Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Boldly

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:07

Gefeliciteerd Toutiemeis!! Jammer dat je de bevalling hebt gemist, maar gelukkig is alles goed gegaan!! Geniet er van!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:09

Tinne schreef:
Toutiemeis: van harte gefeliciteerd!!! Hij ziet er prachtig!! Party!!

Nicole288: jij ook van harte gefeliciteerd!

PhiaBink; ik woon bijna in Belgie en hier is maar zat bos idd! Ja Heerlijk om in te wandelen, al vraag ik me af of Ivanka het wel zo leuk vond.. In het bos is namelijk niet zoveel eten Haha!.
Maar de omgeving is hier idd mooi, daar heb ik niets over te klagen! Lachen

Ivanka staat volgens mij véél op stal nu, het maakt niet uit hoe laat ik er ben, Ivanka staat op stal. Vandaag was de poep in de stal ook nog eens platgelegen en ze ligt echt nooit op stal, begin nu wel te merken dat het zwaarder voor haar begint te worden en ze moet nog ruim anderhalve maand..
En stijf dat ze was toen ik haar uit de stal meenam! Ze liep zowat hetzelfde als toen haar ijzers er net onderuit waren, nja.. wel beter, nu liep ze echt onwijs stijf. Toen liep ze kreupel meer..
En ik kijk naar die uier.. Poehee! Die waren dik! Echt helemaal vol vocht volgens mij, jammer dat ik mijn digi niet bij had. Voortaan toch maar eens standaard meenemen Knipoog.

Fnanne; Dag 320!! WHOEHOEEE!! Vanaf nu mag het dus komen!! Oh, wat spannend zeg! Party!!

Aan die van mij merk ik niets, nog steeds zo dwars en gek als een deur.
Ze moet nog ongeveer 62 daagjes summer

Ze heeft 2 daagjes dag & nacht buiten gelopen maar vanacht weer kans op nachtvorst dus weet niet of ik der buitenlaat, iemand tips ?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:15

Gewoon buitenlaten, die overleeft dat wel hoor Ja !

Aan Ivanka merk ik het echt goed, maar die is ook echt behoorlijk dik al.. Misschien dat dat er ook mee te maken heeft? En misschien dat ze ook geen vocht vast zou houden als ze gewoon buiten zou lopen de hele dag, maar ja.. mevrouw gaat zelf binnen staan Gestoord .

Parouscha, die van jou was 18 juli ofzo uitgerekend he?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:17

Ja klopt Ik deed gisteren het dek om, maar die paste niet meer Scheve mond
Dus toch wel verschil, buik puilde er enorm onder uit....

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:17

tinne: vervelend dat ze zo stijf is.
parouscha: je bedoelt tips over het wel of niet naar buiten zetten s,nachts neem ik aan tja mijn merrie loopt vanaf 1 mei al dag en nacht buiten en heeft er geen last van !!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:18

Gitta schreef:
tinne: vervelend dat ze zo stijf is.
parouscha: je bedoelt tips over het wel of niet naar buiten zetten s,nachts neem ik aan tja mijn merrie loopt vanaf 1 mei al dag en nacht buiten en heeft er geen last van !!!

Merrie heeft 2 dagen dag & nacht buiten gestaan.
Ze heeft niet veel vacht(is eigenlijks aalglad)
Maar deken heeft ze dus gisteren gemold ze had hem om der nek hangen.
Anders deed ik die wel even om.
Maar jullie zouden der gewoon buiten laten?

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:21

Allereerst: Toutiemeis: Gefeliciteerd!!! Wat een mooie jongen.

Ben nu helemaal depressief. Kom ik om 3 uur bij Myrdal, probeer ik haar uit de paddock te halen, loopt ze verschrikkelijk kreupel, was bijna niet vooruit te krijgen. Veearts gebeld, die kwam om half 5, blijkt ze een hoefkneuzing te hebben. Ze staat blijkbaar te vlak op haar hoef en nu komt er, mede dankzij haar drachtigheid, teveel druk op en heeft ze dus een hoefkneuzing gekregen. Hij heeft een hoop weggesneden en nu staat ze met een verband om op verplichte stalrust, de stalhouder heeft er wel een maatje naast gezet om haar rustig te houden. Morgen komt de DA weer langs om het verband te vernieuwen en om te kijken of er nog pus uit moet/kan.
volgens de DA had dit allemaal voorkomen kunnen worden als ze voor op ijzers had gestaan. Dus ik vind het raar dat mijn hoefsmid daar nooit wat van had gezegd. Volgens de DA had ze altijd hoefijzers moeten hebben (ze staat nu een jaar zonder, omdat ze toch alleen maar op zand stond/liep). Nou dankzij alle spanning en slaapgebrek ben ik een beetje ingestort, maar ik moet er vanavond toch weer uit.... zul je zien dat het veulen ook nog weken op zich laat wachten.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:21

Ik iig wel, Ivanka heb ik voordat ik op vakantie ging ook 24/7 buiten gedaan en toen is het veel dagen nog nachtvorst geweest. Hier heeft ze echt geen last van gehad hoor! Zeker niet!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:25

