[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:48

Ik hoop heel erg dat je er naast zit KBK ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:50

Mini'tjes zijn sowieso lastig hoor, dus dat kan heel goed. :j

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:02

KBK Haha dat is goed ;)

Wat fijn dat je gister een teken hebt gekregen van het veulen, soms is het lastig en ben je al blij als je ook maar iets hebt gevoeld :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:06

Luna vervelend dat je niks vindt bij Luna. Hoe ziet ze er nu uit dan?
Merriebrok hebben die shetten van mij nog nooit gekregen. :o
Even zien hoe ze het dit jaar doen.

Het boek van Paul de Vries heb ik ook liggen,erg fijn boek en ik herlees het elk jaar wel eens voor het veulenseizoen. :)

Drachtige merries raken inderdaad minder snel hoefbevangen. Mijn shet is het vorig jaar toch geraakt in het begin van haar dracht maar sinds niets meer aan te zien. Als ze zoogt kan ze gewoon lekker op het gras met de rest mee dus dat is wel fijn.

Inowa duidelijk drachtig beiden hoor! Al lijkt Pepper nu idd wat minder dik maar kijk,dat hebben meerderen dus.

Ja RX jouw merrie is wel het levende voorbeeld van hoe een scanapparaat het ook wel eens mis kan hebben haha

Snap ik goed CL dat je het maar spannend vindt allemaal voor Jill,dat is het zo al maar nu helemaal.
Gelukkig heeft ze zo een coole karakter.

Kiki heerlijk zo een grappenmaker. Mooi om te zien hoe die buik steeds weer veranderd hé?

Aniek wat fijn dat je zo een speciaal gevoel krijgt bij haar. :(:)

Wingslove leuk dat je een diertje bij je hebt nu,lijkt me dus ook helemaal niks zonder iets van dieren om me heen.

Floor heeft wel een heel schattig buikje. <3

Als jij daar een fijn gevoel bij hebt Linda moet je dat zeker zo doen! Het is wel het veiligste,al lijkt het mij zo jammer dat allemaal te moeten missen,maar je handelt wel in het belang van de merrie! _/-\o_

Watnou wat een dikkertje al!

Ha ik heb ook sommige merries die je echt bij de bevalling willen. ook zo een race-eend gehad die niet stopte met door de wei te rennen en die naar me toe liep zodat ik ze op stal kon zetten en er gelijk aan begon.

Maquavinci ziet er goed uit!

Fijn KBK dat je het veulen misschien gevoeld hebt!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:12

Wel, ik ben toch een klein beetje gerustgesteld door jullie bemoedigende woorden en het feit dat er nog wel wat merries zijn die juist iets slanker lijken te worden.

Mijn verzorgmeisje zei gisteren ook: Amai, ze blijft echt gewoon maar dikker en dikker worden hé. Ze is gigantisch.

Ik had haar niet verteld over mijn twijfels, dus misschien zit het toch gewoon tussen mijn twee oren :)

Ooh KBK wil je alsjeblieft ook bij mijn merrie een gokje doen? :o please? O:)

Ik vind het zo vreselijk dat ik de enige ben die enthousiast is over het veulen thuis. Mijn ouders hebben zo iets van: wat een heisa om niets, we zien wel als het er eenmaal naast loopt... :roll: En mijn verzorgmeisje zie ik niet vaak (we wisselen af). Dus ik wilde toch even zeggen hoe blij ik ben dat ik hier mijn enthousiasme kan delen met jullie :D

Inowa: wat een dikkerds :x :D Neenee, heel schattig die buiken :)

Robyn: wat speciaal dat ze met jou erbij wel tot rust kwam. Jullie moeten echt een mooie band hebben dan :)

Mijn plan is om verlof te nemen rond de datum dat ik denk dat ze zal bevallen en dan een camera te hangen (we hebben op stal geen internet dus zal een ouderwetse moeten zijn met een kabel tot in huis). Enja dan ga ik daar maar kamperen denk ik.

