[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:32

Ja alles weer opnieuw gedaan :( morgen poging 3

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:37

Cemlys, fijn dat de kleine het weer beter doet! Dat hoor je toch niet heel vaak, veulens met een slokdarmverstopping!

Karin, wat is Hero leuk zeg! En ik vind Donna ook zo'n mooie merrie <3
Wat enorm balen dat het met Dora zo slecht blijft gaan, nu weer slecht eten, arm paardje.. En wat een kopzorgen voor jou, doe je zo je best, en lijkt helemaal niks te helpen! Ik hoop dat ze met de Metacam toch snel opknapt, sterkte!

Stal_wiza gefeliciteerd met de eerste plaatsen!

Hier inmiddels Mausi op 247 dagen, het begint eindelijk een beetje af te tellen! En Aziza voor volgend jaar alweer op 84 dagen, blijft vreemd dat ze zo ver uit elkaar zitten qua uitgerekende datum.

En hier nog een filmpje van Amir van vanochtend, alweer bijna 4 maanden oud <3
Nog een maand en dan wordt hij denk ik afgespeend.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:53

Wat een blufkikker, je ziet hem gewoon denken "kom maar op, had je wat" _O-

jolandjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:46

Bonny_CT schreef:
Gelukkig lijkt het nu beter te gaan met het veulen Cemlys

Dames ik heb advies nodig.. Een naam voor een hengst ben ik zo goed als uit.. Voor een merrie vind ik super lastig.. Wat vinden jullie leuk klinken?

Hier wat opties, ik bedenk echter steeds meer ;)
Merrie
Royal Chiquita
Royal Chavelli ( geliefde )
Royal Chichi
Royal Chylina
Royal Crown with Love
Royal Crazy Love

chylina vind ik prachtig, staat ook al een hele poos op mijn lijstje, maar ik fok schijnbaar alleen maar hengsten -O-

jolandjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:57

gblover, wat heeft cataleya een mooi snoetje, een mooie warme voskleur denk ik

arme aagje heeft het zwaar, kom maar veulentje, je bent wel klaar :D

smooi, het was zelfs 16 x vals alarm, pff en dan vandaag de hele dag feest, gaat niet echt lekker *\o/*

bonnyct, daar zit toch mooi vooruitgang in zo te zien, gaat lekker :)

loesje, Blue is hoogstwaarschijnlijk smokey black, net als zijn moeder, dus zwart met een creme gen, ja gaaf halstertje he, ik ben gek op die kleur :j

karin wat is hero knap, en wat is bonnie dan weer schattig, echt zo'n knuffelpopje :j
fijn dat donna goed gaat, en sneu van dora, blijft een beetje puzzelen he

AZ wat is amir gááf, echt zo'n machomanneke en zo groot al <3

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 23:02

Wakers van vannacht: succes!

De wekker staat hier om 3u maar ik verwacht eigenlijk niks..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 23:33

Ik verwacht ook nog niks,wil komend weekend nog wel naar mijn vriend want heb die dan al 3 weken niet meer gezien.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 23:42

polleman schreef:
_Karin flink veulen al.
hoelang geleden is het van de tanden? vriendin van mij had dit ook door de hormonen van de dracht waren de tanden heel snel slechte geworden. misschien is dit bij die van jou ook zo.
28 mei kwam ik voor het eerst enkele proppen tegen toen heeft de dierenarts 3 juni haar kiezen handmatig gevijld.
9 juni zijn ze electrisch gevijld.

Al-zawraa wat deed jij waardoor hij zich zo gedroeg, echt een leuk filmpje heerlijk.

Jolandje Hopelijk of een goede nacht rust of een leuk (merrie) veulen vannacht en geen valse alarmen.
Bonnie is echt een knuffel ja dat klopt en Hero is een grote clown die maakt me iedere keer aan het lachen.

