[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:56

neon: :oo wil jij vreemdgaan!? Daar sta ik echt van te kijken!

frenia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:57

oh! vergeten te melden!
1 van mijn cavia's is onlangs ook bevallen! twas een 5ling, waarvan helaas 3 dood. de 2 andere leven wel en zijn lekker gezond! tzijn 2 meisjes. mams is rood satijn, paps is rood satijndrager, kinders zijn beiden rood satijndragers (en de dode jongen waren 1 rood satijndrager en 2 rood satijntjes)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:59

ahh wat zonde frenia! De andere 2 doen het goed? Enig idee waar die 3 aan zijn overleden?

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:09

Draakje: ze zit vandaag op 222 dagen.
De laatste foto`s zijn van vandaag.
De eerste foto`s zijn van vorig jaar Jan. toen ik haar net had gekocht.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:12

dan is ze erg goed in verstoppen, is dit haar eerste veulentje :)?

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:17

Yep,eerste veulentje.Voor ons allebij....ik weet dus ook totaal niet waar ik op moet letten !!Ik wacht nog een maand , als ik dan niet zeker weet dat ze drachtig laat ik haar nog een keer scannen.Iedereen maakt me zo onzeker,incl mijn merrie met haar ieniemienie buik ;)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:23

zo is het zeker niet bedoeld hoor, er zijn veel merrie's die tot vlak voor de geboorte erg weinig tonen, maar ik vind haar een erg strakke buik hebben. laat je vooral niet gek maken :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:26

Maar 222 dagen valt nog mee. Dan hoef je niet altijd al heel veel te zien.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:29

Dames, gefeliciteerd met de kleine veulens!! :)
En voor een aantal wordt het weer spannend.

hier is de dame het zat. Ze moet alleen nog een maandje...
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:41

Wat een lekkere buik! Mijne moet ook nog maar 7 weken ongeveer.
Victory: is ze drachtig gescand? en zoja hoe vaak? ze ziet er niet echt drachtig uit nee.

SA: gefeliciteerd,wat een mooi veulentje!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:15

@Victory: maak je niet ongerust. Mijn merrie heeft zeker tot 250 dgn niets laten zien. Mijn man vroeg zelfs 2 weken geleden nog of ik wel zeker wist of ze drachtig was en niet gewoon lekker gezond van het gras. Maar nu weet ik het zeker, want haar uier begint te komen. Vandaag voor de 2e dag dat het iets volloopt en we zitten al over de 300 dgn.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:30

Mooie buiken komen er weer voorbij en sommoge merries schiet al op :D

Party Girl heeft (nu pas :o ) haar eigen foto topic: [KS-ITP] 5 februari geboren: DT Midnight Party Girl
Ze doet het prima, begint al lekker eigenwijs te worden en met het mooie weer loopt ze een groot deel van de dag op de wei. 's Ochtends al bijtijds naar buiten, tussen de middag gaan ze even een uurtje naar binnen zodat ze ook echt een lange tijd kan slapen en 's middags gaan ze dan weer een paar uur naar buiten.
Daarna is ze ook echt uitgeteld en moeders ook want die rent er nog steeds achteraan :D

Dynamic zit nu op 292 dagen, dus nog 8 dagen tot het mag komen en 13 dagen als ze net zolang draagt als vorig jaar.
Maar aangezien ze nog geen uierontwikkeling heeft, denk ik dat het nog wel even duurt.
Macy zit op 279 dagen en haar buik groeit nu hard :D
Uier doet nog niets, zal nog wel even duren...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:02

jennyk schreef:

Ja, eng he? :P Maar de definitieve keuze is nog niet gemaakt. Heb nog een paar hengsten op het lijstje staan. Hangt ook van de New Forest hengstenkeuring af, heb nog een paar jonge hengsten op het oog die misschien wel kandidaat zijn, maar die heb ik alleen maar op foto gezien. Maar de bloedvoering vind ik erg interessant van die hengsten, en op de foto nog niet zo verkeerd.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:27

@ Frenia Gefeliciteerd !

