Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Djesseka

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 13:47

@ MM: Pakina heeft twee jaar achter elkaar geveulend op 8 mei en nu is Wild op 8 mei uitgerekend, kan ook geen toeval zijn, toch?

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:54

dees-daan

gefeliciteerd met je veulen

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:55

@eilander, als een veulen zich draait in de geboortepositie kan de merrie koliekerig zijn. Misschien was dat het wel en komt het veulen snel!!
Ik heb ook nog een vraag aan jou maar dat doe ik even via PB.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:58

@ Djesseka, jij kan ook nog maar heel even genieten van Wild toch? Raar om haar niet bij je te hebben als ze moeten bevallen.

@ Meavy, kan ze nog onder haar moeder door lopen? Wow! Gefeliciteerd met de geboorte van je mooie zwarte? veulentje! Het is werkelijk een schatje om te zien!

@ Peetje82, mooie boobs heeft ze hè Tong uitsteken ik vind dat ze al aardig uier heeft maar zag dat Wild van Djesseka ook al heel wat heeft hangen... haha! Die van jou merrie zijn ook behoorlijk groot Koe Knipoog Haha!

@ Nicole288, thanx ik vind haar buik ook echt huge Bloos!

@ Whiz, dat gaat er zeker op lijken Pling ben je lekker aan het genieten van je veullie?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:00

Djesseka schreef:
@ MM: Pakina heeft twee jaar achter elkaar geveulend op 8 mei en nu is Wild op 8 mei uitgerekend, kan ook geen toeval zijn, toch?

nou, das ook wel toevallig.
Ik zet dan maar in op vnvd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:02

Neonlight schreef:
Morgen accepteren wij niet. Tong uitsteken Clown

MM, je hoeft je geen zorgen te maken om de biest, het is geen biest wat ze nu verliest. Biest wordt echt pas aangemaakt tijdens de geboorte. Die belangrijke antistoffen zitten er nog niet in nu.

hmm, nou ja, dan ga ik even zoeken naar batterijen voor mijn camera, en dan ga ik ze maar weer even lastig vallen Lachen (hopen dat [naam] niet zo doet als net, dan heb ik alleen maar een neus van haar op de foto, zo beschermend is ze)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:05

Mazzel-meid: Spannend zeg voor jou!!! Dat wordt héél gauw goed nieuws!!!

Al die veulens geboren,en ik heb er hier geen gehad.. Tong uitsteken

Whiz,Magic,Dees-daan : Van harte!!!

Frenia: Gefeliciteerd!! Een merrietje,is leuk toch? Voor jou is de veulenstress voorbij,op naar de inseminatie-stress Clown

Pauk: Toch een merrie!! Het verhaaltje van de puntbuik officieel weerlegd! Haha! Proficiat meid!
En ze is gewoon voor Pretty gegaan.. Verdrietig Knipoog Haha!

Meavy: Proficiat,een merrie!!!

Hier weinig nieuws behalve dat Pretty eindelijk uier maakt!!! Haha! Ze wachtte dus toch op het gras!!
Ze is het zat,wordt écht dik...misschien gaat ze toch nog op tijd??

Vera weigert mee te werken,veulen zit er nog gewoon in!

En mijn ruin is weg op beleerkamp dus! Eventjes stress gehad omdat hij niet wou inladen,en toen vriendlief hem er zonodig in moest
schoppen ben ik gevallen en heb mijn enkel zwaar verstuikt.Dankje vriendlief,ik kan niet meer lopen nu.. Haha!

Maargoed,we hebben een uier bij Pretty en ik ben vrolijk!!! Clown

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:11

CubaLibre schreef:
Cuba laat chennai als ze op de wei staat niet drinken, maar om ze nu met dit weer op stal te laten staan (of in een snikhete binnenbak) vindt ik nou ook weer niet super... iemand een tip??
Als ik cuba vast houd mag ze wel gewoon drinken maar als ze los staat niet... echt vervelend....
Verder wil chennai (nu al) niet meer zo graag mee lopen en aan een lijn doet ze nog niet...
HELP.... ik wordt gek!!!!

Het drinkprobleem zou ik zo geen oplossing voor weten, maar aan een lijn lopen zou ik toch al mee beginnen. Binti kreeg na een dag een halstertje om, en met 2 dagen een lijntje eraan. We hebben al wel wat gevechtjes gehad, en ze wordt met de dag sterker, daarom ben ik zo vroeg begonnen. Gisterochtend stond ze nog op haar achterbenen naast me, maar gisteravond was ze supermegabraaf.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:15

Pretty; jaaaah uier!!! Super joh Haha! straks gaat ze nog eerder dan Shak Knipoog
beterschap met je voet Ach gut

neon; oke gelukkig maar, met kaylen heeft ze ook 12 dagen gekegeld maar Kaylen is idd ook gewoon groot geworden, dus zal wel loslopen..