Ik schrok er nog van hoeveel merries op de filmpjes op youtube gewoon op klaarlichte dag bevielen. Ik dacht vroeger altijd dat ze bij voorkeur 's nachts bevielen. Nuja, liever in het zonnetje om 14u eigenlijk dan 's nachts. Maar zolang ik er kan bij zijn ben ik al tevreden :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:22

Ha fijn Crines dat je gevoel NIET bevestigd werd door je verzorgster.
Hier thuis was dat vroeger ook het idee,we zien het wel wanneer het er ligt,maar na jaren indoctrinatie door mij zijn ze ook al helemaal om. :')
Mijn allereerste veulen werd geboren bij mijn oma en die heeft een maand aan een stuk 's nachts opgestaan om te kijken.Toen het spannend werd sliep ik er,met het kastje van het geboorte-alarm op het fornuis. Lieve oma. <3

Wij hebben een camera die nog altijd niet werkend is via de wifi {:)-:( ,dus dat wordt ook weer overnachten daar. Wordt de moeite met 6 veulens op komst. Ik kan wel thuis blijven slapen als ze niet te vaak vals alarm geven,want het is 2 straten ver om tot daar te rijden. Anderzijds,met een red bag ben je dan gewoon lang en breed te laat. Dus zeker bij Nikita ga ik toch daar gewoon slapen.

Merries gaan hier gewoon overdag of 's nachts,ik heb merries die al overdag bevallen zijn en het jaar erop 's nachts,maar net zoals het veulen het beslist. :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:26

Crines dat heb ik ook _O-
De enigste die het leuk vindt dat er nog een veulen komt is mijn zoontje van 5, maar daar kan ik nog niet echt een spectaculair gesprek mee voeren over veulens, paarden etc :D

Fijn dat je een beetje gerustgesteld bent :))

Ik heb geen elektriciteit op stal, dus ik doe het hetzelfde als vorig jaar. Gewoon met de melktesten :j Ik heb maar 1 nacht echt moeten waken dus dat beviel mij prima :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:29

Crines, dat is balen ja!! Hier word vriend-lief mijn enthousiasme ook wel eens zat. En vooral als ik al maanden van te voren begin met stuiteren en namen verzinnen :') gewoon lak aan hebben en lekker voorpret hebben hoor :)

Kbk, veulen gevoeld? Dat zou prettig zijn.

Pretty, tja leuk is anders... Je mist een hoop en dat is natuurlijk jammer. Volgend jaar neem ik langer vrij, zorg ik voor een camera, birthalarm en eventueel een caravan op stal. Maar dat is komend jaar nog niet mogelijk :(

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:36

linda2008 schreef:
Crines, dat is balen ja!! Hier word vriend-lief mijn enthousiasme ook wel eens zat. En vooral als ik al maanden van te voren begin met stuiteren en namen verzinnen :') gewoon lak aan hebben en lekker voorpret hebben hoor :)

Hahaha! Herkenbaar! :')
Die van mij zei vorige maand;
"Joh al noem je het veulen Drolletje! Ik hoor het wel als het geboren is" :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:44

Fijn dat je gevoel niet bevestigd werd! Denk ook dat we sneller twijfelen omdat we ze elke dag zien.

Fijn dat je hier je enthousiasme kwijt kan! Ik heb gelukkig wel grootouders die er enorm naar uit kijken. Mijn opa denkt een volledige vos hengst. Mijn oma een palomino. Ik nog steeds mijn valk bonte merrie.
Kbk; nu staat de teller dus 2/1 voor hengstenveulen ik blijf hopen op een merrie.

Camera ga ik ook plaatsen. Ik heb gezien dat ik rond de 320 dagen amper les heb dus dat komt ook super uit met waken.

@pretty. Nu loopt ze er redelijk bij. Der staart is af en toe nog vies als ze bv pulp heeft gegeten maar voor de rest gaat het op dar gebied goed. Ze is nog steeds niet echt dik. Al heeft ze wel een hangbuik. Maar ze is wormvrij getest.

Afbeelding
Ze is trouwens minder breed als marley nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:46

Crines, als je een duidelijke foto van de voorkant en zijkant stuurt, zal ik die van jou ook even gokken. :j

Haha, hier soms ook dagen dat je denkt; wat gaat het langzaam.
En vervolgens ben je zo 10 dagen verder en weer bij een nieuw mijlpaal!

