Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fleda

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:27

Zo, ik heb eindelijk weer eens tijd om bij te lezen en te reageren!

Ten eerste: Amandake, CarpeDiem en Nimber van harte gefeliciteerd met de geboren veulens!

Verder heb ik een hele hoop dikke buiken gezien, op klappen staande uiers en humeurige blikken! Geweldig ook om alle verhalen te lezen over alle ontwikkelingen rond die buiken! Want daar draait het eigelijk allemaal om toch?

Fleur is vandaag 300 dagen drachtig en is het soms ook helemaal zat. Maar op het andere moment gaat ze met haar staart op haar rug door de bak! Het gaat heel goed met haar, en is echt drachtig. Op stal gelijk plassen, buiten de stal veel en kleine beetjes poepen en nu sinds kort ook schuren! Ik heb ook foto's van haar gemaakt weer, even kijken of ik ze nu op de laptop kan krijgen!

Ik moet toch wel eerlijk bekennen nu heel nieuwsgierig te worden naar het veulentje. Hoe zal het eruit zien, ja zwart, maar qua bouw? Hoe gaat de bevalling? Mag het veulen gelijk drinken? Is het een hengstje of een merrie?

Nog maar 35 dagen ongeveer en dan weten we meer....

bonma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:35

Ja wij schrokken ook van de foto's van MAAIKE die je liet zien,toen zij ik gelijk tegen
je hopen dat er veel vruchtwater in zit,we kunnen haar nu bijna rollen
Maar bonnie begint ook lekker rond te worden nu.

Mabon schreef:
vanmiddag toen ik naar de pony's liep schrok ik toch wel even toen Bonnie naar me toe kwam lopen die begint ook al een echte dikke buik te krijgen zeg.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GEMXDS8H[/img]
Afbeelding
ook haar dekentje past niet meer om haar buik.

Maaike groeit de pan uit die wordt echt heel dik. Hoop maar dat ze veel vruchtwater heeft.
Afbeelding

Bij Imkje zijn de flanken erg ingevallen nu
Afbeelding

En dan Orpha die moet nog tot eind mei maar wordt al weer behoorlijk dik hoop toch dat ze een klein veulentje krijgt hoor.
Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:48

ik zag weer een boel mooie foto's Hinke begint nu ook mee te werklen. denk zelf nog een week of 2 toch wel maar ze heeft nu weer duidelijk meer uier.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:51

Jij hebt net wat moois gehad Nimber.... Hinke moet nog even wachten met haar Babe

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:35

Ja, ik heb de foto's op de laptop gekregen!

Een buik...
Afbeelding

Een uier...
Afbeelding

Een buik op spillepootjes...
Afbeelding

Van voren..
Afbeelding

En ze heeft het er maar zwaar mee!
Afbeelding

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:41

Jeetje wat heeft ze een buik gekregen ineens Die is echt veeeeeeel dikker als de laatste keer dat ik foto's van haar heb gezien! En wat een uiers heeft ze al Ze is ongeveer tegelijk uitgerekend met Miss. En die heeft nog helemaal niets!

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 00:24

@Nouran, peetje82 en de rest die gaan waken veel succes.

@ Ginger18: Welkom

@ Sammie : gefeliciteerd met de kleine mijlpaal het grootste gedeelte is nu achter de rug.

@ Yoline : Frietje kijkt niet echt blij

@ Frenia : rustig blijven ademen hé volgens mij heb je het er moeilijker mee straks dan Tinkerbell die bevallen moet. En ja voor Orpha wordt het spannend dit jaar hopelijk gaat alles van een leien dakje nu.

@ Twinkel : ja maaike past nog door de staldeur, denk dat de foto ook iets vertekent maar niet veel hoor. Dat buikje van Honey mag er ook wezen hoor.

@ Crazy funke : Gefeliciteerd met de nieuwe merrie

@ Cayusejuhh : Piet had zeker de lente in haar hoofd

@ Fleda : gefeliciteerd met je mijlpaal van 300 dagen Fleur is ook al lekker dik.

Hier is alles rustig, ik heb de camera wel aanstaan bij Ymkje maar ze is zo rustig geweest vandaag dat het nog wel even op zich laat wachten denk ik.