Kenyi krijgt ook al behoorlijk praatjes, staat ook steeds op 2 beentjes naast me en moet 'm al goed corrigeren. Vanavond gaat er ook een lijntje aan en dan moet meneer ook meelopen. Voetjes geven gaat ook steeds beter Ja hoe vroeger je begint, hoe sneller ze netjes meewerken Lachen

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:35

pauk, meavy en dees-daan... gefeliciteerd.

magnifique haar uier wil ook helemaal niet opschieten. en eten doet ze ook nog voor 10.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:48

Meavey en Dees-Daan en Pauk Gefeliciteerd!! Go jij! Go jij!
Een zwarte merrie.. Die had je niet aan zien komen. Haha!

Shak nog geen veulen.. Tegenvaller! En erg vervelend van de kras Ach gut

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:28

gefeliciteerd met de veulentjes!
even een update van hiba..
pff wat is het warm he!
vanmiddag de hoefsmid geweest voor me tinker en heb hiba ook meteen even laten doen..
het veulen was er niet zo blij mee die ging tekeer in die buik!
hiba zweet zich rot..me moeder zo ik heb medelijden met haar!
en ik ook!
zal haar zo even onder de spuit zetten..
uier lijkt stil te staan..mmm raar..
nou we wachten maar af he!

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:34

hallo allemaal!!!

zal zo even terug lezen maar

@hiboune: ik denk dat we in hetzelfde schuitje zitten... ga zo even kijken, maar gisteren was uier nog zelfde als eergisteren en en de dag daarvoor... ze was gisteren wel steeds heel onrustig en er kwam wat vocht uit haar vulva. en banden waren slapper als anders, maar nog niet genoeg... dus vanacht toch maar even wezen kijken, maar niks

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:37

Hoe is het met die halflinger merrie die heel bescheiden draagt ? Ik ben de naam kwijt. Er was twijfel of ze drachtig was. Ben benieuwd Lachen

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:41

Meavey schreef:
June is een goede mamma, ze staan nu buiten kleine "DD" nog lekker wankelend als een kameeltje. Tong uitsteken
Ze heeft absoluut Dobby´s koppie, de uitdrukking van hem zie je er echt precies in.
Ze kan nog onder mamma door, dus niet heel erg groot moet nog even meten.
Net een mini volbloedje met dat zwarte vachtje, vooral haar koppie heeft dus veel expressie, ga vanavond droge pics en een topic voor haar maken. Knipoog

Hoe heet ze????

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:52

even vraagje: IS het erg als er vocht uit de vulva komt???

heb 2 keer een dracht/geboorte meegemaakt, maar heb dit nog niet gezien... en als het wel goed is, hoe lang zou het dan nog duren???

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:53

katrienh schreef:
Hoe is het met die halflinger merrie die heel bescheiden draagt ? Ik ben de naam kwijt. Er was twijfel of ze drachtig was. Ben benieuwd Lachen

volgens mij bedoel je Kitzbi? Ben ik ook benieuwd naar Ja

regina schreef:

volgens mij is dat een teken dat het eraan zit te komen Nagelbijten / Gniffelen

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:55

Mazzel-meid schreef:
regina schreef:

volgens mij is dat een teken dat het eraan zit te komen Nagelbijten / Gniffelen

ok bedankt, ik dacht het alwel, maar wist het niet zeker...

iniedergeval was dat gisterenavond dus zo, maar er is nog niks, maar ga wel even foto's maken nu... ik kijk steeds door het raam (loopt naast huis) maar loopt nog rechtop dus nog niks Knipoog

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:04

Gefeleciteerd met je speciale merrietje Meavy! (want dat is ze toch als er slechts 3.125% kans was op dat wat ze is geworden Clown)
En jij ook Dees_daan! Lachen

Hier nog altijd niks, maar t'zou ook nog vroeg zijn Haha!

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:05

Mazzel-meid schreef:
katrienh schreef:

volgens mij bedoel je Kitzbi? Ben ik ook benieuwd naar Ja

Die bedoel ik idd Lachen

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:14

@Pauk: Gefeliciteerd!!! Wat een schatje, en een prachtige naam!
@Meavey: Jij ook gefeliciteerd! Wat ziet ze er mooi uit. en idd wel heel bijzonder als je maar zo'n kleine kans had!
@Dees_daan: Jij natuurlijk ook gefeliciteerd! ook al een merrie.

