[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:25

Casa gedroeg zich gister na het scannen ook als een hengst, ze had dr nek erop, zachtjes hinniken en flemen, raar beest :+

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:42

Saffier schreef:
Casa gedroeg zich gister na het scannen ook als een hengst, ze had dr nek erop, zachtjes hinniken en flemen, raar beest :+

Vorige dracht van njadien deed ze dat ook, toen kreeg ze een merrie <<)

in principe klopt dat ook wel, vrouwelijke hormonen + vrouwelijke hormonen geven pismerrie's, extreme merrie's, terwijl vrouwelijke hormonen + mannelijke hormonen juist balans en rust brengen, lieve merrie's, knuffelig gedrag. shanaya en mawiyah zijn ook bitcherig en/of hengst-achtig, ramaylla is lief en knuffelig, emira vind ik moeilijk te peilen maar ik vind haar best lief voor haar doen op dit moment.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:36

Casa was juist heel lief, erg aanhankelijk naar mij en wat meer op zichzelf tov andere paarden toen ze merrie's kreeg.
Toen ze drachtig was van een hengstje was ze zelf ook wat meer hengst... We zullen zien, dit was nu een keer, wil even wat langer kijken hoe haar gedrag is :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:53

Daisy is altijd nog liever en aanhankelijker naar mij en dominanter naar andere paarden als ze drachtig is.
Merrie of hengst maakt echt geen verschil.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:12

Saffier gefeliciteerd!! *\o/* *\o/*
Fijn dat ze drachtig gescand is!!

Empty lijkt vol!!! Dat is ook superperfect nieuws.

Bij Essiesilly heeft de merrie geovuleerd en dat terwijl er sperma in zat.... klinkt ook erg positief.

Lieve merrie, drakenmerries hihi en alle varianten er tussen in..
leuk.

Ik merk heel weinig aan de dames hier, of ik kijk niet goed genoeg.

Cantate is gister geinsemineerd, maar ei zat er nog op.
Morgen weer waarschijnlijk want met dit weer schiet het natuurlijk geen meter op.
|(

Na ja even kijken wat er gaat gebeuren.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:12

Tjinta ik baal ook als een stekker van dit weer.. Slaat Empty eindelijk af.. word het maar 9 graden!!!! Hier hebben ze weer dekens om voor degene die buiten staan.. :(

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:14

niet echt bevorderlijk dit weertje inderdaad -O-

Tjinta ik a hard voor je duimen voor jouw beurt bij de tandchirurg...ik ben zelf ook als de dooie voor tandartsen dus ik snap je gevoel. En we zijn precies lang niet de enige.
Hopen dat dat eitje toch gauw eens wilt springen! Je bent toch al een stapje verder.

Saffier gefeliciteerd!! Toch vlot gegaan alles bij alles,en nu maar aftellen *\o/*

DL heel fijn dat Empty afslaat! Toch al iets!! Nu aftellen naar de scan!

Essiesilly klinkt allemaal goed,zal voor jou ook wel spannend worden nu!

SA gefeliciteerd!! *\o/*

Fiston doet raar. (de merrie die zich verleden jaar ook maar steeds liet dekken,had een vruchtje maar verworpen) Verleden jaar deed ze het al iets,maar zaterdag was ze echt fanatiek de andere merrie aan het dekken..met geluidjes en al,bijten in de schoft en dekbewegingen.. Als dat geen rare merrie is! Misschien is ze stiekem wel een hengst. Ik ga haar eind van het seizoen laten scannen in elk geval,en toch eens vragen of zij niet binnenin kan gescand worden,opvoelen lukte toch al bij haar.

Kikke is nog steeds niet hengstig dus die is overduidelijk drachtig *\o/*
Ons eigene cha-cha dan zit vandaag op dag 15 na laatste dekking,nog even volhouden.. ze blinkt ineens als een spiegeltje en voelt zich wel super in haar vel,misschien toch drachtig??

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:49

Pretty: Fiston dus een hengst in merrieuitvoering?
kan dat met hormonen te doen hebben?? moetwel...
Maar in ieder geval al een dame drachtig.. en een tweede ziet er naar uit.. *\o/* klinkt goed.

Wij gaan hier vandaag maar weer sperma halen...
Tja... :j
Maar goed, ei zit er nog, er zit sperma in.... dus nog alle mogelijkheden.
Duurt alleen wat langer deze ronde.

