Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:12

Faniek: Ja ze is idd flink en groeit gewoon nog vrolijk door Knipoog ze heeft er ook echt wel last van hoor nu dus hoop voor haar dat het veulen snel "af" is ze heeft natuurlijk ook nog haar been en tja je moet het toch maar mee zeulen!!
Kimble: Nou positief en hopen dat ze snel drachtig is zodat je volgend jaar kan genieten van een kleintje Ach gut

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:30

@ Kimble: bah dit klinkt zo herkenbaar. Maar jullie hadden dus nog een scan laten maken ook en daarop was ze wel drachtig? Veel succes met je merrie in elk geval Ach gut
Hoop dat ze de volgende keer wel drachtig is en blijft!

Myrdal??????

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:58

Iedereen bedankt voor de duidelijke uier foto's zelfs met druppels, zolangzamerhand krijg ik een beetje het idee waar ik op moet letten en dat is toch erg prettig.

Succes met waken maar weer.

Wie weet er trouwens iets af van gevaar voor drachtige merries en veulens met droes?
Bij ons op stal is droes waarschijnlijk uitgebroken.. Huilen .. Ik heb mijn merrie gelukkig thuis staan, maar wel 2 ruinen op die stal ik moet er dus alle dagen heen. Ben me nu elke keer aan het omkleden maar of ik daar alles mee voorkom?
Alle tips en weetjes zijn welkom!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:04

Het is idd stil rond Myrdal!

Kimble, dat is erg klte zeg! Hopen dat ze snel weer drachtig wordt en dat ze volgend jaar wel een prachtveulentje krijgt!

Vanochtend bij Ivanka geweest, omdat ik vanavond avonddienst in het ziekenhuis heb, maar ik heb medelijden met haar.. Ze heeft echt nergens zin meer in lijkt het wel. Staat hele dagen alleen maar op stal. En rust roest, dus ze is écht superstijf...
Ik weet ook niet wat ik kan doen om het weer wat leuker te maken voor haar, ik ben er ook niet de hele dag natuurlijk. Vanochtend nog een klein stukje gaan wandelen, maar dat viel ook niet echt in goede aarde bij haar Clown.

Misschien als haar oude stal weggaat en haar nieuwe stal geopend wordt, dat ze dan weer wat fitter wordt. En in haar nieuwe stal heeft ze ook veel meer ruimte.. IK WIL DAT DE STAL KLAAR ISSS!!
Vandaag de definitieve rekening gehad, volgens mij heeft mijn oom me hartstikke gematst. Komt ook wel omdat ik veel materialen heb gebruikt, die hij al een hele lange tijd op zijn erf had staan en niet meer verkocht kreeg. Maar de eerste berekening kwam over de 2000 euro, maar dat waren allemaal nieuwe materialen, maar zonder de leveringen van het beton en cement ed. erbij gerekend. Dus ik zat al te wachten op een rekening van 2500 euro.
Krijg ik de rekening, heb ik gewoon een bungalow voor 1350 euro laten zetten! Wauw Haha!. Ik ben er blij mee Haha!.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:05

Boehoe!!!!!!!!!!! word gek van mn merrie!!!!!!!!!!!! Verdrietig ze is vandaag 3 weken over tijd en is ook al vanaf zaterdag aan het harsen...maar er is verder echt helemaal aan de hand....*zucht*

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:17

Hier ook nog niets na een lange slapeloze nacht! Dromen
Wel worden het steeds grotere druppels en steeds meer melk op haar benen. Ik verlies haar maar niet uit het oog!
(gisteren wel een leuk nieuw paardje gekocht Haha! )

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:20

Nieuw paardje gekocht?? VERTEL! Lachen

Noon Ach gut *steekt hart onder de riem* Komt goed hoor!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:26

Sjen, hoe gaat het eigenlijk met Siena? Heeft ze nog veel last van haar bevangenheid?

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:37

Tja, ze staat er nog steeds hetzelfde bij, ze baalt volgens mij wel dat ze niets kan doen. Alleen hooi eten. Gister was ze met lopen weer wat slomer, maar toen had ze de hele dag stil gestaan. Ik ga van de week proberen met haar op de weg te wandelen, want ze wil natuurlijk ook wel weer wat van de buitenwereld zien! Vandaag de kliniek bellen die de scan gaat maken. Dus volgende week ofzo horen jullie daar de uitslag wel van...!

