[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Arianne

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:07

Dank je wel DL!
Oeeee Pretty, wie weet!
Dat is niet leuk Cemlys, ging net de goede kant op. Hopelijk slechts 1x een dipje.
Kelly, ook niet grappig zo lang. Op hoeveel dagen zit ze nou?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:11

arianne wat een leukerd!

glowy haar uier schiet ook op al denk ik dat aagje sneller gaat.

pretty,hopelijk heb jij ook snel een veulen.

kelly,ik heb mijn vriend al bijna 3 weken niet meer gezien,hij woont in drenthe en ik in limburg.
daarbij is hij melkveehouder en snapt dus ook heel goed waarom het van belang is om erbij te zijn.
hij gaat ook snachts zijn bed uit als hij denkt dat een koe moet kalven.

bonnie dat is ook een aardig vol uier al

ines hopelijk is je knul snel weer beter.

en nu mijn update...

:):) :):) :):) :):) :):)

uier was vanmorgen nog dit
Afbeelding

en net trof ik het zo aan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

denk dus dat ik vanacht nog wel even ga kijken.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:13

Afbeelding

Staat mooi te staan met koppie naar buiten. Morgen of overmorgen gaat de caravan naar stal en blijf ik daar.
Dan heb ik waarschijnlijk ook de ph strips en kan ik wellicht testen als er wat aan hangt

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:13

Schiet ook al op Inowa

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:38

jeniej schreef:
Hoe oud moet je beginnen te leren dat een veulen mee loopt aan een halster? als ik ze naar de wei breng loopt ze altijd los mee maar ze begint nu wel eens eigenwijs te worden en dan blijft ze staan of ze rent heel hard vooruit.

Ieder zijn manier, maar mijn Dunja is nu een week oud en loopt al keurig mee aan het halster. Ik ben er meteen de 2e dag mee begonnen door een touw als een 8 om haar heen te leggen. Bij het omdoen van het halster staat ze braaf te wachten. In jouw geval zou ik er dus vlot mee gaan beginnen, want anders is ze straks al te sterk en sleurt ze je overal mee naar toe.

Tara is ook een prachtige merrie, dat kan toch niet lang meer duren. Heb jij nu ook 50% kans op een palomino met een palomino moeder? Wat is je andere 50% als dit het geval is?

Arme Aagje, ze is een van de weinigen die zo laat in het jaar nog zolang over tijd gaat. Meestal hoor je dit alleen in het voorjaar of koude periode's. Maar het komt vast snel :(:)

Laura, jij heel veel beterschap. Je schrijft het alsof het niets is, maar bij het lezen kreeg ik toch wel even kippenvel van je verhaal. Het is dus echt spannend geweest. Ik hoop dat nu voor jou heel lang de zon gaat schijnen, je hebt genoeg narigheid meegemaakt!

Mooie veulens en een nog mooiere hengst zag ik hierboven voorbij komen, prachtig stel bij elkaar.

Hier is Dunja vandaag voor het eerst met mams de hele dag buiten geweest. Was ook de 1e dag dat ik helemaal thuis was, ik wilde eerst zeker weten dat ze netjes achter het stroomdraad bleef. Ze groeit als kool, en heeft al heel veel fans <3 Lara is ook echt een schat van een moeder!
Laatst bijgewerkt door suffie op 15-06-15 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:42

Pretty dat zijn mooie vorderingen hoop dat het door zet

Aagje is een fopmerrie
Had gisteren al tegen der gezegd dat ze moest opschieten

Wie een ziek veulen heeft sterkte ermee en hopen op een voorspoedig herstel

Leonoor gefeli met veulen

Wie ik vergeten ben sorrie

Alle wakers succes

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:47

Wow Laura heftig seg.. Veel beterschap!

Proficiat voor de nieuwe veulentjes!
De kleine dametjes maken het allemaal tegelijk spannend :) Pretty-Inowa-jolandje

Hoe is het eigenlijk afgelopen met de mogelijke tweelingdracht merries? Nicole en Polleman hadden gelukkig maar 1 gezond veulentje, ook hanneke 1908 had een beetje bang he?

De Arany-merrie waar ik bang voor had is over 2 dagen uitgerekend.. Ik ben eens benieuwd, laatste foto die ik kreeg zag ze er zo uit, bijna een maand geleden:
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:49

succes vannacht +:)+ ziet er veelbelovend uit voor velen

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:34

Hier ook aan het waken, zit in de auto bij de wei. Gelukkig deze keer wederom de luxe om de auto van de baas toevallig mee te hebben :o Iets met stoelverwarming EN wifi in de auto ;)

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:37

Goed geregeld Leonoor! Succes met waken!

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:54

Vannacht een hengstveulen geboren van Tallmann. Alles goed gegaan. Mooi veulen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 00:02

Gefeliciteerd!!!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 00:05

Jet4you, Cam????

