AnniekSlijk ik zou het je niet kunnen vertellen, ik mag er absoluut niet aankomen van mijn merrie dus hoe het voelt?
inowa... tja.. als je dit zo ziet dan lijkt het er niet op nee. Maar zo werd ik voor de gek gehouden door een merrie die 100% drachtig leek (de DA was er van overtuigd) en die was hartstikke leeg.. Dus ik durf er eigenlijk niet echt iets over te zeggen. Zal toch afwachten zijn.
Maaike; gefeliciteerd!!! Ik ben benieuwd naar meer foto's!
Inowa; nee, dat lijkt me echt niet nee. Maar ik snap dat je bang bent om te laten scannen omdat je éénmaal een veulen hebt verloren daarna, maar ontiegelijk veel merrie's worden gescand / opgevoeld, het risico dat je daarna een veulen verliest is zeer minimaal én wellicht was ze dat veulen toen sowieso wel verloren (ook als ze niet gescand was). Dus als je het zeker wilt weten is er maar één oplossing... (of verder wachten in onzekerheid).
murosch; weet je wat mij dwars zit? dat ze tot januari gewoon groeide maar sindsdien niet meer,ik heb niks aan pepper gemerkt dat ze ingevallen was of bloed of vuiligheid en heb niks in de weide gevonden terwijl ik die echt wel elke dag af speur. haar gedrag is hetzelfde als wanneer ze wel drachtig is,echt een bitch en kan niks hebben terwijl ze normaal heel sociaal haar eten deelt. en toch ziet ze eruit alsof ze niet drachtig is en uier doet niks
Is het voor het uier niet nog wat vroeg? Ze heeft nog een maand toch inowa? Moet zeggen dat ik aan de hand van de foto's niets durf te zeggen Mijn merrie heeft met minder buik een veulen gegeven
Eilinora
Geplaatst: 09-03-15 19:46
uitwendig scannen doen ze hier in de wijde omgeving helaas niet en sta er niet om te springen om een eventueel hoog drachtige merrie 1,5 uur op een trailer te zetten.
Ah, wat vreselijk moeilijk.. Ik weet dat er een soort van zwangerschaps-test bestaat voor paardn, wellicht is dat nog een optie? https://www.minihorseshop.nl/fokkerij/weefoal.html Is voor mini's, maar vast ook te geburiken voor een welsh?
Lees alleen net dat het tot 300 dagen is, hoeveel dagen is Pepper?
Super Maaike, gefeliciteerd! Je zult wel even verbaasd hebben gekeken bij het kleurtje
Dat ziet er inderdaad niet uit als een drachtige merrie Inowa :-( Maar je weet nooit: wij hadden er vorig jaar ook eentje die normaal heel diep is en vorig jaar helemaal niets! Hadden ook zware twijfels, wilden haar ook laten scannen maar uiteindelijk gewoon een veulen. Dus, wie weet!? Zal duimen!
Moeilijk te zeggen inowa. Ik zou laten opvoelen. Als de merrie dat makkelijk toelaat... heel nerveuze dieren zou ik ook mee oppassen. Bij Joy lijk je wel verandering te zien. Lijkt wel of ze wat meer glans krijgt ook. Zal een tijdje duren voor alles er weer aanzit. Gewoon rustig aan blijven voeren.
Hier gaat het zn gangetje. Ik heb ze nog niet gezien vandaag. Zo maar weer eens een pak haar eraf harken.
sultan15
Geplaatst: 09-03-15 20:04
gefeliciteerd Maaike!! Ze is prachtig!
Aniekslijk dat harde herken ik zeker Bij Fairy is het in de nacht/ochtend meestal keihard en voller. In de namiddag zijn ze zacht en minder vol.
Inowa, lastig dat je nog steeds geen zekerheid hebt bij Pepper. Je hebt deze twijfels al heel erg lang dus ik begrijp niet helemaal waarom je niet gewoon een weefoal test hebt gedaan? Weet niet of dat nu nog kan, maar ik had dat bij twijfel zeker gedaan. Snap overigens heel goed dat je haar niet nog een keer hebt laten scannen i.v.m. verwerpen Ik duim nog steeds voor je mee dat ze nog steeds drachtig is en het goed verstopt heeft!
zie net dat ze al 305 dagen zou zijn, dan werkt de weefoal dacht ik niet meer. Joy ziet er zeker beter uit! mooi kleurtje heeft ze!
sorry dan heb ik niks gezegd! Wist niet dat je het geprobeerd had. Vind het echt rot voor je die onzekerheid. Zo'n doptone is dan nog wel een idee inderdaad.