Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Diane65 schreef:Onley, ik haal de merrie inderdaad zsm heel even van het veulen af. Al is het de eerste dagen alleen maar even de box uit, deur even dicht en dan weer gelijk terug naar binnen. Als je dat meteen doet, kun je met 10 dagen je merrie al weer een paar minuten gaan longeren en leert het veulen ook gelijk dat mams terug komt. Ik zou wel ervoor zorgen dat je iemand bij de box hebt staan om het veulen in de gaten te houden, zo lang het niet gewend is dat mams weggaat en terugkomt. Oh ja, die 10 dagen na het veulenen wordt ze weer hengstig, dat gebruikte ik meestal om dan te gaan longeren omdat haar hoofd dan ook naar andere dingen (hengsten) staat dan veulen.....![]()
Poetsen van de merrie deed ik altijd eerst in de box, maar zodra ze voor de box met baby in beeld rustig blijft, poetste ik haar daar. En later andersom. Als ik mams dan had gereden dan haalde ik het veulen eruit en poetste die dan even. Maar dan praat je wel over een maand of wat later, zodra het veulen het halster kent en vastzetten aan het touwtje. Dat leer ik ze meestal aan met een week of drie (heel voorzichtig).
Sharani schreef:Marlis: Bibi is nu 306 dagen.
Verharen jullie merries ook al zo, bij bieb zit je meteen onder het witte haar als je in de buurt komt.
Marlis schreef:)
AGarcia: Nog steeds gesneeuwd of lag er nog steeds sneeuw bij jullie? Hier al eventjes alles weg en al 3 dagen peep aan de pessoa door de bak geslingerd en twee keer blok omgeweest na het longeren.
Snoevie schreef:leuk AGarcia,wat voor zadel is het?