[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:44

*komt onder steen vandaan*

Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe veulens!

Met Volante gaat het heel goed. Nu een week oud en knabbeld al lekker gras en hooi mrt Mama mee. Beentjes zijn zo goed als recht.

Afgelopen maandag is haar half zusje geboren ( vader is onze hengst, merrie van derden). Helaas is deze gisteren overleden.... ;( infectie en nierfalen. Het was een prachtig dametje.
Baal er erg van, het was de eigenaren zó gegund. -O-....

Mijn andere merrie zit nu op 338. Zii is op mijn verjaardag uitgerekend zaterdag maar ik zie het veulen nog niet komen. Zal nog wel een weekje (of 2) duren.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:44

Haha Pretty dat zei ik net tegen je in mijn topic! Dadelijk is Bo nog eerder dan fab :P
Ben benieuwd naar karins veulentje!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:45

Hè bah cp.. arm ding en arme merrie en baasjes. Gaat het met de merrie wel goed?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:49

He bah cp... Wat klote... Ben je zo in de hemel met de kleine dreumes....

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:52

Merrie gaat goed gelukkig

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:00

Waren er moeilijkheden met het veulen of kwam het uit het niets? :(:)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:06

Ze had een infectie, waarschijnlijk al opgelopen in de baarmoeder, zwak, na dag 1 niet meer drinken en uiteindelijk nierfalen. Helaas is het dan einde verhaal :(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:07

He bah, wat moet dat zwaar zijn... "gelukkig" doet de merrie het vrij goed.. Maar voor de eigenaren zal het best een klap zijn.. Nu ik die kleine heb zien rond lopen... Gut ik hoop dat haar niks overkomt want zo snel ik haar zag was ik gek van haar...

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:09

Ow cp wat een naar nieuws :(

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:46

Sterkte voor de eigenaars, merrie en natuurlijk ook voor jou CP!

En ik snap helemaal wat je bedoeld Ayasha, ookal stond er op onze wish list een zwarte merrie, toen ik onze Finn zag was ik op slag verliefd! <3 en enkelen hebben ook al gezegd dat hij goed ineen zit (in hoever dat te zien is aan een 1 dag oud veulen)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:58

Ik kwam op weide en ik zag dat "het" geen donkere manen had. Dus dan moest het een palomino zijn terwijl ik graag een valk wilde.. Ik concludeerde gewoon van "oh geen valk" en toen kwam ik dichter en zag ik de kleine meid daar liggen (nouja, ik wist nog niet meteen dat het een meid was, ze had haar staart tussen haar benen dus was moeilijk te zien. :') ) maar eigenlijk boeide het me al allemaal niet meer... Ik was nog wel verliefd op haar geweest als ze groen was geweest met pimpelpaarse stippen en ezelsoren... En Pret, die zo intens tevreden en liefdevol murmelde naar haar kind en aanmoedigde om op te staan... :+:
De DA hier zei ook dat mijn dame goed in elkaar zit (mooi op de benen staat.) en hoor alleen maar leuke reacties maar ja, er gaat natuurlijk niemand zeggen "sjeu wat een lelijke bok!" _O-
Ik wacht gewoon af hoe ze uit groeit... Voor mij is ze prachtig...

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:12

Merrie's schijnen oxytocine aan te maken bij de geboorte waardoor ze direct verliefd worden op het veulen :P
Misschien moeten we de eigenaren ook eens testen op dat hormoon als ze het veulentje voor het eerst zien :+ hahaha :D

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:14

Iedereen van harte gefeliciteerd met de veulens! Wat zijn ze allemaal schattig.. <3

En Pauk, op jou ben ik echt jaloers :P . Amper waken en dan een mooi veulentje!

CP112: Bah, wat een vreselijke pech. Je staat er niet zo bij stil als alles gezond is, maar het blijft een wonder!

Nou, hier nog steeds geen veulen.. Inmiddels 361 dagen drachtig. Merrie ziet er wel uit alsof het elk moment kan komen, maar dat is al 3 dagen zo.. *ZUCHT*

|o |o |o |o

Alle andere wachtenden.. Sterkte!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:16

Casca schreef:
Merrie's schijnen oxytocine aan te maken bij de geboorte waardoor ze direct verliefd worden op het veulen :P
Misschien moeten we de eigenaren ook eens testen op dat hormoon als ze het veulentje voor het eerst zien :+ hahaha :D

_O- _O-

Casca: tjee! Die neemt ook haar tijd! :(:)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:20

Oei Kelly jij spant helaas de kroon hé :(:)
Haar uier leek niet echt je van het zag ik op de laatste foto's. Naja dat van Kikkie ook niet,troost je,het kan in 1 dag compleet veranderen. :(:)

Ik denk dat sommige eigenaren inderdaad ook oxytocine aanmaken bij het zien van hun veulen. :')
(maar dat maakt het net zo leuk!)

