[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:33

Hebben jullie dan wel een account? Ik log altijd in via facebook.
Heb net nog iets besteld en gewoon via iDeal

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:33

tanjaatjuhh schreef:
Hij heet ciao is ook nog weinig van bekend. hij is een camaro x ico sun x zeoliet x wellington

Ja nou weet ik het, je hebt heb in een ander topic ook aangeprezen, maar er Is nog steeds nauwelijks iets te vinden over hem, zelfs de MP advertentie is weg.
Kan niet eens vinden waar hij nou ter dekking staat.
Maar misschien zoek ik niet goed :P

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:09

O jeetje wat gaan jullie hard.
Ik moet nog even een correctie doen. (had ook iemand al gedaan) maar idd vos x vos geeft zelf nooit bruin. Het gen kunnen ze weer wel doorgeven. Maar bruin zal het veulen uit die combi nooit zijn. Hihi even een kleine denk fout laatst. :o

Ik heb ook kans op een vos. Ik verwacht een amha veulen. Volgend jaar hopelijk drie veulens. nmprs en amha.

Ik fok niet perse voor de verkoop. Hengsten zullen weg gaan op den duur. en merries afhankelijk van hun kunnen, conformatie en maat.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:47

Afbeelding
3 drachtige dutskes, op het einde zijn ze toch zo zielig he :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:54

Wat een mooie buiken tinnie!

Ben zo benieuwd wat er allemaal geboren gaat worden! Zo spannend allemaal weer!

Hopelijk is mijn camera deze week binnen .. had hem binnen en deed het niet. Hun op afstand kijken en nog niet... dus weer terug gestuurd..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:21

Super leuke foto tinnie! Ook prachtige paarden zeg <3

Mijn strips zijn besteld :D

Ik hooo het voor je DL! Niks zo vervelend als geen camera. Als t goed is komt mijn ICT man dit weekend, toch wel fijner gevoel!

Prachtige bonte hengst!! Erg mooi

Lady vandaag weer na een week gelongeerd. Ze had er weer zij in en ze mag stoppen wanneer ze aangeeft dat het zwaarder word. Toch 15 min kunnen trainen. Ook even gepoetst. Pff wat een haar :wow:
En vinden jullie haar echt enorm bescheiden? Ik vind haar wel bol :o moet ik mij zorgen gaan maken? Omdat jullie dat laatst zeiden.

Vanavond

Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:26

Je merrie is net op de helft Kabayo; zou ook niet goed zijn als ze nu al tonnetje rond is. Ze is zo in prima conditie, die buik komt echt wel!

In vergelijk met normaal kan ze best al wat ronder geworden zijn natuurlijk, maar op basis van je foto's vind ik het nog niet veel maar daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:27

Dit is hartstikke netjes voor haar lengte dracht als ik het vergelijk met de andere dames

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:49

pretty schreef:
Aniek beter laat je dan eens scannen ja,in plaats van jezelf gek te maken. Het zal vast wel meevallen!

Daarom, voor hetzelfde geld is ze gewoon nog drachtig en dan weet ik het tenminste zeker.

Melkstrips waren hier trouwens ook binnengkomen, had ik nog niet gemeld.
Caesar, die zullen ook vast wel werken, maar inderdaad prijziger, daarnaast nog een veel ruimer wat die kunnen meten. Weet niet hoe precies ze dan zullen zijn.

Kabayo, ze heeft wel een buik hoor maar niet extreem, maar is ook een beetje wat je uitgangspunt is en wat je merrie ook doet. Jouw merrie komt natuurlijk uit sportconditie en is nog steeds regelmatig aan het werk+ maiden, die blijven ook vaak langer strak. Heel wat anders dan mijn merrie die haar tweede veulen krijgt en helemaal niets doet.
Vegeleken met haar normale sportconditie zal ze absoluut groeien. Mijn "fokmerrie" zie ik juist (in mijn ogen te) weinig groeien, terwijl ze helemaal niets doet behalve eten en in de wei lopen ;)

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:46

Ik vind haar eigenlijk best rond Kabayo, in sport model zal die buik bijna recht lopen lijkt mij.... Het is gewoon een ranke pony, maar als je daar random een foto van zou plaatsen zou ik toch denken: Die is of drachtig of behoorlijk dik :') :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:57

Oh gelukkig maar.. Ik heb vaker op een veulen gewacht terwijl die merrie leeg was, das niet leuk :=
Ik vond haar ook wel redelijk dik voor haar doen maar bokt liet mij twijfelen :o

Dat denk ik ook aniek! Die van jou vind ik er duidelijk drachtig uit zien.