Daarin ben ik echter niet de enige geloof ik. :')

Ondertussen maar genieten van het grut van dit jaar.
leuke combi, de veulens op het land en de dekacties bij de merries.
Amia wordt niet terug gedekt. Als het bij Cantate lukt zijn we klaar.

even nog spam... [KS-ITP] Bijzondere kennismaking! Moravita's Duette en AlSegno.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:24

hengstigheden lijken inderdaad langer te duren dit jaar. Alleen Kikkie had tot nu toe een korte,goeie hengstigheid (3 dagen) en blijkt ook meteen drachtig,maarrr...er is nog niks verloren Tjinta!
Ik begin te denken dat Fiston toch een probleem heeft om te fungeren als fokmerrie...gelukkig is ze ook nog een prima kinderpony,ik heb zelfs al een prima kandidaat voor haar,maar we zullen het nog eventjes aankijken,ze is bijzonder,dat is zeker. :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:08

shet paula is laatst na de dekking weer hengstig geworden helaas.
nu was ze vorige week woensdag spontaan heel erg hengstig dus meteen weer gedekt en donderdagavond was ze meteen niet meer hengstig.

zou ze drachtig zijn nu eindelijk? we hebben hier al 3 hengsten geprobeerd.

worden hier de shetjes trouwens gescand? ons word het namelijk afgeraden maar we willen wel meer zekerheid.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 07:20

Inowa ik laat ze wel scannen.. Maar alleen als de veearts het aandurft en die gaat niet verder als ze te nauw ofzo zijn..

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:19

Pretty nee er is nog niks verloren... ik wanhoop ook nog lang niet hoor.
Juli veulens zijn bij de Frederiksborgers zelfs niet ongewoon.
Nog tijd genoeg.

Maar onze DA is dat niet gewend. Rasechte Hannoveranerfokker als hij is... vind het het seizoen op 1 maart al ten einde lopen hahaha.
hier in Duitsland eindigd het dekseizoen dan ook echt op 31 juli.

De eerste jaren hier dekten wij nog vollop... we hebben veulens van 5 juli die te vroeg geboren zijn.

Inowa ik kan je echt niet helpen, heb geen flauw idee van die kleintjes.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:24

juli kan ook nog zat! mocht waika als ze drachtig word volgend jaar juli worden laat ik haar `denk ik` wel gust... eerst moet deze nog geboren worden! :):) volgende week is ze uitgeteld!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:58

Inowa weefoal test misschien? Doet ik wel altijd als controle. Ik laat ze niet onnodig sederen en opvoelen (tenminste die ene kun je niet opvoelen zonder sedatie)

Nog 2 daagjes en dan hopelijk eindelijk telefoon of merrie weer opgehaald kan worden. Ik ga vanaf nu heel hard hopen...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:54

Ahh ik kan ook niet meer wachten.. Hoop zo dat empty dragend is :P

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:25

Zo, een hele tijd niet gepost maar wel steeds trouw meegelezen! Gefeliciteerd voor iedereen met drachtige merries, en succes voor iedereen die nog op uitsluitsel wacht. Ik duim vooral heel erg voor Dustinlover, hoop echt dat empty haar naam geen eer aan gaat doen!

Ik had vandaag toch wat... Wilde lekker gaan rijden en tijdens het poetsen spiek ik altijd even onder de staart, rare gewoonte maar vandaag wel heel goed. Wat ik zag maakte me echt niet blij, schrok me rot! Uit de vulva hing een rode flubber, zag er echt niet uit... Als ik verder keek was het in de vagina ook helemaal rood en dik. Ze had geen koorts en er ook geen last van, mocht er prima aankomen. Toch maar gelijk de dierenarts gebeld en wat bleek.....? Ze had spataders! Zwangere vrouwen krijgen die op hun benen, zwangere paarden in hun vagina. Meestal wel wat verder naar achter dan bij Nikay, maar het kon absoluut geen kwaad, je wil niet weten hoe opgelucht ik was!!!
Ze heeft gelijk ook nog even opgevoeld en Nikay is nog steeds prima drachtig!!

