Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:13

Dees-daan, prachtig veulen!

KMD en Frenia, afkickverschijnselen? Er is toch nog steeds uier om naar te kijken? Tong uitsteken

Mooie foto van Binti!

MM, misschien stilte voor de storm?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:23

haha neonlight, ik bedoel: ik mis het dat ze drachtig zijn, dat er elk moment weer iets kan veranderen, ik mis de spanning en ben alweer benieuwd welke verrassing ze volgend jaar in petto hebben.
hoe meer ik fok, hoe verslavender het wordt trouwens
dan wil ik tig merries om elke keer weer hetzelfde te beleven, maar goed, ja kan ook niet het hele jaar door veulens hebben Clown
zou leuk zijn, elke maand een andere uitgerekend Haha!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:38

@meavey Gefeliciteerd!!! wat een schatje, volgens mij is ze neit echt helemaal zwart hoor, in haar oksels en flanken zie je toch duidelijk een zilvergrijze kleur, dus ik denk toch dat ze een smoke is Lachen

@Dees_Daan jaaaaaaa daar is ze eindelijk!!! Leuke foto's echt een snoepie hoor!!

@KMD pffff weer zo'n mooie foto, je maakt me jaloers hoor Knipoog Wat een prachtig ding is Binti toch! Hoop dat je haar kan houden, want ze is echt onwijs gaaf!

@Mazzel-meid nouuuuu nog niks, tjee schiet ook op zeg Knipoog Hoop dat ze nu toch wel gaat komen, misschien wilde ze even wachten tot het iets minder warm was Tong uitsteken

@Frenia ja je kan niet alles hebben hoor Knipoog Wij willen veulens en degene met veulens willen weer een drachtige merrie... lijken wel vrouwen met de kapsels, mensen met krul willen glad haar en de mensen met glad haar willen krullen... hihihi we moeten ook altijd wel wat willen toch *LOL*

@Dreeke ik ga weer voor je duimen hoor!! Veel succes met waken weer...

@Regina hoop ook voor je dat het snel komt! Prutjes op de tepels, wordt toch wel spannend hoor!

@Jenny ehhhhhh ik wil ook in het rijtje van bijna bevallen merries Tong uitsteken Noa is op 24 april uitgerekend dus nog maar een weekje.... Wanneer mag Noa dan, reken jij ff voor me uit Knipoog

Nou hier geen veranderingen op een super aanhankelijke Noa na dan... normaal moet ze niet veel van mijn man hebben en nu bleef ze maar knuffels zoeken. We zijn bij haar gaan zitten op stoeltjes en elke keer kwam ze voor knuffels en om te kroelen. Daarbij kwam ze elke keer bijna op mijn schoot zitten, ze wilde dat ik dan onder haar staart op haar billen kriebel, dat vindt ze zo lekker, dat ze dus bijna in slaap viel elke keer... leuk en lief maar daarbij ging ze dan staan waggelen en wiebelen, dacht dat ze elk moment zo kon omvallen Tong uitsteken En als ik dan ophield, kwam ze met haar kont tegen me aanstaan duwen totdat ik weer ging kriebelen hihihihi
Wat ook erg lief was, dat als we haar riepen ze echt naar ons toe kwam om dan haar neus in mijn gezicht te duwen, dat heb ik dus ook nog niet meegemaakt, ze is zoooooooo lief nu Lovers

Uier, buik en kling geen verschil...

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:40

Dreeke schreef:
April:
2: Saffier - Gerina
8: amandakè – Iris
11: Mazzel-meid – Shakyra
12: MarijeR – Kyra
12: Saffier - Merina
14: Nicole288 – Palona
14: Dreeke – Vinga
15: pretty – Pretty Woman
21: petraaken - Ramona
22: Melina – Saké
22: fique – Magnifique
22: Hollybollie – Holly
24: MarijeR – Violet
24: DMhorses - Soleda
24: Biancaa - Noa
25: amandakè – Amanda
25: regine - Capriola
27: regina – Regina
27: hiboune - Hiba
28: MarijeR – Fleur
30: JennyK – Sjanty
30: CarpeDiem - Kymberly

Ik heb Noa er ook even bijgezet Haha!. Ik heb trouwens mijn onderschrift gewijzigd. Ik ben er achter gekomen dat de vorige eigenaresse 11 maanden rekent en niet 340 dagen... Noa is dus iets minder ver dan ik dacht Boos!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:52

iedereen die gaat waken deze nacht: veel succes!
Hopen dat er vanancht weer een "boom"is!

frenia

Verward aantal dagen reeds drachtig blijft toch tzelfde?
oooh! je wist niet de dekdatum, maar uitgererekende datum?

