[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:46

Hahaha, ik moet bekennen dat ik bij 1 ook een tijd zo heb rondgereden hoor :P scheelde een hoop werk.

Afbeelding

For_Que

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:47

Gefeliciteerd Chrissy!!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 23:12

Chrissy gefeliciteerd.

Hier iets glinstering aan 1 speen. Verwacht nog niet veel maar toch de singel maar op gedaan.
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 23:54

Gefeliciteerd Chrissy!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 00:18

Chrissy gefeliciteerd!

Succes voor de wakers! Fi is er vroeg bij ook :wow:

Succes over een paar weken Chantal,
gaat hij voor z'n ster? Gaaf dat die manen zo groeien, tape je ze vast?

Mijn hengst heeft ook een fjordenboog. Toen ik hem kocht was het grootste deel van z'n manen dood. 1,5 jaar aan gekeken, maar waar zn hoeven echt bijtrokken met goed voer etc, bleef het midden van z'n manen echt kaal, terwijl hij absoluut niet schuurt en vroeger manen tot z'n knieën had. Hij wordt 22 dit jaar, dus of ik het weer lang krijg zal mij benieuwen, maar het is nu iig wel weer mooi vol en veel sterker. Bij z'n schoft valt het nu om, dus nu komt de lelijke sportcoupe.

Afbeelding

Mijn merrie op 312 dagen heeft haast
Vorige keer bevallen op 338, ben benieuwd of ze dat gaat halen nu
Afbeelding

De andere zit op 316 en doet ook al lekker mee
Afbeelding

Maar ik wil zo graag eerst mooi weer en dan veulens. Heb wel 2 stallen, maar dat zijn ze niet gewend en gaan ze ook echt niet leuk vinden -O-

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 00:25

Gefeliciteerd chrissy!! *\o/*
Ik ga morgen even beter bij/teruglezen want ik loop een aantal pagina's achter.. Jullie gaan hard! :D
Maar volgens mij zijn er weer wat merries die het spannend maken! :j
Succes voor de wakers en hopelijk snel mooi weer voor het pasgeboren grut en voor wat er binnenkort komen gaat! {:}

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 01:18

Chrissy. Gefeliciteerd..

Co wat een haar, prachtig.

Caily. Dat zijn al flinke uiers

Baudyh. Spannend. Dit is de expression?

Janine. Dat begint er nu wel echt op te lijken :j

Mer. Wat een fopmerrie. Was het kegelen echt wit of doorzichtig?

Nigrante was afgelopen nacht iets onrustig. Niet echt een spannend uier. Maarja met een maiden weet je het nooit. Nu lijkt ze aardig rustig. De dames zijn niet blij met dit weer :Y) we willen een zonnetje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 06:03

Gefeliciteerd chrissy *\o/*

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 07:05

Gefeliciteerd Chrissy.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 07:53

cp112 schreef:
Hahaha, ik moet bekennen dat ik bij 1 ook een tijd zo heb rondgereden hoor :P scheelde een hoop werk.

[ [url=m/FmyCK0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja mn vingers jeuken soms wel :')ik knip ook soms echt stukken uit de staart, hij is zo zwaar anders. Zie je niks van maar scheelt gewicht

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 09:09

Nee AM horses je gaat niet door voor de koelkast. Ha ha
Dit is de Kaygo.
Volle zus of broer ( denk zus, en dat mag ook bij deze) van dat vosje van vorig jaar. Die Red gold

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 09:15

Limited Edition zit vandaag op 320 dagen *\o/*

Komt ook wat leven in de brouwerij nu :=
Afbeelding

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 10:19

Bijleespost poging 6 |o

@yaartje spannend Jenny al voorbij de uitgerekende datum, wat zegt je gevoel? Maria maakt het ook spannend zeg! Zoë is nog op dr gemakje aan het doen :o mooi kalf zeg! Ook mooi om te zien al dat “kleine spul” <3

@charmfaith jouw merrie is ook flink rond haha ze is er zo te zien wel klaar mee >;) Lotus ziet er goed uit wat een pracht koppie zeg!

