[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennenboom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:49

Hier gaat alles gelukkig weer goed. Mevrouw is weer helemaal de oude <3

Tinniie spannend! Dat wordt waken vanavond.. hopelijk morgenvroeg een veulentje

Mijne is in November geënt toen nagevraagd wat verstandig was met extra enten voor het veulen. Zij gaven aan dat dat niet nodig is omdat de antistoffen het hele jaar in het lichaam aanwezig blijven zodoende ook dat je jaarlijks moet enten :roll:

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:50

Alicelover, leuke foto’s! :D

Tinniie wat spannend ! Fingers crossed *\o/*

Rianne, fijn stalletje zo!

Edit;
Denneboom wat fijn dat alles weer goed gaat!!
Ik heb de mijne vorige week laten enten (jaarlijkse enting) en DA gaf ook aan dat het prima was kwa tijdstip nu.

Veulentje is deze dagen lekker druk. Schattig, maar daar zal de merrie anders over denken :+
De veulenstal is klaar, dus deze week even paar keer oefenen met een paar uurtjes erop staan en wat lekkers geven.
En dan eind van deze of volgende week definitief over. 25 april uitgerekend maar ben liever wat eerder met overzetten aangezien dit haar eerste veulen is en ze het nog maar spannend vind die veulenstal.

Afbeelding

Leuk filmpje van wat veulen activiteit in de buik :)
https://youtu.be/gucSgL5ByBY

AfroAnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:26

Wauw xAnnouk, dat veulentje is idd lekker aan het bewegen! De mijne is 24 april uitgerekend maar blijkbaar is mijn veulentje nog lekker aan het chillen haha af en toe kleine bewegingen zichtbaar!

Tinniiee zooo spannend!! Ben zo benieuwd of de komende nacht de eerste zich zal laten zien!

Corina, Ruben is echt zoo schattig! Hopelijk is de snottebel niks en is die morgen gewoon weg!

Ik laat mijn merrie over 2/3 weken ongeveer enten, normaal gesproken zou ze eind mei moeten dus haal hem nu gewoon iets naar voren.

Ik ga binnenkort ook de camera in de stal installeren! Een geboortemelder krijgt ze niet om, melkstrips worden wel gebruikt om een beetje een indicatie te krijgen!

Ik ben zooo benieuwd naar de babyboom die hier gaat komen! Kan echt niet wachten op al die schattige veulentjes in het voorjaars zonnetje!

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:42

Spannend tinniee *\o/*
Succes vannacht

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:49

Alicelover wauw, wat ziet ze er goed uit! Gezellig samen wandelen!

Kabayo haha, idd ze wil ook bont worden, wordt baasje zo blij van ;-)

Muronia lekker aan de klus, jullie hebben een verbouw huis? Loop nog niet lang genoeg mee hier..... 8)7

Suffie leuk, de bak weer netjes maken! Ik krijg komend voorjaar ook mn eigen bak, hoef ik niet naar onze buren toe maar kan ik lekker bij huis rijden. Zo blij mee. Vlak of sleep je hem zelf ook tussendoor?

Tamarant als je merrie geen stress geeft van op pad gaan met de trailer kan het vast prima. Als ze er wel stress zou hebben dan zou ik mn merrie in deze laatste weken lekker thuis laten. Maar dat kan jij zelf het beste beoordelen.
Zodra ik mn alarm heb doe ik hem 24/7 om, ook al loopt ze bij huis, ik heb ook een gezin en een bedrijf, dus heb haar niet voordurend in beeld. Dan vind ik het alarm ideaal.

Rianne wauw, mooie stal!
Is die zijkant helemaal open? Of kan het ook dicht? Soort tralies ofzo ervoor, lijkt me handig als je het veulen op den duur gaat leren alleen te zijn als je met mama weer wil gaan rijden. Dat het veulen er dan niet zo uit kan jumpen ;-)

Gooiske bijlezen en posten doe ik in 2 schermen, heb een notite die bokt heet, daar schrijf ik mn reacties in, kopieren en plakken onder de laatste post. :roll:
Leuk dat Jimmie het zo goed doet!
Ben benieuwd wanneer het andere veulen komt. Thuis nog wat kunnen maken zodat je die merrie ook bij huis kunt zetten?

Dennenboom fijn dat je merrie weer opgeknapt is!

Anouk goed idee mooi op tijd aan de stal laten wennen. Ze glanst erover zeg!

Tinnie succes komende nacht , ik hoop op mooi babynieuws morgenochtend!

Hier vanavond nog even een buikfoto gemaakt, iets overbelicht, maar veulen ligt er lekker scheef in <<)

Afbeelding

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:06

Anita, die van mij was ook heel stil. Nooit echt wat gezien / gevoelt. Maar nu ineens deze week druk! Wij doen hier idd ook camera en melkstrips. Geen birth alarm.

Jacky goh wat een leuke foto, grappig dat je idd kan zien hoe het veulen ongeveer ligt !