Welk ras is het ?
Heb je bewust satijn x sd gefokt??
ik doe dat namelijk nooit..
vind het erg 'riskant' ik fok sd x sd
of satijn x ''niks''

Grtjss

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:50

Neonlight, soms is het best wel leuk om vreemd te gaan hoor, heb ik nu met Macy ook gedaan en het is ineens een stuk spannender wat eruit gaat komen :D
Ik ben trouwens benieuwd wat ik komende zomer nog aan new forest hengsten hier krijg. Afgelopen jaar waren er 2 goed bewegende jaarlinghengsten bij, die zouden ook aangehouden worden voor de hengstenkeuring en zullen dan komend najaar aangeboden worden.
Weet nog niet of die weer terug komen voor de zomer of dat er weer jaarlingen gebracht worden...

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:02

hey

ff snel doorgescrollt, beetje drukjes momenteel, hubbie is geopereerd en ik ben zn prive verpleegster haha

Frenia, hier caafje vandaag miskraam, jong was bijna voldragen, mams maakt het redelijk

ff mn dikke mutsie, fottos zijn van vorig weekend, ze is in een week alweer stuk dikker, ze moet nog 65 dagen.

eerst dr lieve smoeltje

Afbeelding

tietjes

Afbeelding

lekker lijf

Afbeelding

fijne avond allemaal

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:05

Neonlight schreef:
jennyk schreef:

Ja, eng he? :P Maar de definitieve keuze is nog niet gemaakt. Heb nog een paar hengsten op het lijstje staan. Hangt ook van de New Forest hengstenkeuring af, heb nog een paar jonge hengsten op het oog die misschien wel kandidaat zijn, maar die heb ik alleen maar op foto gezien. Maar de bloedvoering vind ik erg interessant van die hengsten, en op de foto nog niet zo verkeerd.

Ik had om de een of andere reden al het gevoel dat je erover zat te denken vreemd te gaan _O- .
Ik heb ook al stiekem naar andere mannen (NRPS'ers :P ) gekeken; wil het liefst zo dichtbij mogelijk bij huis blijven (desnoods KI), maar zo min mogelijk concessies doen aan mijn "fokdoelen".
Ster is een verschrikkelijke heimwee-pony :(:) .

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:16

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:19

Victory2000 schreef:
Yep,eerste veulentje.Voor ons allebij....ik weet dus ook totaal niet waar ik op moet letten !!Ik wacht nog een maand , als ik dan niet zeker weet dat ze drachtig laat ik haar nog een keer scannen.Iedereen maakt me zo onzeker,incl mijn merrie met haar ieniemienie buik ;)

Wel nee joh!! Mijn merrie was tot 2 maand voor de bevalling nog niet eens verdacht! We dachten dat het goede voeren eindelijk eens aan begon te slaan :D .

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:21

Ik meld me ook maar weer eens! Ik lees vanalles over vreemdgaan en zie een paar mooie dikke buiken voorbij komen! Hier alles nog rustig al wordt er druk gewed op stal! En iedereen zegt het zelfde 'we geven dr nog max. 3wkn!' de caravan staat klaar en een camera is in aantocht! Had gepland deze zomer niet op vakantie te gaan dus ik ga nu gewoon vervroegd kamperen op stal :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:24

O, ik heb nog wel een paar NF-ers op mijn lijstje staan hoor. :D
In ieder geval nog 1 hengst die nog niet goedgekeurd is (eigenlijk 3, maar de nummer 2 en 3 komen uit het noorden van het land en die gaan daarom toch afvallen, ik ga niet 250 km enkele reis met merrie en veulen).
Verder nog 2 goedgekeurde hengsten die op de lijst staan, Polsbury Pessoa en Silverlea Simply Red. Alleen die laatste is dus diepvriessperma, maar zou wel ontzettend goed aansluiten op Kantje's Ronaldo.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:24

Jeanine84 : Mag ik toch hopen voor je dat t snachts wat warmer wordt! ;)

Ik zal zo even nieuwe foto's van die dikke deur van mij neerzetten!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:25

Er zit een kacheltje in! :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:25

Ik moet steeds zo lachen om jou, Jeanine! In no time zich zelf aangepassend van een "schiet-mij-maar-lek" moeder, tot een overbezorgde oma :+ !

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:27

gem schreef:
Ik moet steeds zo lachen om jou, Jeanine! In no time zich zelf aangepassend van een "schiet-mij-maar-lek" moeder, tot een overbezorgde oma :+ !

Haha! :+