[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:12

Lekker ding hoor Zitake en ze groeien zo lollig die kleine dingen,
af en toe denk je echt dat het nooit meer goed komt....

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:11

M_I ik heb vanochtend de da gebeld omdat geis ook elke mogelijkheid aangrijpt om zand en viezigheid te eten, ik was bang dat ze dat deed omdat ze een tekort had o.i.d. Ook lijkt ze wel eens wat aan de diaree, maar das voor mij moeilijk in de gaten te houden want ik zie ze eigenlijk nooit poepen en het was de afgelopen tijd ook erg nat, dus daar wordt dat kontje ook niet schoner van...
De dierenarts heeft me verzekerd dat als ze verder goed levendig is en vrolijk, dan is er niets aan de hand.

Nu is jouw situatie natuurlijk wel anders, maar misschien lucht dat een beetje op?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:34

Steffi, wat is Aiden groot geworden!! :D
En Gentle wordt ook al een echte vent, zeg.. Wat gaat het toch hard.. Soms best jammer...
Ik ben heel benieuwd hoe Ti eruit ziet als hij volwassen is, maar ik wil hem ook zo graag baby houden :)

Ti is vandaag geschetst en gechipt.
Dat chippen vond hij niet grappig, maar was zo gebeurd, gelukkig.

Schetser: Nou, mevrouw, ik denk toch dat hij geen wit aan zijn benen heeft, hoor.
Pardon?
Ja, kijk maar. Zijn hoefjes worden donker en dat betekent vaak dat ze geen wit aan de benen hebben.
Ehhhhmmm... Kijk eens goed en kijk eens naar deze foto's van toen hij net geboren was.
O! Ja! Nu zie ik het! 8)7

Tja, dat hoefjes wit geboren worden en later donker kunnen worden, wist ik al van Dais

Het was wel een hele aardige man, hoor. Die Ti een mooi rechtgelijnd en opgericht veulen vindt.
Ti dacht: Veulen??? Paard, zal je bedoelen!

En!! Ti krijgt hele donkere randjes om zijn oren en een kont vol appels
Ik ga de foto's nu uploaden en hopen dat het dan net zo goed te zien is als in het echt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tja... In het echt is het toch duidelijker... :j

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:50

pardy schreef:
M_I ik heb vanochtend de da gebeld omdat geis ook elke mogelijkheid aangrijpt om zand en viezigheid te eten, ik was bang dat ze dat deed omdat ze een tekort had o.i.d. Ook lijkt ze wel eens wat aan de diaree, maar das voor mij moeilijk in de gaten te houden want ik zie ze eigenlijk nooit poepen en het was de afgelopen tijd ook erg nat, dus daar wordt dat kontje ook niet schoner van...
De dierenarts heeft me verzekerd dat als ze verder goed levendig is en vrolijk, dan is er niets aan de hand.

Nu is jouw situatie natuurlijk wel anders, maar misschien lucht dat een beetje op?

Dank je voor de info, ik denk dat het zand eten ook ontdekken is.
Het kontje van Elite was en bleef vandaag schoon, dus hopelijk is het over. Ze kan nu in ieder geval weer met mama's muesli meeeten omdat ik het weer in de voerbak in de stal doe ipv die aan de buitenkant van de stal. Zo kan ze misschien eventuele tekorten aanvullen met de muesli.
Wat een drama om ze vandaag uit te laten, allemaal dazen, Elite wist niet wat ze ermee moest, ze kent ze natuurlijk ook nauwelijks door de boxrust. En Es helemaal kriegel van die beesten. Dus maar heel kort buiten geweest.

Gisteren de merries weer voor het eerst gelongeerd. Venus had er schik van, die heeft nu wel zoiets dat ze weer wat anders wil doen naast het opvoeden van Draumur.
En ja, dan zie je Sigrún weer lopen en dan denk je: oliebol, waarom doe ik je weg, wat een mooi paard ben je toch...Maar ja... teveel paarden is niet goed...

Fló is gigantisch stijf, na 7 veulens en geen training kan je ook niet anders verwachten denk ik.. ze moet nu aan het werk van de osteopaat en over 3 weken behandeld worden, ben benieuwd!

Mooie foto's van Ti en Welshje, ben haar naam even kwijt..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:54

Ahhhh, Ti donkere voetjes!!!