KootMiraDrum

Mazzel-meid schreef:
Geloof zelf niet dat ie vannacht komt. Ze is me veel te rustig...

Kijk uit MM!! Mira was MEGA rustig voor de bevalling!!!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:54

Dees-daan en Maevy: gefeliciteerd!!!!

KMD: wat een prachtig veulen!! mooie foto trouwens

de uier van myrthe loopt voller en voller en die van mysterious girl blijft wat haperen, deze week pipi naar huis halen want ze haalt myrthe in als ze zo verder gaat, ze is verleden jaar net geen 3 weken te vroeg bevallen

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:54

@Frenia, ja klopt ik wist alleen dat ze op 24 april was uitgerekend, dus niet wanneer ze gedekt was. Maar geeft niet hoor, het veulen zal toch wel eens komen, je ziet het nu zo schuiven in de buik, erg mooi gezicht (ene keer aan de linkerkant en andere keer aan de rechterkant Lachen )

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:55

frenia schreef:
KMD: overigens: verslavend is dat he! ik mis het nu ook alweer Nagelbijten / Gniffelen

Ja, de voorspanning EN ergernis over het niet vorderen is verslavend.
Ik kom merries te kort, zou dit best ieder jaar mee willen maken, maar niet ieder jaar uit Mira.
Dank voor de complimenten n.a.v. Binti's foto Lachen

Mooi meisje, die kleine zwarte DiDi Knipoog

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:09

@silketje :spannend !! Tong uitsteken
@KMD :prachtig getekend veulen ,ik hoop dat je nog wat vlekken voor Iris haar veulen hebt over gelaten Clown
@mazzelmeid :die komt vannacht ZEKER Knipoog (zeg ik al 10 dagen bij Iris) Ziek
@regina :voor jou ook spannend !
@jenny Jaa ze kunnen zo lief zijn op het einde hè Lovers

Uier Iris gisteren

Afbeelding

en vandaag op dag 350

Afbeelding

Amanda

Afbeelding

Romi

Afbeelding

die moet zo worden Haha!

Afbeelding

Cartouche op dag 201 Tong uitsteken

Afbeelding

En voor de gekkigheid eens iets anders....deze is nu zijn best aan't doen bij onze mini's Clown

Afbeelding

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:09

Eindelijk geboren !!! vandaag na een super zware bevalling met veel complicaties een mooi zwart merrietje(kan nog vos of bruin worden ) met klein kolletje en 1 wit achtervoetje .
Deze namiddag merrie voelde zich niet goed,begon te zweten,even later zenuwen en ze zag eruit of ze pijn had maar nog geen weeen.
Da gebeld ,kwartiertje later persweeen en na een halfuurtje pas een klein stukje blaas.
Nogmaals da gebeld(hij was aan het opereren)
er ging vervanging komen.
Na twintig minuten paard bewusteloos dus veulen gaan helpen hoofdje zat goed beentjes ook dus beentjes gestrikt en toen kwam de merrie bij ze stond op en kreeg nog een grote pers wee.
Wij veulen tot de schouder eruit(tong hing uit het mondje en was donkerblauw,veulen was levensloos dus wij het veulen er verder uit getrokken en toen bleken de heupen ook nog gedraaid,dus weer wat zachter aan gedaan maar niets hielp,merrie schreeuwde van de pijn ging door merg en been.
Veulen er uiteindelijk echt uitgetrokken en op de grond gevallen van jawel 1,60 hoog(merrie is 1,74)
door de plof op de grond druk op de borstkas gehad en na wat pruttelen is ze er toch nog doorgekomen.
Toen kwam de da er aan,hebben dus elles zelf gedaan,godzijdank heb ik een cursus paardenfokkerij gehad veel les van da die met die cursus samenwerkte.
Merrie was te nauw bij de bekken en veulen zat dus verkeerd.
Maar al nij al is ze met enkele inwendige scheurtjes er van af gekomen,en het veulen drink goed,foto's volgen maar daar is vandaag geen tijd voor geweest.

Morgen komen er foto's,maar vandaag best niet te veel drukte.
Maar het is een vinnige meid

ik heb nog geen naam omdat ik overtuigt was van een ros hengstenveulen.

Ik hoop dat het zwart of chocolade bruin blijft.
Wie heeft er ervaring mee met de kleur.
Mag ook per pb.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:13

Pfew, goed dat het toch nog goed is afgelopen, Savath!!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:15

@amandake nou die uiers van Iris zien er al goed uit zeg!! Hihihi romi kan dus nog wel even Knipoog Die kleine is leuk zeg!! Wat een grappig ding zeg!!

