[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:09

Mijn paard is ook een kwpn'er. Voor de tweede keer drachtig van everdale. Ze is ook nog super strak en slank,terwijl ze eigenlijk bijna niks meer doet. Gelukkig heb ik de baby al een keer voelen bewegen, anders zou ik bang zijn dat er niks in zou zitten!

Kan echt niet wachten tot het komt!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:11

Cynthia; Komt goed meid, lekker gaan genieten. Nu kun je het nog, als je later gesetteld bent wordt het steeds lastiger (zegt een getrouwde fulltime werkende moeder/juf/boerin, die heel graag nog een paar weken naar Australië zou willen en dat ook echt nog een keer gaat doen :+ )

Cynthia82

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:14

Ga ik ook zeker doen! De laatste keer voor mijn vakantie weggaan bij de paarden is het moeilijkst. Als ik eenmaal op vakantie ben, kan ik het wel loslaten.

Oooo... Australië! Dat moet je zeker nog eens doen! (ik ook trouwens, maar ik wil de hele wereld nog zien ;) )

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:38

Ik ben ik '98 al voor 4 maanden naar Australië geweest om mijn familie op te zoeken en dat "voelt" nog als de dag van gisteren. Het gaat zeker nog een keer gebeuren hoor, in ieder geval voor ik oud en 80 ben :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:40

Suffie, ik ben zelf echt een dressuur liefhebber. Ik heb 2 goede spring merries aan kunnen schaffen, maar voor mezelf wil ik toch graag alleen dressuur paarden aanhouden. Als ze straks wat ouder zijn, blijft er vast wel eens een merrietje plakken om mee verder te gaan..
Voor de geïnteresseerde, al mijn fok merries staan in mijn profiel :)

Lekker hoor Cynthia! Geniet er van!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:43

Liaan schreef:
Ik heb mijn 7-jarige Ster, PROK, sport merrie van Valdez x Fidermark x Ferro drachtig van Toto jr

Oh daar ben ik wel benieuwd naar. Vind toto jr de beste totilas nakomeling tot nu toe.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:47

Yolien_ schreef:
Mijn paard is ook een kwpn'er. Voor de tweede keer drachtig van everdale. Ze is ook nog super strak en slank,terwijl ze eigenlijk bijna niks meer doet. Gelukkig heb ik de baby al een keer voelen bewegen, anders zou ik bang zijn dat er niks in zou zitten!

Kan echt niet wachten tot het komt!

En wat voor afstamming is je merrie?

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:28

Elite merrie van johnson x variant x uniform.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:42

daisyjazz schreef:
Welkom Baudyh ! :wave:

Hahaha zelfs vos x vos word nog een verrassing lijkt mij, er zijn zo veel variaties in en dan nog niet te spreken over aftekeningen. Wij hebben ook kans op een vos maar mijn vriend wil echt geeeen vos... Hij heeft al gedreigd het veulen terug te duwen als het een vos is :') Mij lijkt een vos met veel wit en blauwe ogen een prima deal ! Wel graag in merrievorm aub O:)

Ik had mijn vosroan laten dekken door een valk. Het leek me heel gaaf als ze samen het roan en de verdunning zouden combineren. Ik kreeg die vos met bles, 4 witte voeten en 2 blauwe ogen in merrievorm. Ze wordt bijna 2 en ben heel gek op haar
Afbeelding

Sorry het lukt me niet om alles bij te houden en overal op te reageren

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 07:53

Kabayo, mijn merrie heeft net aps de jouwe ook een bescheiden buikje, maar als je haar kent zie je echt wel dat het meer is dan normaal. Ze is ook maiden em wordt nog volop getraind. Komt vast goed!

Baudyh, wij hebben onze chippendale x inspekteur gedekt met ferguson.

Afgelopen maandag zaten we op 240 dagen dracht. Mini feestje haha

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 08:04

Marije; hoe is het met jouw merries? Ik geloof dat er 3 uitgerekend zijn rond deze tijd?

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:22

Dustinlover, Pff een red bag, je hebt echt geweldig gehandeld!
Ik heb inmiddels diverse filmpjes bekeken en hoop mocht het hier gebeuren dat ik ook mijn hoofd koel houd en goed kan handelen.

Dyonne, Een geweldig setje, wat een plaatjes <3

inowa, Pepper groeit lekker door...

Hier is het de bedoeling dat het veulen verkocht wordt.
Wordt voor het eerst dus ben benieuwd.....

Faline, Wat een geweldige pups!
Mag je zelf kiezen of wordt dat voor je gedaan?

Tinniie, 3 dikke dames :D ze zien er goed uit!

Kabayo, Ik zie ook wel een buikje hoor, ze is gewoon strak en elegant drachtig :D

Fotsy , Iets minder elegant drachtig :D
Elsa ook mooi rond

suffie , Je bent er klaar voor!

Diane_Basje, Woww, wat mooi blauwe oogjes!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:26

Ik fok ook in eerste instantie voor de verkoop, hoewel het nog niet uitgesloten is dat het veulen ook echt verkocht wordt.
Qua kleur, wanneer er een appaloosa uit komt (50% kans) heb ik liever geen verdunning erop zitten, omdat dan het patroon niet meer mooi scherp getekend is. Bij een effen veulen weer wel, dat ligt commercieel beter. :o
Nu heb ik dus 100% kans op verdunning. :+ Maar hengst is gekozen op fokkwaliteit en past goed bij de merrie, hengst fokt stabiel en bij een maiden merrie waarbij het nog niet duidelijk is hoe ze fokt is dit wel prettig.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:41

Caesar schreef:
Marije; hoe is het met jouw merries? Ik geloof dat er 3 uitgerekend zijn rond deze tijd?

