[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RanjaRietje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 16:41

Heel veel sterkte Olga!

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 17:10

Gister een verschil in de uier en vandaag kegelt ze al. Dus nu komt er echt vaart in! Mijn hart zit in mijn keel…. Duimen jullie mee?

Afbeelding

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 17:12

Chrisssy schreef:
Gister een verschil in de uier en vandaag kegelt ze al. Dus nu komt er echt vaart in! Mijn hart zit in mijn keel…. Duimen jullie mee?

[ [url=m/pMnULg.jpg]Afbeelding[/url] ]

:)) +:)+

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 17:14

ajesca123 ; Gefeliciteerd! Knappe droogfoto's ook! <3

Olga89 ; Wat erg! Je zal het maar meemaken! Sterkte aan jullie allen!..

Dark7 ; Toen ze met voorweëen zat, waren de banden hier ook nog niet slap. Uier wel, maar ook geen harsjes. Ook een maiden. Nu zitten we enkele daagjes verder en beginnen de banden wat zwakker te worden. Ze is wel terug rustig. Geen harsjes. Ik ben daarnet ook nog een 200grams veulendekje gaan halen. Just in case.. :Y)

ZwarteHeks : Helaas kan ik met ons shetje weinig aan.. Hij zit met een keelgezwel (uitbehandeld) waardoor inspanning of stress hem eigenlijk fataal kan worden.. Hij krijgt dan gewoon te weinig lucht. Hij voelt zelf wel goed aan wanneer hij rustig aan moet doen en kan zich ook afzonderen van moeder en veulen indien nodig.

xYaartje; Hier in België kom ik gelukkig weinig koeien tegen als we op pad zijn. In Oostenrijk zijn ze wel meer frequent. Ik loop er meestal wel met een grote bocht om heen omdat ik ze inderdaad niet kan inschatten. Heb ook weleens voor dat een koe naar ons komt gewandeld, maar dan loop ik doorgaans toch wel echter achteruit.. Helaas eet ons shetje (en onze merrie eigenlijk ook wel) alles op wat we als stalbedekking gebruiken.. Dit terwijl ze toch ook gewoon vrijwel altijd hooi ter hun beschikking hebben..

Chrisssy ;
Gaat vast vlotjes vooruit gaan nu! Ik duim mee!

De melktest lukt hier niet zo goed.. Kleur is niet zo duidelijk.. :+

Afbeelding

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 17:47

Heel veel sterkte Olga.
Wat een nare situatie voor jou en je buurman.

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 17:53

kellykeuhh schreef:
ajesca123 ; Gefeliciteerd! Knappe droogfoto's ook! <3

Olga89 ; Wat erg! Je zal het maar meemaken! Sterkte aan jullie allen!..

Dark7 ; Toen ze met voorweëen zat, waren de banden hier ook nog niet slap. Uier wel, maar ook geen harsjes. Ook een maiden. Nu zitten we enkele daagjes verder en beginnen de banden wat zwakker te worden. Ze is wel terug rustig. Geen harsjes. Ik ben daarnet ook nog een 200grams veulendekje gaan halen. Just in case.. :Y)

ZwarteHeks : Helaas kan ik met ons shetje weinig aan.. Hij zit met een keelgezwel (uitbehandeld) waardoor inspanning of stress hem eigenlijk fataal kan worden.. Hij krijgt dan gewoon te weinig lucht. Hij voelt zelf wel goed aan wanneer hij rustig aan moet doen en kan zich ook afzonderen van moeder en veulen indien nodig.

xYaartje; Hier in België kom ik gelukkig weinig koeien tegen als we op pad zijn. In Oostenrijk zijn ze wel meer frequent. Ik loop er meestal wel met een grote bocht om heen omdat ik ze inderdaad niet kan inschatten. Heb ook weleens voor dat een koe naar ons komt gewandeld, maar dan loop ik doorgaans toch wel echter achteruit.. Helaas eet ons shetje (en onze merrie eigenlijk ook wel) alles op wat we als stalbedekking gebruiken.. Dit terwijl ze toch ook gewoon vrijwel altijd hooi ter hun beschikking hebben..