Ik heb net nog een topic gemaakt van mijn clowntje.
[KS-ITP] Hero 12 dagen oud vliegt door de wei. (welsh a veulen)

Wakers succes.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 23:46

_Karin schreef:
Alleen met Dora gaat het niet goed en ik weet niet wat ik daar mee aan moet.
Vorige week kwam ik bij de paddock en schrik me rot heel de paddock vol met proppen terwijl de DA haar tanden pas nog gedaan heeft.
[ [url=m/FSHXn5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dus weer de DA gebeld maar helaas was mijn eigen DA er niet dus een ander gebeld. Onder verdoving zijn nog een keer, dit keer, electrisch haar kiezen gedaan en ik moest haar 2 dagen op de metacam zetten.
2 dagen later kwam mijn eigen DA voor een ander paard en ook met hem weer overleg gehad.
Hij schrok ervan want zoveel proppen dat kon niet alleen van de tanden en kiezen komen.
Alleen haalde ik even een herinnering op dat de moeder van Dora ook een tijd lang veel proppen gekauwd heeft, die is toen echt bij de lingehoeve paardenkliniek binnenste buiten gekeerd en alleen konden ze toen iedere keer uitsluiten wat het niet was. Daar is toen geen oorzaak gevonden. In januari begon ze toen plotseling en in oktober was het toen ineens over. Haar heb ik toen grasmix en krachtvoer moeten voeren om haar op gewicht te houden. Maar bij Dora wordt dit moeilijk omdat zij nog steeds schuurt als ze te veel suikers binnen krijgt.
De DA vond het ook onzin om haar nu in te sturen want de vorige keer was ik ook ruim € 400,- kwijt terwijl we er nooit achter gekomen zijn wat het was.
Ik heb haar nu 5 dagen op de metacam staan dit in overleg met mijn eigen DA maar ze kauwt van het hooi wat ze krijgt nog steeds proppen en eet er zeer weinig van laat het meeste ook staan. Hooi nat maken werkt ook niet want dat raakt ze niet aan.
Morgenvroeg heb ik weer overleg met de DA over hoe nu verder.
Omdat gras wel goed gaat wil ik voorstellen om haar en Donna met de veulens 24/7 op het land te gaan zetten in de hoop dat dat wel gaat met de suikers. Ik weet anders ook niet meer wat ik moet doen. Dora is gelukkig nog niet mager maar ze begint wel af te vallen.
Als iemand nog andere ideeën heeft hoor ik dat heel graag.

Tot slot met de hond gaat het ook weer goed zij had een overbelaste poot, daar hoefde gelukkig niets aan te gebeuren.

Ben ik weer even...

Karin, wat vervelend dat Dora eigenlijk hetzelfde probleem krijgt nu als haar moeder ook had. Ik weet niet of er verschil is tussen de onderzoeken van nu en in de tijd van de moeder van haar destijds bij de Lingehoeve, maar dat is misschien toch een overweging waard. Tegenwoordig wordt er in dit soort zaken verder gekeken dan naar het gebit, misschien is er met het kaakgewricht iets niet in orde, het tongbeen kan meespelen en zo is er vast nog meer.
Verder is dit voer misschien een goede aanvulling voor haar: http://www.fibra-paardenvoeders.nl/cont ... ijk-kauwen .
Je kan ook nog eventueel bloedonderzoek laten doen ( uitgebreid) om te zien of ze ergens tekorten aan heeft, dat zou je dan in elk geval op een makkelijk te verteren manier aan "moeten" vullen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 23:53

Wakers succes vannacht!

_Karin schreef:
Al-zawraa wat deed jij waardoor hij zich zo gedroeg, echt een leuk filmpje heerlijk.

Dat is het mooie, ik deed helemaal niks, ik stond gewoon in zijn weiland :')
Maar zo is hij bijna standaard, ik kan het weiland ook amper normaal uitmesten, dan loopt hij ook constant zo om me heen, of probeert de kruiwagen om te duwen/trekken :roll:

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 00:28

Jet Bij de moeder van Dora zijn toen foto's gemaakt van de kaken, er is een endoscopie gemaakt, haar gebit is nagekeken, de bewegelijkheid van haar kaken zijn getest en uit alles kwam niets. Later ook nog een osteopaat erbij gehad maar niets heeft toen geholpen. Ik wacht nu eerst even af wat morgen de DA zegt hij heeft haar moeder toen ook door gestuurd en kon het zich nog wel herinneren toen ik het ophaalde. Ze krijgt nu marstall faser light te eten en dit gaat goed ook ivm haar suikerziekte. Ik durf haar niets anders te geven omdat ze zich dan weer kapot gaat schuren ben ik bang. Mag het voer ook niet ophogen van de dierenarts omdat ze het op deze dosering goed doet. Ik hoop alleen dat hij instemt met 24/7 naar buiten, mocht dit niet goed gaan dan haal ik ze weer naar huis.

Al-zawraa daar zit dus altijd leven in, geweldig.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 00:42

Bonny CT, dank je over 18 dagen weten we meer! Cam's -:(- , namen pff lastig he!! En morgen de verhuis naar een grote stal, toch wel fijn hoor, even wennen!! De uier is nu wel rustig ah vullen.

