[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ennasil92

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:27

Gefeliciteerd Moner *\o/* *\o/* *\o/*

Jujepa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:19

Gefeliciteerd Moner!

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:33

wennie19 schreef:
Hier ook niets terug te vinden maar momenteel lekker de hele dag op stal dus af en toe zie ik hem toevallig poepen maar die kleine beetjes vindt je niet terug

En wat betreft de toekomstplannen die zijn nog steeds het zelfde hij is voor de verkoop heb ook echt geen tijd om er nog 1 bij te houden 2 is al erg druk

Oh wat is het toch handig om jullie in dit forum te hebben bij alle onzekerheden.

Mijn toekomstplannen voor Redd zijn. Laten opgroeien en door mijn dochter te laten trainen straks. Op dit moment rijdt ze namelijk veel pony’s in en bij omdat ze met haar 18 jaar echt mini is. Nog geen 160 cm en 45 kg.
Ze doet de paardensportopleiding nu laatste jaar en kwam in de klas met de eigenaar van Redd Bull. Omdat wij weten hoe verschrikkelijk braaf en mooi papa en mama zijn, onze merrie genoeg Arabisch bloed voor nrps veulen houdt hebben we alles in gang gezet.

Hij is was nog geen uur oud en toen kwam de vraag. Verkoop je hem? Welke prijs heb je in gedachte? Ik voelde al een krimp. Alsof iemand een bod op mijn baby deed!
Ergens was ik ook wel trots. Degene wie het bod deed is een erg bekende prof in de paardenwereld.

Ik zit in het bestuur van een ponyclub en we zijn dus echt niet geschikt als handelaar. Alles wat we tot nu toe kochten hebben we nog steeds. Niet omdat het niet goed is maar omdat ik niemand leuk genoeg vind.

Maar goed. De stallen zijn vol. En aangezien alles ook nog eens bejaard wordt en al 4 de promotie tot antieke grasmaaier hebben.. moet ik dus wel heeeeeel veel werken omdat ze mij arm eten.

We kennen gelukkig heel veel jongere kinderen die hem wellicht ooit uit kunnen brengen. We zien wel. Misschien verkopen we ooit. Maar nu moet ik er nog niet aan denken. Misschien over een tijdje als hij alle merries en bejaarden terroriseert

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:53

gefeliciteerd CP. Zijn broer is inderdaad een knapperd!

Moner gefeliciteerd

MaryAnne Hij ziet er prima uit. Ophouden met doemdenken en lekker genieten.

DDDara. Hij is alles wat ik had durven hopen en blijft lekker!! Dus plannen zijn niet veranderd

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:56

Ik denk dat bij mij geen van de veulens is geworden wat ik verwachten.....

Revi had ik veel pittiger en sensibeler verwacht. Hij ( het veulen van zijn moeder) was op voorhand al voor de verkoop.... toen kwam hij er uit bruin en hengst terwijl ik een appaloosa hengst gebruikte dus mijn eerste reactie was zo dat is makkelijk hij gaat weg. Maar hij bleek zo braaf en extreem relax en wel net zo een knuffel als zijn moeder dat het vrij snel duidelijk was dat dit mijn favoriet is en dat hij dus blijft!

Toen kwam Rivella daar verwachte ik een smal veulentje wat iellig zelf.... maar bleek echt een stevig ding te zijn. Kwa karakter net als mama vrij relaxt en lief. Lijkt nu goede kans hebber om te blijven (zat vooraf ook in de planning).

Reus was pittiger dan ik verwachten maar is dol op knuffelen.... zijn moeder is echt geen knuffelbeer. Hij heeft echt een super mooie correcte bouw daar had ik uiteraard op gehoopt maar hij is veel mooier uitgepakt dan ik verwachten (over hem krijg ik veel complimenten wanneer paardenmensen komen kijken) Hij zal waarschijnlijk verkocht worden. Kan er maar 2 houden.

Tussen Rivella en Reus twijfel ik nog wat maar Rivella heeft het grote voordeel merrie te zijn......

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:03

Gefeliciteerd moner!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:05

Ik had vooraf 1 op de lijst staan die zou blijven en dat is het veulentje dat nog moet haha. Ongeacht merrie of hengst.