Maaike heeft echt een mega buik als ze aan komt lopen maar staat ze voor je dan lijkt hij toch een stuk kleiner. Zo ook met Bonnie.

(ik zal de komende dagen wel weer iets minder actief zijn hier omdat ik dan weer de nachtdienst in ga.)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 08:21

Goeiemorgen!

En????? Waar zijn de pasgeborenen???????

Bij Neon is alles nog gewoon rustig. Veulen nog niet gevoeld, en ze ziet er nog niet drachtig uit. Had een paardrijk weekend met een loge (serenta van Bokt) en ook zij vond haar er niet drachtig uit zien. Maart ja, vorig jaar was ook niks te zien.
Zaterdagavond naar een hengstenshow geweest, allemaal spikkeltjes. Gekeken naar een net goedgekeurde appie-hengst, maar niet geschikt voor Neon. Dat zal niet haar toekomstige babe worden. Verder heeft de huidige babe gisteren de laatste puntjes gereden en mag nu Z starten. Hij was weer zo lief! Zelfs toen een merrie voor zijn neus klaar ging staan, pissen, staart omhoog en kontje mooi klaar zetten voor zijn neus, keek hij niet op of om. Hij weet wanneer welk werk gedaan moet worden.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 08:52

En veulens geboren dit weekend? Mijn pc thuis is een beetje kaduuk dus die moet binnen voor herstelling en ik kan dus thuis niet meer op het internet komen.

Verder heb ik een vraagje. Mag je lijnzaadolie of zonnebloemolie aan een drachtige merrie voeren?

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 08:59

niets geboren hier......
we wachten rustig verder

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 09:25

Petra, ja voor zover ik weet mag je dat gewoon voeren, Lisje krijgt al maanden zonnebloemolie door dr voer heen en ik ben dat blijven geven toen ze drachtig werd. Ik heb toen het hele voerschema met iemand doorgenomen en de zeewiwer moest er wel uit, de rest kon volgens hem gewoon gegeven blijven worden.

Ik ben zo benieuwd naar alle veulentjes... kom merries, poep er weer eens 1 uit!!!

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 09:29

Vraagje, hoe vroeg hoort er beweging in de uier te komen?

Ik vermoed dat Angel haar veulen eerder uit gaat poepen. Ze moet nog ruim 1,5 maand volgens de berekeningen, maar ze struikeld over haar buik en er zit al duidelijk beweging in haar uier(het is nog geen melk fabriek, maar het stadium thee-zakjes zijn we ook goed voorbij). Als het haar eerste hengstigheid gepakt heeft zal ze half april moeten ipv begin mei(ik heb haar vorig jaar 9 mei weg gebracht toen ze net een dagje hengstig was).

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 09:39

Volgens de boekjes hoort het uier ongeveer 6 weken voor de bevalling te gaan vormen.maar ja niet elke merrie is hetzelfde.

@Fleda, ze ziet er echt ontzettend drachtig uit!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 10:29

Begint te lezen bij blz. 403:

@ Merilyn: welkom!

@ Mac: Weekendje Germania? Gezellie maar ik ben je niet tegen gekomen in der Heimat

Ikke trouwens ook niet een Petra maar een Marlien.... daar zullen er niet bijster veel van rondlopen hier op bokt

@ CD: mooie naam Bente

@ Nimber: Aaaah, een Dodebliksje Sorry, de oude kat (bijna 19 overigens) van mijn ouders heet ook Obelix maar gezien zijn leeftijd wordt hij de laatste 2-3 jaar vaker Dodebliks genoemd

@ amandakè: agosch arme Cleo met d'r dikke toet die bijna over de grond sleept

@ Mabon: wat een kwijlFries heb je daar zeg!

@ Yoline: wat ziet Frietje er uit zeg! Wel een mooie dikke buik.

@ crazy_funky: beterschap

@ Maroes: gelijk gecastreerd dat veulentje? Kan dat dan al zo vroeg?

@ melody83: mooie buikfoto's en overduidelijk verschil met in het begin

@ Nimber: lieve foto

@ Dana1: oei, Cheyenne is begonnen met een potje kegelen

@ marlijntjuh: ondanks verkeerde instellingen van jouw camera en mijn nekpijn (;) ) : leuke foto's van Puzzel!

