[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:44

Mijn merrie was relaxed als altijd. :) Had wel lekkere dikke tieten, een nog slappere staart en een pleeborstelcoupe. Kan niet echt zien dat de banden slapper worden, maar de staart kan je wel makkelijk op de rug klappen nu.

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:50

Ik ga nog eventjes kijken en dan naar bed. Een beetje nachtrust heb ik wel nodig. Ze is momenteel heel rustig, maar heeft wel iets met overdag bevallen vandaar.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:59

Wakers succes!
Zal vannacht tussendoor nog eens een kijkje hier nemen!

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:12

Wat een spannend weekend wordt dit!! Alle wakers heel veel sterkte! (ik lekker dromen over die van mij... :o )

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:16

Ik ben net bij mijn merrie gaan kijken. Helemaal niks. Ik denk dat ik nog wel een aantal dagen geduld moet hebben.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:17

Ik snap wel wat Dana bedoelt.
Het is leuk en vermakelijk wat PVD zegt, en het is soms of meest of altijd of whatever, vaak nog waar ook, maar hang je er niet aan op.
Vertrouw het meest op je eigen intuitie, of op de ervaringsdeskundigen in je directe nabijheid om je heen.
Jomanda wordt door iedereen de rug toegedraaid omdat ze het "mis?" heeft gehad bij Silvia Millecam, terwijl zij als eerste "paragnost" heeft bekend, niets voor mijn gehandicapte neefje (die idd niet te genezen is) te kunnen doen. Ze had ook gewoon een behandelplan kunnen opstellen voor vele euries.
Het gaat hier wel niet over Jomanda, maar ik zou het jammer vinden als er later verwijten gemaakt worden richting PVD. Laat het gewoon leuk blijven.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:20

Ik snap ook wel wat Dana bedoelt, maar ik denk niet dat er iemand hier is die blind afgaat op wat pvd zegt. Het moet idd gewoon leuk blijven.

Ik vind het leuk dat pvd hier post, en ik vind het ook leuk dat het vaak klopt wat ze zegt. :)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:21

Ik ben geen paragnost, geen helderziende, ik ben helemaal niets. Ik ben ik, en ik had de glazen bol, maar die is volgens mij begin van de avond gecrasht. ;)
Laatst bijgewerkt door potverdikkie op 19-04-09 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:22

sokje87 schreef:
Ik snap ook wel wat Dana bedoelt, maar ik denk niet dat er iemand hier is die blind afgaat op wat pvd zegt. Het moet idd gewoon leuk blijven.

Ik vind het leuk dat pvd hier post, en ik vind het ook leuk dat het vaak klopt wat ze zegt. :)

Mee eens!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:22

waarom vraagt iedereen dan zoveel aan / van PVD?? Laat haar lekker in alle rust haar voorspellingen doen en later zien we wel of het uitgekomen is of niet!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:23

potverdikkie schreef:
Ik ben geen paragnost, geen helderziende, ik ben helemaal niets. Ik ben ik, en ik had de glazen bol, maar die is volgens mij gecrasht. ;)

ik vind het leuk wat je doet en dat het al dan niet klopt, maar dat gevraag van iedereen is nogal "drukkend".

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:26

Omdat iedereen het leuk vind denk ik. ;)

Ach, maak je geen zorgen pvd. Ik vind het gewoon leuk om je berichten te lezen. Als het je teveel wordt, ook prima. :) Ik snap best dat een hoop mensen zo enthousiast zijn, het is ook gewoon spannend! :D

Ik ben heel benieuwd wat mijn merrie dit weekend gaat doen. :j

*edit*
Dat ben ik met je eens, het vragen wordt soms wat veel. :)
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 19-04-09 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:26

Ik snap wat je bedoelt. Ik betrap mezelf er soms ook op.
Maar dat is denk ik gewoon enthousiasme van de mensen. We willen allemaal graag weten wanneer het komt en wat het is. Misschien zijn het wel zenuwen.
En ondanks ons gevraag heb ik niet het gevoel dat PVD er last van heeft. Volgens mij zou ze dat ook wel eerlijk zeggen. En misschien simpelweg wel gewoon geen antwoord geven.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:29

ach, het is normaal nooit zo heel druk om pvd heen geweest. eerst was het de glazebol, toen de voorspellingen tussen het gewone geklets in, en nu is het even druk omdat pvd misschien wel 11 veulentjes verwacht. waait wel weer over. iedereen doet er mee wat ze er zelf mee kunnen. en het is enk ik ook wel voor een deel logisch nadenken en voor een deel je gevoel laten spreken. maar ook iedereen mag denk ik zelf weten hoe ze dit ervaren :) ik vind het wel leuk om te lezen, al is het wel moeilijk bij te houden. (anders even kijken hoe het gaat, er kan altijd nog een apart topic voor komen toch?)

*edit, apart topic is niet echt een goed idee, pvd heeft het volgens mij 9kreeg pbtje) al druk genoeg :)
Laatst bijgewerkt door draaakje op 19-04-09 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:33

draaakje schreef:
(anders even kijken hoe het gaat, er kan altijd nog een apart topic voor komen toch?)