De merrie tijd is er nog steeds blijkbaar...... Begin toch bang te worden dat het hengstjes worden hier dan....

Hier dus nog steeds niets. Uiers van beide geen verandering in. Bij Gerina staat de vulva een klein beetje open, is nog steeds slap. En iets donkerder (rooder) van binnen.

Gerina zit vandag op 349 dagen, en Merina op 339 dagen......
Begin nu wel een beetje gek te worden hoor. Gerina was 2 weken geleden uitgerekend.
Ze ete

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:17

Meavey: Gefeliciteerd! Een merrietje! En dan zet je twee heel aparte kleurtjes bij elkaar en komt er een zwarte uit Lachen Wie is Dobby, de papa?

Rina: Jouw merries laten je ook lekker wachten dus.. Stond Dainty er ook zomaar ineens naast bij Feline?

Pauk: Ze kunnen wel gewoon buiten, evt op het heetst van de dag naar binnen voor wat rust (dat deden wij vorig jaar met Briscona, maar dat was wel in juli, 30+ en dazen)

MM: Oeps.. al op je kop gehad? Shak wacht tot het wat koeler is.. uier is er iig meer dan klaar voor Lachen
Volgens onze veearts kan vantevoren melk verliezen geen kwaad, het wordt pas biest als het veulen geboren is.

Savath: Pff, bijna een jaar drachtig en dan net op de nacht dat je er zelf niet bij bent..

Dees_daan: Gefeliciteerd!! En ook weer een merrie, gaat goed!

Dreeke: Hee, da’s ook leuk, nu lopen we alweer gelijk Lachen Palona is vandaag ook 2 dagen overtijd.

Cuba: Hoez bedoel je aan een lijn doet ze nog niet, dat ze het niet leuk vindt/nog niet snapt? Gewoon aan de lijn doen, moet toch ooit beginnen en nu leer je het ze makkelijker aan dan wanneer ze alweer een stuk sterker zijn. Duurt misschien even, maar ze zal uiteindelijk meelopen.
Wat doet cuba als de kleine in de wei wil drinken? De hele dag in die zon zonder drinken kan niet

Eilander: Echt koliek of oefenen voor de bevalling? Hier is er wel eens een half uur miserabel geweest vantevoren, maar dat leek echt op weeën, plat liggen enz en daarna was het over. Veulen kwam een paar dagen daarna. Nog niet echt vorderingen bij jou dus, dan zal het vast nog wel langer duren dan de 23e ja. Erg he, dat wachten Ja

Pretty: Eindelijk uier bij pretty! Verstuikte enkel, da’s echt wel minder Ach gut

Regina: Wat voor vocht? Erg is het iig niet, als het op slijm/bloed lijkt begint het nu op te schieten.

Misschien moeten wij de tinkermerrie ook vast op gras zetten, dan geloven ze tenminste dat er schot in de zaak zit (nu roept iedereen alleen maar: die gaat nog in geen weken, heeft nog lang niet genoeg uier). Voor een maiden vind ik dat ze best al wat uier heeft, spenen komen ook steeds voller en kling staat sinds vandaag in het midden een beetje open. Ik blijf het iig op de voet volgen Lachen
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 16-04-07 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:18

arme Saffier..ik hoop dat ik straks niet in hetzelfde schuitje zit met mijn merrie.. Ach gut

Kitzbi heeft hier ene update geplaatst hoor,en ze was wél zeker dacht ik,alleen een erg bescheiden buikje,maar je ziet duidelijk de uier al aankomen!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:22

Mijn eigen merrie was vorig jaar echt een geweldig voorbeeld van hoe elke fokker het wil hebben, dus op zich moet ik niet klaagen.....

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:37

Nicole288 schreef:
Regina: Wat voor vocht? Erg is het iig niet, als het op slijm/bloed lijkt begint het nu op te schieten.

tja... lijkt wel op slijm, maar is nog wel doorzichtig...

nu was het weer niet aan de buitenkant, maar binnenin is het wel weer vochtig, zover als ik kon zien...

ga nu even foto's uploaden, tis oom net of ze toch al een harsje heeft, maar weet het niet zeker... zie het nu op de foto pas, wat kan dr met m'n hoofd niet echt onder hangen, want ze heeft last van vliegen en schopt dus steeds Nagelbijten / Gniffelen