[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 06:40

Gefeliciteerd Stalmilagro! *\o/*
Wat een lange stelten heeft ze al!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 06:44

Gefeliciteerd stal milagro!!!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 06:57

Stalmilagro, gefeliciteerd!!!
Wat een lief schattig smal blesje en inderdaad lange stelten :wow:

Ratten en konijnen zijn hier ook een probleem... :( al heb ik van de konijnen nog geen gaten gevonden dus die lopen me niet in de weg. De ratten heb ik al met vallen geprobeerd maar niet weg te krijgen, er lopen 3 katten van de buren maar die lijken ook niks te vangen... Met het leeghalen van de mesthoop vonden we ook nog eens een nest... Maar sinds we die verplaatst hebben (tja ik weet niet of ze het overleefd hebben :o ) heb ik ze eigenlijk niet meer terug gezien... :o hopen dat het zo blijft!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:01

Gefeliciteerd stalmilagro. Het wachten is eindelijk beloond. Hier nog niks gebeurd vannacht. Er staat nu wel een venstertje open :D
Staart hangt in een boogje en haar muts staat op een kiertje. Verder rustig en vooral hongerig. Ga zo even fotos maken.

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:07

Hier gebeurt er wat in de buik. Veulen al een paar keer zien verschijnen met een bult, die van onderen naar boven gaat (heb het op filmpje). Daarna thv de flanken. Merrie mestte zoals altijd en daarna vloog er nog eens zo veel platte mest uit (echt vliegen). Soms kijkt ze naar haar buik. Voor de rest is ze wel rustig.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:15

Gefeliciteerd stalmilagro, knap veulen

Spannend aan het worden voor velen

Jeetje peetjjuh wanneer gooit ze die bal er eens uit :P

Bedankt Maaike, altijd gemakkelijk als ze allemaal samen kunnen staan.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:18

Gefeliciteerd stal milagro!!! Knap beestje <3

Hier lekker niks, raar paard...

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:26

Gefeliciteerd!! Idd lange benen zeg! Benieuwd naar foto's als die staat.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:28

Gefeliciteerd met je knappe veulen!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:31

Stalmilagro gefeliciteerd!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:31

Gefeliciteerd stal Milagro met je veulentje! Inderdaad lange benen. Wauw!

Het is onverwachts toch nog erg mooi weer gebleven, dus kan het lekker naar buiten vandaag!

Muizen en ratten hebben wij hier ook, dat gaat nou eenmaal zo met het leven op de boerderij. Al zitten ze meer in de mestkelder dan bij de ponies. En de honden vangen gelukkig regelmatig wat weg. Zo'n 30 per jaar komen ze zeker wel aan. En daarnaast nog wat duiven, eenden, soms een fazant of een haas... Dat laatste vind ik wat minder, want die zitten hier al niet zoveel. Maar ze zijn inmiddels zo getraind dat ze het allemaal maar van de grond of uit de lucht plukken. En het zijn niet eens de rassen (Cane Corso en Duitse Herder) waarvan je het dekt. Op zich wel fijn hoor, van die grijprage rakkers :)

Gisteravond ook nog hectiek... Ponies zijn allemaal lekker het land op gegaan. Maar ze waren zo idioot dat ze blijkbaar in hun gekkigheid elkaar een knal verkocht hebben. Dus precies op het gebit van m'n 3 jarige, die al zo'n onderdanige is, en die daarna dus door de draad de wei uit gevlogen is, het erf op. Ook de nodige schrammen opgelopen. Erg fijn als je je avond ronde gaat doen en je ziet je schimmel lopen met her en der bloed op z'n knieen, en zijn hele mond onder het bloed. Denk dat haar tanden los zitten maar mocht er niet aankomen. Eten ging nog wel dus heb het maar even zo gelaten... baal ontzettend want wilde lekker aan de slag voor de keuring om wat te trainen, maar doe het arme dier nu maar geen bitje in... zucht!!