@kabayo haha dat snap ik had ik ook maar toch maar voor de two Tone gegaan ipv amigo ik wilde amigo maar partner dacht daar anders over _O- jammer dat ik online geen afbeeldingen van bucas Veulendeken op n veulen kon vinden maar ik vind m prachtig staan! Fayola houdt het ook nog even spannend :=
Wat een prachtige hengst zeg!

@natasja wat lekker buiten spelen, en inderdaad wat een benen! :oo

@AMhorses nigrante begint ook aanstalte te maken :)

@Cp wat een mooie hengst veel behang ook *D

@ajesca Jaa daar duimen wij ook voor O:)

@sanet nou het is geen weer voor baby’s eigenlijk hè bah wat een ….. weer

@ijongema spannend leuk hè merrie tv kijken af en toe wel grappig om te zien wat ze allemaal uitspoken

@caresse het is te hopen dat het weer inderdaad snel bijtrekt :)) hoe is je examen gegaan?
Fijn soms die bevestiging van omgeving dat je paard er goed en gezond uitziet, kun je al merrie tv kijken?

@fleuribelle ik heb gewoon de standaard two tone gekocht voor onze Duitse dog net te kort _O-

@cioccolato oh wat balen ziek zijn is altijd vervelend en zeker als er zo’n mooi klein spruitje staat :( -

@cynthia mooi uier al op dag 314! Ph nog iets groen op t papiertje maar er komt schot in de zaak aan de uier de zien +:)+ 316 zou aan de vroege kant zijn maar als het af is is het af

@cioccolato wat fijn dat ze lekker de benen kunnen strekken en lekker droog staan :o

@ajesca wauw wat een chique hoofdje ook ( ik wordt hier wel een beeeetje ongeduldig van _O- )

@yvk havanna is het ook spannend aan het maken uier vullen en weer leeg, 320 dagen schiet al op hoor ben benieuwd wanneer ze gaat heb je zelf een idee of schatting? Wat betreft het open maken, ik snap dat je dat spannend vind het is ook wel wat aan de “late” kant maar fijn dat je het bij twijfel toch open kunt laten maken bij een da of door een da.

@cioccolato nou de foto’s van uier schieten al op ze maakt v aart , en ik ben jaloers op het veulenknuffelen :oo leuk halstertje ook!
Ideaal zo’n cirkel met dak hoor met dit weer

@goldenarrow haha ze heeft het begrepen dat zonder koud is :brr: soms zijn ze zo eigenwijs hè mooi die twee merries bij het veulen

@toushie Jaa de Melktest is nog hoog maar zakt wel naar mijn idee. Nou dat uier schiet ook al op jeeyje wat gaan ze hard nu! Ph lijkt ook te zakken?

@cp wat een staart! Jeetje zo mooi vol *D

@yaartje Maria is goed bezig met verder vullen :):) ze zou zomaar ineens knetter hard kunnen gaan.
Er klaar mee zijn hebben meer merries geloof ik := inderdaad ook benieuwd wie het eerste gaat

@chrisssy nogmaals gefeliciteerd wat een prachtveulen weer (houden jullie ook wat knaps voor ons over :* ) en onwijs leuk 2 witte achtervoetjes dat zal wat tijd hebben gekost om te kleuren :')

@mer1980 oef ze laat je wel wachten zeg succes met waken ( heb je al wallen? := )

@janinevv nou inderdaad serieus uier !

@cp wat een behang zeg onwijs mooi! En inderdaad goed wit gekregen je zal daarna wel vermoeide handen en armen hebben gehad

@baudyh oeh spannend! Ik snap je beslissing wel van singel om doen had ik ook gedaan hoor beter te vroeg dan te laat :D

@cally knappe hengst ook!
Merries lijken al goed te vullen, loopt het nog terug na bewegen?

