[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:44

Die heeft hij inderdaad niet maaike. buiten de hoefjes geen andere appie kenmerken. Beide ouders zijn dus heterozygoot appaloosa en hebben geen van beiden het door gegeven. Stiekem wel blij mee. Heb liever een appie merrie als een appie hengst of hij moet heel goed getekend zijn.

Die heeft een mooie volle uier lindamusters!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:59

Ha dan was ik toch verkeerd. Dacht trouwens dat je dat net wou. :D

Lindamunsters mooie evolutie en grote uier al!

Troost jullie hier dus ook een uier die ferm achteruit gegaan is. :(:)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:01

pretty schreef:
Ha dan was ik toch verkeerd. Dacht trouwens dat je dat net wou. :D

Lindamunsters mooie evolutie en grote uier al!

Troost jullie hier dus ook een uier die ferm achteruit gegaan is. :(:)

Hier ook een uier die wat afgenomen was helaas.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:06

Zo, die hierboven groeit goed. Wij hebben gelukkig geen leeglopers meer gehad.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:19

Angelpam, ik ben fan van fien, maar niet als ze zo fopt hoor!!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:19

Mensen ogen en gemarmerde geslachtsdelen toch? Die van mij is redelijk duidelijk :P

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:21

Lisanne, ik reageer ook niet overal op hoor, en visaversa. Kan ook niet anders. Gewoon reageren als je zin hebt :7

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:22

Tanja, gefeliciteerd!!!

Hmm interessant over dat appaloosa, toch ken ik genoeg appies zonder mensenogen... Mijn merrie heeft juist wel mensenogen en gestipte tieten en wat sproeten op dr neus, maar op haar hele lijf verder geen appie te ontdekken, vraag me toch nog steeds af hoe sterk dat dan nog vererft? Ik noem haar eigenlijk nooit pintaloosa....

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:35

Lisanne jammer dat je je afmeld. Je moet doen wat goed voelt, maar als je een paar posts boven je reageert en alleen even snel op de geboren veulens reageert is het misschien nog te doen?

Ik hou ook niet alles bij maar nu mijn veulentje er is probeer ik zo goed als ik kan ook nog mee te leven met de nog komende veulenjes.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:36

Ik hou ook niet alles bij hoor :n ik doe de felicitaties en soms haak ik even in op een bepaald onderwerp :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:05

Leuk dat uier overzicht, hij groeit goed!!

Balen allemaal leeg lopende uiers, ik stond vorige week te jubbelen toen ze eindelijk wat verandering in haar uier had. Ook hier zijn het nu weer verschrompelde theezakjes :+

Venthe was vandaag erg onrustig, ben ik niet van haar gewend. Ze brak haar stal bijna af en staat de hele tijd zenuwachtig te doen. Zou ze het dan toch zat gaan worden? Toen ik haar later uit de wei haalde had ze ook een bloedneus.. Zoals ik al zei had ze vorige week wat uierontwikkeling wat ook bleef zitten na molen en weidegang. Vandaag was alles weer verdwenen, weer gewoon verschrompelde theezakjes -O-
Ze zit vandaag op 312 dagen

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:20

tien dagen draai venthe?

ik probeer ook steeds mee te lezen en te reageren op wie ik onthouden heb, dus sorry voor diegenen die ik steeds vergeet

oh C2012 dat ziet er veelbelovend uit, deze nacht een veulen *\o/* , succes alvast en ook aan de andere wakers

al hoor ik ook veel geslonken uiertjes -O- , maar dan vullen ze tenminste voor goed hoor angelspam, pretty en noisy

en zag een echo van een slurfje, duidelijk slurfje aan, kunnen ze dat zo bij paarden ook :') en dan duidelijk zien of er een slurfje aanhangt, je kan ze er niet meer afkappen dan natuurlijk he _/-\o_

mensenoog is een appie kenmerk maar sommige paarden hebben dit alsnog ook, mijn veulen vorig jaar heeft ook een mensenoog en gestreepte hoeven en is zeker geen appie :P
de geslachtsdelen moeten ook zeker gestippeld zijn (vulva, tieten en slurfjes)

vulina staan er bij jou ook niet nog een paar op springen
hoe is het met de knie trouwens

en cynthia al genezen? met Dais iedere vooruitgang is mooi meegenomen, zoals gezegd beter dan achteruitgang

tjinta wanneer is de volgende bij jou?

lindamunster euh 19 mei komt in de buurt, vertel eens tegen je merrie dat ze er beetje haast mag achter zetten he :P

tanja gefeliciteerd met je zwarte schone

benieuwd peetjuhh naar uiertje :o en van cynthia

knolselder al goed 1 afgeslaan en de andere uit logeren, pfff niet leuk

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:38

Hoe bedoel je 'al genezen', Fotsy? Mijn knieën?

Net even geproost op Ti's 5e verjaardag met twee vriendinnetjes en mijn vriend (appelsap uiteraard :) ) em toen nog even de tietcheck gedaan. Uier is inderdaad gegroeid! Ze is er echt nog niet, maar als hij in dit tempo door blijft gaan, ben ik gelukkig!

Snel een fotootje, maar ze had last van de vliegjes.
Morgen een betere foto
Afbeelding

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:41

Fotsy ik hoop het niet want haar uier is op het moment helemaal niks dus dan zou die nu in 1 keer vol moeten schieten..

