Moet wel zeggen: ik ben blij dat ik boodschappen gedaan heb. Want ik mag een week nergens naartoe. Dus op dat punt snap ik wel dat mensen voorbereid willen zijn. Al moet je natuurlijk geen hele rayonnen leegkopen. Dat is te gek voor woorden.
Phoebe ging gisteren op buitenrit nog lekker de 40km/h voorbij. Dat beest is echt knettergek. Gelukkig is veulen er niet uit gevallen aan de achterkant
Tjaja was gisteren 250 dagen. Zij is de oudste generatie, ben enorm blij hoe goed ze het doet. Want ondanks uitsluitend positief advies twijfelde ik stiekem best of we haar nog moesten laten dekken. Nu duimen dat het zwaarste gedeelte ook zo mooi gaat.
ThornForest
Geplaatst: 16-03-20 15:13
Wat leuk al die foto’s.
Ik had gisteravond ook weer even een foto van Sierou gemaakt op 282 dagen. Ze is eindelijk de plakkaat vocht kwijt waardoor ze weer een ronde buik heeft in plaats van een vierkante.
Noisy
Geplaatst: 16-03-20 15:30
Spannend Loulou! Ga maar vast klaarstaan met het vangnet
Caily hoe oud is Tjaja? Joan wordt dit jaar 20 en ze is er fluitend doorheen gegaan. Alleen nu op het laatst heeft ze last van vocht onder haar buik en in haar benen.
De ph is nu weer iets naar beneden. Nu 7.6 ipv 8.4 Ik heb ze even op een stukje gras gezet, hopen dat het helpt
Ja ze denkt echt wtf doe je steeds baas. Die blik heeft ze ook
Caily
Geplaatst: 16-03-20 15:59
Tjaja is op papier uit 1993, 27 dus. Maar met geïmporteerde Tinkers weet je het nooit precies. Ik weet dat ze sowieso van voor 2000 is, want ze is in 2003 als volwassen paard bij de mensen van wie ik haar heb overgenomen gekomen. Verder terug is mij helaas onbekend. Wie weet is ze al 30+
Haar dochter en kleindochter (mijn andere twee merries) zou ik sowieso laten dekken. Dus al snel kwam de vraag, wat met tjaja? Volgens de vorige eigenaar ging dracht altijd soepel, bevalling idem. Echte "oermerrie" met haar veulens. Haar laatste veulen is uit 2013, daarna was ze niet gelijk meer drachtig te krijgen en zijn eigenaren gestopt met fokken (met alle merries). Uiteindelijk is via een ruil in 2017 haar dochter -de zwarte- nog draagmerrie geweest (helaas dood veulen 6 weken te vroeg).
Ik heb haar door 4 dierenartsen laten bekijken en die zeiden allemaal "waarom niet". Toen besloten twee rondjes te proberen. Na eerste natuurlijke rondje bleek ze lucht te zuigen en was leeg, toen dichtgezet. Naar het hengstenstation voor rondje ki (waar ze haar de leeftijd ook niet gaven), en toen was het gelijk raak. Als het toen niet was blijven zitten was ik gestopt, te oud is te oud. Maar door vertrek van pensionklant met ruim, heeft de hengst er okt/nov/dec/jan bij kunnen lopen en heb geen dag getwijfeld of het er nog zat. En natuurlijk periode daarvoor meermaals gescand.