@AM horses spannend nigrante loopt gelijk met die van mij en die begint ook onrustig te worden… zou toch wat zijn beide op dezelfde dag _O-
Wij willen ook zon {:} helemaal klaar met dat ruk weer >;)

@simondesteny begint ook al een beetje wat te doen op 320 +:)+

Update van miss VS…( vandaag 323 dagen) ze is onrustig gisteren was ze helemaa leipe loetje aan de hand met stappen in de baan andere paarden aan willen vallen en op de paddock helemaal gek steigeren rennen plat door de bocht echt hoor kamikazepiloot is het >;)

Ze begint aan haar coupe pleeborstel vanochtend zag ik haar zo hard werken dat ik de voorwand van de stal heen en weer zag gaan := uier vult steeds meer loopt nog iets terug maar niet veel meer :o
Banden zijn slapjes maar nog geen pudding staart kan bijna op de rug en vulva zakt uit… ik zal wat foto’s bijvoegen wat denken jullie ervan? ( maiden merrie)

Vannacht na het liggen en rollen
Afbeelding

Melkstrip zondag
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vulva

Afbeelding

En de club van liggende vreters _O-

Afbeelding

Letnietopmnnagels :')
Laatst bijgewerkt door Dark7 op 05-04-22 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 10:43

Dark7: Nagels, welke nagels O:)

Respect weer voor jouw bijleespost _/-\o_

Examen krijg ik vandaag uitslag van :=
En nog geen Caresse tv, hopelijk wel deze week nog, maar het is ook nog niet zo spannend verder.

Bij jou gaat het wel de goede kant uit volgens mij maar met een Maiden is er weinig van te zeggen 8)7

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 10:58

Caresse07 schreef:
Dark7: Nagels, welke nagels O:)

Respect weer voor jouw bijleespost _/-\o_

Examen krijg ik vandaag uitslag van :=
En nog geen Caresse tv, hopelijk wel deze week nog, maar het is ook nog niet zo spannend verder.

Bij jou gaat het wel de goede kant uit volgens mij maar met een Maiden is er weinig van te zeggen 8)7

Haha dat dus :') geen tijd voor hoor

Dankjewel is altijd rot op je telefoon

Oh spannend de uitslag m’n duimen draaien voor n goeie uitslag +:)+

Oh balen nog geen tv hopelijk inderdaad snel merrie tv is stiekem ook wel interessant de gewoontes zien

Ja maiden is echt een crime hoor heb al wat slapeloze nachten gehad dat ze plat lag en constand lag te flehmen %) ik gok dat het niet heel lang meer duurt ze is 22 april uitgerekend maar m’n gevoel zegt dit of volgend weekend waarom geen idee wellicht jinx ik mezelf nu :')

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 11:54

Cynthia82: Fi lijkt zo te zien steeds vroeger te willen bevallen. Wilt haar kind snel ontmoeten denk ik? Al hoop ik voor je dat baby nog even blijft zitten tot dag 320!

Cioccolato: Wat een lieverd is het zeg <3 . En ja, het was gisteren echt prut weer. Niets aan al die regen. Waar is dat mooie lenteweer van toen?
Je merrie heeft al een mooi vol uier! Wat een onwijs schattig veulenhalstertje heeft die om! Zo'n dak op de longeercirkel is zeker handig. Helemaal met dit weer.

ajesca123: Awwww die van jou is ook al net zo leuk <3 . En heerlijk buiten aan het spelen! Prachtige paarden zijn het!

Yvk: Dat is wel spannend om het zo vlak voor de uitgerekende datum open te zetten inderdaad! Snap het helemaal dat je haar open wilt hebben staan voor de bevalling. Hopelijk wacht ze braaf tot de afspraak met de DA! Wel heel benieuwd naar Havanna haar veulen!

goldenarrow: Brave Galaria! Die zal wel gedacht hebben: "Het is mij te nat en te koud nu.". Ben je er nog achter gekomen hoe ze de deken er elke keer af heeft gekregen?
Galaria staat er ook echt bij van: "Ja, kom maar bij mij schuilen. Hier is het droog" :D . En zo te lezen zit ze ook vol met humor! Geen een dag is saai met haar!
Illyana speelt zo te lezen graag tikkertje :D

