[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:26

rensju schreef:
Gefeliciteerd lovelyn! Mooi kleurtje!

Hier een onrustige merrie, ze eet niet, hipt van een op andere been en bijt naar haar buik. Nu 228 dagen..

;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:28

BernetteO schreef:
In welk opzicht?

Spoelen, hormonen of iets? of zou ze gewoon weer hengstig moeten worden en gedekt gekund?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:34

Woogy schreef:
BernetteO schreef:
In welk opzicht?

Spoelen, hormonen of iets? of zou ze gewoon weer hengstig moeten worden en gedekt gekund?

Ze zou gewoon weer hengstig moeten worden en dan zou ze weer naar de hengst kunnen.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:46

Woogy schreef:
rensju schreef:
Gefeliciteerd lovelyn! Mooi kleurtje!

Hier een onrustige merrie, ze eet niet, hipt van een op andere been en bijt naar haar buik. Nu 228 dagen..

;)

Foutje, was ook al laat he :z

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:48

rensju ik dacht ook al :') spannend alvast

Alexandra ik had de da gisteren al laten komen, sorry maar wat kost nu een visite als je straks kans loopt op de veulenziekte. Veulens zijn daar echt niet sloom van en opeens na paar weken lopen ze mank.
Ik vind het heel opvallend in dit topic hoe veel er soms bespaard wordt op een DA laten komen ofwel heb je dan de uitersten die echt doorgaan, waarvoor mijn respect. _/-\o_

ik heb hier gemiddeld voor alle dieren wel, een da rekening van 250 euro per maand, liever een keer te veel dan te weinig maar voor mij zijn er ook wel grenzen tot hoever ik wil gaan met de dieren.

oh linda wat een heerlijk ventje toch in je weide, hihihi ja die palo van mij twee jaar geleden in het stro viel wel op hoor :')
heb meer probleem met Flo in de weide aan de bomen, die lijkt net een boom en gaat dan op in de omgeving

BernetteO hoe later ze het is verloren hoe meer kans dat ze later hengstig zal worden

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:59

Fotsy schreef:
rensju ik dacht ook al :') spannend alvast

Alexandra ik had de da gisteren al laten komen, sorry maar wat kost nu een visite als je straks kans loopt op de veulenziekte. Veulens zijn daar echt niet sloom van en opeens na paar weken lopen ze mank.
Ik vind het heel opvallend in dit topic hoe veel er soms bespaard wordt op een DA laten komen ofwel heb je dan de uitersten die echt doorgaan, waarvoor mijn respect. _/-\o_

ik heb hier gemiddeld voor alle dieren wel, een da rekening van 250 euro per maand, liever een keer te veel dan te weinig maar voor mij zijn er ook wel grenzen tot hoever ik wil gaan met de dieren.

oh linda wat een heerlijk ventje toch in je weide, hihihi ja die palo van mij twee jaar geleden in het stro viel wel op hoor :')
heb meer probleem met Flo in de weide aan de bomen, die lijkt net een boom en gaat dan op in de omgeving

BernetteO hoe later ze het is verloren hoe meer kans dat ze later hengstig zal worden

Is ook wel logisch eigenlijk. We hebben geen idee van wanneer ze het verloren is, maar zeer waarschijnlijk al in een vroeg stadium. In elk geval neigen we heel erg naar volgend jaar pas weer dekken, ook omdat de hengst van onze keuze dit jaar niet dekt vanwege de WK. Daarnaast ga ik sowieso de DA nog eens bellen voor advies, gisteren is niet alles even goed blijven hangen ;)

DIVA2

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:04

Naveltje zag er inderdaad niet fris uit. Hopelijk geen nare gevolgen.