Owh jee Myrdal, dat is zeker niet leuk! En wat raar idd dat de hoefsmid en DA elkaar op dit gebied zo tegenspreken. Dat was bij mij vorig jaar ook het geval; hoefsmid zei dat Ivanka moest wennen om zonder ijzers te lopen en de DA vond dat er per direct ijzers onder moesten. Ik heb toen naar de hoefsmid geluisterd.. Maar toch vervelend als ze elkaar gaan tegenspreken, want wie moet je nou geloven?
En ik kan me al helemaal goed voorstellen dat het jou nu even teveel wordt, volgens mij heb je ondertussen een chronisch slaapgebrek opgelopen en dan ben je sowieso niet meer goed bestand tegen tegenslagen.. Ach gut .
Jij heel veel sterkte en ik hoop voor jou en Myrdal dat ze én snel geen pijn meer heeft, de hoef snel geneest én dat ze die baby snel uitpoept!

*knuf* Ach gut

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:56

@ Myrdal: Ach gut He getver...
@ Tinne: dus aan Ivanka begin je het ook al te merken? Was bij Fanja ook al vrij snel hoor. Gewoon lekker veel aandacht geven Haha! en vertroetelen.
@ Toutiemeis: GEFELICITEERD!!! Haha! ziet eruit als een mooi veulentje! Ben benieuwd naar de droge foto's Knipoog
@ Sjoerd: Wow, wat ziet het er bij jullie allemaal "glimmend" en mooi uit zeg!!
@ Gitta: spannend zeg!!! Keep us up-to-date!!! Haha!
@ Nicole288: GEFELICITEERD!!! Haha!
@ PhiaBink: Atje heeft een mooie oom zeg!! Kwijl
@ MissSol: ze ziet er prachtig uit!
@ Lady: ik ga snel in je topic kijken!!!

Kleine update Fanja:
Weinig bijzonderheden. Het harsprutje van vorige week is verdwenen, ze heeft eigenlijk nergens zin in momenteel. Beetje luieren, veel eten en gekroeld worden. Dat zijn de hobby's momenteel.
Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren... Straks kun je mij wegdragen Gestoord spannend hoor...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:12

Het is idd heel erg spannend bij jou al, zo dichtbij! Ivanka is morgen 280 dagen, over 41 dagen zit zij dus op de 320 Haha!.
Denk je dat het nog lang gaat duren bij Fanja? Is dit eigenlijk haar eerste veulen of niet? Wie is de papa van Fanja jr?
Haha, wat een vragen allemaal Gestoord ...
Sorry Clown

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:17

@ Tinne: het is niet Fanja haar eerste veulen, ze heeft er al 4 gehad, maar dat is al lang, lang geleden. De pappa van Fanja jr. is Parcival, ik heb wel foto's van hem (en heel veel foto's van Fanja) staan op haar site. (Onderaan mijn onderschrift: Fanja's weblog. <-- is een link Knipoog )
Bij jou begint het ook al op te schieten... spannend!!! Hyper! Tijd gaat zo verschrikkelijk snel...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:49

Tijd gaat idd verschrikkelijk snel, ik kan me iig nog goed herinneren hoe hard ik aan het janken was toen Ivanka de 2e keer wéér niet drachtig was en ik heel mijn veulendroom in rook op zag gaan (ik wilde namelijk niet meer proberen omdat ik het te laat vond worden, mijn moeder heeft me overgehaald Knipoog ).
En nu, over een maandje of anderhalf dan is het bijna zover! Hyper!

Ik heb Parcival gezien, mooie hengst idd!! Jij wilt dus weer een vos-veulen? Tong uitsteken Ik zou het wel mooi vinden als die de hoge witte benen van mams krijgt, is echt mooi!

Nu zat ik even naar de foto's van Fanja te kijken toen ze zover was als Ivanka nu, wie is dikker.. Ivanka of Fanja? Haha!
AfbeeldingAfbeelding

Sorry Fnanne voor het "jatten" van de foto, maar ik MOEST even vergelijken Haha! Volgens mij schelen ze niet veel qua dikte en weet ik wat Ivanka (en mij Nagelbijten / Gniffelen ) nog te wachten staat.. Haha!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:00

@ Tinne: Nagelbijten / Gniffelen Ik meen me te herinneren dat je mij een tijdje terug niet wilde geloven toen ik schreef dat Ivanka vast net zo'n buik zou krijgen Haha!
*grinnik*
En ja, ik hoop op een vos met veel wit Haha! Nu hopen dat ik krijg wat ik wil Knipoog
En... Volgens mij schelen ze niet veel hoor, qua dikte op die tijd... Weet wat je te wachten staat Haha! Knipoog Clown

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:22

ik ben weer terug van ameland Haha! was super! Haha!