Toushie: Nee inderdaad. Je weet het nooit! Belangrijkste is uiteindelijk dat het gezond en wel ter wereld komt. Maria heeft tot nu toe alleen maar hengstveulens gegeven (ja, ze heeft een voorkeur :D ). En hoewel het merrie gevoel echt heel sterk is bij haar zit de kans er heel dik in dat het toch een hengst word en ik nog op zoek moet naar een andere naam. Al word dat dan voor een hengst tijdelijk Trouble Maker of zo.
Jouw merrie maakt het ook spannend!

jennyk: Hoe is het met Goldy nu? Ze maakt het wel spannend zo te lezen!

cp112: Prachtige vlecht zo! En je hengst is echt onwijs gaaf <3 . Moet je nagaan hoe hard die manen groeien he! Hier net zo. Paar weken terug zag ik dat ik bij Frodo ook aan de rechterkant manen in kon vlechten. Nu paar weken later zijn het al serieuze vlechten aan het worden. Die heeft straks zowel links als rechts een flinke manenbos :j .
Een Fjordenboog staat de Tinker nog onwijs stoer ook! Jij hebt trouwens Gypsy Cobs toch? Meen ik mij te herinneren van je topic over de 2 merries die naar Amerika gingen.

Chrisssy: Wat is het een prachtig veulen <3 .

Mer1980: Jouw merrie maakt het ook spannend! Hoe is het nu met haar?

Janinevv: Dat is zeker al een serieus uier! Hopelijk laat ze je niet lang meer wachten!

baudyh: Jouw merrie maakt het ook spannend!

Caily: Prachtige hengst heb je! En die Fjordenboog staat hem ook al zo goed! Komt vast goed met de manen!
Zal voor je duimen dat je dames braaf wachten tot het beter weer is! Is een deken voor de veulens anders ook geen optie?

AM_Horses: Nee inderdaad. Die maidens kunnen zo veraderlijk zijn. Het kan langzaam gaan, maar ze kunnen ook ineens heel snel gaan. Dat ze nog maar beter even wachten op wat mooier weer :j .

SimonDesteny: Die is ook gaan vullen *\o/* . Of is ze verder gegaan met vullen?

Dark7: Gevoel zegt dat Jenny wellicht wel als eerste gaat. Maria zie ik een jaar dragen dit jaar. Normaal bevalt ze voor de uitgerekende datum en is ze al flink op weg met de uier, maar dit jaar doet ze alles anders. Dan anders.
Zoë vind het nog wel best zo ja :j .
En dat zie ik Maria wel doen ja! Normaal vult ze altijd vrij rustig en gestaag. Elke dag wat meer, maar ik gok wat jij ook al zegt inderdaad dat ze nu straks gewoon ineens heel hard gaat vullen en dan ineens is veulen daar! Heel benieuwd of ik vanmiddag weer verschil zie, maar ik verwacht het eigenlijk niet en dat ze weer stil ligt. Verschil van gisteren was ook echt minimaal. Het is dat ik de uier nu goed ken en het daardoor zag.
Oeps. Nu maar hopen dat je merrie de voorwand er niet uitdrukt :D . En ach. Waarom zou je staand eten als je ook gewoon heel relaxed kan eten toch :D ?

Caresse07: Spanend Caresse! Ook hier draaien de duimen voor je dat je een goede en positieve uitslag hebt!

Weinig te melden hier. Geen veulens, maar wel een zonnetje dat probeert door te breken :D . Heel benieuwd hoe de dames er vanmiddag bij staan en of Maria heeft besloten verder te gaan met vullen of dat ze weer stil ligt. Denk dat ik ze even instructies moet geven over hoe de startknop van het uier vullen werkt :j .

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 11:57

@yaartje spannend allemaal ben erg benieuwd wie eerst gaat bij jou :=
Jaa precies dat ja lui? Nee joh

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:06

Daar ben ik ook wel benieuwd naar Dark7! Dat ze maar eens een beslissing maken haha (wanneer het wat mooier weer is natuurlijk). Al heb ik beide kuddes al even niet meer zien vergaderen met zijn allen. Dus wellicht dat ze er over uit zijn :j . En ons nu graag in spanning houden.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:07

xYaartje: heb je wel de juiste instructie kaart opgehangen op stal?