2 lopen er nu over (Party Girl 10 dagen, Misty 2 dagen) maar dat had ik ook wel verwacht. Lizzy staat in de OP ook voor januari maar die had vergooid en is later opnieuw gedekt en nu in mei uitgerekend.
En dan Amy over 16 dagen uitgerekend.
PG en Misty doen hun best met het uier maar ik kan nog geen melk testen. Amy heeft nog geen uierontwikkeling.
Dus het is wachten en wachten :Z

Cynthia82, heerlijk vooruitzicht zo'n reis! Geniet er van!

Oh verharen, hier hangt er een wolk haar in de lucht als de merries langs lopen :=
En per dag komt er met de furminator meer haar af dan als je een groot paard scheert >;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:50

vakanties? wat is dat? ik ben al een aantal jaar niet geweest (helaas)... een van de nadelen van op een boerderij wonen.

Onze merrie is ook nog vrij slank, ook maiden en nooit vet geweest.

Leuk, een Everdale veulen, mijn schoonmoeders laatste veulen was ook een Everdale (x SanRemo). Een vosmerrie, staat er nog steeds.. wel te koop evt, dus als iemand iemand weet ??

Verharen doen ze hier ook wel aardig, de paarden die onder de dekens staan iig, Smarti heeft er nog niet veel last van.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:52

Diane_Basje schreef:
daisyjazz schreef:
Welkom Baudyh ! :wave:

Hahaha zelfs vos x vos word nog een verrassing lijkt mij, er zijn zo veel variaties in en dan nog niet te spreken over aftekeningen. Wij hebben ook kans op een vos maar mijn vriend wil echt geeeen vos... Hij heeft al gedreigd het veulen terug te duwen als het een vos is :') Mij lijkt een vos met veel wit en blauwe ogen een prima deal ! Wel graag in merrievorm aub O:)

Ik had mijn vosroan laten dekken door een valk. Het leek me heel gaaf als ze samen het roan en de verdunning zouden combineren. Ik kreeg die vos met bles, 4 witte voeten en 2 blauwe ogen in merrievorm. Ze wordt bijna 2 en ben heel gek op haar
[ [url=m/IdBkXo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry het lukt me niet om alles bij te houden en overal op te reageren

Wat een plaatje is dat <3 In IJslandervorm is het welkom bij mij hoor :j

Hier beginnen alle paarden idd ook met verharen, al ga ik aankomende week nog wel een laatste keer scheren. Nu met dit warmere weer zijn die IJslandse wollen jassen een beetje te veel van het goede als je ook nog intensief wil rijden...

Verkoop geen verkoop... Als het een mooie merrie wordt dan blijft ze zoiezo, hengst zal naar alle waarschijnlijkheid verkocht worden, maar misschien pas als hij een jaar of 4 a 5 is en ingereden. Dat ligt er net aan hoe veel potentie hij heeft en of er interesse voor is, kwa bloed is het toekomstige veulen onwijs interessant maarja.... afwachten geblazen :):)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:57

Ik verwacht een Guardian uit een elitemerrie van Rol-lex x Hemmingway x Gagxx

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:04

ons veulen is qua bloed niet echt interessant, en is ook niet bedoeld voor de verkoop, maar zeg nooit nooit.. eerst maar eens kijken wat er uit komt.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:08

Zo even lange tijd niet online geweest maar zag dat er een 2e bokt veulen was geboren gefeliciteerd ice met je knappe kereltje!!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:23

daisyjazz schreef:
Diane_Basje schreef:

[ [url=m/IdBkXo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een plaatje is dat <3 In IJslandervorm is het welkom bij mij hoor :j

Dankjewel. Qua vacht komt ze in de buurt van een IJsco hihi.
Hier nog een foto van haar helemaal. Ben blij met haar stevige bouw. En dan dat mooie hoofdje erop en een mega knuffelkont, maar absoluut geen watje. Love it

Afbeelding

En de vorm van haar hoofdje (de meest rechtse)

Afbeelding

Ga haar moeder weer laten dekken, maar heb weer moeite met een keuze maken

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:53

Noor is gedekt door een fries, geen papieren hebben beiden. Noor is half fries, half pinto. Dekdatum is onbekend, vandaag was veearts er, hij schat april/mei maar geen garantie haha. ZE kreeg voor t eerst inenting, ze deed t Super, was net of ze t niet eens door had.
Afbeelding
Maart komt veearts weer voor vervolg entingen.
Ik vind het heel spannend (leuk) dat ze veulen krijgt, is voor ons eerste keer. Als het maar gezond ter wereld komt, maakt t geslacht en kleur niet uit. Is bont dominant of juist zwart?
Ik weet nog niet of we het veulen houden..onze andere pony is geblesseerd en weet niet of dat nog goed gaat komen.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:41

Buikje van Maiden Mare Daira TC begint wat te vervormen, de laatste 2 maandjes alhoewel ik een onderbuikgevoel heb dat het eerder gaat komen dan 1 April.

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:55

Sblom, volgens mij is dat 50/50, maar zal ook gerust liggen aan wat ervoor zit.

Al eem mooi buikje hoor Chantalll.

Harmony is vandaag naar de kraamkamer gebracht :P
Afbeelding
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:58

Dat is een mooie grote stal.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:03

Zo Silly ... mooie manegebak haha ... wat een kraamkamer ! Dacht sat ik ze groot had maar die van jou spant de kroon haha