Jet4yoy, pff ook al die Cam's -:(-

Klein vosje, kamperen het weer is er goed voor! Suc6

Jolandje,pff 14x alarm :(:)

Cemlys, fijn dat hij weer op geknapt is!!

Gblover, he vervelend zou ook even kliniek bellen voor de zekerheid hoor! Wat heeft Cataleya toch een mooi hoofdje <3 , ze pakt je zo in!!! Kleur heb ik niet echt verstand van, lijkt idd wel donkerder!!

Tara, zooo ze vordert goed!!!! Succes!!

Inowa, ooo die Aagje, succes!! dat het nu maar is opschiet!!

l0esje, dank je! Als je een naam hebt wel met droogfoto plaatsen he!!!! :o Heerlijk toch een merrie.

Karin,wat heerlijk Hero en Bonnie,leuk als ze samen optrekken! En wat zien ze er beide goed uit!
fijn dat het met de hond meegevallen is. Pfff Dora zelf heb ik liever een goede tandarts dan veearts die de kiezen doet. Wat ik in de winter het oudje van 29 extra bij voer zijn Marstall Wiesencobs zijn grasbrokken die je moet weken, daar doe ik dan nog wat zemelen en muesli door in het begin moeten ze er even aan wennen maar daarna zijn ze er dol op. Ik heb nog staan dus als je het wil proberen kan ik best wat opsturen hoor, doe maar pb met adres als je dat wil.

Stal Wiza, dank je wel! Zo die Kratos is al wijs heerlijk is dat. Oo Rox nog niet helemaal lekker maar op de wei gaat het beter gelukkig. Fijn dat het oog nu goed blijft. En proficiat met je debuut wauw mooie punten!!!

Polleman, mooie bijlees!! Maar hoe doen Sunrise en Bonita het?????

AZ, Mausi 247 dgn, nog even geduld :(:) , die Amir wat een showbink <3 zo al weer 4 maanden!!

Kelly, oooo spannend!!!! succes met Misty!!!

Uiltje, succes!!!

Gblover, succes!!

Jolandje, minder alarmof er moet maar iets komen hoor!! succes

Inowa, echt niet?? suc6 toch maar!!

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 01:44

Nog steeds geen beeld haha
En ook de melder nog niet om. Kreeg onverwacht bezoek en moet dat toch rustig even bekijken.
Ik ga nu dus maar eens even kijken...

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 01:57

Alles rustig. Jannie lag rechtop te slapen. De mannen stonden.
Uier nog vrij klein. Banden lijken minder slap dan gisteren.

Wakers succes!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 07:15

Jet schreef:
_Karin schreef:
Alleen met Dora gaat het niet goed en ik weet niet wat ik daar mee aan moet.
Vorige week kwam ik bij de paddock en schrik me rot heel de paddock vol met proppen terwijl de DA haar tanden pas nog gedaan heeft.
[ [url=m/FSHXn5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dus weer de DA gebeld maar helaas was mijn eigen DA er niet dus een ander gebeld. Onder verdoving zijn nog een keer, dit keer, electrisch haar kiezen gedaan en ik moest haar 2 dagen op de metacam zetten.
2 dagen later kwam mijn eigen DA voor een ander paard en ook met hem weer overleg gehad.
Hij schrok ervan want zoveel proppen dat kon niet alleen van de tanden en kiezen komen.
Alleen haalde ik even een herinnering op dat de moeder van Dora ook een tijd lang veel proppen gekauwd heeft, die is toen echt bij de lingehoeve paardenkliniek binnenste buiten gekeerd en alleen konden ze toen iedere keer uitsluiten wat het niet was. Daar is toen geen oorzaak gevonden. In januari begon ze toen plotseling en in oktober was het toen ineens over. Haar heb ik toen grasmix en krachtvoer moeten voeren om haar op gewicht te houden. Maar bij Dora wordt dit moeilijk omdat zij nog steeds schuurt als ze te veel suikers binnen krijgt.
De DA vond het ook onzin om haar nu in te sturen want de vorige keer was ik ook ruim € 400,- kwijt terwijl we er nooit achter gekomen zijn wat het was.
Ik heb haar nu 5 dagen op de metacam staan dit in overleg met mijn eigen DA maar ze kauwt van het hooi wat ze krijgt nog steeds proppen en eet er zeer weinig van laat het meeste ook staan. Hooi nat maken werkt ook niet want dat raakt ze niet aan.
Morgenvroeg heb ik weer overleg met de DA over hoe nu verder.
Omdat gras wel goed gaat wil ik voorstellen om haar en Donna met de veulens 24/7 op het land te gaan zetten in de hoop dat dat wel gaat met de suikers. Ik weet anders ook niet meer wat ik moet doen. Dora is gelukkig nog niet mager maar ze begint wel af te vallen.
Als iemand nog andere ideeën heeft hoor ik dat heel graag.