Wat houden ze je in spanning zeg :=

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:08

yaartje: lief dat je het vraagt. Goldy is de hele nacht onrustig geweest (schuren aan de staart, veel gapen, willen liggen maar toch niet en dan toch wel) melktest zelfde al gisteravond. Nu buiten eerst hooi gegeten en nu staan ze alle drie te slapen.
Straks gaan ze bij gewoon allemaal tegelijk :):)

dark: haha liggend eten :knuffel:

caresse: waar heb je examen in gedaan? Duimen dat je geslaagd bent

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:16

Maiden merries zijn eigenlijk helemaal niet leuk.. ik was nog aan het wachten op hars en melk maar die merrie dacht stiekem t veulen er wel even uit kunnen poepen _O-

Is het weiland ondertussen geen zwembad yaartje?
Ik heb wel zwembaden momenteel :oo

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:25

Moet eff mijn ei kwijt, lees straks bij want moet afleiding hebben

Ben nu op de paardenkliniek wolvega met wita, vanochtend leek ze koliekerig. Dierenarts erbij en medicatie gehad. Veulen was goed en lag helemaal klaar.
Haar dunne darm zit verstopt (slag erin??)
Dus ze gaan haar nu opereren wat niet zonder risico is omdat ze hoogdrachtig is.
Straks hoor ik meer of de merrie te redden is (de bloedwaarden waren erg positief) of dat we het veulen gaan proberen te redden, die zal dan een aantal dagen antiplasma/antistoffen en medicatie moeten krijgen omdat die nog niet klaar voor de geboorte is/prematuurtje.

Ze staat nu in de recovery en gaan zo met haar aan de slag

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:27

Caresse07 schreef:
xYaartje: heb je wel de juiste instructie kaart opgehangen op stal?

Wat houden ze je in spanning zeg :=

Zou dat het zijn? Vanmiddag nog even extra checken en de juiste instructie kaart ophangen _O- .
Zou blij zijn als de veulens er straks naast staan hoor. Dan kan ik opgelucht ademhalen.

Cioccolato: Dat had ik gisteren dus wel verwacht, maar de grond voelde nog aardig droog aan tot mijn grote verbazing! Weinig tot geen modder. Geen idee hoe dat vanmiddag is. Dan kan het wel eens anders zijn.
Vergeet je die van jou niet zwembandjes om te doen of zwemles te geven :D ? Wel rot zeg dat het bij jou zo onder water staat! En met al die regen die er komende dagen nog bij komt zal het nog wel extra meer worden?

Jenny: Goldy heeft je flink bezig gehouden zo te zien! Hopelijk voor jou en Goldy duurt het nu echt niet lang meer. Wel handig als ze allemaal tegelijk gaan. Ben je er in een keer vanaf van het waken :D .

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:28

Olga89 schreef:
Moet eff mijn ei kwijt, lees straks bij want moet afleiding hebben

Ben nu op de paardenkliniek wolvega met wita, vanochtend leek ze koliekerig. Dierenarts erbij en medicatie gehad. Veulen was goed en lag helemaal klaar.
Haar dunne darm zit verstopt (slag erin??)
Dus ze gaan haar nu opereren wat niet zonder risico is omdat ze hoogdrachtig is.
Straks hoor ik meer of de merrie te redden is (de bloedwaarden waren erg positief) of dat we het veulen gaan proberen te redden, die zal dan een aantal dagen antiplasma/antistoffen en medicatie moeten krijgen omdat die nog niet klaar voor de geboorte is/prematuurtje.

Ze staat nu in de recovery en gaan zo met haar aan de slag

Ohhh Olga wat een pech heb je ook zeg :knuffel: . Heb zo met je te doen! Heel veel sterkte voor jou, je merrie en je veulen! Duimen draaien ontzettend hard hier!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:31

Aaaah wat en ***nieuws Olga! Hopelijk lukt alles. Hoever is de merrie?