even zoeken bij een "random" naam van een merrie :o
Tegen de tijd dat de veulentjes geboren worden, ken ik ook hier de meeste nieuwe namen hopelijk weer.

Ik fok met als doel beter fokmateriaal voor de toekomst te krijgen. Hengstveulens zullen wel weg gaan. Het merrieveulen dat ik nu heb lopen, wil ik misschien eerst aanhouden.
Denk dat het voor weinig mensen weg is gelegd om er echt goed geld aan te verdienen. Misschien als je zelf hengsten hebt staan, dat dat wat wil. Hier lijkt het nu gewoon aardig kostendekkend te gaan ;) En dat mag ook voor een hobby, zal er niet echt aan verdienen denk ik :P

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:20

Ik wil minimum de kosten gedekt hebben hoor. Bij de ene gaat dat echter beter als bij de andere.
Bij marley zal dat dit jaar moeilijk worden. Heb daar heel veel DA kosten aan gehad.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:21

Gelukkig :D

Ik ben ooit tegen Trees aangelopen als een vriendinnetje voor onze fjord.
Dan is de verleiding groot om een veulentje te fokken.
Hinte is goed gelukt, al moet het voor het echt natuurlijk nog blijken volgend jaar bij de stamboek opname.
Door de keuringen begon het toch meer te kriebelen en dus een paar maanden geleden een 'goede' merrie gekocht.
Was nog best lastig want wilde graag bij de wild (fjorden kleurtje) blijven.
Ik hoop met Gipsy een kwalitatief goed veulen met kleur te kunnen fokken.

In principe zal het veulen of veulens (Trees) voor de verkoop zijn.
Maar niets moet, ruimte genoeg!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:24

@Hinte,
ja echt een wereld van vershil :j , hoe was het bij jou gegaan trouwens was treesje al hengstig?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:27

Ik hoef geen kosten gedekt te hebben. Dat kun je van te voren namelijk niet weten... Bij de ene merrie heb je veel DA kosten, of een dure dekking, terwijl het veulen misschien kwalitatief niet genoeg is om wat meer voor te vragen... Als er ooit een veulen verkocht moet, dan hoop ik er gewoon een leuk tehuis voor te kunnen vinden tegen de prijs die het waard is, en of dat kostendekkend is zal afhangen van de kosten die gemaakt zijn en de kwaliteit van het veulen...
Ik hoop gewoon op 1e premie dieren (wie niet :') ), dat is mijn doel geloof ik :o

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:32

Thuis is natuurlijk belangrijkste maar je probeert toch de kosten te dekken?
Als het veulen nu echt niet is wat je zoekt gaat het idd niet.

Net marleys papieren voor het amhr verzonden. Marley wordt dit jaar nog amhr opgenomen hoop ik. Normaal kan ik haar 2016 veulen ook amhr registreren. En hopelijk amha hardshippen

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:43

Amhr in laten schrijven was toch helemaal niet mogelijk?? Ben je daar vorig jaar niet al mee bezig geweest?

Maar Sara, als je nu 1500 euro aan kosten hebt gemaakt, en er komt een 2e premie waardig hengstveulen uit, dan kun je toch gewoon je kosten niet dekken? Of vraag je dan alsnog 1500 euro voor het veulen?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:50

Die van mij is wellicht voor de verkoop. Heb er al twee staan en die gaan zeker niet weg. Als het een merrie wordt zal ik alles op alles zetten om haar te laten blijven, bij een hengst moet 'ie alleen wel heel geweldig zijn om te mogen blijven. We gaan het zien..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:12

Jullie kennen elkaar waarschijnlijk uit dkt 2016, maar wie is sara? Haha

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:25

Ik probeer toch ook de minimale dekkosten eruit te halen, maar goed voor het ideale (t)huisje maken de kosten mij niet veel uit. Ik probeer eigenlijk ook zo goed mogelijk kwalitatief veulen te fokken die met gemak 1e premie(s) behalen. DA kosten zijn voor mij maar een 'bijzaak', dit hoef ik toch echt niet terug te krijgen, al is het wel leuk natuurlijk.

Ik ken ook enkele bokkers hier tussen,ook van het DB 2016.

Silly1972: Sara is Luna2006. :D

Hier mijn merrie waarvoor we (deels) zo'n lange rit hebben gemaakt, rit was uitgelopen tot 11 uur vanwege fille(s) :+
Slechte foto maar ze wou niet meewerken en mijn rug ook niet, ik ben echt kapot en vandaag is morfine mijn beste vriend haha
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:29

Nee dan ga je idd geen 1500 vragen nee. Bij een 1ste premie zou ik dat dan wel proberen.

Amha gaat ze niet krijgen, daar is ze te groot voor. Vorig jaar haar FMHA papier aangevraagd. Dat heeft echt lang geduurd. Daar moet ze ook niet op een show of keuring verschijnen omdat ze een partbred is. Amhr gaat ze wel op show moeten komen en dat is heel duur om dat vast te krijgen. Daarmee op de lange baan geschoven. Moet ze wel nog eens op show verschijnen en daar zie ik tegenop.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:36

Trees was net nog niet hengstig genoeg, verwacht woensdag wel.

Gipsy was erg bang en zeker niet hengstig.

Is het normaal dat een merrie die voor het eerst gedekt gaat worden het allemaal zo eng vindt?
Het ging rustig en zeker met beleid en de hengst heeft alleen maar opgewonden wat gesnuffeld en rond haar heen gedraaid.
Was zo sneu om te zien :o

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:36

Ik volg dit topic ook mee. Mijn merrie staat nu bij de hengstenhouder om uiteindelijk geïnsemineerd te worden door everdale!! :D