Pretty, wat een mooie mams en paps, dat moet wel een hele mooie MERRIE worden!! Yes, uier voller en zelfs de spenen!! Heerlijk alarm eraar!! Kom maar op hoor met dat veulentje!! Hmm manlief nog niet thuis, jij zit te springen vlgs mij!! :(:) . Nog meer vooruitgang, yes dat wordt weinig slaap!! Heel veel succes!!

Tara, wat ziet ze er toch prachtig uit, maar kom nu toch maar op met dat veulentje hoor! Succes!!

Leonoor en Pollo, wat een knappert precies mams, en al een grote zeg!!! Heerlijk genieten voor Pollo, nu Moarn nog, misschien volgt ze het goede voorbeeld!! :D aan het waken lees ik net super!! Succes en wel een fijne auto zo te horen!!

Klein vosje, 340 dgn oo heerlijk in de caravan met super uitzicht heerlijk toch!! Maar van jou mag ze wel, zooo nieuwsgierig!! Succes!!!

Jeniej, sommige al heel snel andere wat later. echt meelopen was ik niet zo snel mee omdat ze van sral direct de wei in konden. Maar misschien is het nu wel een fijn moment om het te leren. Nog 1 week boxrust, alvast wat prutsen halster aan/uit, wat poetsen op lekkere plekjes. Dan iemand de merrie vasthouden en de andere Skaha. Dat vond ik het handigst! Ziet het er netjes uit?
Sterkte nog de komende week,!!

Arianne, Izzitof wordt steeds leuker!! stuur zo wel pb :)

Bonny-Ct, Super de cam doet het !!! Kan jij Jet4you en Pretty ook even helpen :D . Zo de uier is niet teruggelopen overdag, goed teken al! Heerlijke cam beelden :D , fijn he!!

Carika, veel beterschap met Zimba hopelijk doet de antibiotica zijn werk. :(:)

Caesar, ooo Top, Proficiat met de dracht van Candy!!!

Jolandje, ooo ook al echt spannend, samen met Pretty wachten op ecjt alarm deze keer! Succes!

Kelly, dank je,heel laat als de rest op bed ligt kunnen ze niet zeuren :D . Maar jou post mag er zeker ook zijn, respect! Voor jou extra spannend dit jaar, ik lees alleen maar mee. Misty 333 dagen, kan me voorstellen hoor dat je zoiets hebt van, kom maar op jij bent er helemaal klaar voor!! He wat lees ik doe je in 2016 ook mee??? En zo lang overtijd gaan we dit jaar niet doen hoor, vertel Misty dat maar!!

Cemlys, oo balen dat het veulen toch weer zwaarder ademt! :(:) Beterschap, zo sneu!

Inowa, kijk dat gaat goed!! Zou haar nu toch wel in de gaten houden hoor!! Succes

Suffie, heerlijk hele dag buiten, en altijd fijn als ze respect hebben voor de stroomdraad!! Bij Jeniej was de opstart heel lastig aantal dagen veulen moeten helpen met opstaan, daarna een schaafwond. Dus dat het braaf ah halster meelopen dan minder belangrijk is is wel logisch, vind ik.

Tinniie, oo spannend ook voor jou, leuk dat je dan foto's toegestuurd krijgt, leuke merrie, hopelijk ook maar gewoon 1 veulen. Ook Setteli was er wel wat bang voor maar was er ook maar 1, duss suc6

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 00:08

*\o/* *\o/* *\o/* Proficiat!! Uiltje top! En nu heerlijk op vakantie! Heel veel plezier!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 00:24

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 00:50

Ben ik eerst ? Ah neen uiltje is voor , proficiat uiltje ! Het is een hengsten jaar , een silvertje voor zover ik kan zien en helemaal niks van wit. Het lag er floept al uit toen ik aankwam.
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 00:53

Gefeleciteerd Pretty!!!
Mooi kleurtje!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 01:09

Gefeliciteerd met jullie veulentjes!

Kelly_J schreef:
Diane_Basje, jouw veulenverzameling ziet er ook leuk uit. Heerlijk, drie van die mooie kleintjes!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 01:20

*\o/* *\o/* *\o/* Proficiat, wat een mooi kleurtje!! Ben ik net even voeren he, pfff kan niet weg hiee :D :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 01:34

Afbeelding

Mams heeft nog pijn het zal beter gaan als de nageboorte af wil.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 01:34

Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 01:44

oooo ik vind hem mooi <3 <3 , wat een gaaf kleurtje!! Oxytoxine liggen??

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 01:52

Heb ik liggen maar nageboorte is net afgevallen . Merrie ligt veel en hengstje is niet de snelste om echt te gaan drinken. Paar pogingen maar staat nu te slapen. Net wel al wat pek af.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 01:53

Zwarte hengst, net geboren

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 01:56

*\o/* *\o/* *\o/* , proficiat, ook al hengst!! Heerlijk zo twee achter elkaar!!!