@Savath gefeliciteerd!!! Je kan vragen aan Supertje hier op bokt, die heeft veel ervaring met kleur en vererving van kleuren. Ben benieuwd naar de foto's!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:15

Jeetje Savath, wat een verhaal Ach gut Gelukkig is het goed afgelopen. Hoe is het nu met moeder en kind? KOmen ze er allebei zonder kleerscheuren vanaf?
Iig gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:19

da zei aan de telefoon doe wat je geleerd hebt op de cursus,wat je nu doet kan het leven van het veulen redden.
Ben zo blij dat ik samen met een vriendin die hier was en ook die cursus heeft gevolgt toch een goed eind hebben gekregen.
355 dagen dracht en dan zulke bevalling van je eerste veulen op 11 jaar is wel zwaar voor het beestje

Merrie en veulen doen het super goed,maar zijn beiden uitgeput.
Moedertje ligt veel maar is verder ok ook de nageboorte is er goed af gekomen.
en het veulentje drinkt,kan goed opstaan en liggen enz maar is echt snel moe omdat ze zwak is maar ze staat goed op de benen en dat is een opluchting.
Op een heup kantje is ze wat zwakker maar dat betert met het uur.

Voor diegene die waken vanacht,veel geduld.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:22

Is de merrie echt buiten bewustzijn geweest?

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:26

@savath tjee wat een verhaal, dan toch wel goed dat je een cursus hebt gehad! Wat lijkt me dat eng dat je merrie buitwen westen raakt... Wat een groot veulen ook zeg, dat verwacht je toch ook niet Boos! Hoop dat alles goed komt met merrie en veulen! Ach gut

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:29

ze is neer gevallen,ogen weg gedraaid en ze was gewoon volledig plat ,niet zoals ze gaan liggen bij een perswee maar echt zoals ze neergaan bij een zware verdoving.
Ze is toen bijgekomen of hoe je het noemt maar ik denk dat het een soort schoque was van de pijn,je had die blik in de ogen moeten zien en ze reageerde op niets meer,we hebben ze van de kant moeten wegtrekken waar ze tegen gevallen was(met haar achterste tegen de muur ) en of we trokken of duwde of riepen op haar niets was ook maar enige reactie waard.
Volgens da zal het een soort schoque geweest zijn die dat bewerksteligte.
merrie was compleet uitgeput,ze snakte om een beetje lucht.

Heb al veel gezien en meegemaakt met paarden,maar zoals deze krijste en snakte naar lucht ùmet die verdraaide ogen,dat beeld zal ik niet gauw vergeten.

Ik wil niemand bang aan jagen,Op al die jaren dat we fokken is het de tweede keer dat er hulp nodig was.

Meestal doen ze het wel alleen en gaat alles goed.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:33

Wow savath, heftig!!! Maar uiteindelijk dus alles goedgekomen, dus van harte gefeliciteerd!!!! Go jij! Go jij! Ik weet ook nog wel wat van kleurtjes af, als je me de kleuren van de ouders en grootouders (en liefst nog een generatie verder), en een foto van het veulen uiteraard, kunnen we eens kijken. Meavey weet er ook veel van af.

frenia schreef:
haha neonlight, ik bedoel: ik mis het dat ze drachtig zijn, dat er elk moment weer iets kan veranderen, ik mis de spanning en ben alweer benieuwd welke verrassing ze volgend jaar in petto hebben.
hoe meer ik fok, hoe verslavender het wordt trouwens
dan wil ik tig merries om elke keer weer hetzelfde te beleven, maar goed, ja kan ook niet het hele jaar door veulens hebben Clown
zou leuk zijn, elke maand een andere uitgerekend Haha!

Snapte ik Frenia. Knipoog Ik heb nog wel een uiertje om naar te kijken. Als jij die taak nu eens op je neemt, misschien mis ik dan een keer niet de geboorte. Clown

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:38

@Neonlight... kan je niet een cameraatje onder de uier hangen, heb je altijd zich erop hihihihi Knipoog

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 23:00

Jee Savath wat een verhaal! Gelukkig is het toch nog goed gekomen, dus van harte gefeliciteerd met je merrieveulen. Hoop dat moeder en kind snel op krachten komen.
Jullie hebben echt super gehandeld!

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 23:05

ff snel 2 fotos van lisa.... gister gemaakt op 271 dagen":

Afbeelding

Afbeelding

nu ga ik ff tig blz terug lezen....

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 23:07

Voor iedereen die weer mag waken vannacht: Succes en hopelijk morgen weer een aantal veulens geboren.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 23:09

Jemig Savath, wat een verhaal zeg Ziek Wat goed dat je die cursus gedaan hebt, nu heb je het leven van je merrie en het veulen gered OK dan! Ik kan me voorstellen dat je dat beeld niet uit je hoofd krijgt.