Dit laatste wilde ik net voorstellen ;) .
Dan blijft het ook leuk lezen voor de mensen die nog lang niet aan de datum zitten, of die inmiddels al lang "uitgeveulend" zijn. (Niet dat ik je voorspellingen niet leuk vind hoor PVD, hou me ten goede ;), maar het gevraag kan best in een ander topic of per pb.)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:35

Ik denk dat het al een hoop voor de rest scheelt als er wat minder gevraagd wordt. Zal pvd misschien ook wat meer rust geven. ;)

Wat ik juist leuk vind aan dit topic is dat er zoveel mensen/ervaringen/meningen bij elkaar komen, dus ik zou het fijn vinden als pvd gewoon blijft posten. :)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:42

Apart topic of gewoon via pb, lijkt mij wel een redelijk goed plan :j Verder zie ik niet in waarom pvd niet meer zou kunnen posten daarnaast dan.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 01:00

Sorry voor de late reactie, ik had even een luie avond... ;)

Ik zag mijn naam bij "de 9" staan. Ik hoop dat het zo is, zeker omdat ik zelf het gevoel heb dat ze op de 19e gaat bevallen. We zullen het wel zien.

Onze merrie staat op de cam, maar staat nu heerlijk relaxed te slapen....dan toch vanavond maar?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 01:01

Mjah, ik heb dat gevoel soms ook en dan blijkt er 1 vast te liggen ofzo... Nu niets aan de hand, wel een 10-dagen draai ofzo gok ik. Morgen de camera's erop en bedden mee, dan gaan we zo langzaam aan eens waken... Mag ook wel met 2 dames op inmiddels 331 dagen dracht :o we zijn laat met waken dit keer, of de merrie's zijn laat met door/op-uieren...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 01:06

Shanaia 331 dagen drachtig, moet nu nog doorzetten op de achterste punt
Mawiyah 331 dagen drachtig, 1 geheel en bijna optimaal wanneer vol met zucht, alleen nog spenen vol laten schieten en dan de biest erin...
Xenah 318 dagen drachtig, bijna volle uier met melk, maar is niet opgedroogd vorig jaar, achterzijde moet nog voller
Emira 317 dagen drachtig, minder uier nu als mawiyah, maar groeit wel door

We verwachten zelf volgend weekend, binnen enkele dagen slapen we sowieso al wel weer op stal...

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 03:37

Kan het goed eens zijn met de schrijvers hier op pag.410
Laat PVD gerust haar voorspellingen doen, daar is niks mis mee.
Het is ieders verantwoording desondanks goed op zijn of haar dieren te letten. Ik weet bijvoorbeeld ook wel dat die twee van mij kort aan zijn en dus let ik op! Hetzelfde wat, wie zegt! Ik moet er toch uit als ik alarm krijg, het zou namelijk zomaar kunnen dat het juist deze keer niet vals is en ik weet het alleen als ik gaat kijken in dat geval (ik heb geen cam).

Dus nogmaals wat PVD ook zegt ZELF opletten!
En als zij geen zin meer heeft is ze mans genoeg dit te laten weten toch?

Dan nu de *update*:
Het is 3.35 uur Beide (bonte) meiden zijn nog zonder veulen,
Lun was wel meer als gemiddeld onrustig vannacht!
en ik ga weer even pitten. tot strakks.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 04:56

Wat een ophef weer hier.. Pff

Maar goed

Nog geen veulens

Tot morgen vroeg weer!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 05:17

nog een nachtelijke update van hier :+

Nog niks :P

maarrr der uier (het enigste wat nog achterbleef in haar tekenen) heeft zich nou toch wel in zeer korte tijd gevult. Vooral haar humeur ( echt zeer chagerijnig) is iets wat mij toch wle aan het denken zet dat het niet lang meer duurt, deze merrie is normaal gesproken helemaal niet chagerijnig namelijk :+

Kling is ook al behoorlijk opgezet en banden zijn al hele dag & nacht )blubber!

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 07:14

Hier een heel vroege update.

Qilana haar banden zijn totaal weg, heeft een turbo uier, harst een klein beetje, maar daar blijft het toch bij. Zit vandaag op 335 dagen dracht en ik denk dat het niet lang meer gaat duren. (Denk ik eigenlijk al heel de week, maar iedere dag weet ik 's morgens dat het die dag niet zal zijn :o )
Afwachten is het enigste wat we kunnen doen. Ik ga haar binnen een paar uur, nog wat meer stro bijgeven.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 07:42

Nog geen veulentjes vanacht.
Hier even een update van onze kleine bonte azhar of savath.
Nu hij even uitgevouwen is,en netjes op de benen staat,scheelt hij maar een 40 cm met de hoogte van zijn mama.
Ik denk dat zijn kleine mama weer een veulen dat boven de 1.63 m wordt heeft gekregen.
Bij anthar de volle broer van azhar was het op twee maanden leeftijd mooi om te zien dat hij bijna zo groot als zijn moeder was.

Stevig bijvoederen van veulen en mama was toen ook wel nodig!