[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:34

Ik denk niet dat ze de 329 gaat halen.
De vorige twee keer had ze op dag 324 hars, dag 325 niets, dag 326 melk en veulen.

Als ze dat nu weer zo doet, wordt het dag 316. Dat kan niet heel veel kwaad. Maar ze kan het ook anders doen en wel nog een week wachten, maar dat verwacht ik niet

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:41

Oh jeetje cynthia.. hier zou ik ook niet zomaar gerust op zijn :=

Caresse07 schreef:
Ah dat is wel heel sneu Cioccolato , dat je niet hebt kunnen knuffelen -O-
Maar snap helemaal dat je voorzichtig bent.

En een week oud vraagt om foto's O:)

Ja die heb ik niet :')
Hij heeft een halster om gehad en k wou er een foto van maken. Niet gedaan
Ze staan lekker onder een dak. Behalve vandaag _O-
Vandaag is stal dag. Wat een bagger weer

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:24

Spannend cynthia! 316 zou ik me niet direct zorgen om maken hoor. En het kan ook dat ze langer hars heeft, ph gaat wel richting 6, zou die goed in de gaten houden

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:02

Cynthia: ze maakt het wel spannend zo :=

Cioccolato: toch een foto *\o/*
Het is inderdaad geen buiten weer vandaag :brr: -O-

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:33

Nog even wat babyfoto’s om het wachten te verzachten :D
Afbeelding
Afbeelding

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:38

Cynthia wat spannend!! Ik zou het toch wel erg eng vinden op 314 dagen :o Al weet ik dat er wel meer veulentjes rond de 316 dagen geboren worden.

Cio knap veulen hoor! Jammer dat je niet echt foto's hebt kunnen maken. Maar snap dat je voorzichtig bent de eerste week.

Havanna doet nog weinig. Ze is het wel echt beu heb ik het idee. Haar uier loopt eerder leeg dan dat het vult. Banden worden wel langzaam aan iets slapper. Morgen is ze 320 dagen :D
Vanmorgen de dierenarts gebeld over het open zetten. Hij zei dat ik makkelijk tot een vol uier kan wachten of zelfs tot tijden de bevalling :oo Nu wil ik haar wel open hebben staan voor de bevalling, maar omdat de dierenarts met vakantie gaat kan hij pas 4 dagen voor de uitgerekende datum komen. Dát vind ik wel heel spannend. Maar omdat ze nog zo weinig tekenen heeft heb ik de afspraak maar gemaakt. Mocht het eerder ineens hard opschieten dan bel ik een andere dierenarts, of mocht ze spontaan bevallen zonder tekens dan moeten we het zelf maar doen denk ik. :+

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:40

Ajesca ik zie net jou foto's van je knappe kind. Is een For Ferrero toch?
Ik kan bijna niet meer wachten op Havanna haar For Ferrero kind :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:43

Er zitten nu toch geen risico’s meer aan het te vroeg open zetten, Yvk? Beetje raar dat de DA dat nu niet wil doen.

Heel knap veulentje ajesca

Fi moet ff met de billen bij elkaar en stopjes op de tepels. Geen weer voor babies deze week.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:44

Yvk schreef:
Ajesca ik zie net jou foto's van je knappe kind. Is een For Ferrero toch?
Ik kan bijna niet meer wachten op Havanna haar For Ferrero kind :D

Ja klopt! Mijn 3de For Ferrero alweer :D
Erg blij mee!
Mijne heb ik trouwens met 320 dagen open laten zetten. Later zou ik niet prettig vinden

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:58

Ik vind het ook wel heel spannend om zo laat open de zetten hoor. Mocht ik twijfelen omdat ze ineens haar uier gaat vullen of andere tekenen, dan bel ik meteen mijn eigen DA. Ik heb nu de DA gebeld die haar ook dicht gezet heeft. Mijn eigen DA ziet het niet zitten omdat Havanna niet braaf is, ook niet met sedatie.
De andere DA wil het nu ook wel doen, maar dat ging niet meer lukken ivm zijn vakantie.

Ajesca heb je de andere 2 FF's ook nog? Hoe zijn die? Zijn ze uit dezelfde merrie?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 16:07

Mijne is op dag 315 geloof ik open gezet
Maar bekend dat ze op tijd komt
Nu dag 319 en vanochtend nkg droog uier. Nu net toch een druppel er aan. Nier dat je t op de foto helemaal lekker kan zien. Maar goed. Heb het geprobeerd.