1e veulen, Hailey, mits hengst mocht ze blijven maar werd een merrie. Binnen 4 uur na de geboorte een koper voor die ook al een veulen van mij heeft gekocht 2 jaar geleden. Dus die keuze was simpel.
Ze is exact zoals ik dacht dat ze zou worden. Duidelijk van een andere hengst dan de rest van m'n cob veulentjes en ze maakt daardoor heel erg duidelijk de overstap die wij daarin hebben gemaakt.
Ze gaat een geweldig gebruikspaard worden :j en ze is ontzettend lief.

Nr 2,Tommy, uit 2 bonte een zwarte, dat is me nog niet vaak gebeurd. Maar zoooo lief en ook nog eens echt prachtig, samen met het veulen van vannacht m'n beste veulen in 10 jaar. En dan is ie misschien hengst maar wegdoen kan ik hem echt (nog) niet. Wie weet in de toekomst.

Nr 3,Bobby, mooi dier, prachtig smoeltje. Perfecte combi van vader en moeder zowel in gedrag als uitstraling. Hengstje dus aanhouden is niet interessant omdat ik zijn moederlijn in meerdere van m'n merries heb zitten. Is inmiddels verkocht.

Nr4, Elly, geweldig veulen, prachtig getekend, super lief, behang lijkt aanzienlijk meer te gaan worden dan moeders dus dat heeft de hengst goed gedaan.
En een merrie. Ze is te mooi om weg te doen dus ze blijft tenzij er iemand uit het buitenland interesse heeft en een zak geld meeneemt :+.

Nr5, Jolie de shire X. Van te voren bepaald dat ie weg moest. Voor bevalling al verkocht. Nog erg vroeg om veel van te zeggen maar ze is iig prachtig!

En dan de meneer van afgelopen nacht. Nr6, Rossi, echt, ge-wel-dig! Wauw. Ik zei van te voren al wedden dat uit van van die super witte bonten een zwarte komt en idd.

Eigenlijk wil ik hem houden :o maar dan kom ik straks in totaal op 4 van de 7 die blijven en die ruimte heb ik niet. Voorlopig geen haast iig. Hij gaat alleen naar de juiste plek, buitenland sowieso, waar hij als dekhengst aangehouden gaat worden.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:41

Gefeliciteerd Moner. Dat is verrassend wakker worden.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:56

Moner, gefeliciteerd, weer zo'n stiekemerd :D

Dddara, mijn plan is onveranderd, hengstje was voor verkoop, en hij was ook al snel verkocht.

Maryanne, veulen ziet er prima uit hoor, ze hebben in het begin nou eenmaal nog niet zoveel reserves. Ik heb ze gezien die veel dunner waren.

Cp, haha dat word nog keuzes maken dus :D

Hier word mijn kleine man al een aardig buffeltje :D Hij blijft zo lief, vind werkelijk alles goed <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 15:57

Moner gefeliciteerd. Gelukkig goed gegaan.

Hier ben ik blij met de veulens. Zeker gezien karakter en beweging.
De zilverappel is naar mijn mening wat klassieker in bouw. Maar hij maakt veel goed in beweging en karakter. Ik vermoed een leuk paardje voor een koets je.

De zilvervalk is echt wow. Karakter mocht iets brutaler. Hij is nu meer rustig en een knuffelkont. Beweging zit daar ook in. Maar dat toont hij niet zomaar. Helaas voor mij een hengstje ook. Ik denk zeker een leuk vriendje voor kindjes of als dekhengst later.

Nr drie helaas echt helaas ook een hengst, maar van deze ben ik ook erg tevreden. Hij is super leuk bont. Prachtig gebouwd en een super sjiek hoofdje. Beweging nog lastig te zeggen. Het is nog zo'n baby.

Ik heb nu totaal 5 hengsten. Met behoorlijk familiebanden, dus er moeten er zeker 3 weg.

