Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dakario schreef:Hallo
Nog gefeliciteerd let de geboortes.ik heb een vraag voor jullie. Mijn merrie die hoogdrachtig is (al 347 dagen) is waarschijnlijk bevangen. Smid is al geweest evenals dierenarts. Ontstekingsremmer niet mogelijk vanwege drachtigheid. Nu krijgt die pijnstillers oa finadyne. En moet op stal blijven met enkel stro en hooi. Krijgt ook maar handvol eten.
Mij vraag is als de veulen er is, kan ik haar moeilijk op weide zetten (veel nieuw vers gras). Rest van mijn paarden staan op paddock. De stallen zijn wel ruim met buitenlui. 4,5 op 4,5m. Dus ik zou de rest van de paarden binnenhalen en daarna merrie met veulen buiten zetten maar als de veulen loopt en de merrie wil erachter maar heeft te pijn. Hoe zou ik best aanpakken?
Weide heb ik genoeg Maar de merrie stapt al moeilijk en ik wil die niet erger maken.
Diertjec schreef:Hampshire stond vorig jaar in Zweden, die wilde ik eigenlijk gebruiken voor mn merrie. Heb hem dit jaar nog niet langs zien komen en stond ook niet onder beschikbare hengsten in het kwpn boek bij vdl
Edit, op de website staat er wel bij dat ie vers geleverd kan worden, vorig jaar was dat alleen diepvries.
https://www.vdlstud.com/nl/paarden/Hamp ... x-Indoctro
Cioccolato schreef:Diertjec schreef:Hampshire stond vorig jaar in Zweden, die wilde ik eigenlijk gebruiken voor mn merrie. Heb hem dit jaar nog niet langs zien komen en stond ook niet onder beschikbare hengsten in het kwpn boek bij vdl
Edit, op de website staat er wel bij dat ie vers geleverd kan worden, vorig jaar was dat alleen diepvries.
https://www.vdlstud.com/nl/paarden/Hamp ... x-Indoctro
Ja maar ook geen prijs. Heb nog niet in het prijzen overzicht gekeken in het boekje.
Wou die optie dus nog even uitzoeken want wat een gave hengst he
Maar ik vind Inaico ook erg gaaf en die past ook. Gelukkig
Cioccolato schreef:Gelukkig niet. Volgens mij zitten we ooo nog maar op 311 of 312. Dus ze mag nog wel even tijd nemen.
Heerlijk toch, zo'n paard? Toch een vaste schakel. En de mijne is ook echt het paard met band, de rest verkoop ik makkelijk. Uit 't zicht uit 't hart. Maar deze.. Deze is toch speciaal. Penny gezegde