Raar paard!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:50

Jeetje, Martine, dat is schrikken!!!
Ik zou ook echt helemaal gek worden!
Gelukkig is Nikay nog steeds mooi drachtig :D

Dais krijgt morgen over 2 weken de 40 (nou ja, 48 dan) dagen scan.
Ik ben nu al zenuwachtig, bang dat ze haar baby kwijt is. Het zal wel meevallen, maar ook ik hou mijn merrie zo goed in de gaten.
Iedere keer als haar staart omhoog gaat, denk ik 'oh, oooh..' En zo moet ik dan nog ruim 300 dagen door ;)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:53

martine daar heb ik nog nooit van gehoord! haha maar gelukkig niets aan de hand! _/-\o_

cynthia dat die ik pas op laatst van de dracht :') :+ haha! ik houd het gedrag wel heel de dracht goed in de gaten :j

DL ik hoop het ook voor je +:)+
alle paarden moeten gewoon drachtig worden :j

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:13

Owww martine ik zou ook een hartverzakking krijgen... schrikken!
Pfff gelukkig dat er niks aan de hand is.

Hihi Cynth maak je maar niet druk... dat zit vast wel goed met Dais...
we gaan samen voor valkpalominomerrietjesvooronstwee.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:34

lisch, ik heb dat nu vooral, omdat ik bang ben dat ze haar baby kwijt is en haar staart omhoog doet omdat ze weer hengstig is. Na de 40 dagen scan word dat minder en als ze van het najaar dikker begint te worden, dan is dat wel weg hoor.
Tot ongeveer een maand voor de uitgerekende datum, dan denk ik 'waar ben ik aan begonnen? Er kan zo veel mis gaan, ik wil mijn Keesje niet kwijt.'
Ik ben vorig jaar ook meerdere keren midden in de nacht wakker geschrokken met de gedachte 'Dais is aan het bevallen!'. Broek aan, trui aan, in de auto en 10 km naar stal rijden. En daar lag mevrouw, uitgebreid te snurken :+ En dan ging ik maar weer terug.
En ja, ik vind dit het mooiste wat er is :D

Peet, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wanneer wordt de palominomerrie ook alweer verwacht? Even spieken, 3 april. Wij gaan echt samen waken, denk ik :)
Hoewel Dais er steeds iets langer over doet. Haar score bij mij tot nu toe: 327 dagen, 344 dagen en 355 dagen, dus.... 8)7

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:00

Mijn score van Tenna hier op ons Hof is 2x op 339 zou het 3x is scheepsrecht worden?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:02

Martine dat is schrikken zeg!!! Ik zou denk ik helemaal in paniek mijn vriend opbellen en misschien zelfs wel jankend haha :P Bij fab dan.. Bij die kleintjes ben ik iets rustiger.. Maar fabje is mijn alles,mijn trots,mijn maatje voor altijd..

Over bang zijn om het kwijt te raken.. Empty en de andere merries stonden lekker op de wei en ze lopen naar achteren en daar staat Coco(mijn hengst) en de begint te hinniken op een hengstige merrie en ik dacht dat ik empty zag pissen.. Ik dacht nee he.. gvd!!! :(
Dus ik Empty gepakt en bij coco vast gehouden en gelukkig sloeg mevrouw tot 3 keer volop coco tegen zijn borst en hoofd :P Arme coco maar ik was weer blij haha...

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:08

DL Agoss arme Coco, maar ik zou er ook blij mee zijn...
Hoe gek.... blij met trappen van een merrie... hihi _/-\o_
Maar ziet er dus goed uit voor Empty.
*\o/*

En volgens mij heb ik me een week vergist...
hubbie zei net dat Tenna een week eerder gedekt is dan dat ik opgeschreven heb..
Dan is ze dus al op 27 maart uitgeteld op dag 340.

Ga ik dus maar even doorgeven aan Nicole om te veranderen.
Pffff nog vroeger hihi.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:09

DL, ik zou als ik jou was zoooooooooooooooooooo in de stress zitten om Empty.. Ik zou helemaal gek worden...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:23

Van empty word je ook echt moe.. :P Het is zo'n leuk ding maar ze is zo gek als een deur en zo bijdehand als de pest :P En ze kijkt je echt zo met die grote fel blauwe kijkers aan van: Jij wil dat ik drachtig word.. hmm moet ik even overna denken..

Ze pest me gewoon :P