[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:04

Hier worden NMPRS en WPBR verwacht.

Tinnie, klopt ik heb 2 jaar geleden mijn eerste redbag bevalling gehad en kreeg het veulen er niet uit.. Uiteindelijk lukte het dan maar zat er geen leven in en heb ik mijn mond op zijn neus en mond gezet en met alle kracht lucht erin geblazen. Ik hoorde toen gewoon zijn longen vol lopen en levend was hij :D Mijn ervaring is dat als je een beetje hebt gekeken hoe en wat je moet doen dan neemt je instinct het over en weet je precies hoe te handelen. Dat lucht inblazen had ik nooit gezien, maar leek mij de meest logische oplossing toen..

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:05

Hier een KWPN-er.

En om even terug te komen op de kleuren. Ik heb een hele mooie donkere vos met weinig aftekeningen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:48

Dustinlover schreef:

Tinnie, klopt ik heb 2 jaar geleden mijn eerste redbag bevalling gehad en kreeg het veulen er niet uit.. Uiteindelijk lukte het dan maar zat er geen leven in en heb ik mijn mond op zijn neus en mond gezet en met alle kracht lucht erin geblazen. Ik hoorde toen gewoon zijn longen vol lopen en levend was hij :D Mijn ervaring is dat als je een beetje hebt gekeken hoe en wat je moet doen dan neemt je instinct het over en weet je precies hoe te handelen. Dat lucht inblazen had ik nooit gezien, maar leek mij de meest logische oplossing toen..

Knap gedaan!

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:53

Tinnie, over vos, chrome is ook wel een plaatje!

Diep zwart vind ik trouwens ook een mooie kleur, mooier als vos :P

Suffie, wat fijn dat je in nood gewoon je vaste da kan bellen!

Baudayh, het blijft leuk he camera kijken!

Kabayo, wij fokken samen ;)
Wat leuk een pup erbij!

Wij verwachten dit jaar amha, nrps en nmprs.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:55

Quarter hier.

Wat een prachtig optrekje Setteli!

Ik vind verdunningen wel mooi :D maar dat mogelijk duidelijk zijn. Een kopervos of zweetvos vind ik ook erg mooi

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:34

Hier een Welsh Cob :)
1 van de redenen om nu wel te fokken is omdat ik nu een dier met mooi papier heb :)
Bij mijn vorige zou het vermeerderen zijn, dat is zonde :)

Papa is uiteraard ook een Welsh Cob - voornaamste reden om het ras zuiver te houden is omdat ik het veulen wil verkopen.
Voor mijzelf zou ik liever meer rank willen fokken eigenlijk, haha.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:46

Wooow Cynthia dat is lang, ben nog nooit zolang weg geweest haha :P en Vietnam zou niet mijn eerste keuze zijn, maar ieder zo zijn ding he :D.

Welkom Baudayh!

Wij verwachten 3 Paints en 1 Quarter :).

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:59

Hier BWP verwacht

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:04

Ik verwacht een PRE (Pura Raza Española).

En wat betreft kleuren. Ik kan denk ik alleen maar een bruine verwachten. Mama is bruin, papa is bruin, grootouders zijn bruin, ...

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:05

Wat gaaf Cynthia, reizen! Wil zelf ook graag nog wat van de wereld zien. Ijsland staat absoluut op nummer 1 voor een lange reis. Mss wel een werkvakantie ofzo, maar eerst even mn bachelor halen :)

Hier een IJslander in de maak :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:24

Hier een NAS/NRPS (ligt aan de kleur van het veulen, de merrie voldoet voor het NRPS en de hengst ook) en een hackney. Laatste is een kleine maat die door een hele kleine grote maat gedekt is. Hengst is in GB approved en qua bloedlijnen uit dezelfde lijn als Plain's Liberator.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:43

Hier een arabisch volbloed in de maak!

