linda2008 schreef:Tanja, gefeliciteerd!!!
Hmm interessant over dat appaloosa, toch ken ik genoeg appies zonder mensenogen... Mijn merrie heeft juist wel mensenogen en gestipte tieten en wat sproeten op dr neus, maar op haar hele lijf verder geen appie te ontdekken, vraag me toch nog steeds af hoe sterk dat dan nog vererft? Ik noem haar eigenlijk nooit pintaloosa....
Wat grappig, fok al lang appaloosa's, heb er ook genoeg gezien op de diverse keuringen, maar ik heb er nog nooit eentje gezien zonder mensenogen. Zelfs de appaloosa's met nauwelijks kleur (zoals jouw merrie) hebben nog mensenogen.
Gemarmerde mond en geslachtsdelen is een kenmerk wat niet altijd meteen komt, en ze eigenlijk ook niet allemaal hebben. Volledig panterbonten hebben dat niet. Die hebben dan wel weer vaak de vlekken op de geslachtdelen zitten (kijk naar Neon en haar tietjes en andere jaren vulva-foto's, en naar bijvoorbeeld Devdan, roze ballen en penis met zwarte stippen), maar zijn daar niet gemarmerd.
Als je in mijn profiel kijkt naar de diverse veulens, zie je die marmering ook niet, terwijl de appaloosa's er toch duidelijk uit te halen zijn.
Bij de sjabrakbonten is die wel op latere leeftijd gekomen, maar toen waren ze al gespeend en verkocht. Bij Dotje wel vanaf ongeveer een maand oud.
Luna, geluk dus dat je dat niet wilde en het niet kreeg.
Persoonlijk ben ik geen fan van pintaloosa, ik vind appaloosa geweldig, ik vind bont geweldig, maar de combinatie dus niet. Ik vind je kereltje zo geweldig, en dit veel mooier dan dat hij pintaloosa zou zijn!