Haha ja daisyjazz, dikzak :') hoe is het met halla?

Dit is haar in sportconditie. Heb zo geen stand foto
Afbeelding
Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:03

Kabayo, ze krijgt nu zeker een buikje. Maar ten opzichte van bijvoorbeeld de merries die al langer stilstaan is het natuurlijk niet niet zo groot. Al moet ze ook nog tijdje, dus niet zo gek.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:08

Ja dat bedoel ik, ik denk dat de meeste dames uit het topic ander type paarden/pony's gewend zijn. En opzich snap ik ze ook wel hoor, ze is ook wel bescheiden (zeker in vergelijking met al die tonnetjes die voorbij komen <3 ). Maar ik denk dat ze ook bedoelen dat ze wel een buik(je) zien maar dat ze goede pogingen doet om slank te blijven :+ Een echte diva ;) Maak je vooral geen zorgen eind mei zal er een prachtig veulen naast lopen :j

Mooie foto's btw <3

Met Halla gaat alles zen gangentje, ze is een kreng uit hel dat wel := Zelfs mijn vriend kan ze nu niet meer luchten... Die 2 hebben al een paar keer bonje gehad omdat mevrouw vond dat ze prima stond waar ze stond, terwijl mijn vriend probeerde poep op te ruimen :+ Als mijn vriend haar dan wegduwt kijkt ze alsof ze hem op gaat eten _O- Naar mij is ze nogsteeds mijn engeltje O:) Ze heeft volgensmij besloten dat ze degene die haar voert toch maar te vriend moet houden :')

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:22

Wat een superschattig stel, Dyonne <3 Ze lijken echt op elkaar!

Kijk hun nou bol zijn, Tinniie. Schattig hoor!

Kabayo, ik vind haar heel erg bescheiden, ja. Maar iedere merrie draagt anders. Niet alle merries worden enorm bol natuurlijk. Verhaart Lady nou al zo erg? :wow:
Ze heeft wel een duidelijk buikje hoor, niets om je zorgen om te maken.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:26

Ja hier beginnen ze ook al te verharen, Rose vorige week al heel veel af gepoetst, paddock zag wit van al het haar :+ Ook wel minstens zoveel als Lady! :j
Mn moeder geloofde serieus dat ik haar geschoren had :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:31

Jaa t is echt erg dat verharen. Haar moeder ook! En mijn shetlanders. De rest valt nog mee.

Okee Cynthia, gelukkig maar. Ze moet nog 3 maand en 3 weken

Dankje daisyjazz. Echt een bitch hoor ik wel! Hoop voor je dat her over gaat. Met lady gaat t stukken beter nu. Is weer vrolijk. *klopt af*. Ik zou je vriend maar inpakken met bubbeltjesplastic

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:45

Kabayo die van mij is ook heel lang slank gebleven, ik zag wel dat ze ronder werd maar mensen die haar niet kennen niet. Nu wordt ze pas echt dik en nog is ze niet heel dik. 14 maart is ze uitgerekend.

Ph-strips had ik ook vorige week binnen gekregen.

