[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_Doos

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:34

Afbeelding

alle andere die nog in spanning zitten, heeeeel veel succes! ik hoop dat jullie ook zo'n vlotte bevalling gaan krijgen

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:35

ahhh wat een lieffie

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:42

Weer een black beauty! Gefeliciteerd!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:45

Ahhh wat een knapperd :)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:45

roos gefeliciteerd mooi donker veulen ook. En succes met het laten drinken inderdaad even de merrie vast houden maar soms is het ook wel even goed om ze met rust te laten ik weet niet of je ze met de camera in de gaten kunt houden?

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:46

Gisteren om half 4 in de namiddag is hier een veulentje geboren na 352 dagen.
Het was een red bag delivery en de kans bestaat dat het veulentje te weinig zuurstof heeft gehad.
In het begin zat er bijna geen leven in, mijn vader is onmiddelijk gestart met hartmassage en gelukkig begon het te ademen.
Daarna mee beginnen droog wrijven maar het was heel slap. De DA ook opgeroepen en ondertussen warmtelampen boven het
kleintje gehangen. De DA gaf ons eerst niet veel hoop maar hij raadde ons toch aan plasma te geven. Mijn ma in de auto gesprongen om dit te gaan halen. Ik, mijn zus & mijn vriend heel de tijd het veulen proberen warm te houden. Ook caprice proberen te melken maar het veulen wou niet drinken. Toen het plasma gearriveerd was, het aan het kleintje gegeven. Het zag er ondertussen heel slecht uit. Onderlip liet hij hangen, reageerde nog nauwelijks, plasma leek ook geen invloed te hebben. DA neemt temperatuur, 34,5°. DA zag het totaal niet meer zitten maar wij hadden de wil om toch te proberen. Toen het plasma bijna op was, kwam er ineens reactie. :) Vervolgens rond heel de benen bandages, veulendekentje aan, andere dekens rond hem gewikkeld en nog extra pittenkussens opwarmen en bij hem leggen. Volledig ingepakt dus en op zijn hoofd warmtelampen en ineens wonder boven wonder begon hij te zuigen op iets. Direct Caprice gemolken en aan het kleintje gegeven en het dronk!!!. Vervolgens blijven geven als hij er naar vroeg. Hij had veel dorst :). Na een tijdje was de temperatuur terug normaal, 37,9°. Heel de nacht om het uur hem drinken gaan geven en terug goed instoppen. Er is misschien maar een kleine kans maar we willen ze toch grijpen want het is een echte vechter...
Dus duim allemaal voor ons.... (sorry voor het mss warrige verhaal maar ik heb van half 4 tot 12u in de stal gezeten en daarna om het uur melk gaan geven dus ben vrij kapot)
Laatst bijgewerkt door CAS_3 op 24-03-13 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:50

Nou Cas dat is een ellende zeg, ik duimmmmmmmmmmmm heel hard

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:52

Heftig Cas! Heel veel geluk en sterkte toegewenst!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:54

Ik duim ook heeeeeeel hard!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:56

Cas heftig! Ik duim dat het goed komt....

Roos gefeliciteerd!
Mijn merrie moet ik ook altijd bij de eerste keer drinken even vast houden omdat ze met het veulen mee draait, heeft het veulen eenmaal gedronken dan is het goed en blijft ze gewoon netjes staan.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:58

Is bij whisper ook hoor

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 11:59

Cas, Ik duim hier heel hard mee! wat een ellende zeg! Hopelijk komt het goed hé!! De kleine is precies een echte vechter!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:00

Dustinlover *\o/* *\o/*

Roos_doos wat een dotje!!!
En gelukkig drinkt het nu zelf...

Cas heel veel sterkte en hopelijk blijft kleintje zo vechten....
En natuurlijk duim ik ook mee

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:03

Cas, hou je taai!! Hopelijk redt de kleine het gewoon!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:04

DL *\o/*

Roos, wat een knap ventje! Hoe heet hij, of heb ik daar weer overheen gelezen? :o

Veel zwarte dit jaar zeg! Ik hoop bij mij niet :+

Jeetje Cas, dat is heftig!! Wat een nacht heb jij gehad! Ik duim ook heel hard voor jullie. Heel veel sterkte! :(:)

Jes, ben je inmiddels niet al 19 weken zwanger? ;)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:11

Johannes II aangespoeld op stal in Ter Aar op zaterdagavond 23 maart jongstleden :+

Afbeelding

Dustinlover

Cas wat heftig is dat zeg! Ik duim heel erg hard voor je!!