Chrisssy ;
Gaat vast vlotjes vooruit gaan nu! Ik duim mee!

De melktest lukt hier niet zo goed.. Kleur is niet zo duidelijk.. :+

[ [url=m/IghFiq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pff wat een spannende tijd is dit hè voor iedereen die een veulen verwacht! Hier ligt Ze veel en tegelijk flehmen … dan weer opstaan en eten… die merrie eet wat weg op een dag :')
Groot gelijk dat je ook n dekentje hebt gehaald ik dacht ook ik kan hem maar hebben liggen liever ongebruikt liggen dan nodig en niks… voor jou ook spannend nu :j

Melk test lijkt nog erg donker? Of ligt aan mij hoor ben niet zo wakker meer :')

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:24

Olga, wat een verschrikkelijk verhaal. Sterkte!

Setteli, goed uiertje al! Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren.

ZwarteHeks, als je hier ook al foto's gaat plaatsen, kan ik er echt niet omheen he :+ Wat een lekker ding! <3

Chrissy, dat ziet er heel spannend uit! :):)

Kelly, ik vind het ook altijd lastig aflezen, maar ik denk dat je op 8/8,5 zit.

Fi doet ook lekker spannend

Afbeelding
Uier staat flink op spanning.

Eerste melktest vanmorgen (7/7,5?)
Afbeelding

En rond 16 uur zag ik dit (mini harsjes?)
Afbeelding

En de camera doet het! :D
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:01

chrissy: spannend! Ik duim mee!

cynthia: fi heeft haast!

Melktest lukt hier niet eens, er komt niets uit -O- Eergisteren wel maar toen had ik geen strip -O-

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:25

Spannend Chrissy, dat ziet er veelbelovend uit.

Cynthia wat een knoeperd van een uier, Fi gaat hard. En fijn dat ze onder de camera staat.

Dark, die van ons gaan gelijk op qua dagen. Phoebe is ook een maiden dus kan er ook niks over zeggen

Ik kan hier nog niet testen, mag niet echt aan haar uier zitten, dus moet echt wachten totdat er spontaan wat aanhangt. Maar ze mag ook nog wel even.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:30

Chrissy dat schiet op! kom maar met knap veulentje :)
Zo cynthia die heeft haast zeg!
Kelly ik heb niet zoveel verstand van de melktest haha.

Nou die van mij heeft niet zoveel haast ook :=
336 dagen het is nu al wel vanaf vanmorgen net zo vol, zojuist met binnen zetten.
Maar kan nog wel stuk voller.
Ik check nog keertje om 22:00

Afbeelding

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:40

Gefeliciteerd ajesca!

Olga wat sneu zeg, sterkte! Echt geen leuke dingen zijn het.

Chrisssy succes! Dat zal vast niet lang meer duren.

Verder nog veel tietjes en melktesten, hier begint het uier ook al wat te veranderen!

Ik riep Miana via de camera, toen zocht ze me even op :D

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:59

Chrisssy: spannend! Succes!! +:)+

kellykeuhh; lijkt mij 7.5 dat ze test!

Fi maakt het spannend Cynthia! gok dat ze de 320 wel haalt maar wel maar nipt.

Janinevv; ze mag wel eens voort doen voor zo'n kleintje!

Hahah Miana vind het wel leuk precies!

hier is de oudste al 2 maanden oud! echt een buffel tegenover zijn broertje van een week
Afbeelding

Maylinn is 291 dagen vandaag en al goed bezig! maar ze vult altijd erg snel, meestal zit ze rond de 300 dagen al voor 3 kwart gevuld en werkt ze dan nog een week of 2 af.
Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:04

Sommige dames maken het spannend!!