Als jullie nog iemand weten die iets moois zoeken en met kwaliteit. Denk rustig aan mijn knappe heren.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 16:30

Gefeliciteerd CP en moner *\o/*

Marryanne...ik heb mer daar ook zo mega druk om gemaakt, ik vond geen mest en zag haar ook niet mesten, gelukkig had ik ook de vraag hier gesteld en was blij te horen dat ik me er niet druk om hoefde te maken

Dddara...mijn veulen was een complete verrassing en was nogal overdonderd toen ik er achter kwam dat kira drachtig was, tijdens mn zoektocht afgelopen zomer heb ik om die rede mooie merries laten staan, ik zat echt niet op een veulen te wachten
Solana dr vader is ook onbekend
2 paarden is me eigenlijk teveel...
Alleen de pest is....solana is echt heel erg goed gelukt, goed gebouwd en qua karakter zo lief.... ze heeft even te koop gestaan hoor.
Maar na de 1e serieuze reactie raakte ik zo van slag bij t idee dat ze weg zou gaan, dat mijn man meteen al zei....haal haar uit de verkoop, we zien t wel hoe t gaat.
Ze is een mooie opvolger voor kira, die nu 15 is.
Elke dag nog zo blij met mn verrasinkje <3

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 17:24

Leuke vraag!
Indian Summer is alles wat ik zocht in een veulen en meer. Ik ga haar voorlopig aanhouden als rijpaard en om net als met haar moeder, af en toe te fokken. Ze is precies het type paard wat ik die kwaliteiten vind hebben om het (onbekende) ras in Nederland aan te vullen.
We hebben de plek, dus die keuze was snel gemaakt.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 17:34

Gefeliciteerd Moner!! Mooi cadeautje en gelukkig goed gegaan :) !

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 17:37

Hier zou 1 van de veulens blijven mits merrie. Nu Amarens is overleden is de keuze heel makkelijk en blijft On top. :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 18:00

Bij een appaloosa merrieveulen zou het veulen wellicht blijven, maar effen hengstveulen is zeker voor de verkoop. Jammer wel, want dit is verreweg het beste veulen van Sarona.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 18:02

Hier was het veulen sowieso voor de verkoop. Hij doet niet veel onder van laventhe. Laventhe vond ik beter gebouwd maar Silvester vind ik beter lopen. Wel beide hetzelfde koppie. Ik ben tevreden, luxe veulens :)

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 19:14

Replay is bedoeld als opvolger voor de sport voor mij en ik hoop hiermee de ZZ-L van de merrie in ieder geval te kunnen evenaren, hopelijk zet hij er nog een stapje bij.

Ik had liever een merrie gehad, dat is gewoon praktischer, maar ook hengst zou blijven en dat is niet veranderd.

Nu was het vooral een idee van mijn vader om er een veulentje bij te fokken en hij heeft mij echt overtuigd (mede door de hoge verkoopprijzen van dit moment). Hij keek er ook nog meer naar uit dan ik. We hebben samen de hengst uitgekozen, zijn samen 5x naar Duitsland gereden om het op te halen en hebben alle echo's samen gezien. Met de huidige situatie rondom zijn gezondheid, maakt dit veulen extra bijzonder en al zou hij nooit een dressuurproef kunnen lopen, deze gaat niet weg.

Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 19:24

Ik had gehoopt op een vos merrieveulen met veel maat en compact en goede bewegingen en mooie grotere witte aftekeningen op hoofd in de vorm van bles, snep of kop en 2 witte achtervoetjes, chique hoofd..veulen is als opvolger voor mijn merrie voor de sport dus blijft sowieso.
Maar het werd anders :)
Red is een voshengst met weinig aftekeningen op het hoofd. Inimini maantje boven oog. Wit streepje op neus en klein snebje. En linksvoor en linksachter wit voetje. En een vrij groot hoofd :) qua beweging kan ik er nog niet heel veel van zeggen want hij stapt veel of scheurt rond maar heb hem enkele keer zien draven en dat was niet slecht. Maar ook niet spectaculair als ik al die filmpjes op fb zie vd veulens.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 20:33

Moeilijk te zien maar we hebben melkdruppels
Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 21:54

@moner: gefeliciteerd! :) Wat een schatje <3

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:18

Jaa zal het dan Mirjamalvaro!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:21

Moner gefeliciteerd

Mirjamalvaro. Dat ziet er veelbelovend uit :):)

Rosareina is vandaag mee geweest naar de keuring geweest. Nog nooit zo'n makkelijk veulen gehad. Loopt zo de trailer op. Nog eerder als de merrie :') super braaf, kijkt nergens naar. In de ring ook helemaal niet onder de indruk, liet ook niet echt zien wat ze kan. Maar de jury vond haar mooi in model en goed bewegen. Mooie eerste premie . *\o/* Afbeelding
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:27

Gefeliciteerd moner! *\o/*

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:34

Gefeliciteerd AM!

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:43

Gefeliciteerd AM