[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:26

Stal die ik in 1e instantie wilde had niet gereageerd op mijn mails en telefoontjes, heeft toen ik al terug was in de VS een mail gestuurd dus die staat nu gewoon op mn back-up plan (voor het geval de andere stal mij en Jill echt niet zullen bevallen, wat ik niet denk dat t geval zal zijn maar je weet t maar nooit). De stal waar ik nu iig 1 stal gereserveerd heb lijkt n hele fijne stal te zijn dus we gaan het zien.

Ik hoef gelukkig niet tijdens de spits te rijden, denk dat dat ook wel zal schelen en ach, n paar weken of zelfs n paar maanden (we gaan sowieso n huis kopen) zal wel te doen zijn denk ik.

Manlief vliegt eind Febr terug en jups, zal wel even heel stil en saai voor m zijn maar gelukkig weet hij dat ik echt niet zal blijven als mn dame al in NL is, hij kent me gelukkig vele malen beter dan dat te denken ;)
Huis zal sowieso stil zijn, Jill zal hij echt niet missen want is mijn paardje... Hij zorgde er alleen voor als ik er niet was (en dan ook maar 1 dag in de week (hm, weekend zelfs :P )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:31

Buiten de spits scheelt inderdaad, maar ik reed het ook altijd al buiten de spits. :+
Wel meer gedoe, in Belgie, met de formulier voor registratie. Heb dat toen met Devdan ook gehad, een drama, met chip en DNA-profiel in paspoort accepteerden ze het nog niet en wilden ze hem geschetst hebben. Nou, succes met die stipjes. _O- Helaas duur grapje om dat te doen.
Aan de andere kant van de grens zitten ook nog goede pensionstallen, bij Borkel (gebied rondom Jan Tops/Boyd Excell). Maar geen idee wat die aan prijs doen. Ook vanwege de reis vanuit Veldhoven had ik die niet genoemd.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:37

Yeeah vandaag zit floor op de 190 dagen dracht.. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:41

Ik kan jullie echt niet bij houden.. Lees soms snel even mee.
Maar zo ontzettend druk leventje met werk, kids, paarden, dat ik echt niet elke dag op bokt kijk, daarnaast niet altijd kan reageren en ben niet echt het typetje met de hele dag de telefoon in de handen :') Beetje old school. haha

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:51

Mooi koppie heeft Floor! En mooi buikje :j

Hier besloten om de bevalling "uit handen te geven". Het risico is te groot dat ik er niet bij kan zijn. Er had te veel geregeld moeten worden als ik dit zelf op mijn stalletje had willen doen. Nu mag Star gelukkig bij de vorige eigenaresse bevallen, die haar goed kent en een goede vriendin is.
En dan heb ik nu nog ruim een jaar de tijd om alles in orde te gaan maken voor eventuele bevalling(en) in 2017 :) scheelt een hoop gestress!
Bovendien kan ze dan bij een merrie staan die tegelijkertijd is uitgerekend, wel zo gezellig voor de veulentjes :D
Natuurlijk ook jammer! Ik zal veel minder bij het veulen zijn dan wanneer het hier op stal was geboren, but; safety first! :)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:58

Kbk ook hier de vraag om bij mij te gokken

Elmar ze heeft echt een heel lief hoofdje.

Aniekr zeker weten dat ze het aanvoelen hoor.
Laatst bijgewerkt door R.X. op 28-12-15 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:03

KBK ja een soort van hoosje.
Als je het leuk vind mag je bij Bo ook wel gokken hihi

EF mooi buikje heeft ze hoor.

CL spannend allemaal hoor, en wat een geregel zeg!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:00

Ik heb de 200 dagen mijlpalen gemist. :o
206 en 222 dagen drachtig vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:02

Zou inderdaad heel goed kunnen dat dat de reden is inderdaad.
Dat het veulen op de rug ligt en de achterbeentjes in de hoornen gaan nu.

Luna, die van jou krijgt een hengstje. :D

AniekR, wat een schatje. <3

Jolandje, Mini's vind ik lastig! (dat waren ook degene die ik fout heb gegokt).
Maar ik gok bij jou:
Glowy: Hengstje.
Camille: Merrie'tje.

Fotsy, ik denk dat het bij 1 keer blijft. _O-

Floor is ook al rond zeg! :wow:

R.X, de bruin(?)bonte gok ik hengstje.
De zwart(?)bonte een merrie'tje.

Kiki, Bo krijgt een merrie'tje als ik het goed heb. :D

Natuurlijk zijn mijn gokjes uiteindelijk ook gewoon gokjes. :j
Kan best toeval zijn dat ik het zo vaak geraden heb.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:32

haha, KBK, leuk gokje, ik hoop eigenlijk dat het andersom zal zijn , maar ach, in feite is alles goed ;)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:35

Fotsy schreef:
EN aanwezig, zal je gemoed tot rust komen.

Jouw gemoedsrust wel, maar je merrie zal niet blij zijn als je aanwezig bent :D Camera ophangen, dicht in de buurt meekijken en alleen bij hoogstnoodzakelijk ingrijpen en werkelijk live aanwezig zijn. Ik probeer altijd zo min mogelijk in de buurt te zijn. Het geeft zelfs voor een vertrouwenspersoon welke de eigenaar is best heel veel stress dat er een mens aanwezig is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:47

Leuk KBK, ik gok zelf op een hengstje. Nog even geduld zullen we moeten hebben :D

Hier op stal zijn ervan overtuigd dat Bo zo'n stiekemerd is die het even snel tussendoor doet, net als er net even niemand kijkt.
Moest er wel om lachen want dat gevoel hadden wij zelf ook al, maar als er op stal al 3 onafhankelijk van elkaar zeggen.... mmmmmm zal er dan een kern van waarheid inzitten :=

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:49

Neonlight weer een mijlpaal voorbij .