Fi en de merrie van Chrissy gaan hard met het uier!

Luna: wat een verschil die 2!

Hier dag 293...baby hangt naar rechts :+

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:14

Luna wow wat is Kenai dan groot! En alweer 2 maanden oud. Gaat dan wel snel he als ze er eenmaal uit zijn...

Cynthia Fi maakt het spannend. Ze vult vlot door. Denk wel dat ze net veilig haald. Fi gaat steeds vroeger en Zilver steeds langer :+ Dat is niet de afspraak :P

Bamorka geweldig _O- Hallo Miana :D

Janine ze heeft vastbhet weerbericht gezien :=

Chrisssy oehh! Spannend! Dat duurt niet zo lang meer

Setteli zo'n merrie heb ik ook. Ach gelukkig komt het er ook zonder melktest uit :j

Jennyk dan duurt het nog wel eventjes denk ik :)

Ajesca wat een knap veulen <3

Kellykeuhh melktest is nog wel heel hoog. Lijkt bijna wel een 8

Dark7 ook nog hoog testje. Benieuwd hoor naar het veulen. Jaa heel fijn dat ze het zo goed doen :)

Hier dekentje gepast ivm de vele regen aankomende week. Geen kik. Kon het zo opleggen en vast maken. Even op stap door de stal haha. Ze is zo stoer
Afbeelding
Daarna mama gepoetst. Die is alweer zo hengstig als wat :=
Afbeelding
Fayola nu onder de camera. Nu op dag 310 begonnen aan haar uier. Verwacht binnen 2 weken nog niks eigenlijk
Afbeelding
Afbeelding

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:22

@kabayo Jaa dat denk ik ook toch door t gedrag ben ik alert := krijg er de stress van haha

Wat lief dat dekentje! Staat goed! Wat braaf geen kik! En mams geniet van de poetsbeurt zo te zien :o

Fayola moet nog eventjes denk ik maar het kan ineens snel gaan!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:49

ajesca123: Naam met een S is een lastige. Siërra La Vie klinkt wel onwijs leuk en passend! Dat was waar ik zelf ook aan dacht nog voor ik de naam had gelezen.
Wat is het toch ook een knap veulen <3 .

Dark7: Ja, dan snap ik inderdaad dat je zelf gewoon goed waakt en alles scherp in de gaten houd! Jep, gaan behoorlijk hard. Vandaag is de uitgerekende datum van Jenny, maar denk dat ze het nog een weekje binnen houd.
Maria.... tsja, uier wilt nog niet echt. Buik groeit gestaag door :j . Bij Maria heb ik het idee dat ze eind april/begin mei nog wel eens kan gaan. Al hoop ik dat van niet :D .
Zoë haar buik groeit ook gestaag door en nog geen uier.

Chrisssy : Je merrie maakt het spannend! Duimen draaien hard voor jou, je merrie en veulen!

kellykeuhh: Wat rot zeg dat je Shet met een keelgezwel zit. Hopelijk kan die nog wat jaartjes mee. Knuffel voor jullie :knuffel: .
Ja en dat is het lastige van koeien. Die zijn vrij moeilijk in te schatten. Die kunnen zo ineens vanuit het niets veranderen. Paarden ook wel, maar dan kun je het nog aan zien komen. Bij koeien niet altijd.
Als ik het zo lees zou ik dan inderdaad een dekentje overwegen voor het veulen. Zeker als de stalbedekking ook echt geen optie is.
Als ik de kleur zo zie gok ik op 8.0 PH.

Cynthia82: Jij kan merrie staren nu :D . En Fi maakt het zeker spannend! Hoop voor jou dat ze de 320 dagen haalt.

jennyk : Wat balen zeg! Hoop voor je dat er dan morgen wel melk uit komt!

Setteli: Hoever zit jouw merrie nu?

Janinevv: Vind dat toch al een vol uier bij je merrie! Maar vergeleken bij ons is alles wat jullie hier laten zien voller :D .