Pretty, ja, uier is in werking. Stelt echter nog niet veel voor hoor. Slappe hap en de ene dag iets meer gevuld dan de andere dag. Zal er straks weer eens een foto van maken. Doorgerekent van de enige dekking die we gezien hebben zou ze volgend weekend uitgerekend kunnen zijn. Zou! Want kan ook nog drie weken later. Maar denk dat we er dan wel zijn hoor. (hoop ik)

Dierenarts kosten kunnen inderdaad aardig oplopen.
Vandaag of morgen komt er hier ook weer een binnen van inslapen van Gin.
Gaan hier ook weinig maanden voorbij zonder rekening van dierenarts maar met 2 honden, 4 pony's en 5 Kune Kunes (met de kippen en ganzen ga ik niet naar de dierenarts) weet je dat het geld gaat kosten.
Gelukkig mis ik het vakantiegen :D

Ook hier duidelijke grenzen tot hoever. Soms ben ik weleens bang dat ik teveel 'boerenverstand' heb en daardoor snel knopen doorhak. Gelukkig kan ik altijd goed overleggen met de dierenartsen hier, staan zij open voor mij ideeën en denkwijze en ik voor die van hun. Dus op die manier komen we er altijd wel.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:41

Ik zou het ook niet aankijken en gelijk de dierenarts bellen. May had niet eens een ontstoken naveltje, leek perfect gezond, maar stond op dinsdagmorgen wel ineens stokkreupel op stal. Ik wou dat ik meer voor haar had kunnen doen om haar te redden, dus het doet haast zeer dat je het op zijn beloop laat. Ik hoop voor je dat het desondanks met een sisser afloopt.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:42

Oeii DA kosten... tja ze kunnen flink oplopen...
Hier 3 honden en 6 pony's dus tja... ik hoef de DA geen adres meer te geven als ik bel :')
Ik heb Bucks en Howie ook volledig laten nakijken en Howie zijn antistoffen laten controleren. Misschien overbezorgd... maar zoals Fotsy ook zei; beter een keer te vaak, dan een keer te weinig :j
Hoe ver ik ga is afhankelijk van de situatie en van de waardigheid van leven van het dier als ik een ingreep zou laten uitvoeren. Maar meestal zal ik pas stoppen als DA zegt; "ik raad het af!"

Je moet wat over hebben voor je dieren...
Ik ben ook voor gek verklaard dat ik letterlijk de hele nacht bleef kijken naar Bucks of ze wel ging mesten :o mensen zeiden; dat zie je dan toch morgenochtend wel? Maarja ik kon alleen maar denken; als ze er vanacht last van krijgt en koliek krijgt, wil ik DIRECT de DA in kunnen schakelen!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:25

Alexandra Ziet er lelijk uit!

Lovelyn Gefeliciteerd

Haha Neon.. Precies in die ene drol :+

Noisy heel veel sterkte

Azara71 Gefeliciteerd!

Candice93 gefeliciteerd!

Pretty ook heel veel sterkte!

Linda wat een leukerd!

Bernette wat een tegenslag!

Aura is vannacht heel onrustig geweest vannacht.. Heeft zo ongeveer de 10 kilometer erop zitten... Vanmorgen ook nog en nu staat ze eindelijk al een hele tijd rustig en beetje te slapen.
Vorig jaar heeft ze gekegeld maar door mijn eigen bevalling heb ik verder niets van dr meegemaakt dus alles bij haar is nieuw voor me.
Haar uier staat strak, dr muts is enorm en ze is duidelijk niet haarzelf. Maar gaat ze kegelen of niet.. Das de vraag :D
Ik hou dr maar gewoon goed in de gaten. Ik weet het ook niet

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:38

Nou nou dames. Alexandra weet zelf wel als het tijd is om de DA te bellen. Ik zou inderdaad wel temperaturen maar als die goed is en de navel gaat er beter uit zien is hoeft dat niet gelijk.
Alexandra heeft zat paardenmensen om haar heen en als het nodig is belt ze heus wel de DA

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:59

Stille meelezer wil toch even Andrea sterkte wensen kan me zo voorstellen dat dit heel zeer doet voor jou :(:)

Noisy, pff heel veel sterkte.

Verder hoop ik dat Alexandra het zekere verkiest had al pb gedaan.

Vind het haast onvoorstelbaar dat mensen dit durven te sussen, sorry

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:08

Vind het niet eerlijk de keuze van Alexandra op jezelf te projecteren Andrea. Ieder zijn of haar eigen keuze.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:45

Ik denk niet dat Andrea het bewust op zichzelf projecteert. Het is logisch dat je terugdenkt aan wat je zelf hebt meegemaakt, zeker als het nog zo vers is en ook zo heftig is afgelopen als bij Andrea.