Tot slot met de hond gaat het ook weer goed zij had een overbelaste poot, daar hoefde gelukkig niets aan te gebeuren.

Ben ik weer even...

Karin, wat vervelend dat Dora eigenlijk hetzelfde probleem krijgt nu als haar moeder ook had. Ik weet niet of er verschil is tussen de onderzoeken van nu en in de tijd van de moeder van haar destijds bij de Lingehoeve, maar dat is misschien toch een overweging waard. Tegenwoordig wordt er in dit soort zaken verder gekeken dan naar het gebit, misschien is er met het kaakgewricht iets niet in orde, het tongbeen kan meespelen en zo is er vast nog meer.
Verder is dit voer misschien een goede aanvulling voor haar: http://www.fibra-paardenvoeders.nl/cont ... ijk-kauwen .
Je kan ook nog eventueel bloedonderzoek laten doen ( uitgebreid) om te zien of ze ergens tekorten aan heeft, dat zou je dan in elk geval op een makkelijk te verteren manier aan "moeten" vullen.

Hartog compact gras mss proberen? Is korter dus mss Makkelijker te kauwen. En gewoon goede kwaliteit hooi. Geen lucerne dus. Marstall heeft wel voer voor gevoelige paarden waarvan ik laatst hoorde dat de structuur veranderd is en haast slobberachtig is nu. Ik zoek nog even voor je op welke.
Kan het niet uit het kaakgewricht komen? Dat ze een verkeerde kauwt e weging maakt? Mss er even een osteopaat bijhalen die haar kan nakijken. Met name oaa- gewricht en dergelijke.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 07:19

Wat naar _karin
Verder weer leuke veulentjes voorbij zie komen

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:06

Ik zag een aantal keren de vraag voorbij komen hoe het met mij gaat. Ik ben niet zo actief geweest op bokt de afgelopen tijd dus hier ook niet zo veel gereageerd verder. Maar ik ben dus vorige week maandag opgenomen in het ziekenhuis. Blijkbaar loop ik al een poosje met een dubbele longontsteking en deze kwam in de bloedbaan terecht waardoor ik ook een bloedvergiftiging kreeg met een septische shock als gevolg. De nacht van maandag op dinsdag is dan ook zeer kritiek geweest, de IC is meerdere malen langs geweest. Ik had een hele lage bloeddruk, hele hoge hartslag en absurd weinig zuurstof in mijn bloed. Gelukkig is het de doktoren gelukt om me er doorheen te krijgen. Ik heb vervolgens nog de hele week in het ziekenhuis gelegen en ben zaterdag weer naar huis gekomen. Staat 6 weken herstel voor, maar ik mag gewoon alles doen voor zover ik aan kan.

Het eerste veulen die is geboren op de zorgboerderij waar ik stage liep is in de nacht van maandag op dinsdag geboren, toen ik lag te vechten voor mijn leven. Ik vind het dan ook extra speciaal dat ze naar mij is vernoemd!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:16

Beterschap Lauraa!!

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:16

Dankjewel! Het gaat gelukkig steeds beter hoor. Vind zelf dat ik behoorlijk snel herstel hihi!

Ik geniet trouwens elke keer weer van alle foto's van die geweldig leuke veulentjes, echt heerlijk! <3

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:18

Az wat wordt hij stoer <3
Sterkte Karin, hopelijk gaat het nu een keer mee zitten.

Thanx voor het mee denken van namen. Ik twijfel er tussen 2/3 voor merrie dus altijd fijn om andere te horen
Zo weer naar stal ff checken en de ander rijden en met de camera verder.

Lees vanmiddag verder bij

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:21

Laura heel veel beterschap!!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:23

Laura beterschap!

Gisterenavond is Tinker bij ons bevallen, zwart merrietje. Heerlijk om 18.30 in de wei. Nu Moarn nog!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:33

Beterschap laura!
Leonoor gefeliciteerd!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:40

Gefeliciteerd leonoor!
Ben benieuwd hoe ze eruit ziet.

keresa