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 14:09

twinkel schreef:
Iedereen bedankt voor de duidelijke uier foto's zelfs met druppels, zolangzamerhand krijg ik een beetje het idee waar ik op moet letten en dat is toch erg prettig.

Succes met waken maar weer.

Wie weet er trouwens iets af van gevaar voor drachtige merries en veulens met droes?
Bij ons op stal is droes waarschijnlijk uitgebroken.. Huilen .. Ik heb mijn merrie gelukkig thuis staan, maar wel 2 ruinen op die stal ik moet er dus alle dagen heen. Ben me nu elke keer aan het omkleden maar of ik daar alles mee voorkom?
Alle tips en weetjes zijn welkom!

Droes is een "puberziekte". de leeftijsgevoelige categorie is van gespeende veulens tot paraden van een jaar of 5 /6.
Oudere dieren hebben genoeg immuniteit om er niet ziek van te voren. Merries's geven die immuniteit door aan hun veulen via de melk. Veulentjes zijn dus beschermd.

Verder wordt droes veroorzaakt door een bacterie. Wat je doet is dus goed, elke keer omkleden , maar is niet perse nodig. Vooral blrijk is je handen te wassen.

Maar als je dus al een wat oudere merrie hebt en de ruinen zijn ook niet de jongste meer dan hoef je niet al teveel te vrezen.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 14:45

Mijn merrie thuis wordt 5 dit jaar. En de ruinen op stal zijn beiden 14. Maar eentje heeft al twee dagen koorts. Vanmorgen was hij koortsvrij.
Honey is inmiddels 315 dagen drachtig.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 15:29

Kimmb schreef:
Die van ons is morgen uitgerekend... maandag op dinsdag al loos alaram gehad.
maar vandaag uiers vergeleken zie resultaat, ik denk dat het van het weekend komt (haar vorige veulens waren ook allemaal in het weekend geboren...).
Afbeelding
zo ziet de merrie er nu uit:
Afbeelding

er zit al aardig verschil in ja,
een mooi paardje maar zeker een mooie rottweiler
heb er zelf ook 2 maar dan teefjes van elk 3 jaar.

meandher

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 15:37

Heey Myrdal!!!

Waar blijf je nou, we zitten met spanning op je te wachten!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 15:55

Ik ga vanavond nog ff naar huis toe. Daarna morgenochtend weer terug naar Groningen. IN die tusentijd zal ik nog ff een paar foto's maken van Ostara.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 15:58

Sjen: Hoop dat ze zich snel weer wat beter voelt !
Tinne: he bah wat vervelend dat ze zo stijf is hoop dat haar nieuwe stalletje snel klaar is hoor!!!
Noon: Ach gut
jollyjoker: kan nooit lang meer duren nu! enne vertel wat voor nieuw paardje???
Myrdall:????!!!!

Nou net weer bij jasmijn geweest en nu een paar foto's kunnen nemen (vriendin meegenomen om haar maatje weg te houden)
Dus hier komen ze .
Suf duf en zat ervan!!
Afbeelding
Melkbar in de maak loopt nu elke dag iets voller en loopt niet meer terug!!
Afbeelding
Even kroelen tussendoor!!
Afbeelding
Hier is duidelijk hoe haar kont aan het veranderen is zijn dat nu de banden die ik zie lopen Verward daarbij draagt ze nu eigenlijk nonstop haar staart omhoog en opzij alsof ze hengstig is!
Afbeelding

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:05

Gitta, das een lekker dikkerd!
Sjen, het gaat goedkomen! Ja

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:06

@ Gitta: Zou het dan toch zaterdag worden? Haha!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:09

Annemieke: haha als het veulen af is mag het van mij hooor zou voor jas niet verkeerd zijn been heeft toch hoop extra gewicht mee te zeulen zo maar geloof het nooit !!!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:16

Nou Gitta, vast geen 17 dagen meer, maar overmorgen? Als ik die spenen vergelijk met hoe het hier was denk ik nog van niet. Hoewel het van Jasmijn best al mag zo te zien, wat heeft ze er genoeg van he? Palona was het ook zo zat, was ook zo'n tientonner (sorry hoor Jas, dat bedoel ik op de meest elegante manier hoor meisje, haha Lachen )

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:23

Nicole288:Nee overmorgen lijkt me ook niet Knipoog maar voor haar hoop ik dat het veulentje af is en dat het geen weken meer gaat duren .
Ze had het al zwaar maar nu heeft ze het echt gehad ook blijft dat been nu dik zint me niks!!

Ellebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:25

Goedemorgen Bokkers vanuit Colorado.

Lang niets van me laten horen, heelaas. Mijn serviceprovider die mijn website en email aan het "hosten" was is falliet gegaan een maand geleden, en ik heb sindsdien niet mijn website kunnen gebruiken. Ik heb nu eindelijk mijn domeinnaam terug, maar kan het nog steeds niet gebruiken. Heel vervelend, dus. Uiteindelijk heb ik een nieuwe domeinnaam gekocht; barncam.org. Was erg verbaasd dat die beschikbaar was.
Alles ziet er goed uit met Vlekje en haar zwangerschap. Kreeg net het resultaat terug van haar antilichaam test en die van de hengst. Ze heeft geen antilichamen ontwikkeld tegen het bloed van de hengst na haar ongeluk, dus kan ik gewoon rustig biest laten drinken als het veulen er is. De caslick's is eruit, en ik heb haar op antibiotika nu.
Vlekje d'r uier is half vol en het veulen is goed gezakt, dus nu maar afwachten.
De nieuwe URL is http://www.barncam.org/popup.html en er is een link naar mijn message board.

Ik ga zometeen Vlekje buitenzetten, dus zal de stal tijdelijk leeg zijn totdat het avond is hier. Wij lopen 8 uur achter nederlandse tijd. Veel kijk plezier.

~ Ellen

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:29

Ellebelle:leuk weer een cam erbij heb haar nog even gezien Knipoog fijn dat alles in orde is!!! Hoever is ze eigenlijk?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:38

Welkom terug Ellebele we (barncamtopic) miste je al een beetje. Blij te horen dat alles goed gaat.

@ Gitta
Die uier groeit mooi en een tonnetje zoals ik al zei Haha!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 17:13

Jahaaaa, we hebben een veuelen!!!!
Alvast: de foto's komen later, mijn ouders zijn nu op bezoek. De reden dat ik hier nu pas ben is omdat het niet allemaal soepel ging.
Ik was net 10 min bij Myrdal toen haar water brak (perfect timing), Maar na een half uur persen (niet achtereen hoor) was er alleen maar een voetje te zien, dus DA gebeld, die heeft telfonisch help verleend, ik heb de voetjes goed gelegd en het vlies gebroken en heeeeel hard getrokken en toen was het veulen eruit, dit was om kwart voor twee.
Myrdal vond het veulen niet zo interressant en het mocht ook alleen maar drinken als ik erbij was.
Maar de nageboorte kwam er niet af, dus moest de DA weer komen, die was er om 7 uur, de nageboorte zat goed vast en moest dus gepeld worden, geen pretje, Myrdal was er flink chagarijnig van, wat de moeder/zoon band niet ten goede kwam. Nu moet ze 3 dagen gespoeld worden, maar voor de rest ziet het er goed uit. Ik ben toen naar huis gegaan om 2 uurtjes te slapen, daarna weer heen, maar Myrdal had er al geen probleem meer mee dat het veulen dronk, dus dat was goed. Vanmiddag is hij een paar uurtjes op de paddock geweest en Myrdal heeft zich als een echte moeder ontpopt Lovers
Dus ben nu net terug, ze hebben nu rust nodig.

Maar goed de details, het was een verrassing: Uit een bruine moeder en een bruine vader die goed bruin vererft is een voshengstje gekomen. Met een prachtige rechte bles en 4 witte kleine voetjes. Het is een enorm eigenwijs kereltje, voor de donder niet bang en ik mag er overal aankomen. Hij vindt niets eng. Toen de veearts kwam, moesten we hem tegenhouden anders liep hij alleen al de stal uit (5 uur oud)!!
Ik geniet dus nu met volle teugen en vanavond komen de foto's (ik heb er slechts een stuk of 200 gemaakt Haha!

Nou tot vanavond!!

Ellebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 17:14

Gitta schreef:
Ellebelle:leuk weer een cam erbij heb haar nog even gezien Knipoog fijn dat alles in orde is!!! Hoever is ze eigenlijk?

Vandaag is dag 319. Ze is nog niet zo ver dat ik denk dat het vandaag of morgen gaat gebeuren, maar ze begint aardig in de goede richting te gaan.

~ Ellen