Verder gaat het met kleine Cookie super:
Afbeelding

Lekker actief ding, doet niet onder voor moeders en kan niet wachten tot ze 3 is :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:41

Gefeliciteerd! Die heeft idd lange stelten, benieuwd naar droogfoto's waarop ze staat ;)

Hier alles goed... Jill en Gentle staan overdag lekker op de wei (met t echte warme weer maar tot n uur of 2 want daarna is Jill er wel klaar mee (lees: is ze bijna gekookt!)).

Ben sinds afgelopen zaterdag haar weer op aan het pakken en we hebben gister voor het eerst in de buitenbaan gereden... de buurman zijn koeien staan naast onze buitenbaan in de wei en Jill keek d'r ogen uit :D
Zag haar gewoon denken: Mag ik???
Afbeelding

Gentle loopt er gewoon bij als ik ga rijden en ondanks dat ik dat dus eerst niet zo tof vond vind hij het heerlijk! Rent n paar rondjes (nou ja rennen... je kan t beter racen noemen ;)) en gaat dan heerlijk grasjes staan eten en kletsen met 1 van onze hengsten op stal, die staat naast de buitenbaan (zitten 2 brede gangen en wat hekwerk tussen). Is echt n over en weer gebubbel/gehinnik en t is ubercute!!

Foto die ik gister met m'n mobiel gemaakt heb:
Afbeelding

Nadat het rijden zijn ze lekker afgespoeld en zelfs Gentle zijn hoofd afspuiten is no problemo :)
Daarna was het etenstijd:
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 07:51

Stal Miagro gefeliciteerd!

Ceasar ahh wat sneu.. Kunt ook eventjes met halster ofzo trainen misschien?

Peetjuhh inderdaad nog een ongelijk uier.

CL ahh wat is die toch mooi wit steeds :P

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:11

Allemaal van harte gefeliciteerd met de geboren veulens. Heel erg leuk.

Lees niet meer helemaal mee. Kan het niet meer bijhouden nu ik steeds meer lekker buiten bezig ben. :o

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:16

stal_HD schreef:
Allemaal van harte gefeliciteerd met de geboren veulens. Heel erg leuk.

Lees niet meer helemaal mee. Kan het niet meer bijhouden nu ik steeds meer lekker buiten bezig ben. :o

Hier nog een. Wat gaan jullie hard!!
Gefeliciteerd met de veulens. *\o/*
Ik lees straks even het topic en zal dan reageren.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:30

CubaLibre schreef:
Gefeliciteerd! Die heeft idd lange stelten, benieuwd naar droogfoto's waarop ze staat ;)

Hier alles goed... Jill en Gentle staan overdag lekker op de wei (met t echte warme weer maar tot n uur of 2 want daarna is Jill er wel klaar mee (lees: is ze bijna gekookt!)).

Ben sinds afgelopen zaterdag haar weer op aan het pakken en we hebben gister voor het eerst in de buitenbaan gereden... de buurman zijn koeien staan naast onze buitenbaan in de wei en Jill keek d'r ogen uit :D
Zag haar gewoon denken: Mag ik???
[ [url=m/YfF8P4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gentle loopt er gewoon bij als ik ga rijden en ondanks dat ik dat dus eerst niet zo tof vond vind hij het heerlijk! Rent n paar rondjes (nou ja rennen... je kan t beter racen noemen ;)) en gaat dan heerlijk grasjes staan eten en kletsen met 1 van onze hengsten op stal, die staat naast de buitenbaan (zitten 2 brede gangen en wat hekwerk tussen). Is echt n over en weer gebubbel/gehinnik en t is ubercute!!