Veulen blijft bij mij ook. Fok echt voor mijzelf.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:04

niks om zorgen om te maken kabayo, ze draagt gewoon heel bescheiden maar zoals iemand al zei, sommige mensen zijn andere buikjes gewoon :P
zoals die van mij, ze loopt maar 8dagen voor op de jouwe, maar zij heeft al jaren niks moeten doen, al was ze dit deze zomer

Afbeelding

en nu := :=

Afbeelding

foto's vertonen ook wel heel erg

hierop vind ik Elsa overal dik

Afbeelding

en dan op deze helemaal niet

Afbeelding

ik fok ja, voor mezelf :)) :)) :)) , vermits ik nog geen verkocht heb en het nog niet over mijn hart heb gekregen maar het zal er wel eens moeten van komen vrees ik _O-
als alles goed gaat staan er na het veulen, zeven paarden/pony's en dek is ook al gereserveerd voor Flo dus dan wordt het toch echt tijd om eentje een forever huisje voor te zoeken.

ze zijn echt triestig op het laatst he Tinniie, de laatste loodjes wegen het zwaarst

en ze lijken ook echte maatjes dyonne

ik heb eventueel nog zakje strips teveel
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 31-01-17 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:06

Kabayo ik vind dat ze er mooi uitziet in dit stadium. Geen zorgen maken volgens mij.

Diegene die kwpn veulens krijgen, van welke afstamming.
Wij hebben een Cabochon x Crack C x Houston merrie drachtig van Expression ( v. Vivaldi)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:17

Mijn merrie's vaderlijn Is Harmony, Harley vdl, heartbreaker.
Moeder van Krunch de breve.
Hengst is een King vader Purioso, zijn moeder is een Ferro.

Meer spring dus
Maar zowel pa als ma zijn uiteindelijk niet kwpn ingeschreven, veulen gaat ook niet kwpn ingeschreven worden

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:27

Ik heb mijn 7-jarige Ster, PROK, sport merrie van Valdez x Fidermark x Ferro drachtig van Toto jr

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:32

Kabayo ik zou ook niet twijfelen hoor. Ik zie wel degelijk verandering bij haar. Ondanks dat ik haar bescheiden vind. En wees blij. Dan is ze ook weer zo in vorm hihi

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:41

Kabayo ze heeft voor zo'n slanke merrie en maiden echt een mooi buikje al hoor! Mijn kwpn dekte ik met haar 3 jaar en die liep op 8 maanden en mensen zeiden altijd die is gewoon leeg. Zij was gewoon strak! Helaas kwam het veulen 2 maanden te vrowg (nog wel 3 dagen geleefd) en toen de volgende dracht zag je weer bijna niks tot op maand 9 a 10 dan begint ze pas echt te groeien. Ik vind mijn merrie dan ook het mooiste op 10 maanden dracht want dan heb ik eindelijk een volle merrie! 2 dagen later en ze is weer helemaal strak!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:46

Zo, tussen alle drukte van school en boerderij maar eens de tijd nemen om alles bij te lezen en proberen iedereen te antwoorden. Jullie gaan zo snel, vandaag ook weer 4 pagina's, jullie zijn voor werkende mensen toch niet meer bij te houden :7

_O- Honinger zag ik voorbij komen. Ik heb ook altijd Haflingers gehad en die hadden bij ons thuis al de naam halve vinger, meer in de trant van; ze nemen je vinger en ze jatten je hand, dus consequent zijn en blijven :+

Als ik jullie samenraapsels mag geloven fok ik dit jaar een Welshfaler en op papier zal het Duitse rijpony gaan heten :D Moet even spieken in het onderschrift van Silly, want Lara moet 1 week langer. Nog 49 dagen wachten op kleine Cassanova. Lara is ontzettend rond en uier is nog niets veranderd voor het oog, wel iets klierweefsel te voelen.
Kabayo, Lady is mooi slank voor een drachtige merrie, maar je kunt wel duidelijk zien dat ze drachtig is hoor! Vergeet niet dat jouw merrie nog een paar maanden moet hè. De laatste maand gaat het ineens hard, dat zul je zien. Vind jij jezelf trouwens te groot voor een pony? Ik ga straks ook weer starten met mijn pony en tot vorig jaar heb ik dat ook altijd met mijn Haflinger gedaan tussen de paarden. Op de foto's vind ik jou niet misstaan hoor op Lady.

Haha Vuline; de springers worden verkocht. Geen ambitie om met springpaarden aan de slag te gaan, of ben je bang dat ze de sloten over springen :+

Wauw Cynthia, dat klinkt als een heel gave reis. Ga je alleen of met een vriendin? Dapper hoor om je paarden zo'n lange tijd achter te laten, maar als ik je beschrijvingen steeds zo lees, zijn ze in goede handen en gaat de tijd alleen maar sneller als je weer terug bent voordat kleine Vlo zich aandient.

