Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:49

oh god dana: wat een relaxed persoontje jij bent
Volgens mij heeft tinkerbell een eigenaresse als jij nodig!!! dan zou ze waarschijnlijk precies op de uitgerekende datum bevallen Ze moet nog 25 dagen, bovendien gaat ze volgens mij toch nog zo'n dag of 18 uitstellen...en ik loop dus echt al te hyperventileren, heb mega kriebels in m'n buik, slaap niet meer goed,... ben echt een stresskip als het op de bevalling van m'n paard aan komt... en dat voelt ze natuurlijk...en stelt me nog lekker wat langer op de proef
Ik kijk reikhalzend uit naar de dag dat ze nog maar 14 dagen hoeft...dan heb ik eindelijk een reden om camera's en babyfoon te hangen, midden in de nacht te gaan kijken en compleet opgefokt te lopen

zie je mij volgend jaar al met twee drachtige merries

cojolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 01:27

CD mooi stamboom van je veulen.

Alle wakers suc6 vannacht.

Jol nog 28 dagen, kijk volgende week even of ik nieuwe foto's kan maken.

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 02:47

Even lekker kunnen bijlezen nu ik Ymkje in de gaten hou

@ Ylana: Fijn dat je naam goed gekeurd is.

@ Amandake : hoe gaat het met Ydwine haar beven, en Romy en Cleo hebben mooie buiken zeg.

@Merilijn : Welkom

@ Nimber: Wat een schat van een veulen heb je zeg, schitterende foto snap dat je in love bent.

@ Frenia : Ik zou jullie op de hoogte houden van Ymkje nou zo onrustig als ze overdag is zo rustig is ze nu. Die wacht gewoon dat ik weer in de nachtdienst zit zul je zien moet er maandag weer voor 4 nachten in.
Wel rustig blijven ademen he als het bij jouw paarden zover is.

@ Yoline :Frietje ziet echt lekker dik zeg en Benno ziet er ook goed uit

@ Cajusejuhh : Bij jou wordt het ook spannend dus

@ Crazy Funky en @ Iwanalover Beterschap

@ Peetje : Gelukkig dat het Birth Alarm het weer doet. Sneu dat ze zo'n last had van het veulen

@ Carpediem: Leuk hé dat vertrouwen dat ze in je heeft dat je er alleen bij mag komen, ook heb je een leuk geboorten bericht en mooi dat je in de lijn de voskleurigen bent tegen gekomen.

@ Sammie en @ Antoontje Ik heb vandaag het veulen van Maaike ook zien bewegen echt geweldig is dit

@ Ods: Het begin is er (de pinda's) op naar de walnoten dan maar

@ Melody 83 : Die merrie begint ook lekker uit te dijen

@ Terorita : Bij jouw houden ze de spanning er ook goed in

@ Jessie : Dat is lekker poetsen geblazen, ze ziet lekker rond hoor

@Dana101 : Zou cheyenne het toch winnen van Navajo of zou Navajo netjes wachten op Cheyenne.

Bij ons is alles nu weer lekker rustig Ymkje houdt het ook voor gezien denk ik, ze staat nu heel rustig in de stal. Ze snapt zeker dat de nacht is om te slapen . Wat is die onrustig geweest zeg.

Ook is de DA nog geweest hij kwam voor een ander paard maar heeft gelijk Bonnie nog even geent, Zodat het veulentje ook nog de nodige stoffen van Bonnie mee kan krijgen uit deze spuit.

nou ik houdt het ook voor gezien en ga ook maar slapen nu de rust is weder gekeerd.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 09:35

goeiemorgen, niets geboren hier.......

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 09:36

hoe is het met chey haar uiers>>>?? nog steeds aan de kegel?

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 09:41

waar is Cheyenne in stal?? staat ze buiten?

wel heel charmant zon hoop stront midden in beeld

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 10:21

ze staat voor der deur, de enige plek buiten beeld..
geen idee hoe het met het uier is, ik heb lekker thuis geslapen
ga straks wel eens kijken, en uitmesten

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 10:56

Goedemorgen Nog geen veulens!