MI, tja stikt van die rot steek beesten, vind dat wel sneu, zeker voor de kleintjes.

Hier at de Hepsi vanaf heel vroeg.. dag 2 of zo, al van alles, nou ja eten.. pakte het vast.. en soms viel
het weer uit het mondje, soms verdween het naar binnen..
Nu gaat zo ongeveer alles naar binnen.. (je bent een fjord of je bent het niet..)
Ze heeft volgens mij nog niet veel appels gezien
(zal wer wel een keer 1 in Sjol haar emmer hebben gegooid denk ik),
maar op de keuring stond iemand met een appel (at ze zelf)
poink.. oren erop snuit erop af.. mevr. kon de appel nog net achter haar rug doen!
Als het om eten gaat leren ze verrektes snel.. blijkbaar..

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:56

Draumur is trouwens ook geboren met witte hoefjes.
Zijn hoefjes zijn nu Duo Penottie, bovenaan zwart en onderaan wit, echt grappig om te zien, alsof iemand in het midden een lijn heeft getrokken en de bovenkant heeft ingekleurd...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:59

Ja, M_I, dat heeft Ti dus ook: Bovenaan donker en dan zo'n overduidelijke lijn van zijn geboortehoefjes en vanaf die lijn naar beneden zijn ze wit :D

Enne Ti is wat dat betreft net zo Haf als Hepsi Fjord is. Eten doet hij al vanaf dag 1. Hij doet niet onder van zijn moeder hoor :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:04

Cynthia82 schreef:
Enne Ti is wat dat betreft net zo Haf als Hepsi Fjord is. Eten doet hij al vanaf dag 1. Hij doet niet onder van zijn moeder hoor :+

:D :D :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:06

:D

Kijk ze gaan:
Afbeelding
Als hij nou zo loopt op de keuring :D
Gisteren zijn mijn buurtjes (die ook op Bokt zitten, Diane_Basje en haar vriend) bij Ti komen knuffelen en ze hebben foto's gemaakt.
Ik ben er nu meer dan 300 aan het bekijken en deze is echt stoer!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:07

Gaaf! 2 trotse paardjes met oortjes erop geprikt, parmantig door de wei paraderend.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:11

Mooi he?

Laatste spam van Ti voor vandaag..
Sorry, maar ik vind deze ook te stoer om niet met jullie te delen:

Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:13

Is het ook KWPN eigen zoveel eten?? Gentle vreet ook ALLES en overal:) hehe,

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:13

Ik dacht dat die van mij al zo "veulen-af" was maar Gentlemen kan er ook wat van zeg!
Nog even twee fotootjes van de keuring, made by Brenda Gols.

Afbeelding

:9
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:15

Ja, S_I, dat is heeeeeeeeeeeeel KWPN :D

Ik vind dat 'blesje' van Chicago zo stoer!!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:36

Mooi veulen.
Asombro hapt ook vanaf dag 2 hooi etc. Liep zelfs met een tak te slepen van de week. En aan de liksteen te likken, heb die maar hogerop gehangen want dat lijkt me niet de bedoeling. Verder is het normaal dat ze moeders poep eten. Volgens mij een soort probiotica. Alle dieren doen het, honden, konijnen, cavia´s (alleen mensen niet volgens mij).
Hier kwam een kennis die veulenschetser is en die zei dat hij 4 witte benen had want hij had 4 witte hoeven. Dat gaat bij een appaloosa dus weer niet op. Een been wordt duidelijk zwart, alleen kunnen er best stippels onder zitten en kleurt de hoef dus mee.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:08

zo hey leuke foto's hierboven!

Even een kleine update en weet echt niet wat ik moet doen!
Moeder en kind beginnen opstand te maken en dan met name moeders die word helemaal gek als er ook maar iemand de wei in gaat om zijn of haar paard te halen en draait dan helemaal aan het rad omdat ze angst heeft dat haar veulen word weg gehaalt.
Ander zijds flipt Adana als mams uit het zicht is wat ze nog nooit heeft gedaan volgens mij hadden ze vandaag een plak modus aan staan of zo..
Ik ben serieus aan het overwegen om Adana weg te brengen tot 1 oktober.
Wat zouden jullie doen?
ze plakken echt enorm en vooral mams wijkt niet van haar zijde op de wei (staan dus beide gescheiden maar wel naast mekaar)
wat moet ik doen pffff