Ik had ook zeker een da gebeld. Liever een keer voor niets dan een keer te laat. En ja, ieder zijn eigen keuze, maar Alexandra vraagt om meningen. Iedereen zegt dat ze een da moet bellen. Als je dan toch iets anders kiest, is het niet gek dat mensen daar hun mening over geven.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:50

baudyh schreef:
Nou nou dames. Alexandra weet zelf wel als het tijd is om de DA te bellen. Ik zou inderdaad wel temperaturen maar als die goed is en de navel gaat er beter uit zien is hoeft dat niet gelijk.
Alexandra heeft zat paardenmensen om haar heen en als het nodig is belt ze heus wel de DA

Dank je wel Baudy :)

Toch naar aanleiding van alle berichten en ook pb's die ik heb gehad de DA gebeld. Ik hecht veel waarde aan jullie mening anders had ik er niet om gevraagd. Gister avond had ik niet meer gekeken in het topic en aangezien het vanmorgen minder geworden was zag ik de noodzaak er minder van in. Hij heeft AB pasta gekregen en DA zei dat ik er mooi op tijd bij was.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:16

Top Alexandra!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:17

+:)+

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:21

Gelukkig! Heel het topic weer blij :D

Ik denk dat we allemaal het beste met ons beestenspul voor hebben maar we hebben allemaal een andere 'grens'. Met onze hond had ik ook het beste voor, juist daarom heb ik d'r in laten slapen, nou, jullie willen niet weten waarvoor ik ben uitgemaakt op fb.
Waar ik mijn grens heb bereikt kan het voor een ander pas het begin zijn....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:36

Gelukkig mooi op tijd er nog bij Andrea! +:)+ Bij andere wonden had ik ook zo gedacht hoor, maar een navel is net wat anders, is een open verbinding naar binnen en daardoor gewoon een groot risico.
Is het pasta om op de navel te smeren? En is dat een beetje om te doen? Ik heb van die veulens gehad waarbij ik dan echt zou moeten worstelen. :=

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:05

Woogy schreef:
Vind het niet eerlijk de keuze van Alexandra op jezelf te projecteren Andrea. Ieder zijn of haar eigen keuze.

Pardon?! Wellicht moet je mijn bericht met een iets anders gekleurde bril lezen, want ik denk dat je mijn bericht op de verkeerde manier interpreteert. Beetje kort door de bocht.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:22

Fijn, Alexandra! Hou je ons op de hoogte? :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:08

Kijk Alexandra dat vind ik top van je! _/-\o_

Bernette wat balen. :(:)
Kan me voorstellen dat je zonder hengst dichtbij die hengstigheid zo niet opmerkt.

Pauk spannend en succes!

DA..ik weet na die jaren zo meestal wel wanneer het nodig is er 1 te bellen of niet. Als het nodig is,is het nodig. De grens ligt voor iedereen anders,dat moet je ook respecteren zolang een dier maar niet moet afzien vind ik.

Linda hij is super gaaf! Dat wordt volgens mij zo een prachtige butternut valk of hoe heten die? <3

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:34

Hoe gaat dat bij jullie dan? Ik bel (app) vaak zat met gewoon een vraag, voor overleg. Kan geen kwaad en het kost niks..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:48

hier wordt er bijna constant gesmst en gebeld met de DA, kan ook niet anders met 7 paarden, 1hond, drie katten, konijnen en kalkoen die soms pillekes krijgt, de kippen en eenden daar komt hij niet voor.
onlangs eerste veulen gemeld, papieren zijn digitaal toegekomen dus hij moet ook daarvoor weer langskomen en schetsen, maandag nog geweest om ene te ruinen, en week ervoor snachts voor veulen en volgende week naar kliniek voor scan, ik heb een abonnement :')
na het veulen smst hij me zelf al met de vraag of ze gepoept hebben, goed drinken enz
dinsdag ook weer sms gehad of Tori goed was na castratie en of het niet te dik stond

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:50

Neonlight schreef:
Gelukkig mooi op tijd er nog bij Andrea! +:)+ Bij andere wonden had ik ook zo gedacht hoor, maar een navel is net wat anders, is een open verbinding naar binnen en daardoor gewoon een groot risico.
Is het pasta om op de navel te smeren? En is dat een beetje om te doen? Ik heb van die veulens gehad waarbij ik dan echt zou moeten worstelen. :=

Orale AB pasta :) Dat kregen wij dan tenminste (of penicilline om te spuiten, ik was altijd blij als het pasta was :) )