CP112 ik heb het topic gevolgd..kreeg helaas meteen een wrang gevoel toen je zei dat het niet opstond,dacht een beetje aan een dummyveulen. Zo spijtig dat ze het niet gehaald heeft,en je kan er zo weinig aan doen uiteindelijk. :(:)

Ayasha en Yellomofoon geniet van dat gevoel!! Ik geniet van elk veulen,maar toen mijn allereerste veulen geboren werd,dat gevoel ga ik nooit vergeten <3

Rowan inderdaad ik las het ook. Donders zeg :D
Hoop dat Karin het deze keer uitdraagt..ben er toch een potje bang voor! Zou ze nu zo graag een levend veulen gunnen. (mezelf ook niet vergeten natuurlijk :o )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:22

Kwam bij mijn tante en ze vroeg er naar, zegt ze 'je straalt alsof je zelf moeder geworden bent' :D tsja, hier komen geen kinderen, zo is het ergens ook een beetje... :D

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:28

Leuk he dat gevoel :) ik heb het nu nog meer dan met mijn shetveulen, omdat deze helemaal zelf gekozen is en gepland!

Iemand heeft al wel gezegd: wat een naam... Haha, zeg dan niets :P

hannekebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:40

zo daar ben ik ook weer na een weekje alleen even snel lezen en snel snel erbij schijven.
drukke week gehad zelf een beetje in de lappe mand gezeten,
gestoeid met me dochtertje en ik zou achter haar aan rennen ren in met me arm zo tegen een deur klink.
k moet eerlijk zeggen dat dat wel even heel veel pijn deed.
dus stallen mesten en het huishouden waren daarna even geen pretje.
maar we zijn er weer.

Zonie heeft de 300 dagen mijlpaal bereikt. ze ziet er erg goed uit zal snel weer wat foto's maken.
ze heeft al een best uier.

Danita heeft ook de mijlpaal van 300 dagen bereikt.
wat is die nog fris in het land zeg heerlijk.
nog een klein bescheiden uier eronder.

VRAAGJE. Zonie hebben ze na het dekken dicht gezet ivm luchtzuigen maar kan nou haar kling wel gaan uithangen en open gaan staan?
ja ik weet dat ik die van te voren open moet knippen.
maar heb het idee dat haar veulen wel eens eerder kan komen dan verwacht.
dacht zelf ongeveer dat ik haar 3 weken voor de uitgerende datum open laat zetten.

wat denken jullie en wat is jullie advies

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:51

Hannekebosch dat hebben wij ook eens bij een merrie gedaan..kan goed als je maar zorgt dat de kling ook open blijft. Wij moesten die een paar keer per dag open maken, ging goed

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:05

Fab heeft nog steeds geen haast blijkbaar...

Knappe Garcia!

Knap ventje, Yellomofoon! En prachtige naam!

En een knap palomino-merrietje voor Ayasha, gefeliciteerd!

DM Sharika ook zo knap!

Wat apart, een klodder wit vlokkig slijm plassen, Woogy!

Knappe Donna!

Klysma bij hengstveulens is inderdaad wel handig!

Wat een lief halstertje voor Tara!

Mooie Mausi! Gefeliciteerd met je eigen plekje!

Wat sneu dat het halfzusje van Volante overleden is :(:) Gelukkig gaat het goed met de merrie!

Hier is Euforio vandaag met z'n mama voor het eerst het weiland op gegaan. Hij is met 3 mensen aangeduwd, want hij was ervan overtuigd dat dat groene spul niet te vertrouwen was en hem minstens op zou eten _O-
Mams was hem al compleet vergeten, want die dacht alleen maar: gras gras gras!

Afbeelding
2.5 week oud

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:29

hij zal snel wel leren dat gras leeeeeeeeuk is. :(:)
Layla knabbelt al aan gras van dag 1 en de eerste keer dat ze erin kwam te staan.
Ze was trouwens 1 van de weinige veulens hier die meteen durfde van de stal op de beton,naar het gras lopen. Moedige dame. :j

Hannekebosch ik liet mijn merrie openzetten zodra ze behoorlijk uier begon aan te maken.
Ik heb het nooit meer hoeven open te houden,maar ze raadden me dat wel aan.
Beterschap voor jou! Au,ook al meermaals aan een klink blijven haperen,ondingen.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:30

Weet hier iemand of het kwaad kan dat een pasgeboren veulen beetje schuim bij het mondje heeft. Haal net moeder en dochter weer binnen en aan een kant had de kleine een schuim mondje, heb dit nooit eerder gezien en ze oogt verder normaal, heeft lekker lopen dartelen buiten.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:32

DMHorses schreef:
Weet hier iemand of het kwaad kan dat een pasgeboren veulen beetje schuim bij het mondje heeft. Haal net moeder en dochter weer binnen en aan een kant had de kleine een schuim mondje, heb dit nooit eerder gezien en ze oogt verder normaal, heeft lekker lopen dartelen buiten.

Is het schuim of melk?

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:50

Annikab schreef:
DMHorses schreef:

Is het schuim of melk?

Het leek echt op schuim.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:56

Melk schuimt ook als er op gesabbeld word, door het smakken kan het schuimen