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:13

Jacky 84....ja het kan dicht, het groene zeil kan helemaal omhoog, dan is het afgesloten
Maar mocht t niet veilig genoeg zijn, dan mag t veulen vast in een andere stal.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:23

Denneboom wat fijn dat het weer goed gaat met je merrie.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:37

Hier is ze dan!
Afbeelding
Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:40

Gefeliciteerd! *\o/* *\o/*
Ze is mooi getekend!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:40

Wat een leukerd, gefeliciteerd! Alles goed gegaan?

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:45

Jacky 84 Prachtig mooie dikke buik, haha zo leuk die buikjes!

Ik heb echt geen ruimte voor nog een merrie en veulen, denk dat de merrie die nog een veulen krijgt daar wel kan blijven, er is daar ruimte genoeg, das het probleem niet, en er is een grote stal waar ze in staan, doordat de kudde nu inmiddels nogmaals gehalveerd is deze stal groot genoeg.
Voor de kleine uk die bij mij thuis is, maakte ik mij zorgen over de hond, maar aangezien de merrie die nu moet veulenen een groot kwpn paard is, ga ik er vanuit dat het veulen groot genoeg zal zijn, en ook de moeder de hond aan kan... en tja anders maar de bijkeuken in of zo?
Haha tis vooral mijn man die nu tegen houd , snap ik zeker ook wel, maar als t zo ver is, hem kennende geeft hij wel toe, dus komt wel goed.

Hij vond het ook niks dat Jimmie en zn moeder hier heen kwamen, haha mopper de mopper en denk maar niet dat ik....en jullie zorgen er zelf voor....
En nu word ik smiddags gebeld, heeft Jimmie het niet te koud? Jimmie moet naar binnen hoor de zon is weg.
Sávonds bij het voeren: Heb je de merrie ook al brokjes en hooi gegeven? Ik ga nog even het luikje dicht doen hoor want anders tocht het zo....haha een echte vent dus :D

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:46

Ohhhh Tinniie Gefeliciteerd, wat een leukerd! <3

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:47

Oh Tinnie. Gefeliciteerd!!!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:47

Ja ze staat, heeft gedronken, nageboorte is er af. Nu nog een kakje en ik kan al naar mijn bedje, mooie timing Satinka!
Afbeelding
Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:51

Gefeliciteerd! Mooi kleurtje en knappe tijd ook.

Qua enten, mijn dames zijn eind oktober geënt. Ik probeer het altijd te combineren met een andere afspraak en toen moest Amir naar de tandarts.
Ik ent ze niet aankomende week maar de week erna denk ik nog een keer, even kijken hoe dat te plannen is. Dat zal bij Aleeyah een week of een paar weken voor de bevalling zijn, en Nadjarah is half april uitgerekend, dus dat is dan ongeveer een maand.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:53

Gefeliciteerd tinniie geweldige timing en knap veulen

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:01

Tinniie, zo! Dat ging in eens snel: gefeliciteerd! En het lijkt een bevalling uit het boekje! Ze staat mooi vlot en ook al gedronken, wat wil je nog meer, alles keurig voor 23:00.
Had je de merrie direct in de gaten?
Knappe bonte hoor! Hopelijk doen ze het verder goed vannacht.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:05

Wat een mooi uur en wat een mooi veulen! Gefeliciteerd!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:10

Waauw prachtig Tinnie! Gefeliciteerd

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:12

Oh wauw Tinniie, wat lekker snel ineens! En wat een leukerd ook. Gefeliciteerd!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:30

Oh knap kind, gefeliciteerd Tinniie!!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:36

Gefeliciteerd wat is ze mooi <3

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:43

Gefeliciteerd tinnie!! Ik weet niet of ik het nu goed in mijn geheugen heb, maar had jij niet vaker het geluk dat ze lekker op een heerlijke tijd kwamen? Wel weer super gaaf getekend!

Corina wel even in de gaten houde, zeker met groen.

Als mijn merries het spannend maken komen ze niet meer zonder toezicht buiten en staan ze binnen met alarm. Ik heb alleen binnen camera. Anders straks alleen snachts als ik denk dat het nog niet spannend is.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:44

Muronia, ze waren in het bosje ernaast aan het motercrossen. Dus ik had een dansend paard met staart op de rug en flink snurken. Dus dan wil foto’s maken wel. :+
Ondanks mega dik is ze nog flink lenig en fris.

Cioccolato schreef:
Komt ook al mooi in de buurt alicelover. Of nja. Positief blijven. T kan nog lang duren _O-

:')
Gelukkig kwamen de andere twee veulens van haar beide op 329 dagen. Dus ik hoop dat ik niet lang meer hoef te wachten.... O:)

Tamarant, mijn merrie heeft hem alleen ‘s avonds en ‘s nachts de singel om. Overdag is er genoeg controle en ze staat onder de camera.

Mooie stal zo Rianne. Lekker ook zo open.

Jaaaaaa Tinniie!!! *\o/*
Wat een knapperd!

Haha Gooiske. _O-
Wel handig zo’n vriend.