Dit is net

Afbeelding

Dit is vanochtend

Afbeelding

Voor de rest heb ik me nuttig gemaakt sinds ik me weer oke voel met veulen knuffelen en vandaag halstertje voor het eerst.
Afbeelding
Ze staan een dagje binnen en verder vertoeven ze vanaf zateedag in de overdekte longeercirkel. Handig zo'n dak.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:05

Yvk schreef:
Ik vind het ook wel heel spannend om zo laat open de zetten hoor. Mocht ik twijfelen omdat ze ineens haar uier gaat vullen of andere tekenen, dan bel ik meteen mijn eigen DA. Ik heb nu de DA gebeld die haar ook dicht gezet heeft. Mijn eigen DA ziet het niet zitten omdat Havanna niet braaf is, ook niet met sedatie.
De andere DA wil het nu ook wel doen, maar dat ging niet meer lukken ivm zijn vakantie.

Ajesca heb je de andere 2 FF's ook nog? Hoe zijn die? Zijn ze uit dezelfde merrie?

Heb nog een 2 jarige merrie v.For Ferrero uit deze merrie

Afbeelding

En een 2 jarige ruin v.For Ferrero uit haar 6 jarige Valdez Dochter.

Afbeelding

Afbeelding

Moet nog eens nieuwe foto’s maken.
Maar beide mooie types met mooi front en merrietje kan extreem goed bewegen.
Super fijne mensgerichte karakters.
Dit jaar ga ik wel voor een andere hengst.
Dan gaat de Valdez merrie waarschijnlijk bij Mc Laren en de Zhivago blijft waarschijnlijk leeg.
Misschien nog een jonge EPTM Merrie v Desperado x gribaldi die ook bij For Ferrero zou passen maar dat weet ik nog niet.
Mocht je het leuk vinden om mijn jonkies te bekijken ben je altijd welkom hoor :j

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:13

Cioccolato schreef:
Mijne is op dag 315 geloof ik open gezet
Maar bekend dat ze op tijd komt
Nu dag 319 en vanochtend nkg droog uier. Nu net toch een druppel er aan. Nier dat je t op de foto helemaal lekker kan zien. Maar goed. Heb het geprobeerd.

Dit is net

[ [url=m/l9HoAF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is vanochtend

[ [url=m/res2Ik.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor de rest heb ik me nuttig gemaakt sinds ik me weer oke voel met veulen knuffelen en vandaag halstertje voor het eerst.
[ [url=m/Wt3GU3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze staan een dagje binnen en verder vertoeven ze vanaf zateedag in de overdekte longeercirkel. Handig zo'n dak.

Heerlijk dat ze dan toch even droog de benen kunnen strekken!
Wij willen een nieuwe loods bouwen en dan wil ik kijken of daar ook iets in gepast kan worden.
Nu kun je heerlijk je gemiste knuffeltijd inhalen <3

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:34

Oei, zo laat open zetten zou ik ook wel spannend vinden hoor. Heeft je eigen DA niet een opvoelbox, dat hij haar daarin open zet?

Dat is een flinke uier Cio. Kan niet lang meer duren toch? Knap veulen, halster staat goed!

Wat een knapperd Ajesca!

Galaria had vandaag wel haar deken opgelaten. Denk dat ze het zelf ook te koud vond om hem af te doen. Ze krijgt wel een kale plek op haar borst, we dachten eerst omdat de deken schuurt, maar gisteren had ze hem niet opgehad, maar de plekken waren wel groter. Ik denk dat ze gewoon haar veulenvacht verliest, maar haar gewone vacht nog niet klaar is. Hebben we wel eens eerder gehad met een veulen. Die werd eerst helemaal kaal en kreeg toen pas haar :=

Zowel Farasha als Estonia wilden mooi bij Galaria schuilen :))
Afbeelding

Met Illyana doen we nog niet zo heel veel. Moeder is vrij beschermend, dus ze vind ons nog spannend. Ze is wel brutaal (met binnenzetten wegrennen, maar als je niet snel genoeg achter haar aan komt rent ze eerst naar je toe voor ze weer wegspurt. Een soort tikkertje :)) ). We hebben haar wel 2x per dag in de hand met binnen zetten en naar buiten doen, maar ze wil nog niet echt geknuffeld worden als ze los staat. En we kunnen er ook niet echt bij gaan zitten in de stal :))

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:49

Goldenarrow: wat een mooi edel veulen!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:52

Olga voor jou en de eigenaren sterkte. Dat is het ergste wat je kan overkomen met fokken natuurlijk.

Sanet ook al een mooi uier op 314 dagen.

Dark7 , yess veilig! Melktest is nog aardig hoog als ik het zo zie.

Am horses , als nigrante zo ligt in de stal lijkt de stal helemaal enorm!

Kellykeuh , ik heb op de rubber matten nu wat vlas , eet de shet dat ook op?
En een dekentje want ik heb dus geen dichte stal dus wanneer het zo nat is en met de wind dan doe ik a.s. veulie wel een dekentje op. Beetje kou kunnen ze wel tegen maar die snijdende wind lijkt mij iets teveel van het goede.

Setteli , dat begint een beetje op een uier te lijken nu.

Polo87 , weet je zeker dat ze niet stiekem een skippybal heeft doorgeslikt ? Wat is die rond zeg. Maar ze heeft ook een dikke vacht zo te zien ?