Hier is eigenlijk iedereen om ons heen wel erg blij en in spanning voor het veulen.
Lijkt me erg vervelend als zoveel mensen niet echt in je blijdschap delen.
Wij hadden zelfs al een naam verzonnen tijdens het kiezen van de hengst. :o
[naam] wilde eerst Bengeltje, maar dat vond ik niet mooi, dus toen besloten we hem of haar [naam] te noemen, [naam] als het groter is.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:49

Hihi, ja die namen worden ze ook gek van. Ik vind het echt super leuk om namen te zoeken, maar er is niemand die helpt meezoeken. Mijn moeder had eens heel veel moeite gedaan na een half uur gezaag van mij en kwam met de naam Sofia.. nouja het is nu niet omdat je er een 'a' achter plakt dat het ineens een spaanse naam wordt natuurlijk 8)7 Al is Sofia wel spaans (of italiaans) waarschijnlijk. := maar hey, ik had op een iets originelere naam gehoopt :o

En dan kom ik vol trots verkondigen dat ik heb uitgezocht en berekend wat voor kleur het veulen wordt: 25% vos, 75% zwart en dan krijg ik een droge reactie: ah, ok. :roll:

Dan spreek ik nog niet over het feit dat mijn vader me nog steeds gek verklaart dat ik wil gaan waken. "In de natuur doen ze dat toch ook alleen"
"Uum, ja en in de natuur sterven er ook veel meer veulens en merries bij de bevalling. En wat dan als het een Red Bag is?"
"Een wat?"
Dat had ik nog maar 10 keer eerder uitgelegd toen 8)7

Oohja KBK de foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen is ze dus wel al een maand verder, maar de foto's die ik laatst maakte is ze echt niet dikker op (en die staan nog op het memorykaartje).
Laatst bijgewerkt door Crines op 29-12-15 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:53

Ouders komen vaak met namen als Lotje of Keesje. :D
Ook voor andere huisdieren, zo hebben wij een poes die Muis heet. :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:56

Crines, herkenbaar... :')
"Een caravan op stal?? Jij spoort niet!!"
Of: "namen?! Poeh hey! Laat het eerst maar eens geboren worden"

Daarom is bokt zo leuk :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:59

Stuur je vader maar eens naar mij Crines. Dan geef ik eens wat voorbeelden wat er kan gebeuren als de natuur het zelf regelt. #)

Hihi ik vind het leuk dat velen hier al stuiteren. Gisteren kroop ik in bed en dat gevoel overviel me weer zo van ,hé binnenkort is het écht weer zo ver! Lag ik te fantaseren over wat eruit zou komen en hoe het zou verlopen etc etc...na al die jaren blijf ik het zo mogelijk nog spannender vinden! :))
Met andere woorden... :):) :):) :):)

Oja over kleurtjes durf ik al niet eens echt te denken,mijn hengstje biedt zo veel kleurmogelijkheden dat die op een rijtje zetten bijna onmogelijk is. Ik ga dus uit van de gewone kleuren,bruin,zwart en vos en al wat erbij komt is extra. :D

Fijn dat het dan toch behoorlijk goed gaat Luna. Misschien is het ook wel een beetje haar bouw doordat ze ouder wordt?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:06

Hahah We kunnen beter een goklijstje van KBK bijhouden ipv pendelen :+

KBK, wat een twijfels! Zo vervelend en je kn jezelf er helemaal gek mee maken. Fijn dat je vandaag toch een teken van leven hebt gevoeld! Hopelijk ben je nu wat gerustgesteld?