ik heb wel veeel gemist zie ik wel! toutiemeis, hannelore, nicole en iwona: allemaal van harte gefeliciteerd! het zijn stuk voor stuk beauty's! Kwijl Kwijl

sjen: jeee... wat erg zeg! dat verwacht je toch echt niet! verschrikkelijk voor jullie en voor siena natuurlijK! en wat raar... ze had een buik uier en maiden gedrag! laat je wel zo nu en dan berichtjes achter over hoe het met haar gaat? Heel veel stertke iig! Ach gut

oja dat nog wat: zoals sommigen van jullie al zeiden is Bijoux meervoud... De naam is dus veranderd in Bijou! Haha!
Vreya en bijou, mooi stel toch Haha! Ze zijn op het moment trouwens bij de hengst! Vreya is weer gedekt! en weer door reitze! Haha!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:27

Nou dan ook maar een foto van rebecca haar uier! Koe

Afbeelding

ze heeft regelmatig een harsdopje erop zitten. Verder is ze s'nachts erg onrustig!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 22:13

deze nacht kunne de veulentjes kome WHAAAAAAA
ik mag weer niet mee gaan kamperen van mn ouders Boos!
Gemenerikken

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 22:24

iedereen gefeliciteerd met de veulens!!!!!!!!
(degenen die een veulen hebben dan he)

het gaat erg goed met rolf.
hij is een mooi vol hengstje met veel bot en een echt rastypisch hoofdje.
ook ontzettend goede gangen.

en met pepper gaat het ook erg goed.
ik vind haar karakter echt helemaal geweldig.
ze is nergens bang voor en stapt gewoon op alles en iedereen af.
ze word ook al mooi vol en heefd ook erg veel bot en goede gangen.
ik vermoed dat ze roodschimmel gaat worden omdat ze vos is geboren en haar oma(moeder van de vader)ook roodcshimmel is.
rolf word een normale schimmel met appeltjes(hoop ik)

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 22:26

Rebec had net 2 witte pareltjes!!!!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 22:46

@Toutiemeis: Gefeliciteerd!!!

Wat een lekker ding zeg, ik ben erg benieuwd naar de droge foto's. Kun je nu al een beetje afleiden wat voor een vader het geweest zou zijn, kwa ras dan?

@ Myrdal: bah wat naar. Wat vreemd dat je hoefsmid dat niet gezien heeft. Hoeven zijn toch wel een probleem he Bloos Ik hoop dat Myrre snel weer opknapt en jou niet meer in spanning laat!

@ Phiabink: kan Famosa Myrdal nog even helpen?

@ iedereen: updateje Siena: ze loopt sinds gister bijna weer zoals normaal Haha! We gaan waarschijnlijk volgende week al beginnen met rijden, rijden is wel een groot woord want ga haar gewoon stappen op de wei. Maar dat ze weer weet hoe het is als ik erop zit Clown Ik ben zelf nog steeds wel erg teleurgesteld en krijg nog tranen als ik andere veulens zie lopen in een weiland. Maar daar kom ik nog wel overheen. In elk geval is de wens voor een veulentje er nog steeds (met een andere pony) dus ik weet niet hoe snel ik weer in dit topic zal zitten Clown

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 23:00

@ Myrdal.

HM Jofamosa Schijnheilig staat te denken en te murmelen. Ze is in trance.
Ik kan haar helaas niet storen nu. Ik kan op de monitor kijken of ze uit haar trance is.
Nog even geduld Haha!

Roosje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 23:10

Nou, hier is nog steeds niks...... Boos!

Vanaf morgen ga ik bij de stal slapen, dus ik hoop dat Galant het veulen vannacht nog even binnnen houdt (ze geven toch een hele koude nacht af).
Verder geen veranderingen.
Ik laat morgen wel weer wat weten.

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 23:28

Zijn jullie klaar voor de eerste buiten foto's?????

Toutie is nog een beetje schuw, maar het komt wel hoor...

Ik heb nog close up funfoto's maar op een andere camera, die komen morgen.

Nog heel even geduld.

Oh en zijn naam is nu officieel veranderd in Destino's Giant Surprise... Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 23:43

Yep, kom maar op met die buitenfoto's ! Lachen

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 23:50

Afbeelding
Hey mama, daar heb je dat benenmens weer van vannacht!!!

Afbeelding
Mam..... Mammie.....! Wacht, ik ga mee!!! Laat me niet alleen!!

Afbeelding
Afbeelding
Pff.. pff..pff.. Sjooow hehe, wat zeg je?
Was dat galop?
Nou best moeilijk hoor met die stelten
die ik van papa Giraf heb geérfd... Knipoog

Afbeelding
Pffff.. Gelukkig... Je gaat alweer langzaam!
Ik kan nog maar net een paar uurtjes staan hoor!!!

Afbeelding
Mammie? Ik heb een ideetje.... Wacht even...

Afbeelding
Ja ! Nu kijken alle paardjes en benenmensen!!!!
Kom op mam, laten we gaan!!
Je moet wel even laten zien dat je weer een
mooi lichaam hebt hoor?
En dat je heeeeel mooi kan.. eh.... wat zeg je?
ja... draven ja!

Afbeelding
Joehoeeee!!!!!! Gneenenennee, mijn mama is de mooiste!!!!
Salinero, hier kan je nog wat van leren! Bloos

Snoepie he?