Kbk ppfff je bent er maar weer mee bezig geweest.
Benieuwd of het uitkomt.
Wel zowiezo bedankt voor je moeite.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 01:09

Kbk je mag de mijne ook wel raden..

neonlicht de mijlpalen vliegen voorbij. ;)

Linda safe first inderdaad.
Ik hoop ook nog op camera anders worden het weer heel wat uurtjes op stal slapen.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 01:12

Kun je bij ons ook gokje wagen kbk ?
Ik ben heel benieuwd naar ons verrassingspakketje !
Onze merrie is zo lief!! Ik ben heel benieuwd hoe ze als moeder is en hoe ze dan reageert....

Afbeelding

Ons dikkerdje dap!

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 01:19

Onze merrie is momenteel echt een heks. Als je al maar naar haar buik kijkt.. pfffff tis dat wij haar kennen dat ze nooit iets doet maar er zijn mensen die geen deken durven op te doen of haar niet durven te aaien :')
De hoefsmid is mannelijk. Heeft ze niks mee. (Normaal geen probleem) maar nu gilt ze het uit als die aan haar buik komt.
Rare merrie. Altijd gevoelig typetje geweest.. echt merrie merrie... maar nu :=

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 01:57

R12312 schreef:
Fotsy schreef:
EN aanwezig, zal je gemoed tot rust komen.

Jouw gemoedsrust wel, maar je merrie zal niet blij zijn als je aanwezig bent :D Camera ophangen, dicht in de buurt meekijken en alleen bij hoogstnoodzakelijk ingrijpen en werkelijk live aanwezig zijn. Ik probeer altijd zo min mogelijk in de buurt te zijn. Het geeft zelfs voor een vertrouwenspersoon welke de eigenaar is best heel veel stress dat er een mens aanwezig is.

Ben ik het niet mee eens :)
Mijn merrie heeft net zolang door de wei gerend tot ik de wei in ging (ik keek in de auto al een kwartier hoe ze door de wei scheurde, samen met Set_Elkol hier op Bokt die met mij mee waakte die avond), ze rende meteen naar mij toe en ik heb toen een beetje stro in de wei gelegd en ben er naast gaan staan en toen ging ze pal naast mij liggen en met de bevalling beginnen. Dit is imo dus bij elke merrie verschillend. :j

Over de mensen die de bevalling spannend vinden maar het niet uit handen geven; kijk vooral ook veel naar filmpjes op YouTube waar het wel fout gaat, dan zie je vaak meteen hoe je het wel of juist niet op moet lossen. Zoek bijvoorbeeld op red bag delivery. ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 07:21

Neon, alsnog gefeliciteerd met je mijlpalen ;) hihi

KBK, je mag bij ons ook een gokje wagen... :o
( [KS-MK] Mini in de maak )

Elmars, tja het is niet anders.. Op stal slapen heeft zo zijn charmes, maar ik werk ook veel dus dit is beter :j
Goh een merrie met karakter haha! Toch juist leuk!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:50

KBK zou je bij die van mij en de merrie die erbij staat willen gokken? Ben benieuwd wat je denkt dat ze krijgen. :)

Maquavinci
Afbeelding

Hope
Afbeelding

Kiki haha zoiets zal maquavinci ook doen denk ik.. Hoop ik ieder geval dat ze het weer net zo doet als vorige keer (toen was ze maiden)
Netjes smorgens om half 9 beviel ze toen van haar eerste dochter ;)
Had me al veel slapeloze nachten ingepland en camera was nog onderweg maar die waren niet meer nodig haha

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 09:58

@ fotsy; hoe heet het boek van p.de Vrieze? Als ik Google kom ik geen boek tegen onder zijn naam

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:02

maatje31 schreef:
@ fotsy; hoe heet het boek van p.de Vrieze? Als ik Google kom ik geen boek tegen onder zijn naam

Het boek heet paardenfokkerij van P. De Vries

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:10

À super, dankjewel :D

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:27

graag gedaan ;)

Gaan er toevallig mensen naar Paard 2015 in Houten vandaag?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:30

Robynn schreef:
R12312 schreef:

Ben ik het niet mee eens :)
Mijn merrie heeft net zolang door de wei gerend tot ik de wei in ging (ik keek in de auto al een kwartier hoe ze door de wei scheurde, samen met Set_Elkol hier op Bokt die met mij mee waakte die avond), ze rende meteen naar mij toe en ik heb toen een beetje stro in de wei gelegd en ben er naast gaan staan en toen ging ze pal naast mij liggen en met de bevalling beginnen. Dit is imo dus bij elke merrie verschillend. :j

Dat was heel bijzonder, de merrie bleef onrustig tot robyn bij haar kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:39

Haha, zou wel grappig zijn als het uitkomt. :)

Elmars_Floor, die van jou vind ik erg lastig, dus ik wacht even tot ze iets dikker is!

Watnou1, ik gok een merrie'tje bij jou. :j

Linda, ik gok bij jou een hengstje.

Bianca'tje, bij die van jou vind ik het ook lastig! Ik wacht nog even tot ze iets dikker zijn. :j

Ik heb misschien gisteren het veulen gevoeld.
Mijn hand lag voor Kim's uier en toen voelde ik 1 bonkje.
Kim vindt het niet fijn als ik mijn hand daar heb (tenzij ik kriebel) en heeft er ook heel veel jeuk.
Ze loopt er zelfs voor bij haar voer weg om gekriebeld te worden.