Foto die ik gister met m'n mobiel gemaakt heb:
[ [url=m/1eg5ge.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nadat het rijden zijn ze lekker afgespoeld en zelfs Gentle zijn hoofd afspuiten is no problemo :)
Daarna was het etenstijd:
[ [url=m/GyadCi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier precies te zelfde: zet ze er om 7.00 uur op en tegen half 3 zijn ze de warmte echt zat..ff naar binnen en dan vaak in de avond nog even in de paddock vinden ze heerlijk.
Ook hier nu serieus begin met scheiden gemaakt..gaat super goed..sterker nog de merrie lijkt t wel even lekker te vinden..Doe nog heel kort rondje en bouw steeds iets meer op..
Iemand hier had t over trauma's wat betreft scheiden: dat ervaar ik absoluut niet..merrie doet t goed en kind ook.. scheiden met gezond verstand levert m.i geen trauma op.
Doel is nu om weer een x een rondje in de bak te kunnen lopen!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:40

Stal Milagro van harte, wat een lange stelten heeft ze. Geniet ervan.

Ratten bleeghh. Hier zie je ze ook in de stal op de camera. Sinds dat we een paar katten meer hebben gaat t beter. Weg zijn ze nooit, kan ook niet met een heel groot boeren bedrijf naast ons.
Maar echt bij de paarden in de stal zie ik ze niet meer.

Fotsy genieten van zo'n pracht op de wei.

Gentle is echt wel heeeeel erg braaf CL super gaaf.

Caesar oeeii echt balen... dan schrik je je echt te pletter. Hopelijk kun je snel weer aan de slag en is er geen grote schade.

c2012 we beweging maar nog geen veullie... :(:)

Peetjuh ook nog niet. Pfft wat duurt wachten lang.

Natascha hihi alle voorboden aanwezig ze gaat alleen nog niet liggen -O- wat doet t uier?

Venthe wat een prachtig veulen. <3 mooie aftekeningen echt!!

pol Livia doet t ook goed super! Ik heb niks voor vliegen of zo dus kan je niet helpen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:53

Gefeliciteerd met dat mooie vosse veulen

Hier ook ratten, bleegh. Honden en kat vangen hier ook wel wat maar ze zitten vooral in de hoogte, komen de honden niet bij. Gelukkig verzuipen ze ook nog wel eens in de waterbakken.

Had een hele goede jaagkat maar die is weg. Denk er nu over toch gif te zetten.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:04

Proficiat StalMilagro! En inderdaad pfff, echt lange stelten

Ceasar, mijn nu driejarige heeft dit vorig jaar ook gehad. Bij haar hebben ze een tand eruit moeten halen omdat hij helemaal los hing, ook een gedeelte tandvlees hing los. Eten ging eigenlijk prima en ik had eerst ook niets in de gaten totdat ik haar een koekje wou geven die ze heel raar aanpakte. Ik vond eigenlijk dat ze er verrassend weinig last van had (of in ieder geval liet zien). Is allemaal goed gekomen, alleen met een tandje minder

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:12

Stalmilagro gefeliciteerd met je prachtige vos merrie veulen. En mooie lange stelten zeg.

Hier gelukkig 2 goede stal katten die alles vangen van muis tot rat tot zwaluw tot konijn.

Myrth ze maakt het wel spannend zeg.

Cl knappe jill en gentle. Zo reed ik ook met mijn vorig paard en veulen.

C2012 ook een merrie die verdacht doet.

Hier schuurt fien sinds gisteren avond zo af en toe behoorlijk aan dr staat. Verder heeft ze vannacht zelfs voor haar doen extreem veel gelegen en staat niet in jaar normale hoek waar ze altijd staat. Er is duidelijk iets aan de gang.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:14

tammiebels schreef:
Proficiat StalMilagro! En inderdaad pfff, echt lange stelten

Ceasar, mijn nu driejarige heeft dit vorig jaar ook gehad. Bij haar hebben ze een tand eruit moeten halen omdat hij helemaal los hing, ook een gedeelte tandvlees hing los. Eten ging eigenlijk prima en ik had eerst ook niets in de gaten totdat ik haar een koekje wou geven die ze heel raar aanpakte. Ik vond eigenlijk dat ze er verrassend weinig last van had (of in ieder geval liet zien). Is allemaal goed gekomen, alleen met een tandje minder

