De DA is geweest, pijnstilling en AB omdat de bloedwaarden toch niet goed zijn
AnsoDM
Geplaatst: 23-05-24 18:47
Gefeliciteerd met de veulens!
Ach mooner wat balen. Die staat gewoon op 3 benen. Fijn dat de DA al is langsgekomen. Hopelijk snel beter
Hier gaat Nova wel goed. Op en af last van diarree maar dat is voornamelijk door te veel water op de wei. Ze gaat echt naar de plassen. Helaas deze middag minder goed nieuws van onze 12 jarige hond. Na 1u30 bij de DA was de conclusie vocht in de longen en al dan niet door tumor. Dat weten we nog niet zeker maar DA is het bijna wel zeker. Er was te veel op zowel de foto als de echo te zien wat er niet moet zitten. Nu is het afwachten of de medicatie aanslaat. Anders zullen we hem helaas moeten laten gaan.
Oh jeetje moner, die loopt echt op 3 benen.. waar denken ze aan dat het kan zijn?
Even tussendoor; Rosa’s temp is nu een graad lager dan normaal. Normaal is 37.6
Gisteravond zat ze op 37.1 Vanmorgen was het 36.8 En zojuist 36.6 gemeten.
Zou het dan toch?….
nieky1993
Geplaatst: 23-05-24 19:47
Phileine83 Ze is super knap
Al_zawraa ooh dat wordt spannend Je kleine man wordt al lekker stevig
Korbakimmy8 Gefeliciteerd Dat was zo te horen nog even spannend maar gelukkig is alles goed gekomen.
Jaydee_wp Ze houd van lekker plat slapen haha.
Stal_hd Fijn dat het zo goed gaat met de kleine, lekker genieten.
Ladonna75 hier gaan ze na een 3tal weken met de andere merries met veulens in.
EllyC Klinkt toch spannend al
Moner Jeetje wat balen zeg Hopelijk gaat het snel terug beter met je veulen.
AnsoDM Heftig van je hond Hopelijk slaat de medicatie aan.
Lonniejj Ik duim met je mee dat het doorzet
Abby haar uier blijft vooruitgaan. Vandaag eindelijk ph kunnen meten, 7.2. Ik verwacht deze week nog niks maar als ze zo doorgaat zal het wel voor volgende week zijn. Dit veulen van Abby is wss al verkocht. De mensen hadden een 2 jarige zoon van Abby. Helaas is deze overleden door een ongeluk. Omdat ze de combinatie zo aansprekend vinden en het karakter hun echt ligt, willen ze dit veulen van Abby gaan kopen.
Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen Imani_Abby - Toffee - 357 dagen Lonniejj - Rosa - 352 dagen EllyC - W-Mellaer's Wamailin M - 342 dagen Ilsje87 - Labiesch - 342 dagen Mirjamalvaro - Blossom - 337 dagen Charmfaith - Bailey - 334 dagen Nieky1993 - Abby - 331 dagen Jaydee_wp - Glyncoch Spring-Tide - 330 dagen Nieky1993 - Tina - 328 dagen Moner - Gateau - 325 dagen Goldenarrow - Estonia - 324 dagen Carmen1987 - Carmen - 312 dagen
Phileine83
Geplaatst: 23-05-24 19:48
Moner. Heftig. Hopelijk knapt je veulen snel op.
Lonniejj. Wat spannend bij jou, dat lijkt er we echt op hè?
Nieky. Dat zou wel heel fijn zijn, als het veulen naar diezelfde mensen kan Sneu dat de vorige overleden is
Jeetje Moner, die kleine is echt flink kreupel. Arm dier. Hoop dat de medicatie snel aanslaat. Sterkte.
Anso, heeft veel sterkte met de hond.
Spannend Lonniejj!
Nieky heeft het veulen al verkocht voor het geboren is. Goed bezig! Hoop dat de nieuwe eigenaar met dit veulen langer plezier gaat hebben.
Dat is flink uier bij Blossem. Die laat vast niet lang meer op zich wachten.