Bamorka: Hey wat leuk dat je je merrie via de camera kan roepen :D . Zat ze niet eerst nieuwsgierig rond te kijken waar je stem was of had ze het gelijk door?

Luna2006: Oh wow wat een verschil in grootte inderdaad! Kunnen jouw merries niet een cursusje uier vullen aan de dames hier geven :D ?

Charisma: Baby heeft duidelijk een voorkeur naar een kant :D . Had dat laatst met Maria ook. Toen lag de kleine heel erg naar links.

Kabayo: Moest toch even 2x kijken op de laatste foto of het toch echt niet Zilver was hihi. Daar is ze behoorlijk zwart qua kleur :D . En wat een dappere dame is je knappe veulen toch <3 .

24uur oud en madam begon vandaag spontaan al de renknop uit te proberen. Stella is er maar druk mee. Let continue op de kleine en zodra de kleine staat is ze er als de kippen bij.
Dit is de eerste vaars ook waarvan we zonder problemen zo de wei in mogen lopen. Kijkt niet op of om en vind het allemaal best <3 . Blijf uiteraard ver uit de buurt van haar kalf, maar was vandaag even achterin foto's van haar en haar kalf aan het maken. Gaat ze er spontaan bij liggen nadat kalf ook al was gaan liggen. Zat maar 5 meter tussen ons <3 .
Zei het nog tegen de eigenaar vandaag: "Dit is de eerste vaars met kalf waarbij ik zo de wei in durf." en dat kon die alleen maar met mij eens zijn. De vorige koeien waren veel meer beschermend over hun kind. Dan mocht je nog niet eens de wei in of ze keken je al boos aan. Stella totaal niet. Die vind het echt allemaal prima. Ze ziet ons niet als bedreiging, maar is vooral druk bezig met op haar kind te letten en zorgen dat die geen gekke dingen uit haalt.
Bij gebrek aan veulens is Anne het kalf het slachtoffer voor fotomodel te staan voor de camera _O-

Luis bij de kudde gaat gelukkig de goede kant op voor zover ik kan zien *\o/* . Hopelijk zijn we er zo echt snel vanaf!
Zie ze nog wel af en toe schuren, maar niet meer extreem voor zover ik zie. En de verharingsperiode is er ook nog steeds natuurlijk :j .

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 03-04-22 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:51

Dat wordt wel een veulentje vanacht cassy denk ik. Succes alvast *\o/*

Fi schiet ookal aardig op cynthia ben benieuwd hoelang ze het nog op gaat houden ik denk dat je al best snel een veulentje gaat krijgen hoor.

Kabayo heeft minthe stiekem ezel genen := neehoor grapje ze heeft wel grote oren op deze foto hahah wel super schattig dekentje <3

We zitten op de 307 dagen, dat zwanger zijn vind ze best vermoeiend :+
Afbeelding
Afbeelding

Met lotus gaat erg goed heerlijk vrolijk veulentje
Afbeelding

Afbeelding

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:06

@CharmFaith
Grappig om te zien hoe het veulen ligt op de tweede foto :D Knappe Lotus <3

@xYaartje
Kalfjes zijn zo schattig <3 Hopelijk zijn jullie snel van de luizen af :j

@Kabayo
Awwww schattig met een dekentje op <3 Ga je nog een keer dekken met Zilver?

@Charisma
Bijna op 300 dagen! Buikje wordt al mooi rond. :D

@Luna2006
Zo wat een buffel idd vergeleken... grappig om de groei eigenlijk zo te zien van de kleintjes.

@Bamorka
Oh wat grappig dat jij tegen Miana kan praten! Paard in de war, van he, waar is mens nou :')

@Janinevv
Dat ontwikkelt al mooi, speentjes nog niet gevuld. Mijn schatting is dat ze wacht tot het weer iets droger en mooier weer wordt (dat is te hopen dan....)