Misschien een rare vraag, maar er staat hier op bokt een topic met een veulen(bijna jaarling) haflinger hengstje waar ze mee gaan wandelen met een hengstenketting aan omdat hij heel druk kan zijn.. Ik heb daar mijn mening over gesproken dat ik het belachelijk vind want wat als hij dadelijk ouder word en ze gewoon op het terrein moet blijven en moet gaan oefenen zonder ketting.

Vervolgens reageert iemand erop: ik zou die hengstenketting gewoon blijven doen voor je eigen veiligheid die heb je vanzelf niet meer nodig..

Ben ik nou zo gek dan?

Dustinlover

Hihi dianne :P

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:14

Ik had mijn toen jaarlinghengst alleen een hengstenketting om op de keuring, die hoorde bij het showhalter. Verder eigenlijk nooit gebruikt, behalve op keuringen, shows en fotoshoots. Zelfs met het dekken niet, dat gebeurde met zijn gewone halster en een longeerlijn.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:15

Je bent niet gek Dustinlovers, dat zijn nou de paardenmensen die jongen paarden verzieken en er straks vanaf willen

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:19

Cynthia82 schreef:
Jes, ben je inmiddels niet al 19 weken zwanger? ;)

Oeps, morgen zelfs al 20 :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:22

Dustinlover schreef:
Cas wat heftig is dat zeg! Ik duim heel erg hard voor je!!

Misschien een rare vraag, maar er staat hier op bokt een topic met een veulen(bijna jaarling) haflinger hengstje waar ze mee gaan wandelen met een hengstenketting aan omdat hij heel druk kan zijn.. Ik heb daar mijn mening over gesproken dat ik het belachelijk vind want wat als hij dadelijk ouder word en ze gewoon op het terrein moet blijven en moet gaan oefenen zonder ketting.

Vervolgens reageert iemand erop: ik zou die hengstenketting gewoon blijven doen voor je eigen veiligheid die heb je vanzelf niet meer nodig..

Ben ik nou zo gek dan?

Belachelijk, trouwens vind ik zo'n hengstenketting ook niet altijd veel effect hebben. ik heb het vorig jaar bij mijn 2jarige een keer gedaan, maar hij had echt een puberperiode toen, maar hij is nu gewoon netjes braaf en nog steeds hengst. opvoeding moet je soms gewoon geduld voor willen hebben en niet gelijk naar hulpmiddelen willen grijpen. Ik gebruik af en toe eens een be nice touwhalster, geeft een beetje druk achter de oren, werkt altijd prima en als ze netjes lopen hebben ze nergens last van. maar sommige hebben dat geduld niet meer. jammer genoeg.

gefeliciteerd met de veulens, ik ga bijna denken dat het allemaal zwarte worden dit jaar haha.
sterkte met het zwakke veulentje, sommige zijn vechtertjes, de moed nog niet opgeven.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:30

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:55

Balou_lover schreef:
Cynthia82 schreef:
Muzefee, ik krijg iedere keer weer kippenvel van jouw berichtjes. Ik voel je verdriet door je woorden heen. Ik heb het zo met je te doen. Nogmaals heel erg veel sterkte! Ik hoop dat je een beetje troost kan vinden bij Heaven, haar nieuwe veulen en hier op Bokt..

Knappe Aslan gezien, wat een droppie!

Roos, gefeliciteerd!! Ik ben benieuwd naar je ventje!

Ik heb dat ook Muzefee!! Er komt zoveel liefde uit jouw berichtjes!! Ik krijg er iedere keer kippenvel van!! Zo mooi!! Nogmaals heel veel sterkte!!

Krijg veel steun op vele manieren gelukkig. Ben er wel achter dat Nevaeh bij veel mensen een hoefdruk heeft achtergelaten, mijn trots...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:56

Roos, gefeliciteerd, fijn dat het drinken inmiddels goed gaat. :)