Hier trouwens ook een beetje een bijzondere dag, mijn merrie is vandaag jarig en 15 jaar geworden! Hiephiep, HOERA voor Pi! Dat ze nog maar lang bij mag blijven.
Yep, mooi op 11 maanden! Helemaal volgens het boekje deze dracht
pretty
Geplaatst: 04-04-12 11:24
AAAAH Charisma gefeliciteerd!!! Een groot veulen zo te zien hé! En mooi bruin inderdaad. Ik denk dat hij een "gewone" tint bruin krijgt,als ze donkerbruin zijn,zie je vaak ook donkerdere vlakken rond schouders,ogen,etc.. Heb beide vormen bruin hier al gehad,vandaar. Maar 't is een poepie
Ben er zowaar al de rest door vergeten
Zag nog een veulen van Sannah bij de sloot,wat een schatje! Hier ook een sloot,is wel afgezet met lint,verleden jaar hadden we een dom veulen,die zat in 1 minuut in de sloot,daar is mn schoonma meteen mogen achternagaan,door de brandnetels Ik vind het maar niks,maarja het is nu zo.. Ik laat ze de eerste dagen op een ander stukje weide,tot ze een beetje behendiger en slimmer geworden zijn.
DB gefeliciteerd met je mijlpaal! Charisma ben je nog steeds aan het stuiteren? Clara gefeliciteerd met je merrie
Charisma
Geplaatst: 04-04-12 11:27
Thx Pretty! Idd een grote kerel, we vroegen ons af waar Hera die verstopt had, want ze was totaal niet dik Dat hij nu bruin is en waarschijnlijk bruin blijft, wat vertelt dat over de genetica van moeder en vader? Iemand een idee?
Hier geen sloten bij de weiden, wel een vijvertje bij de oudjes, maar die kennen het principe en ding is ook afgezet rondom met houten omheining.
Jatsie: ik zit niet op een roze wolk, ik ben er eentje Collega's vinden het prachtig hoe goed gehumeurd ik ben!
dat vader niet homozygoot voor schimmel is dacht ik,maar dat wisten ze natuurlijk al. En moeder heeft natuurlijk agouti,maar voor de rest ik zou't niet weten,zijn betere experts hier
Dank jullie wel voor de felicitaties! Haar verjaardag blijft altijd een beetje speciaal, omdat iedereen mij voor gek heeft verklaard dat ik deze merrie overal doorheen heb gesleept, wat me duizenden euro's heeft gekost en ze nu enkel lichte recreatie aankan. En dat ze ooit nog een levend veulen zou krijgen was ook tegen ieders verwachting in (zelf heb ik wel altijd in geloofd). Dus vandaar dat ik altijd even stilsta bij haar verjaardag.
Hengst heeft tot nu 4 nakomelingen en nog maar eentje is zeker schimmel, maar die kwam ook uit een schimmelmoeder Voor de rest nog geen verschimmelingen van de veulens. Oudste is nu 1.5 maand. Dus homozygoot is hij idd niet. Moeder draagt idd agouti en toont blijkbaar ook aangezien Charisma bruin is (denk ik)
Clara: begrijpelijk, respect dat je zo voor haar bent blijven vechten! En Hidden is jouw toekomst!!
Muzefee
Geplaatst: 04-04-12 11:59
Heaven haar oma is schimmel, maar denk niet dat ze snel een schimmelveulen zal krijgen. Heaven haar moeder was geen schimmel in elk geval, hoewel de moeder wel schimmels heeft gehad. Wel altijd leuk hoor die schimmeltjes, zijn echt toverballen.
Ik heb een nieuw project wat ik toch even laat zien hier! Ben bezig met pyrografie (houtbranden), maak er naambordjes van met de 'Horse Beads touch'. Ben nog hard aan het oefenen, maar dit viel me nog niet tegen.
Jastiehorse, 't gaat, door de koorts, keelpijn, verkoudheid en overal stijf zijn/pijn hebben voel ik er niet veel meer van, maar het is nog wel aanwezig. Morgen zullen we zien wat er mis is.
pretty
Geplaatst: 04-04-12 12:43
leuk gedaan Muzefee!! Heaven zal geen schimmel geven,1 van de ouders moet zelf schimmel zijn om een schimmeltje te kunnen geven.
Mendy zelf is een BruinxVos waar Vos uit is gekomen, waarschijnlijk draagt ze wel Agouti want het vorige veulen was ook een BruinxVos en was een bruin veulen.
Elegant waarmee ze nu is gedekt is Vos en VosxVos = vos. We krijgen dus een vosje
Ach Giolli het komt vanzelf een kee op die 320/340 dagen of er overheen
Muzefee ziet er goed uit zeg.. Leuk
Over genetica, ben ik mezelf in het verdiepen vanwege mijn mini's met alle verschillende kleuren.. Ik had zelf een zilver buckskin en die droeg ook vos dus echt een toverbal
Pauk
Geplaatst: 04-04-12 13:07
Wat heb ik dat dan eigenlijk simpel met mn hafs.. Gewoon altijd dezelfde kleur
Denet nog even handdoeken voor de geboorte gehaald, een blauwe en een roze