Hier ook van alles klaar staan maar dan gewoon in huis onze paarden staan hij aan het huis vast dat kan met vijf stappen bij ze zijn.
eusja haar uier is niet dikker geworden eerder iets gekrompen. Zag nu duidelijk meer harsjes en een drupje dus hopelijk zet ze nu door Het op de foto krijgen blijft onmogelijk
suffie
Geplaatst: 20-03-18 17:36
Vulina schreef:
Ik vind vooral belangrijk; telefoon goed opgeladen en goed licht..
Tank van de auto vol voor een ritje kliniek (of een extra jerrycan achter de hand) en een pak zout, mocht de merrie gespoeld moeten worden.
Wij hadden ook altijd een strotouwtje om evt de nageboorte op te binden. Dan sleept die niet zo over de grond. Acederm erin om meteen navel te ontsmetten
Zoiets stond me al wel bij ja, maar na een jaar geen babies te hebben, is er toch maar een boel veranderd haha.
stal_HD
Geplaatst: 20-03-18 20:06
Ooooh ik had nooit de link gelegd tussen eilinora en inowa. Hahaha ik dacht echt werkelijk dat ze verkocht was. Of dat er toevallig nog een kopie van pepper was. Ik kan er eigenlijk wel om lachen dat je blijkbaar zo snel een conclusie trekt.
Ik had vandaag nog wel een veulentje verwacht. Ze hebben nog 5 uur te gaan voor vandaag.
Ik heb ook weer een update over flirt. ze heeft nu een kanteling van het hierheen van 6-7 , dus al een stuk beter dan de 13 graden kanteling. En dan gaan we vanaf nu langzaam aan haar conditie opbouwen en proberen haar meer af te laten vallen. Ze is nu in elk geval al 5 kg kwijt. Het gaat zeer traag, maar hopelijk met de training wat sneller. En wat ook fijn is, is dat ik haar nog wel voor de fok kan gebruiken. Kortom ik heb een fijne dag vandaag.
jolandje
Geplaatst: 20-03-18 20:10
dat is mooi nieuws mathilda , ik had ook wel een veulentje verwacht .......
We hadden de camera begin deze week al erop gezet maar hier begint er ook schot te komen. Eind april gaat ze niet redden, maar ze veulent regelmatig te vroeg. Vorig jaar zelfs 3 weken. Ik hoop dat het nog 2 weekjes blijft zitten maar....??
pretty
Geplaatst: 20-03-18 21:11
Hoeveel dagen is ze Cesaer? Gaat vlot al!
Inowa het lijkt erop hoor! Komt de vloeistof vanzelf eruit?
StalHD super! Ik sukkel ook met een bevangen merrietje en het wilt niet zo ondanks de inspanningen ...loopt Flirt ook al beter nu?
Seven ook die lijkt erop.
Tinnie?? Het is stil!
Ik gok op 3 veulens minstens tegen morgenavond.
Laatst bijgewerkt door pretty op 20-03-18 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Nou, weer een dag voorbij( bijna) zonder veulens...er barst op korte termijn echt een geboortegolf los..kan niet anders. Succes allemaal weer, ik ben ook lichtelijk gespannen om mijn lieve tooske te verhuizen. Komt helemaal goed, zoveel zin in maar dat betekend ook dat wij ook bijna aan de beurt zijn. Super!!!
stal_HD
Geplaatst: 20-03-18 21:35
Pretty ja ze loopt weer goed. Zelfs al gauw in draf. We hebben een pittige butagran kuur gedaan. En dat hielp echt. Ze krijgt nu alleen hooi en vitamine mineralen op een klein kopje kruidenmuesli met magnesium en vitamine E + selenium. Officieel mag ze onbeperkt hooi. Maar dat doe ik niet. Want dan valt ze echt niet af. Wel krijgt ze het in een slowfeeder. De tijd dat ze zonder zit valt mee.
@Pretty; ik hou dat nooit zo bij die dagen. Laatste dekking was 27 mei vorig jaar. Ik trek er altijd een maand vanaf en thats it.
@eilinora; ben heel benieuwd, het zou kunnen maar zou wel erg vroeg zijn.
pretty
Geplaatst: 20-03-18 22:17
Dan is die flink vroeg wel ja Cesaer.
Dat is super nieuws stal HD! Magnesium heb ik ook,en glucobalance en vitamine E+ selenium,maar ben nu even cold turkey met alles gestopt behalve de pijnstillers. En dan straks weer herbeginnen met de magnesium en heb nu podo comp besteld voor vlotte hoefgroei.