Hoe is het met Navajo? Nog geen veulen Snap ik Maar heeft ze inmiddels al wel dikke uiers of gaat ze echt voor de langste dracht ever

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 11:12

goedemorgen,
Ook hier niets maar we denken nu dat het veulen goed is gaan liggen en dat ze daar zo'n last van had. Ze is nu de rustheid zelf loopt lekker buiten met de andere paarden niets meer aan de hand dus.Toch heeft ze even de spanning er goed in gehouden.

Even een vraagje
Bonnie is 23 april uitgerekend en zou dan ook rond die tijd haar wormen kuur weer nodig hebben maar wanneer kan ik die het beste geven?
(Ze is gisteren wel geënt maar toen ben ik het vergeten te vragen aan de DA. Maar jullie weten dit vast ook wel.)

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 11:40

10 tot 14 dagen van te voren geloof ik, dat zit het in de biest..

Pipsel heeft nog steeds niets, maar haar buik heeft zo'n rare vorm, het kan echt niet lang meer duren.. Nu 8 dagen over tijd.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 13:12

vannacht niets? jammer maar wel weer spannend. Ik hoop voor jullie dat ze niet echt wachten op de volgende volle maan

Letsdunit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 13:32

Van schrik helemaal de volgende merrie niet in de gaten gehouden, ze moet rond 17 april en begint al aardig een uiertje te krijgen.
De kraamstal is voorlopig nog even vol, binnenkort zal ze er toch echt in moeten.

Afbeelding
Bij deze merrie beginnen de flanken al aardig in te vallen.

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 13:36

zo die ziet er ook al lekker vol uit. Hoe is het nou met het bonte veulen? en heeft hij al een naam?

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 13:36

@Max. Leuke merrie hoor Die moet ook niet meer zo lang. Hoe is het nu met de bonte merrie en haar veulen?

Hier een up-datetje van Puzzel's dracht op 294 dagen
De kwaliteit van de foto's is slecht, ik had iets fout gedaan met de instellingen
Afbeelding
Een hoofddraai foto

Afbeelding
De volgende keer zal ik er aan denken de foto's te draaien voordat ik ze upload Maar op deze foto kan je goed zien hoe breed ze wel niet is!

Afbeelding
Buik links

Afbeelding
Buik rechts

Afbeelding
In tegenstelling tot bij Missy beginnen deze uiers al wel te groeien

Ik heb Missy net gereden. Jeetje dat beest heeft echt energie teveel Ik zat erop zonder zadel, want die past niet meer omdat ze te breed is geworden Maar ze wilde alleen maar galloperen! En lol dat ze me toch had Ze was echt helemaal blij Ze vond het alleen iets minder dat ze van mij maar heel even mocht galloperen, omdast ik anders bang was dat het veulen een hersenschudding zou krijgen Je merkt wel goed aan haar dat ze nou toch wel aan het einde van de dracht zit. Voordat ik haar uit de paddock haalde was ze aan het plassen. Tijdens het rijden moesten we even stoppen om te plassen. En toen ik afstapte ging ze weer plassen En geen kleine beetjes, nee er kwamen echt lieters uitzetten Ik weet echt niet waar ze het vocht allemaal vandaan haalt.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:04

Goeiemiddag (ik wou eerst morgen zeggen, maar was vergeten dat de tijd natuurlijk vliegt als je druk aan het werk bent --> stallen uitmesten )

@Mabon: zow! als het veulen zich heeft goed gelegd gaat het toch ook niet zolang meer duren, denk ik
enne: ik blijf wel ademen hoor alleen een beetje sneller dan normaal

Wat betreft ontwormen: 14 dagen voor uitgerekende datum normaal, maar mijn da raadde me toch aan het een maand op voorhand te doen.

@Amandake: hoe ist met Ydwine???

