Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 00:31

Prachtig beestje!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 06:42

Ge-wel-dig veulen!! Kwijl
echt leuke foto's!!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 07:03

@ Toutiemeis: wat een scheetje zeg... Nogmaals gefeliciteerd! Haha!
@ Myrdal: en en en???

Zijn er vannacht nog veulentjes geboren?? Bloos

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 07:25

toutiemeis: lieverd hoor!!
fnanne: jaa ben ook nieuwsgierig!!

kleine update jasmijn haar tepels stonden gisterenavond weer gewoon naar elkaar toe maar haar uier blijft nu wel vol dus weer een stapje in de goede richting!!!

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:17

Wat een mooi veulen hoge beenen zeg prachtig gefeliciteert

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:33

Nee...hier is niks geboren, maar ze kegelt wel weer. Komt niet zo lekker uit op dit moment. Heb mijn schouderblad gescheurd en zit nu ingetapt en juist op dit moment staat Lady op ploffen Boos!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:36

He jakkes Elady dat is niet leuk Boos!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:38

He elady dat is balen zeg sterkte met je schouder en succes met lady!!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:49

elady: Jeetje dat is niet zo fijn. Hopelijk knap je wel vlot op. Weetje hoelang dit kan gaan duren dan?

myrdal: veulennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

toutiemeis: Mooie foto's. Mams loopt er trots bij. En als zo mee kunnen lopen met moeder terwiijl je nog maar paar uur oud bent! Netjes hoor.

Sjen: Fijn om te lezen dat sienna alweer bijna normaal loopt.Dus nu rustig weer opbouwen. Ik kan me voorstellen dat je nog steeds teleurgestelt bent. Je had je daar toch wel op gericht en dan is het altijd vervelend als blijkt dat ze niet drachtig is.Maar gelukkig gaat sienna weer juiste kant op. Dat is toch heel belangerijk.

Jollyjoker: En veulen?

Update Kensa: De kleine meid doet het prima. Gisteren kon mama de hele tijd achter de klleine aanwandelen. Ze heeft ook ontdekt dat ze heel hard kan. Maar de rem was nog onvindbaar. Later moest zo toch even weer tukkie doen. Een zwaar leven die van een veulen!

Quincylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:54

@toutiemeis: gefeliciteerd met dat prachtige kindje Lachen

Hier nog steeds niks....

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:58

Aaach, Toutiemeis, wat een heerlijke plaatjes! En mama is heel trots zo te zien!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:02

Ben de laatste tijd druk met andere dingen geweest dus weinig in het topic geweest. Net even bijgelezen en er zijn weer heel leuke lieve veulentjes geboren. Iedereen van harte gefeliciteerd.

Sjen: Van jouw berichtjes ben ik echt geschrokken. Zit je je zo lang op een veulen te verheugen en dan blijkt ze helemaal niet drachtig te zijn. Tot overmaat van ramp wordt ze dan ook zelf nog ziek. Gelukkig is het weer aan de beterende hand, maar ik kan me voorstellen dat je de schrik er goed in hebt zitten. Dikke knuffel voor jou en je paardje.

En dan ook weer even een update van mijn merries. Ik dacht dat Danischa rond de 15e moest bevallen en Largo een weekje later. Van de week vond ik het briefje met de dekdata en ik had me dus enigszins vergist Clown
Danischa moet rond de 22e en Largo begin juni.
Gisteren zag ik wel de eerste harsdopjes bij Danischa zitten, dus met een beetje geluk wordt het idd rond de 22e. Alhoewel Femke na de eerste harsdopjes nog 3 weken gewacht heeft, dus we zien het allemaal wel.

Een fotootje van beide dames, dit was op 5 mei dus alweer 2 weekjes geleden, zal straks weer even nieuwe buikfoto's maken Knipoog

Danischa met op de achtergrond ons huis Knipoog
Afbeelding

Largo
Afbeelding

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:40

@ Toutiemeis
Wat een prachtig veulen en wat een leuk halster Haha!

@ Gitta
Go jij! Go jij!

@ elady
Sterkte met je schouderblad Ach gut en ik hoop dat ze dan gauw een veulentje voor je eruit gooit.

@ Hannelore
Haha geweldig die kleintjes he Haha!

@ Irene
Welcome back Haha! Mooie bolle dametjes zijn het dus ovor jou word het zo ook weer spannend Lachen

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:19

Myrdal?????????

@ Toutiemeis: wat een lekker ding zeg, volgens mij is de combinatie best mooi geweest met de vader! Ben zeer benieuwd hoe dit veulen uit gaat groeien!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:22

Toutiemeis, gefeliciteerd met dit prachtige veulentje. Echt een schatje.

Hier nog geen vorderingen helaas.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:16

elady: kun je nu niet bij de bevalling zijn met je schouder of kan je wel kijken? Is ook mooi balen, duurt dat lang? Heeel veel sterkte.

Myrdal: nog geen bericht vandaag gezien, is dat een goed teken? Hoop het van harte. Mijn paardje heeft ook een hoefkneuzing, gaat wel over maar duurt toch wel lang..
Ik hoop dat ik je zo kan feliciteren.