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:13

Sjolvir schreef:
Cynthia82 schreef:

:D :D :D

dan moet ik er nog een toevoegen. Veulen van mij zat met een paar dagen oud ook al mee te kauwen in het hooi. tanden of geen tanden... voer probeert ze van moeder te pikken en brok at ze al heel vroeg :)

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:26

Onley, ik zou Adana wegbrengen, dan kunnen ze elkaar niet meer zien of horen en dan is er sneller rust in de tent!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:29

Magic_Ice schreef:
Onley, ik zou Adana wegbrengen, dan kunnen ze elkaar niet meer zien of horen en dan is er sneller rust in de tent!

Dankje zo een zetje heb ik gewoon even nodig mij lijkt dit ook het beste :')
morgen dus gelijk bellen voor een adres had namelijk iets gezien op mp :j
had er vandaag al voor gebeld even kijken of ik donderdag of vrijdag kan gaan kijken
moet werken tot woensdag namelijk ;)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:33

Magic_Ice schreef:

Dit zou ik idd ook doen ja, en misschien kunnen ze daarna gewoon bij elkaar als Adana dan niet meer wil drinken..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:37

Joyceee86 schreef:
Magic_Ice schreef:

Dit zou ik idd ook doen ja, en misschien kunnen ze daarna gewoon bij elkaar als Adana dan niet meer wil drinken..

dat hoop ik toch van harte dat ze niet meer gaat drinken erna als ze terug zou komen :')
als het mij bevalt dan blijft ze denk ik wel staan in de opfok maar dat moet ik dan nog even aankijken.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:41

Persoonlijk zou ik haar op zijn minst een jaartje laten staan in de opfok, daar leren ze zoveel van!

Hou er rekening mee dat sommige veulens na 2 maanden scheiden alsnog proberen te gaan drinken bij mama en dat sommige merries dat toestaan met alle gevolgen van dien, wellicht iets langer dan 2 maanden scheiden...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 00:00

Evita heeft in hele zomer in de kudde gelopen maar begon daarna weer gelijk bij haar moeder te lebberen. Dat is gelukkig vanzelf over gegaan.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 00:02

magic ze heeft hier altijd in een gemngde groep gestaan en enorm veel geleerd ik wil zelf geen veulen hebben wat dan schuw word als je zo weg zet om het zo even te zeggen.

maar kunnen de merrie's dan spontaan weer melk gaan geven na het spenen?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 07:22

*valt even binnen*

Heb even wat pagina's bijgelezen....

Beetje druk en hectisch hier dus vrij weinig tijd om te reageren.

Zag weer een hele serie mooie foto's voorbij komen en ook een ontzettend snoezig pupsel-kindje!

Dazzle is nog steeds aan de diarree maar ik maak me er niet druk meer over, gaat dus waarschijnlijk pas over als hij gespeend is/wordt en een echte duitser is (hij gaat naar de eifelopfok).

Ik zal proberen om vanavond weer eens wat foto's te maken van mijn dame en heer want dat heb ik ook veel te weinig gedaan en afgelopen zondag gaf hij me toch een showtje weg op de wei, we hebben met 3 man staan kwijlen! Helaas was Chennai ook vrolijk en heeft daarbij Dazzle vol op zijn schouder geslagen dus Dazz liep even niet helemaal rad. Gelukkig ging dat snel weer over maar was best sneu om te zien.

Verder gaat het hier zijn gangetje al moet ik wel bekennen dat mn spieren toch een behoorlijke optater hebben gehad van alle stress van de afgelopen weken, met als gevolg dat ik s' morgens opsta met het gevoel dat er een bus over me heen gereden is. Dat gaat ook niet weg en dus ben ik echt toe aan vakantie (helaas duurt dat nog ruim n maand eer we op vakantie gaan). Op mijn werk gaat het ook niet van een leiden dakje en ik heb te horen gekregen dat mn proefperiode verlengt wordt met n maand of 2... Behoorlijk balen! Doe je je uiterste best, ondanks al mijn gezondheidsbeperkingen, en dan krijg je weer gewoon een flinke opdonder te verwerken. Gister was het iig voor mezelf de druppel en heb ik contact opgenomen met mijn coach omdat ik de bui al zie hangen en ik niet wil stoppen met deze opleiding....

*gaat terug in de mee-lees-modus :D*