Ik hoop natuurlijk dat het de wisseltandjes betreft. Kort waren ze sowieso dus of ze zijn gebroken of het zijn de nieuwe tanden die in opkomst waren. Ze is een maandje weggeweest voor beleren, dus dan mis je dat ook een beetje. En ze gaan natuurlijk nooit met hun open mondje mij rustig de tijd geven om te kijken :+

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:17

Caesar schreef:
Ik hoop natuurlijk dat het de wisseltandjes betreft. Kort waren ze sowieso dus of ze zijn gebroken of het zijn de nieuwe tanden die in opkomst waren. Ze is een maandje weggeweest voor beleren, dus dan mis je dat ook een beetje. En ze gaan natuurlijk nooit met hun open mondje mij rustig de tijd geven om te kijken :+

:)
Dit was bij ons inderdaad ook een wisseltandje werd me verteld.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:17

Stalmilagro gefeliciteerd ! Wat een lange benen zegt !

Hier nog steeds niks ... Maaaaarrrr uiers groeien nu wel ! Gister avond liepen ze al wat vol, zowel bij de een als bij de andere. Zul je zien dat ze straks tegelijk gaan ! Azara nog steeds erge jeuk op haar buik en word daar dus graag gekroeld :D

En we gaan ook toch maar wat stro kopen van de buurman omdat het toch echt geen lekker weer is hier. Regen regen regen en niet zo'n klein beetje ook.

Het liefst heb ik ze gewoon buiten staan, Azara is ook niet zo van het opgesloten zijn maar zo hard als het zo stort steeds durf ik het toch niet aan om pasgeboren veulentjes buiten te laten ...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:26

Gefeliciteerd Stalmilagro! *\o/*

Ha Azara krijgt eindelijk uier! Fotos!!! *\o/*

Spannend Angelpam. Ik merk hetzelfde bij Lisa,meer liggen,meer alarm,uit haar doen. Alleen de uier wilt nog niet mee. :')

Ha Cemlys ik vind er ook nu en dan een in de waterbak. Soms ligt er stro in die ik dan uitgrijp en heb je een verzopen rat in je hand. :=
Vannacht waren ze weer aan het dansen op Lisa haar rug. Hier kruipen de ratten ook hoog in het gebinte denk ik. Moet die stalkatten maar wat minder gaan voeren. ~~}>

Tjinta als ze al niet in stal zitten is al veel. Wij zitten hier met een varkensbedrijf sja...Dan heb je ratten helaas. Zijn er toch nog veel hier die er zien op hun camera's.

Caesar jammer van de tand. Komt hopelijk wel goed en anders even DA erbij?
Knappe Cookie <3

Myrth :(:)

C2012 spannend,klinkt niet slecht. Hetzelfde merkte ik op bij Vera de dag dat ze 's avonds beviel.

Natascha dat kan toch niet lang meer duren ook!

Hier ook nog niks. Vaak vals alarm,meer dan anders,en mijn zoon doet nog lekker mee 's nachts dus wel een beetje brak nu. :+
Lisa is behoorlijk apatisch,wil lieft niet meer naar buiten,stond vanmorgen te staartzwaaien en stampvoeten,... kom je aan,is de uier voor de helft verdwenen. -O-
Ze doen hier wat dit jaar. En ze dragen allemaal langer dan vorig jaar! Niet moeilijk als ze steeds op hengstveulens broeden. >;)

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:29

Dank jullie wel allemaal. Eind van de middag na mijn werk ga ik er weer heen om ze buiten te zetten! Verder bij niemand een veulentje geboren? Ben ik de enige gelukkige geweest afgelopen nacht :P