Cynthia jaaah weer wat gegroeid! Nog eventjes en Yolo kan komen :) Fijn dat je met een klein groepje even stil hebt kunnen staan bij de verjaardag van Ti :(:)

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:47

Floor zegt ook even hallo :')

Afbeelding

Afbeelding

datina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:51

ik volg het topic al even.

ik probeer alles bij te lezen

proficiat aan alle geboren veulentjes

ik kan niet altijd reageren want zit midden in verbouwingen maar doe mijn best

mijn merrie krijgt voor de eerste maal een veulen na 3 jaar proberen drachtig krijgen dus ik kijk er enorm naar uit

ze was uigerekend op 6 mei en ze zit nu aan 341 dagen dus het mag gaan komen.

uier loopt goed vol, is al serieus ingevallen

vandaag liet ze haar eten voor de eerste maal staan dus mss toch deze nacht

ze staat altijd met haar benen uiteen en ze begint toch af te zien volgens mij

ik zie haar ook nooit meer liggen en nochtans zij was lag altijd zeer veel neer ook voor ze drachtig was

spijtig genoeg krijg ik de camera niet meer aan de praat dus ga ik elk uur kijken tot ik ga slapen en dan nog eens rond 4.45 sochtends

in de dag loopt ze op de wei en savonds zet ik ze nu binnen

kan het ook da ze juist voor het veuleren ijspegels krijgt

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:07

Zo, Floor is ook lekker rond.
Bij Nouks loopt de melk nu langs haar benen en ze staat flink te zweten. Ben benieuwd...

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:08

de droogfoto's van Lolita met dr mooie lange benen :D
Afbeelding
Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:09

Mag ik hier ook meekletsen? Lees al een paar maanden mee (sinds einde dracht van mijn eerste uitgetelde merrie) maar heb nog niet eerder gereageerd. Vorige week donderdag is na 363 dagen dracht dan eindelijk het veulen geboren.
Ben nu in afwachting van mijn andere merrie ze zit nu op 316 dagen dracht. Vorig jaar droeg ze 346 dagen maar het ziet er niet naar uit dat ze er deze ronde zo lang over doet (hoop ik). Ze heeft al een goed gevuld stevig uier en vanochtend een ph die toch duidelijk naar 6,5 neigde.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:11

Stalmilargro.. Wauw mooie lange stelten.. mooie klein kruloortjes maar zal die vos blijven gezien de oogjes?
Ik zeg knap veulen :D

Natascha word nog spannend bij je!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:11

linda2008 schreef:
Tanja, gefeliciteerd!!!

Hmm interessant over dat appaloosa, toch ken ik genoeg appies zonder mensenogen... Mijn merrie heeft juist wel mensenogen en gestipte tieten en wat sproeten op dr neus, maar op haar hele lijf verder geen appie te ontdekken, vraag me toch nog steeds af hoe sterk dat dan nog vererft? Ik noem haar eigenlijk nooit pintaloosa....

Wat grappig, fok al lang appaloosa's, heb er ook genoeg gezien op de diverse keuringen, maar ik heb er nog nooit eentje gezien zonder mensenogen. Zelfs de appaloosa's met nauwelijks kleur (zoals jouw merrie) hebben nog mensenogen.
Gemarmerde mond en geslachtsdelen is een kenmerk wat niet altijd meteen komt, en ze eigenlijk ook niet allemaal hebben. Volledig panterbonten hebben dat niet. Die hebben dan wel weer vaak de vlekken op de geslachtdelen zitten (kijk naar Neon en haar tietjes en andere jaren vulva-foto's, en naar bijvoorbeeld Devdan, roze ballen en penis met zwarte stippen), maar zijn daar niet gemarmerd.
Als je in mijn profiel kijkt naar de diverse veulens, zie je die marmering ook niet, terwijl de appaloosa's er toch duidelijk uit te halen zijn. :+ Bij de sjabrakbonten is die wel op latere leeftijd gekomen, maar toen waren ze al gespeend en verkocht. Bij Dotje wel vanaf ongeveer een maand oud.

Luna, geluk dus dat je dat niet wilde en het niet kreeg. :D Persoonlijk ben ik geen fan van pintaloosa, ik vind appaloosa geweldig, ik vind bont geweldig, maar de combinatie dus niet. Ik vind je kereltje zo geweldig, en dit veel mooier dan dat hij pintaloosa zou zijn!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:12

Welkom dames

Zo zo floor is goed rond zeg.

Natascha spannend zeg.

Stalmilagro wat een stelten zeg en wat is ze mooi.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:19

Elmars_Floor ja, want de moeder is een palomino, we hebben eerder een vos veulentje bij haar gehad en die had ook van dat roze pigment aan het begin :P nou ik wil dat er meer veulentjes geboren worden hier, vind het zo leuk al die foto's altijd

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:32

Ik ken ook geen appies zonder mensen ogen...

Fotsy; nee geen merries op springen. Ergens rond eind Juni nog 2 :) Mijn knie gaat goed, vandaag nieuw gips. Ze waren verbaasd dat ik er op loop, en mag nu over 4 weken uit het gips :D prognose was 2 maanden tot 3 maanden, dus ik ben blij!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:32

Tanja, gefeliciteerd!

Francien, wat ziet Floor er fantastisch uit!

Cynthia, JA, vooruitgang qua uier! Wat goed!
En niet op Ti zijn dag, ook heel erg fijn.

Stalmilagro, wat een mooi, chique meisje zeg!