Merrie is bruin (met een vosvader) en hengst is vos.
Kleurkansen zijn vos (50%), bruin en zwart (zowel merrie als hengst hebben weleens zwart gegeven).

Vorige keer was ik er niet van op de hoogte dat bruin en vos ook weleens zwart kon geven. En toen lag er natuurlijk een zwarte naast :D Mijn man heeft me toen een kleurentest cadeau gegeven met kerst, omdat iedereen het niet wilde geloven dat m'n hengstje zwart was.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:14

Leuk al die verschillende rassen en ook kruisingen! :)
MaritB: ik fok om een opvolger te hebben van mijn huidige merrie. Het blijft natuurlijk altijd gokken of er iets leuks uit komt. De huidige haflingerhengsten ben ik niet zo kapot van (sowieso ben ik eigenlijk niet zo'n haflinger fan) en van een DA hoorde ik dat het peesprobleem van mijn merrie rasgebonden kon zijn.

Ik lees al veel mensen die het veulen fokken voor de verkoop. Zijn er ook mensen die net zoals ik een opvolger willen hebben?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:16

Dustinlover schreef:

Bestaat daar ook geen spray voor? Ademgeist of iets? Maar goed gehandeld hoor. _/-\o_

Linda misschien heb ik straks wel vossen in de aanbieding. :')

Ik verwacht allereerst een shetlanderveulen. De rest zijn kruisingen minipaard en minipaard (BMP ingeschreven)

Kleurtjes,vanalles en nog wat kans op,daar begin ik zelfs niet over na te denken.
Ik zie wel wat eruit rolt en ik vind het vast toch wel iets hebben. Vorig jaar hebben we echt vanalles gehad qua kleur,dat was echt wel mooi verdeeld.

Het shetlanderveulen is wel zonder kans op verdunningen maar dan wel weer kans op grullo.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:18

Mette schreef:
Leuk al die verschillende rassen en ook kruisingen! :)
MaritB: ik fok om een opvolger te hebben van mijn huidige merrie. Het blijft natuurlijk altijd gokken of er iets leuks uit komt. De huidige haflingerhengsten ben ik niet zo kapot van (sowieso ben ik eigenlijk niet zo'n haflinger fan) en van een DA hoorde ik dat het peesprobleem van mijn merrie rasgebonden kon zijn.

Ik lees al veel mensen die het veulen fokken voor de verkoop. Zijn er ook mensen die net zoals ik een opvolger willen hebben?

Ik niet , ik kan helaas niks met een pony qua wedstrijden rijden.. plus dat ik mezelf niet meer netje sop een pony vind staan. Haar laatste merrie veulen wil ik wel aanhouden , maar dat duurt nog wel een paar jaar. Dat word dan een fokmerrie en evt een pony voor mijn kind als ik die dan heb :') :') Voor de wedstrijden heb ik laatst een bijna 2 jarige fries gekocht die volgend jaar beleerd word. Veulen komt te koop na ongeveer 6 maand , sowieso pas na de keuring

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:19

In principe is een hengstje hier voor de verkoop, een merrie wil ik misschien wel houden. Het ligt er helemaal aan wat mijn klik met het veulen is.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:23

Wij hebben een voskleurige KWPNer in de maak en met een beetje geluk wordt het een koffievos met veel wit. Net als papa en mama :D Bij ons is de opzet om het veulen te houden. Niet per se als opvolger, maar als spanmaatje. Het blijkt nogal lastig te zijn om een mooie koffievos te vinden :o

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:24

Hier is het in principe voor de verkoop. Maar mijn huidige ruintje was toen die geboren werd ook voor de verkoop en wordt dit jaar 8, haha.
Alleen vind ik 2 pony's op zich wel genoeg. En eerder dacht ik als ik een merrieveulen fok kan ik de merrie verkopen omdat Scarlet best een brutale kan zijn. Maar eigenlijk wordt ik steeds gekker op haar.. Ze doet alles en superbraaf in het verkeer en dat voor een jonkie.