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:29

xYaartje Nee ze keek wel even van huh? Ze keek eerst richting de gang en daarna wel omhoog naar de camera, maar toen ging ze verder eten :+
Wat een leuke vaas zeg! Fijn dat je er een goed gevoel bij hebt en er zo in durft.

CharmFaith Het is ook heel vermoeiend allemaal haha!

Kabayo dat hengstig zijn gaat altijd snel alweer he! Wij brengen Galienke morgen alweer weg, woensdag de 10e dag. Ga je Zilver weer opnieuw laten insemineren?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:34

kabayo: wat een stoer veulen! Wil je dekken in de veulenhengstigheid? Aan de ene kant denk ik ook dat het nog even duurt maar aan de andere kant weet je niet wat ze doet omdat ze maiden is. Buurman zei vandaag dat ze schijnzwanger is haha, nou dat lijkt mij niet....

yaartje: wie weet morgen. Ik heb wel gezegd dat ze mag wachten op beter weer.

luna: wat een verschil in grootte!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:38

Bamorka ja het gaat heel snel. Nu weet kijken naar een nieuwe baby :j

Xyaartje Haha niet je het zegt. Ja foto is wat donker := Wat een super schattig kalfje <3 Mooie naam, Anna :j

Zwarteheks gewoon te schattig toch :D

Charmfaith lol had het niet eens gezien maar ni je het zegt... haha. Nee was een mooie bonte hengst hihi
Hier valt het gelukkig mee
Afbeelding
Wauw die bles van Lotus <3 Wat een super gaaf veulen. Al geïnteresseerden gehad?
Bijna veilig.. ze is zo mooi!!

Dark7 snap ik! Lief he <3 Vind de meeste veulen dekens wel zo vreselijk lelijk, dan maar een dure variant _O- Heel blij mee en past goed!
Ja denk ook dat fayola nog even wacht. Maar begin wel iets verandering te zien in haar uier.

Jennyk nee wacht nog een hengstigheid af. Even alles een beetje laten herstellen daarbinnen.
Klopt altijd spannend die maidens! Maar goed in de gaten houden

Zondag haal in Zilver haar date op en pakken we de volgende hangstigheid!
Homozygoot champagne hengst die ook het zilver gen draagt :j Het is een 2 jarige nog ongekeurde hengst. Qua bouw is hij heel correct en keihard beenwerk. Dat gaat hij zeker verbeteren aan Zilver. En natuurlijk 100% kans op deze kleur :))
Meet Perry
Afbeelding

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:42

Ik reageer morgen weer wat uitgebreider.

Ajesca gefeliciteerd met je knappe veulentje! Wat is ze mooi zeg.

Olga wat een vreselijk nieuws. Dit zijn niet de berichten die wilt horen. :(:)

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:46

Kabayo schreef:
Zondag haal in Zilver haar date op en pakken we de volgende hangstigheid!
Homozygoot champagne hengst die ook het zilver gen draagt :j Het is een 2 jarige nog ongekeurde hengst. Qua bouw is hij heel correct en keihard beenwerk. Dat gaat hij zeker verbeteren aan Zilver. En natuurlijk 100% kans op deze kleur :))
Meet Perry
[ [url=m/Fg6d89.jpg]Afbeelding[/url] ]

Breng je hem daarna hier heen?? O:) :Y) Date voor Mallow!!

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:53

kabayoAhh daar heeft ze wel schattige oortjes inderdaad! :o
Ja wel aantal mensen die serieus geïnteresseerd zijn dus ben benieuwd want heb maar 1 grote stal en bailey zal eind van de maand toch op stal moeten komen.
Wat een knapperd zeg! Dat wordt 100 procent een apart veulen <3 <3

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:55

Vandaag voor de eerste keer buiten gespeeld ipv binnen.

Maar jeetje wat een stelten heeft ze. :))
Afbeelding
Afbeelding