Happy_Hippie
Geplaatst: 23-05-24 21:41
Even een ego post al ruim 10 paginas verder inmiddels ik heb het helaas enorm druk en geen tijd om alles meer bij te houden elke dag
Gefeliciteerd met alle babys Hopelijk gaat het snel beter monor! Anso veel sterkte met je hond
Hier tussendoor weer een DA bezoek ivm de navel die niet echt beter lijkt te worden, het is nog heel hard en grote kans dat het geopereerd moet worden. Ook liep ze kreupel van de week met een flinke (vermoedelijke) schiefel op der been.. Gelukkig inmiddels niet meer kreupel en komt ze echt wel lekker steeds meer kroelen en lekker baldadig
Filmpje van vanavond, ze begint ook der eerste draf passen te laten zien (binnenkant linker voorbeen is het schiefeltje te zien op de filmpjes)
Ze groeit hard!
suffie
Geplaatst: 23-05-24 22:29
Korbakimmy gefeliciteerd
Moner sterkte met je veulen. Het ziet er pijnlijk uit. Hopelijk doet de pijnstiller gauw zijn werk.
stal_HD
Geplaatst: 24-05-24 06:50
Moner beterschap voor je veulen.
Anso ook beterschap voor je hond. En ook sterkte gewenst.
Nieky dat is fijn. Wel jammer dat de andere zo jong is overleden.
Zo uier in beeld hihihi. Spannend hoor.
Cioccolato
Geplaatst: 24-05-24 07:59
Nou nu jullie alle veulens al hebben, kom ik nog even om de hoek. Grapje natuurlijk want de lijst is best lang Vandaag 320 en 321 dagen. Heb er eigenlijk nog niet veel zin in na verlies van merrie n ongeboren veulen maar we moeten door en gaan we ook voor de andere merries. Gelukkig zat er even tijd tussen en verwacht ik ze ook nog niet gelijk.
moner
Geplaatst: 24-05-24 09:00
Het veulentje was opeens heel kreupel, kon niet meer zelf opstaan, je denkt natuurlijk aan veulen ziekte De DA langs snap test( goed, had iets beter gekund) en de knie voelde warm en dik, geen koorts. Pijnstilling en we hebben haar een paar keer op de benen gezet zodat ze kon drinken, toen de pijnstilling werkte liep ze op 3 benen en heb ik het filmpje gemaakt voor de DA. Gisteren liep ze iets beter, maar omdat ze dachten aan een patella luxatie, toch nog een keer pijnstilling en gelijk maar weer bloed afgenomen. Ze bleek erg laag in de witte bloedcellen, vandaar toch de AB. Ze loopt iets beter en is zeer fit, dus afwachten hoe het verder ontwikkeld
Wat vervelend en schrikken moner! Denk je dat de bevalling enzo goed is gegaan krijg je weer een hartverzakking.... nou hopelijk slaat de antibiotica snel aan
lonniejj
Geplaatst: 24-05-24 09:20
Hopelijk knapt je veulentje gauw op moner! Fijn dat het al wel iets beter oogt
Rosa heeft vannacht lekker een rustige nacht gehad. Niks aan het handje. Temperatuur is nu 36.7 en ph nog steeds 6.5
Ik kan deze merrie echt niet meer inschatten we zitten vandaag op 353 dagen
Moner, Ik had 3 jaar terug een veulen dat een schop had gehad op de hak. Die heeft ook echt op 3 benen gelopen voor ruim 3 dagen daarna werd het langzaam aan minder. Je gaat al snel van het ergste uit maar soms zijn ze door iets kleins ook even heel kreupel.
nieky1993
Geplaatst: 24-05-24 19:48
Even vlug het lijstje. Morgen dan lees ik weer bij.
Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen Imani_Abby - Toffee - 358 dagen Lonniejj - Rosa - 353 dagen EllyC - W-Mellaer's Wamailin M - 343 dagen Ilsje87 - Labiesch - 343 dagen Mirjamalvaro - Blossom - 338 dagen Charmfaith - Bailey - 335 dagen Nieky1993 - Abby - 332 dagen Jaydee_wp - Glyncoch Spring-Tide - 331 dagen Nieky1993 - Tina - 329 dagen Moner - Gateau - 326 dagen Goldenarrow - Estonia - 325 dagen Carmen1987 - Carmen - 313 dagen
Al_Zawraa
Geplaatst: 24-05-24 21:18
Moner, wat sneu zeg, hopelijk knapt het veulentje snel op!
Nieky, de laatste van mij wil echt niet op de lijst geloof ik Het lijstje wordt ook korter nu.
Vanavond met binnen zetten.
Ze was na het binnen zetten ook onrustiger dan gister, maar nu staat ze weer rustig te eten. Verwacht het eigenlijk wel vannacht zoals ze er nu bij staat.