Kijk, dit is toch een te leuk setje <3
Afbeelding

Dus ik zeg nog maar niets. Eerst veulen geboren laten worden en dan zien we wel.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:28

pretty schreef:
Dustinlover schreef:

Bestaat daar ook geen spray voor? Ademgeist of iets? Maar goed gehandeld hoor. _/-\o_

Ik weet dat wij die wel hebben voor de kalveren.
Ademspray als ze niet ademen door slijm enzo.
Dit spray je in de neus en dat lost meteen alles op

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:32

Als het een merrieveulen hier wordt blijft ze eerst, hengsten hou ik niet aan hier.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:32

Hier een welsh mountain pony fokker.

Nog ff voor pepper en dan zit ze op 300 dagen.
Ik merk wel dat haar buik enorm hard groeit op het moment.
Vooral in de breedte,van opzij valt het allemaal heel erg mee.

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:35

Cynthia82 schreef:
Wàt? Je houdt niet van verdunningskleurtjes? Tssssss...... :+

Ze zijn misschien zeldzaam, maar hier nog één :o Betekent niet dat er geen mooie paarden zijn met verdunning natuurlijk, maar het heeft mijn voorkeur niet.
Hou zelf van donker, bruin/donkerbruin/zwart. Zou haast zeggen, hoe donkerder hoe mooier, maar goed ik heb ooit toch ook twee "gewone" bruine merrie's gekocht O:)
Er is wel een smokey black hengst die ik misschien nog wel een keer wil gebruiken en elke keer als die ten sprake komt, kan ik het niet laten om op te merken; "en zou je zien dat ik er dan een palomino uit krijg..." :+

Vos heb ik trouwens weinig problemen mee. Pony waardoor ik ooit verliefd ben geworden op de NWR, had echt zo'n prachtige diepe koffievos-kleur, was net als chocolade. En die fokker had eigenlijk allemaal maar vossen staan. Welsh-fokkerij later waar ik terecht kwam, was het een lichtere vos met een bles en hele hoge witte benen :9
Maar voor de verkoop zijn ze geloof ik wel wat lastiger te verkopen. Maar aan de andere kant is het imo dan belangrijker dat ze gewoon goed gefokt zijn, goed in elkaar zitten, dan kan je een vos ook kwijt.

Oh en Baudy, ik fok dus Welsh NWR's. En mijn merrie's staan bij goeroe hier in het topic, die verwacht een Arabisch Volbloed veulen.

En nog niet kunnen reageren op de twijfel bij Lies. Had het eerder dacht ik ook al wel eens gemeld hier.
Zomer en najaar was ik nog vrij zeker, groeide ze ook hard. Toen haar veulen gespeend werd was ze echt al húge. Een maand later heeft ze echter een paar weekjes wat raar gedrag vertoond en later viel het me ook op dat ze niet meer echt gegroeid was/haast wel minder leek. Dus sindsdien een beetje twijfel.
Het is ook niet dat er helemaal niets te zien is, maarja ze heeft ook vorig jaar een veulen gehad en nooit echt weer helemaal strak geweest. Ook staat hier een guste merrie die net zo hard mee doet, dus het kan ook gewoon wat overconditie zijn. Ene moment denk ik ook wel van, joh die is gewoon drachtig en week later zit ik er weer naar te staren. Ben mezelf gewoon een beetje gek aan het maken, daarom denk ik nu wel dat het slim is om gewoon even te scannen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:36

Dit jaar verkopen wij alle 3. Volgend jaar hoop ik op 7 veulens, waar ik de springers van verkoop, en de dressuurders aanhoudt :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:44

Ik wil strips bestellen maar ik krijg dit
Afbeelding
Snap er niks van.
En ja heb een fries toetsenbord :')

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:49

Creditcardgegevens moet je daarop invullen. Gegevens staan gewoon op de creditcard.

Inowa, zo valt het nog mee idd. Maar van voren, haha.