Zwarteheks , die foto van de tandjes geweldig!

Xyaartje , nou ik heb het gevoel dat indian ook een merrie krijgt maar je weet het nooit. Hopelijk zijn het bij jullie ook geen 3 hengstjes .

Ajesca , wat een leuke buitenfotos :)

Dark7 , de melktest is wel al flink verschil. Die zakt mooi.

Chrissy , ik duim mee hoor.

Kellykeuh , je melktest lijkt tegen de 8.5 denk ik.

Cynthia82 , Die maakt vaart zeg. En inderdaad ook al mini harsjes.

Luna2006 , wat ene verschil van grootte al zeg.

Charisma , die mag nog eventjes :)

Kabayo , wat een vrolijke snuiterd met dat dekentje op ook.
Zilver die denkt des te sneller kan ik op date bij de champagne man.

Xyaartje , agh wat een heerlijke foto van kalfje. Fijn dat alles goed gaat.

Charmfaith , zo die is ook al flink. En ik vind lotus zo'n leuk koppie hebben met die roze/witte vlek op de neus. Alsof ze de tong steeds omhoog steekt.

Natasja , lange stelten inderdaad.

Cp112 , mooie hengst heb je

Cioccolato , balen dat je niet eens veulen kon knuffelen door de corona.

Yvk , geen ervaring met dichtzetten maar als je er niet fijn bij voelt of Havanna toch wat meer gaat doen gewoon de andere DA bellen hoor.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:02

Vanmorgen kon ik de melk testen, deze was 8. Om half 6 stond goldy bij het hek te gapen en te stampen en ze bibberde. Toen haar maar binnen gezet en weer de melk getest. Deze was nu 6. Ze is binnen wel meest rustig nu

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:07

Kleine harsjes , kon ze er toch afhalen met de vinger wel.
Melktest is wel wat lager nog maar nog niet super laag.
Vandaag was ze weer redelijk rustig dus hoe en wat blijft de vraag. We houden haar maar gewoon in de gaten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:09

Ik vind Galarka zo'n mooi smoeltje hebben <3. Houd ze haar dek nu wel op? :P

Wat een vies smerig weer zeg... Ik ben maar even tijd aan het besteden aan trutten met de jonkies en aan haar onderhoud van de hengst. :+ de staart (hangt ruim op de grond, wordt na de HK weer afgeknipt) is klaar. Nu zijn de manen aan de beurt :=
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:10

Dat gaat mooi Jenny!
Hopelijk kiest ze een mooi schappelijk tijdstip uit :)

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:10

Wat een verschil binnen een dag jenny! Wist niet dat dat zo snel kon, heb er zelf nul ervaring mee.

Cynthia dat zou ik ook spannend vinden! Maar goed, je doet er toch niks aan nu. Hopelijk rekt ze het nog even.

Cp ik vind jouw hengst ook gaaf!

Ik laat mn merrie de week voor 320 dagen open halen, zou dat niet aandurven zo kort van tevoren. Al helemaal niet op de bevalling aan laten komen, vind dat niet eerlijk tov de merrie.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:20

Vandaag heeft ze hem opgelaten ja :)) Ze wilde wel graag dat ik haar even op haar billen onder haar deken kriebelde. Was haar op haar schoft aan het kriebelen, ze liep weg, parkeerde achteruit in en keek me aan met een blik van: 'Hier nu graag! 8-) '. Humor heeft ze wel in ieder geval _O-

En jeetje wat een haar :oo En ik maar denken dat ik wat te klagen had met die lange manen van mijn dames :=

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:36

Bijleespost houden jullie te goed van mij!

Update Maria!
Er valt niet heel veel te melden. Behalve dat Maria vandaag wat verder is gegaan met het vullen van haar uier *\o/* . Nog niet foto waardig, maar zag iets verschil vandaag. Dus hopelijk zet dat nu eindelijk door en gaat ze echt goed beginnen met vullen. Werd wel eens tijd zeg. Daar wachten we al lang genoeg op :') .
Ze is er wel over duidelijk echt klaar mee :knuffel: .
Wellicht dat Stella en haar kalf Maria wel op ideeën hebben gebracht om in ieder geval eens aan de gang te gaan met haar uier :j . Veulen mag van mij nog wel even wachten op wat beter weer. Ik zoek nog wel wat meer geduld :D .

Morgen komt er ook weer een update van Jenny en Zoë. Heel benieuwd nu wie van 3 dames als eerste gaat :D .

Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:19

rensju: ik wist ook niet dat het zo snel kon veranderen, zit zo'n 11u tussen test 1 en 2. Ze is nu wel onrustiger dan anders 's avonds. Hooi eten wordt afgewisseld met rondjes lopen, staart schuren en in de buik bijten.

Sanet: ja hopelijk een beetje vroeg op de avond als ze gaat bevallen vandaag.

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:24