Die van mij begint nu ook goed te groeien. Van de zijkant zie je het niet want ze heeft geen hang buik maar begint echt in de breedte uit te dijen. Dus vandaag maar een foto van bovenaf genomen! (Lijkt net of ze rare golfjes/strepen in haar vacht heeft maar het komt door het licht)
Afbeelding

En het veulen is volgens mij nu al hyper actief :') het ging te keer net! Venthe was er duidelijk niet blij mee die stond met haar staart te zwiepen, haha arme merrie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:10

Pretty, dat doe ik ook als ik niet kan slapen. _O-
Al helemaal bedenken hoe en wat en hoe alles gaat lopen. :))

Venthe, haha, ik heb mijn nieuwe roeping gevonden. :+
Ja, ben wel iets gerust gesteld inderdaad, ook omdat het bij meerdere merries lijkt te gebeuren (dunner worden).
Bij jouw paard zie je het vast ook enorm van de voorkant!
De bewegingen die ik op jouw filmpje zie, voel ik ook wel bij Kim, maar vaak als ze hooi aan het eten is en dan vraag ik me af of dat niet gewoon darmbewegingen of spieren zijn.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:13

Ooh wat speciaal Venthe!!! Echt dat moet fantastisch zijn om je veulentje zo te zien bewegen!

Imperiosa staat in redelijk dik winterhaar en ik het het idee dat je deze soort bewegingen dan waarschijnlijk wel veel moeilijker kan zien. Als ze staat te eten (bijna altijd dus :o ) beweegt haar buik ook gewoon sowieso heel hard en ze ademt ook met haar buik dus beweging zie ik constant, alleen nooit van het veulen. Volgens mij heb ik een merrie die te onrustig is met haar buik om het veulen überhaupt te kunnen zien :')

Ik heb echt al geprobeerd om haar te laten stilstaan, maar dan komt ze kroelen of begint ze opeens aan haar achterbeen te bijten (ze heeft wat last van mok). Helemaal mooi stil staat ze eigenlijk nooit :(

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:13

Venthe ze wordt al flink zo!

Ja KBK en denk maar niet dat je dan wél kunt slapen,als je daaraan begint te denken. :))
Hele nacht geen oog dichtgedaan haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:16

Crines, ik denk een hengstje!

Haha inderdaad, uiteindelijk wel, maar dat duurt wel een tijdje. :))

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:20

Ik heb boven mijn bed (nouja aan m'n bed zelf eigenlijk, het is een hemelbed) een veulenhalstertje hangen :o

Ik zeg elke avond "goedenacht kleintje" tegen dat halster :o (merrie staat niet thuis dus ik zie haar niet voor het slapengaan). Dusja die kleine is echt letterlijk altijd het laatste waar ik aan denk voor het slapengaan :D

Tsja ik weet het, ik ben helemaal gek 8)7

Zeker als je dan weet dat dat halster er al hing nog voor er zelfs maar sprake was van Imperiosa kopen. Een maand na het ophangen ervan had ik haar wel gekocht :D :=

KBK: haha dat denk ik zelf ook. Een zwart hengstje meer bepaald :) Maar ik hoop toch koppig verder op een vos merrietje =:)
In mijn volgtopic wint zwart hengstje trouwens ook met vlag en wimpel: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1870701

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:23

Ik heb ook een veulenhalstertje in de slaapkamer. :D
En Kim krijgt elke avond voor het slapen gaan een kusje op haar buik. _O-
Al vanaf de dag dat ze geïnsemineerd was. :o

Deze heb ik.
Afbeelding

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:27

KBK, dan zet je haar toch een keer vast zonder hooi erbij? Die van mij staat tijdens het filmpje op de poetsplaats dus kan nergens aan knabbelen of eten :)

Pretty ja grappig he terwijl ik de hele tijd zat te piekeren dat ze nog geen buik had want van de zijkant zie je het niet/nauwelijks. Tot ik op het briljante idee kwam om een foto van boven te maken :+
Want dit is haar van de zijkant (foto ook van vandaag)

Hahah crines geweldig!! Leuk toch om iets te hebben waar je zo naar toe kunt leven?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:30

Lief koppie. <3

Vast zetten kan, maar Kim heeft ook nog eens een meterlange (oké, overdreven :+) wintervacht, dus subtiele schopjes zijn niet eens te zien. _O-
Ik zal eens kijken of het werkt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:36

Haha, KBK is betrouwbaarder dan de pendel. :D
Wat voor foto heb je nodig om er iets over te zeggen?

En vaak wordt een veulen actiever als de merrie koud water drinkt. Na oud en nieuw wordt het kouder, dus dan eens proberen te voelen als Kim drinkt?