@ frenia: dat zijn toch geen vieze foto's? Dat zijn informatieve foto's

@ ginger18: welkom!

@ sammie: gefeliciteerd met je mijlpaal

@ Fleda: Arme Fleur maar wel met een mooie dikke buik en uier!

Zo, dat heb ik ook weer gehad....

cojolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 10:46

Allemaal mooie buiken hoor.
Jol nog 26 dagen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 10:56

En dan onze mededeling..... Fayette begint uier te ontwikkelen!

Het is allemaal nog niet overweldigend maar er gaan flappies losser hangen die eerst niet zo los hingen

Ter vergelijking:
Afbeelding 275 dagen 's ochtends

Afbeelding 304 dagen 's ochtends

Ik kwam van het weekend ook nog achter een schokkend nieuwtje... ik dacht altijd dat Lowara (Fayette d'r mam) vorig jaar 3 weken overtijd was gegaan. En volgens Cynthia is dat ook zo maar Cynthia rekende met 320 dagen als bevaldatum Dus 320 + 21 = 341 dagen (!)
Dus wat dat betreft mag Fayette dan wel op d'r mams gaan lijken

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:03

Thanks Flettie, nu ben ik ook weer echt bij!!!

Ik heb ook weer iets vervelends, althans dat kan naar mijn mening niet goed zijn.

Josiane was dus drachtig van Landlord, tijdens die dracht kreeg ze Regumate. Ze is dus opgebroken en inplaatst van dat de VA zegt van laten we haar weer rustig in de normale cyclus komen, nope het advies was van laten we haar maar weer hengstig spuiten... hoe tegenstrijdig kan dat zijn!!

Mij lijkt dat dus helemaal niet goed... wat zeggen jullie?

@ Flettie hahaha daar begint wel wat te groeien!

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:05

Jaaa dat zijn geen flapjes meer! !

@ Marlijntjuh, ze is dik geworden he? Het gaat nu ook wel ineens hard hoor...

Adriana ik zou echt niet weten hoe dat zit met hengstig spuiten enzo, sorry, daar kan ik je niet mee helpen!

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:25

heeeyy het is weer veel te lang geleden dat ik hier ben geweest...maar met de verhuizing hebben we even geen internet vandaar

maar wat een lieve veulentjes! *ik wil ooookk
en wat een dikke dikke buiken

@peetje: sow! die is wel al dik geworden. dat duurt vast niet lang meer

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:47

@ twinkel: moet je de dames hier trouwens niet een leuk nieuwtje vertellen?

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:01

vertel. wat voor nieuwtje????

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:12

Aahh. Lichtelijk off topic ben ik bang....
Wij hebben afgelopen zaterdag een jaarling Tinkerhengstje gekocht.
Als weidemaatje voor Ardino. Die staat nu samen met mijn rijpaard Grannoes en ik geloof dat Gannoes er niet zo heel erg gek op is om elke keer een speelgraag hengstje in zijn nek te hebben.
We willen nootje graag thuis houden en niet naar de opfok brengen..
Dus een maatje.
Aangezien Flettie mijn helemaal heeft besmet met het Tinker virus. Ik ben echt helemaal om en zie het helemaal zitten, zijn we via haar op zoek gegaan naar een Tinker jaarling.
En die hebben we nu gevonden. Een nakomeling van dezelfde hengst als waar Fayette nu drachtig van is....
Afbeelding
Hij heet Killester, is nu ongeveer 1,37 groot. Zwart met 3 witte benen veel behang al, een bles doorlopend.
Afbeelding
Verschrikkelijk overbouwd maar who cares???
We gaan Ardino maar omdopen in Attack.
Dan hebben we straks Kill en Attack hihihi. En dat voor twee watjes van de eerste orde.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:18

gefeliciteerd hoor, hij is erg leuk!!!!

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:33

hallo allemaal

ik kom even vertellen dat ik net 2 veulens heb gekregen
een vannacht om 14.15 een hengstje en de tweede om een uurtje of 11.00 vanmorgen de dat is een merrie
ik heb ze nog niet gezien lag te slapen moest vannacht werken
ga zo toch maar is even kijken

groetjes keresa

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:34

jippie veullies, Gefeliciteerd Keresa, wel foto's maken he!!!!