Toutimeis: leuk beestje super.

Groetjes

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:29

@Toutiemeis, wat een mooie jongen en wat een benen.

Nou met Myrdal gaat het al een stuk beter, de VA is weer geweest, vandaar dat ik hier nu pas ben, het verband is eraf gehaald en gekeken of ze nog erg gevoelig was. Ze was nauwelijks nog gevoelig, een heel klein beetje maar, kan ook best komen omdat de hoef dus de hele nacht geweekt heeft. De VA heeft er nog een klein stukje afgesneden om te kijken of er nog een zweer zat maar hij kwam niets tegen. Morgen moeten we nog even telefonisch contact hebben over hoe ze loopt. Maar ze loopt alweer bijna rad, nog licht onregelmatig en ze zet alweer druk op haar hoef dus ik zie het positief in. En volgende week er ijzers onder.
Dus ik ben wel blij dat er vannacht geen veulen is geboren, omdat ik niet wist hoelang ze nog boxrust moest houden. Maar nu mag het veulen dus komen, want ze mag weer op de paddock, we moeten alleen enorm uitkijken met steentjes omdat haar zool erg dun is.
Nou blijkbaar heeft het murmelen van Famosa toch effect gehad, want mevrouw is officieël aan het kegelen!!!! De VA heeft dat bevestigd. Dus wie weet vannacht of morgennacht. Mischien samen met Lady??

Trouwens Sjen, wat voort soort paardje zoek je? Ik ken nog wel een leuke haflinger entermerrie.....

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:31

Myrdal, gelukkig gaat het een stuk beter!
Laat het veulenen maar beginnen!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:09

@ Myrdal: wat fijn dat het alweer beter gaat.
Zou je er wel ijzers onder doen, ik laat ze bij Siena eerst even lekker doorgroeien als de zolen zo dun zijn. Ik zoek een Shetlandertje erbij, voor nog een Haflinger hebben we niet genoeg ruimte helaas! Bloos
Succes met Myrre, spanned dat ze kegelt! Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 17:30

Toutiemeis: leuke foto's hoor, wat een schatje is het!

Verder nog geen nieuwe veulentjes dus? de 18e is een rustdag? Maarre, Myrdal is next, denk ik.. Lachen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 17:40

Ik wacht ook nog even met ijzers, zolen van Ivanka zijn ook erg zwak. Ze zijn al een stuk steviger geworden, maar nog niet wat ik wil..

En Myrdal kegelltttttt!!!! WHOEHOE! Laat het snel komen!
En fijn dat het zo goed met haar gaat! Is toch weer een hele geruststelling voor jou Ach gut !

Elady: IEK! Hoe heb je dat nou weer voor elkaar gekregen joh? Veel beterschap iig!

Fnanne, ik had idd niet verwacht dat Ivanka zo de breedte in zou gaan, omdat ze de eerste maanden zo naar onder is uitgezakt.. Maar ja, de breedte is dus echt iets van de laatste maanden. En ik vind ook dat ze veel is aangekomen sinds ik niet meer fanatiek (en met zadel Haha!) rijd Knipoog.

Morgen ga ik écht de digi meenemen, die uier is écht dik! En de benen nog stijver dan stijf.. Morgen misschien maar eens even longeren, misschien dat ze dan een beetje loskomt, lijkt me niet goed als ze hele dagen stilstaat..

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:11

@ Elady: Arme jij... Ach gut Hopelijk gaat het snel beter...
@ Tinne: beetje beweging is nooit weg Haha! Hoewel ik Fanja af en toe echt moest duwen ongeveer (behalve op de terugweg, dat wilde ineens wel... Frusty )
@ Myrdal: fijn dat het al wat beter gaat!!!

Update Fanja:
Vanmiddag eerst niets aan het handje. Rustig de stal gemest, lekker in de wei gezeten en wat kiekjes gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bloos!

Afbeelding

Vervolgens even lekker lopen tutten, mevrouw was niet helemaal zichzelf. Op stal aangekomen wilde ze niet eten... Ik denk: nog even kijken, zie ik dit:

Afbeelding
Hyper! Bloos!
Ze bleef maar wat rondjes lopen, staart van zich af en niet willen eten... Ik ga vanavond nog even kijken en blijf er misschien wel slapen... Hyper!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:38

zo ziet de mijne er ook ongeveer uit fnanne ,ik zit op 332 dagen ,die druppel is wel nog heel doorzichtig .Ik check ook 2 x per dag een drupje ,gisteren was het doorzichtig vandaag was het al ietsje doorzichtig naar de witte kant ,moet dus nog overgaan in echt ondoorzichtig wit .Denk na het weekend voor mij .Haar kont ziet er ook nog veel te mooi rond uit ,en zit nog wat spanning op staart als je hem omhoog wil doen

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:59

Vandaag echte witte druppel aan de uier!! Ik dacht dat het dezelfde druppel was maar zie ook melk vlekjes aan de binnenkant van haar sprong! Kan dus niet zo lang meer duren (hoop ik!)

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:23

Aaah, bij jullie wordt het allemaal al spannend!
Geweldig! Ik ben benieuwd