Hier komt toch duidelijk schot in de zaak
Nog 24 dagen vandaag en die uiers hebben me ertoe verplicht foto's te maken
Tis nog steeds ver van het uiteindelijke resultaat verwijderd, maar we zitten toch echt op de goede weg
(de uier op zich mùoet nog veel gevulder, het stuk ervoor moet nog beenhard worden, die spleet tussen de twee uierhelften moet er nog helemaal uit, spenen moeten ploppen,...)
Even foto's uploaden nu

Uier 3 dagen geleden:
Afbeelding

Uier vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moest me trouwens schamen zegt mijn vriend, omdat ik zulke "vieze" foto's trek

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:45

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog wat foto's gister genomen!
op die eerste uierfoto kun je goed zien hoe gezwollen de "melkklieren"zijn!

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:49

@Max: ook een leuke merrie
Hoe zit dat nou met je onderschrift? daar snap ik niks van...daar staat dat er 10 april ook eentje uitgerekend is...

@Marlijntjuh: zow! Puzzel heeft een flinke buik seg van de tietfoto kan ik niet veel maken en ik heb ook een hersenschudding door m'n hoofd steeds te draaien maar die buik heb ik toch echt wel gezien

@Peetje: hihi wat een gekke uier gaat bij haar die scheiding in het midden ook nog weg of weet je dat niet? vind het zo wel erg gek uitzien

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:57

Goh Max, wat een luxe probleem!! Ik heb nog wel een stalletje over hoor

Marlijntjuh jou merrie gaat goed! Ze is inderdaad erg...uh.... rond!

Frenia ook jou merrie gaat de goeie kant op! Leuk om te zien dat ze bij haar uier zo harig is! Doet met denken aan Macy van MarijeR vorig jaar, die leek wel een gorilla op haar uier foto's!

Zo Peetje82!! Die merrie van jou heeft al uier! Ik schrok ervan! Kom ik aanzetten gisteren met mijn theezakjes Is het haar eerste veulen?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:00

Ods schreef:
Frenia ook jou merrie gaat de goeie kant op! Leuk om te zien dat ze bij haar uier zo harig is! Doet met denken aan Macy van MarijeR vorig jaar, die leek wel een gorilla op haar uier foto's!

Haha! Op die laatste foto heb ik het meeste haar trouwens weggehouden met m'n vrije hand anders flitste de camera op al dat haar en zag je dus geen uier

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:01

Hahaha wat een grappige foto's allemaal!!!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:12

Ja mijn fout, houd het maar op tussen 10 en 17 april

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:16

Mooie foto's allemaal weer De buiken van de april merrie's beginnen nu ook echt flink hun eindgroeispurt te krijgen!

En die uier van de merrie van Peetje is echt al flink! (grappig idd die scheiding in het midden. normaal trekt dat weg als de uier dikker wordt, maar hier dus blijbaar niet ) Ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:39

goeden middag allemaal.

@ MAX wat een heerlijk schatige shet heb je daar lekker ding hoor.
een hoog knuffel gehalte heeft ze

@Peetje82( één van mijn naamgenootjes)
ze krijgt al een aardig uiertje, ze ziet er verder tip top.
uit mooie merrie

@frenia in Tinkerbell haar uier zit ook duidelijk beweging, ze heeft een mooi stelletje tieten hangen
hier vragen ze zich ook weleens af, of ik wel hellemaal spoor als ik weer onder een merrie hang om tieten foto's te maken.

@Marlijntjuh Puzzel ziet er goed uit
ze is echt behoorlijk breed.

zoals gewoonlijk hier niets geboren.
dames staan allemaal weer buiten.
hoop dat er nu toch eens wat aktie gaat komen bij de merrie's bij ons.
en dat de veulens eindelijk eens gaan komen.
geloof dat de temp van de week ook beter ging worden, dan zullen de veulens toch ook wel eens gaan komen

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:58

Oke!! Het is best lekker weer, boven het vriespunt dus lekker Snap haar deken af gedaan en foto's genomen natuurlijk!

Afbeelding
Niet gek voor 285 dagn toch?

Afbeelding
En eentje van de andere kant. Snap had geen zin om voor model te spelen vandaag... Ik heb de kleine vandaag wel een schop zin maken in de buik, vond ik zo schattig maar Snap niet geloof ik

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:02

Mooi paardej ods en helemaal niet mis voor 285 dagen