Ik las iets over spray; dat is Melissengeist ademspray, de geur prikkelt de luchtwegen en kan ervoor zorgen dat een kalf/veulen dieper gaat ademen. Voor veel slijm in de luchtwegen helpt het 'op de kop hangen' nog het beste en voor een dier wat langzaam op gang komt een plons koud water over de kop. Het schrikeffect zorgt ervoor dat er een diepe teug lucht wordt genomen en de longen zich openen. Hierna flink wrijven met droog stro/handdoeken om het kalf/veulen te stimuleren.

Ik lees van alles over kleuren. Mijn favo kleur is donkere vos met heel veel wit, maar eigenlijk vind ik alle kleuren mooi als het maar met veel wit is. Mijn laatste aanwinst is dan ook een zwartbruine zonder aftekeningen :')puur omdat ik viel voor haar karakter :D

Hier ook bij AliExpress besteld via Ideal. Overdag stond Ideal er niet bij, 's avonds wel. Was in totaal nog geen €1,50 kwijt voor 2 pakjes incl. verzenden. Er zitten zeker zoveel strips in als bij de bokker waar ik ze vorig jaar voor kocht voor het tienvoudige van de prijs.
Ceasar, ik denk dat je die strips van de drogist ook kunt gebruiken hoor. Het gaat immers om de PH die kort voor de bevalling gaat dalen. Sommigen gebruiken de strips van het aquarium, waar ze normaal het water mee testen.

Oeh, Faline, dat zijn mooie pups! Husky? En Kabayo ook al een pup in het vooruitzicht, leuk hoor!

Tanjaatjuhh, mooi getekende hengst, alleen die hals vind ik wel heel iel voor een hengst. Hij is natuurlijk nog jong, maar ik zie toch graag wat hengstenuitdrukking bij een vaderdier. Ben benieuwd hoe hij het dit jaar gaat doen op de keuringen. Wel een mooi bloedlijntje op papier, staat hij ook in horsetelex ingeschreven?

Tinniie, je merries staan er inderdaad bij alsof ze er helemaal mee klaar zijn. Nu toont dat natuurlijk ook al snel met dit druilerige weer, winterhaar en het hoofd omlaag. Ze hebben mooie buikjes en wat heeft je koffievos mooie lange manen :wow: De witte vlek op de buik bij vosje vooraan steekt zo wel echt uit :D

Halla zo'n krengetje. Dat zou je niet zeggen als je zo'n pluizebol op de foto's ziet. Fijn voor jou dat ze het alleen bij je vriend doet, heb jij in ieder geval een streepje voor ~~}>

Mijn BirthAlarm is startklaar, nadat ik een nieuwe SIM heb gekregen. Alleen de batterijen er weer in en hij doet het. Camera moet nog op het statief in de stal en stekkers aansluiten en dan werkt hij ook. Kabel ligt standaard door het huis, hebben we langs het plafond weggewerkt. Software staat nog op de PC, dus veulenTV gaat vanaf de voorjaarsvakantie weer draaien :D Twee jaar geleden met de kids op school ook veulenTV gekeken, ze vonden het geweldig!

Zo, toch aardig mijn best gedaan om bij te lezen. Sorry als ik mensen heb overgeslagen, maar ik lees echt alles hoor ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:07

Ik ga met een vriendin. Twee jaar geleden zijn we ook samen naar Zuid-Afrika geweest.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nu voor het eerst moeilijk vind om ze achter te laten. Twee dagen voordat ik naar Zuid-Afrika vertrok, overleed TiSento. En ik ben nuchter genoeg om te weten dat ze mij echt niet nodig hebben om in leven te blijven, maar voor het eerst vind ik het moeilijk en lang. Fi is hoogdrachtig, Dais wordt steeds ouder en strammer. Maar goed, er wordt goed voor ze gezorgd en wat ik al zei; Ze hebben mij niet nodig. Ik zal hun meer missen dan zij mij..